Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen(ko) menettämässä elmämänhallinnan

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   11.8.25 18:25:22

En enää pysty pitämään taloa siistinä, kotityöt tuntuu ylivoimaisilta, töissä on hankalaa, leipominen ja ruuanlaitto takkuaa. Laskut olen aina maksanut ajallaan, kaikki raha-asiat järjestyksessä, nyt tuntuu etten pysty huolehtimaan enää edes laskuista.
Järkikö tässä on menossa....

Re: Olen(ko) menettämässä elmämänhallinnan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 18:29:35

Selvästi tarvitsisit jotain lepoa. Laske vaatimustasoasi? Pistä asiat tärkeysjärjestykseen: laskut on tietenkin maksettava aina, mutta on ihan ok olla leipomatta ja syödä jotain todella laiskaa. Roskiset pitää tyhjätä ja keittiön tasot pyyhkiä, mutta on ihan ok jos sohvan alle kertyy välillä villakoiria tai ikkunat jää pesemättä.

Järjestä itsellesi jotain lomaa.

Lähettäjä: neuvo 
Päivämäärä:   11.8.25 18:33:38

Ruuanlaitto ja leipominen heti ekana tauolle, etenkin jälkimmäinen, ruokaa leipää ja pullaa saa kyllä kaupastakin ihan valmiina.

Päivämäärä:   11.8.25 19:09:05

En leivo usein, nyt lapset toi itse keräämiään mustiokoita ja toivoivat piirakkaa.
Mitään hommaa ei meinaa saada aloitettua. Lapsen kouluvaatteet pitäis katsoa, ei pysty

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.8.25 19:10:22

Masennusta ilmassa?

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   11.8.25 19:11:34

Loppuunpalaminen lähestyy. Jos sinulla on lapsia, hae apua heti.

Onko veriarvot, rauta, vitamiinit katsottu? Saatko kunnolla nukuttua? Onko sinulla harrastuksia tai vapaa-aikaa tehdä jotain mistä todella pidät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 20:04:44

Milloin olet ollut viimeksi kokonaisen päivän ilman yhtään velvollisuutta?

Lähettäjä: H.mm 
Päivämäärä:   11.8.25 20:20:01

Käy mittaamassa ferritiini. Itselläni se johti todella surkeaan oloon. Hae apua ajoissa.

Päivämäärä:   11.8.25 20:56:32

Ei varmaan itsestään mene pois.
Ellet sitten tiedä että sinulla on ollut jotain erityisen vaikeita aikoja ja paljon stressiä jonka takia olet uupunut.

Itse tiedän tuon olon. Mulla oli siihen ekana kertana syynä anemia (ja rautavarastot oli myös tyhjät. Toisella kerralla olikin puhjennut kilpirauhasen vajaatoiminta. Kolmannella kerralla tiesin itse miksi romahdin ja lähti voimat; olin väkivaltaisessa parisuhteessa ja mieli ei enää jaksanut stressiä.

Mieti miksi voit huonosti, osaisitko arvella syytä? Ellet, pyydä laajat verikokeet lääkäriltä.

Eräällä läheisellä elämänhallinta meni päihteistä. Sai elämänsä kuntoon mutta yhä tanä päivänä kärsii siitä että jätti laskut maksamatta. Muista aina maksaa laskut sillä viimeisellä voimanmurenalla.

Päivämäärä:   11.8.25 21:06:15

Tämä on ihan henkistä kykenemättömyyttä, fyysisesti koen olevani ok, mutta toki esim. ferritiini voisi oireilla näin. Joskus mitattu, ollut 25-50.
Onhan tämä lapsiarki kuormittavaa, eikä aikaa ole itselle. Omaa aikaa on tavallaan joskus. Ei kai lasten jälkeen enää voi olla päiviä ilman velvollisuuksia.
Kai pelkään että sairastun johinkin muistisairauteen, mutta kai uupumuskin voi aiheuttaa muisti ongelmia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.8.25 21:20:33

Puhelin pois, tekee saamattomaksi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 21:44:38

Vanhemman elämän ei todellakaan tarvitse olla pelkkää stressiä ja velvollisuutta raskautumisesta kuolemaan. Järjestä itsellesi vapaata ennen kuin ajat rekan eteen. Kai sillä lapsella on toinenkin vanhempi.

Päivämäärä:   11.8.25 22:08:04

Burn out tai masennus? Nyt on oikea aika herätä ja tehdä jonkinlainen muutos elämään kun vielä itse tunnistat ettei kaikki ole kunnossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.