Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulunkäynninohjaajat, palkan maksu keskeytys

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   12.8.25 16:53:02

Onko täällä koulunkäynninohjaajia tai varhaiskasvatus henkilökuntaa koulun puolella. Paljonko kuukausi palkkaan vaikuttaa se, että palkan maksu keskeytetään koulun lomien ajaksi ja mitä tämä ihan käytännössä tarkoittaa. Joulu ja tammikuulta yhteensä jää kolmelta viikolta palkka saamatta lomien vuoksi? Lasketaanko siihen pyhävapaatkin vai pelkät arkipäivät. Palkka olisi muutoinkin vähän päälle 2200 € täysillä tunneilla, mutta paljonko sitten esim. joulukuussa ja tammikuussa palkka olisi.

Re: Koulunkäynninohjaajat, palkan maksu keskeytys

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.8.25 17:24:32

Hienosti onnistuit jättämään joka ainoasta kysymyksestä kysymysmerkin pois ja kuitenkin laittamaan sen virkkeeseen, joka ei ole kysymys. Yhdyssanojakaan ei näköjään jaksettu omina kouluaikoina opetella, ja silti ohjataan toisten koulunkäyntiä.

Päivämäärä:   12.8.25 17:40:20

Hmm//No voi anteeksi, jos aamuvuoron jälkeen kipeänä ajatus ei ihan kulje. Tämä on nyt kuitenkin keskustelupalsta eikä mikään virallinen hakemus yms. Toisekseen enemmän minulla menee aikaa uuden puhelin automaattisen tekstinsyötön sanojen korjaamisessa, kun heittelee yhdyssanoja erikseen yms. Muuttaa ihan suomenkielisiä sanoja erisnimiksi yms. joten ei voi nyt vähempää kiinnostaa unohtuuko kysymysmerkki lauseesta yms., kunhan tekstistä tajuaa mitä kysyn.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.8.25 17:47:23

Kyllä, se tarkoittaa sitä, että koulujen loma-ajoilta ei makseta palkkaa. (ei toki tarvitse mennä sinne töihinkään). Arkipyhiltä edelleen maksetaan ihan normaalisti (pääsiäinen tms.). Useinhan noi lomat osuu kahteen eri kuukauteen (esim. talviloma helmi- ja maaliskuulle, ei kuitenkaan aina, eikä joka kolkassa), ja se vähän tasoittaa, siis ettei kuukauden palkasta välttämättä lähde kun pari-kolme päivää. Mä yritän aina kesästä säästää lomapäiviä muutamia joilla sitten yritän vähän noita tasoittaa.

Mahdoton sanoa, mitä se palkka olisi esim. just joulukuussa, karkeasti sanottuna tosta 2200e voit ottaa neljänneksen pois. Lomat alkaa ja loppuu eri paikoissa eri aikoihin, ni on mahdoton sanoa suoraan. Samaten vuodet eivät ole veljiä keskenään, välillä sattuu paljon arkipyhiä ja välillä taas ei juuri mitään, nekin kun vaikuttaa.

Kun tuo hallitus meni lakkauttamaan sen 300e suojaosuuden, ni näin osa-aikaa koulunkäynninohjaajana tekevänä olen alkanut katsella siltoja, joiden alle voisi muuttaa. En siis suosittele, ellei ole hyvätuloista puolisoa.
Facessa on aika aktiivinen koulunkäynninohjaajat ryhmä, sieltä kannattaa kysellä näitä!

Päivämäärä:   12.8.25 17:53:47

**//Hei, kiitos kovasti vastauksesta. Joo työtä katselen tällä hetkellä pakokeikona. Jos maksettaisiin edes 200 € parempaa kuukausipalkkaa niin en empisi, mutta tuo nykyinen on kyllä todella huono varsinkin, kun joka kuukausi ei edes saa täyttä palkkaa. Lapsien kanssa tosin ei tarvitsisi pähkäillä koulujen lomien hoitoa joten olisi plussaa.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.8.25 18:05:58

Riippuu myös ihan siitä oletko nuo loma-ajat vuosilomalla,palkattomalla vaiko millä.
Itsellä esimerkiksi ei juurikaan palkka muutu niinä kuukausina kun on lomia koska käytän vuosilomaa(on siis sitä palkallista lomaa) tai kertyneitä ylitunteja.
Saatan hakea vaikkapa viikon loman tyylillä: 2 vuosilomaa, 2 palkatonta, 1 ylityövapaa
2 palkatonta päivää eivät hirveästi näy palkassa.

Ja mulla ei ole ikinä mitenkään keskeytettyä palkan maksua.
Kesät olen aina osittain töissä myös.

Olen ollut alalla vuodesta 2012 lähtien.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.8.25 18:06:52

Lisään että varmasti eri paikkakunnilla voi olla erilaisia käytänteitä näissä. En tiedä.

Päivämäärä:   12.8.25 18:19:01

Juu, mäkin osittain ajauduin alalle, kun olin pienen lapsen totaali-yh, ja koulujen loma-ajat tuotti jo valmiiksi päänvaivaa.. Ei ole niistä tarvinnut sitten huolehtia. Se oli iso plussa!! Vakkaripaikassa olen ollut jo vuosikausia, meillä ei ole mahdollisuutta täysiin tunteihin, joten nyt, kun lapsi on iso, on jatkuvasti alanvaihto mielessä.

Ei niitä lomapäiviä nyt huimia määriä kerry, kesäkin pitäisi elää, joten lomaa tulee aika paljon pidettyä kesällä. Kesätyöt on kiven alla nykyään kaikilla. Ja meidän koulussa ainakin ollaan tosi tarkkoja, ettei noita ylitunteja pääsisi kertymään kellään, jos nyt joltain päivältä saa vartin, kun taksit on myöhässä ja toisen vartin sitten seuraavalla viikolla, ni aika pitkään saa kerätä, että on se vapaapäivä kasasssa.

Osassa kunnista (jopa kuntien sisällä on vaihtelua) saa ohjaajat jäädä kesäkuussa esim. viikoksi tekemään seuraavan syksyn valmisteluja ja muuta sellaista, mitä ei muuten ikinä kerkiä.

Itse työ on kyllä yleisesti ottaen ihan kivaa, ja melkein kaikki työkaverit ihan huippuja.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   12.8.25 19:25:43

Tämä vaihtelee tosi paljon kunnittain. Itse olen opettaja, mutta meidän koulun ohjaajat ovat halutessaan lähes koko vuoden palkallisissa töissä ja kaikki tekevät myös kokoaikaista päivää, koulupäivän lisäksi aamuvalvonnassa pihalla, aamukerhossa sekä iltapäiväkerhossa. Loma-ajat he voivat olla töissä kesäkerhossa (3 vkoa kesän alussa) tai varhaiskasvatuksessa. Lisäksi osa ohjaajista päällystää uudet kierrätettävät oppikirjat kesän ekoina viikkoina sekä purkaa kouluun tulleet seuraavan vuoden tarvikekuormat. Joitain hajapäiviä ohjaajat työllistyvät myös koululla esimerkiksi varastoja siivoten tai iltapäiväkerhon leluja pesten. Ohjaajat myös sijaistavat meillä kaikki päivän-parin opettajapoissaolot, joten saavat tästä merkittävän lisän normipalkkansa päälle, mikä saattaa mahdollistaa palkattomien päivien pitämisen. Moni pitää näitä vapaaehtoisesti. Meidän kunnassa tajutaan arvostaa hyviä ohjaajia ja ymmärretään, millä tavoin heidät saa pysymään töissä.

Päivämäärä:   12.8.25 19:38:50

Viivarivi, melkein kuulostaa siltä, että haluaisin muuttaa teidän kuntaan!!! Tollasen ohjaajien arvostuksen kun saisi joka paikkaan!

Täällä meillä ei ole aamukerhoja, ip työllistää vain yhden ohjaajan oppituntien päälle (erikseen on ip-vastuuohjaaja), ja keväällä ja syksyllä tulevat kirja- ja tarvikekuormat puretaan omien töiden ohessa jos ja kun ehditään. Kukaan ei päällystä kirjoja, jotka sitten hajoaakin käsiin parissa vuodessa, jne.

Päivämäärä:   12.8.25 20:06:34

Tämä täysillä tunneilla oleva määräaikainen pesti ja tosiaan palkanmaksu keskeytetään koulujen lomien ajaksi. Tähän kuuluu aamuhoito ja iltapäivätoiminta. Itse työ kiinnostaisi todella paljon, olisi lähellä ja lapsia ajatellen vapaat plussaa, mutta palkka on nyt iso kynnyskysymys ja uskaltaako luopua vakituisesta työstä määräaikaiseen pestiin. Paljon pohdittavaa.

Lähettäjä: Röpönassi 
Päivämäärä:   12.8.25 20:36:46

Kesäkeskeytys mahdollistaa liiton rahat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.