Lähettäjä: tllt
Päivämäärä: 12.8.25 16:13:47
"Menee ohi aiheen, mutta juuri tuon sinnepäin tekemisen vuoksi olen luopunut kotisiivouksien ostamisesta. Olisi mukava, jos meillä kävisi siivooja ja olisin valmis maksamaankin pyydetyn summan, mutta en halua maksaa sinnepäin tehdystä työstä. Sinnepäin osaan ja ehdin itsekin tehdä.
Olen kokeillut useita siivousfirmoja ja selittänyt, että ei haittaa vaikka menisi tunti tai parikin pidempään kunhan kaikki sovittu on kunnolla tehty ja maksan kyllä käytetyn ajan, mutta ei. Tehdään mahdollisimman nopeasti ja vähän sinnepäin, joten jälkikin on sen mukaista. Miksi maksaa jostakin, joka pitää tehdä itse uudestaan?"
Tämä.
Myös äitini ihmettelee, miksi maksaa kotisiivoojasta, kun jälki on paskaa ja on jopa joutunut kieltämään kotisiivoojalta lattioiden pesun, kun se pilaa lattiat. Hirveällä vauhdilla levitetään ämpäristä vettä parketille niin että lopputuloksena on märkä ja likainen parketti. Pelkällä imuroinnilla ei puhdasta tule kun siivooja juoksee imurin kanssa paikasta toiseen hirveää vauhtia nykien ja puolet lattiasta jää imuroimatta ja imuroidut kohdat ovat edelleen roskaiset.
Ja kyllä, olen itse nähnyt miten kotisiivoojat tekevät enkä siis ole vain äitini sanomisten varassa. Kotisiivooja ei kuitenkaan nähnyt tekemisessään mitään vikaa kun huomautin työtavoista ja sanoi, että näin meitä on ohjeistettu. Aha.
No, kysyin hänen pomoltaan, jolla siis puhtaanapitoalan koulutus, että onko näin. Hän vastasi, että "Meidän työntekijät ovat koulutettuja ammattilaisia". Okei. No, minulla ei koulutusta ole, mutta olen työskennellyt siivoojana ja vierestä nähnyt kun opiskelijat tekevät näyttöjä, joten sillä perusteella sanoisin, ettei koulussa noin opeteta, koska eräs opiskelija pomppasi näytössä useamman kerran kun siivosi miten sattuu... Ja toinen, kun ei uskaltanut käyttää koneita ja oli ihan tuhottoman hidas. Mutta hän teki kyllä muuten hyvää jälkeä.
|