Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Monimuoto amk? Kerro opiskelusta

Lähettäjä: Urakka 
Päivämäärä:   11.8.25 18:02:09

Onko monimuotona amk ihan hirveä työmaa? Kerro kaikki =)

Re: Monimuoto amk? Kerro opiskelusta

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.8.25 18:03:24

Mikä ala? Riippuu pitkälti. Esim moni tradenomi/restonomi voi tehdä miltei kaiken etänä, sairaanhoitaja tai bioanalyytikko luonnollisesti ei voi.

Päivämäärä:   11.8.25 18:03:57

Ja tosiaan monimuoto-opiskelut päivätyön ohella kiinnostaa.

Päivämäärä:   11.8.25 18:04:59

Puutarha-alan opinnot kyseessä =)

Päivämäärä:   11.8.25 18:07:08

Edelleen, ala vaikuttaa, samaten taustasi, saatko hyväksilukuja tmv. Koulussa voi myös olla läsnäolopakollisia luebtoja ajankohtan x- y,cjoita voi olla haastava yhdistää töiden kanssa. Toisaalta toisissa opinnoissa voit pystyä tekemään kaiken omien aikataulujen mukaisesti. Eli kuten sanottu, vaihtelee todella paljon!

Päivämäärä:   11.8.25 18:38:38

Mikä on puutarha-alan AMK-opinnot? Agronomi? Ei tietoa niistä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.25 18:46:30

Todella hankala oli saada läsnäolopakollisia kursseja soviteltua töiden kanssa. Tästä syystä keskeytin opinnot. Yritin selvitellä muiden koulujen vaihtoehtoja (täysin verkossa olevia itsenäisiä kursseja), mutta mikään ei kelvannut omalle koululle.
Katsotaan jos joskus saisi jossain muussa amkissa tehtyä opinnot loppuun.

Lähettäjä: moro 
Päivämäärä:   11.8.25 19:01:11

Minä opiskelen monimuotona täysin verkossa. Täytyy olla oma-aloitteinen ja saada itseä niskasta kiinni jotta hommat tulee tehtyä ja itse olen käynyt samalla ihan päivätöissä. Mutta olen tykännyt ja kaikki on erittäin joustavaa.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   11.8.25 19:05:47

Opiskelin neljä vuotta AMK:ssa päiväopinnoissa kolmivuorotyön (100%) ohella. Kaikki on mahdollista, jos elämässä muuten tilanne mahdollinen. Minulla ei ole perhettä, joten oli mahdollista. Vaikka oli päiväopinnot, niin suurin osa koulusta oli verkko-opidkelua, itsenäistä opiskelua sekä myös ilta- ja etätunteja.

Päivämäärä:   11.8.25 19:06:48

Opiskelin itse monimuotona ja lähiviikkoja (näitä ei ollut kovin paljon) oli silti luennoille läsnäolopakko, vaikka kotona katsoisi luennot. Meille oli luvattu muuta ja tämä oli iso pettymys, koska luvatunlaista opiskelua ei voinut suorittaa omaan tahtiin.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.8.25 19:31:34

Minäkin olen harkinnut työn ohessa opiskelua joko monimuotona tai kokonaan etänä, mutta epäilyttää juuri tuo, että saako kursseja sitten oikeasti tehdä etänä. Tosi kiva ruveta vääntämään koulun kanssa, jos luvataan etäopiskelumahdollisuus ja sitten vaaditaankin läsnäoloa. On sen verran kokemusta amk- ja yliopistomaailmasta, että ei olisi mikään ihme... Käytännössähän koulu voi vain todeta että kikkelis kokkelis, ilmesty luennoille tai jätä koulu kesken.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 21:21:04

Valitsin monimuodon sillä ajatuksella että voisin käydä töissä samalla. Kattia kanssa, vapaapäivät meni lukemattomien tehtävien, ryhmätöiden, esseiden ja tenttiin lukemisen kanssa. Ei siinä paljoa jäänyt aikaa tai jaksamista työnteolle. Kyseessä sote-ala joten luulen että puutarhalla vähän helpompaa.

Lähettäjä: Jqjqhq 
Päivämäärä:   11.8.25 21:27:13

Hakiessa annettiin ymmärtää että lähihommia ei olisi kuin max viikko kuukaudessa. Ja valettahan se oli vaikka moni asia olisi ollut mahdollista tehdä niistäkin etänä. Sote puoli, monimuoto. Mutta meidän koulu tuntuukin tosi vanhanaikaiselta moneen muuhun verrattuna ja ei osaa oikein tuota monimuotohommaa kunnolla.

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   11.8.25 21:27:37

Tradenomin verkko-opinnot menossa noin puolessa välissä. Vaatii ajanhallinta kykyä, mutta ei mikään tekemätön paikka. Meillä on kuudelta illalla luennot ja zoomit joihin on osallistuttava niin on ihan järjestettävissä. Ryhmätöiden suuri määrä yllätti ja suoraan sanottuna v*tuttaa välillä.

Lähettäjä: ev 
Päivämäärä:   11.8.25 21:42:16

Tradenomiksi opiskelu monimuotona täysin etänä oli hyvin sujuvaa, varsinaista läsnäolopakkoa ei ollut kuin muutamalla kurssilla ja niissäkin oli tarjolla iltakurssit. Muuten kaikki luennot pystyi katsomaan tallenteena jälkikäteen. Eli todella joustavasti pystyi toteuttamaan opinnot, mutta toki ne aikaa arjesta oman työn ohella ottivat silti. Ryhmätöinä tehtäviä isoja projekteja oli paljon, ja niiden aikatauluttaminen ja vastuunjako oli ehkä opintojen raskain osuus. Ja monesti kurssiarvosana riippui tasan siitä yhdestä tehtävästä = jos ryhmätoverit olivat vähän "heikompitasoisia" tai muuten laiskoja osallistumaan, piti joskus tehdä muidenkin edestä että kokonaisuus pysyy omien standardien mukaisella tasolla. Yksin näitä ei koskaan saanut tehdä ja tavallaan toki ymmärrän että se ryhmätyö itsessään on taito jota pitää harjoitella koska ei työelämässäkään voi niitä kavereitaan valita, mutta varsinkin tässä etähommassa koin sen aika hankalaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 21:47:52

Sanoisin että riippuu paljonko ottaa kursseja kerralla, ja millaisia kursseja. Myös ryhmätöiden määrä vaikuttaa, toki joidenkin mielestä positiivisesti (ei niin paljon hommaa itselle) ja joidenkin mielestä negatiivisesti (aikaa menee aikataulujen yhteensovittamiseen tai siihen kun osuu kohdalle huono ryhmä jossa muita ei saa kiinni tai lusmuilee tms).

Omien opintojen aikana on ollut sekä naurettavan kevyitä jaksoja että sellaisia että olen ollut aivan puhki. Opintopisteiden määrä ei aina kerro työmäärästä vaan joillain kursseilla ne on isossa epätasapainossa keskenään.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   11.8.25 21:55:04

Mulle monimuoto-opinnot oli ihan ehdoton edellytys sille että ylipäätään pystyin opiskelemaan. Tein aikoinaan ekan tutkinnonkin lähes kokonaan etänä joten verkkokurssit oli luonteva tapa tehdä asioita. Olen viettänyt koululla paikan päällä alle kaksi viikkoa viimeisen 4 vuoden aikana ja nyt on opparin viimeistely käynnissä.

Mulle opinnoissa oli suurin haaste se, että joillain vanhemmilla opettajilla oli sellaisia powerpoint-videoita missä kaikki asioita ei ollutkaan niillä slideillä näkyvissä vaan myös puhuivat kaikenlaista muuta, eli joutui oikeasti katsomaan sitten koko luennon läpi sen sijaan että olisi katsonut sen powerpointin läpi. Nuoremmilla opettajilla oli parempi tekniikka ja huomioitu eri oppimistyylit, eli sama aineisto saatavilla sekä puhuttuna että tekstinä, riippuen siitä mikä kellekin oppijalle sopii.

Ryhmätöiden aikatauluttaminen on ollut haastavaa ja niitä on ollut paljon! Vasta myöhemmillä kursseilla pystyi tekemään kurssityöt myös yksin, mikä helpotti opintoja huomattavasti.

Lähettäjä: Fiuu 
Päivämäärä:   11.8.25 23:57:52

Sosionomiopintojen toinen vuosi alkoi just, ekan vuoden tein töitä (syksyn 100%, kevään 60%), enkä kokenut hankalaksi kumpaakaan työaikaa yhdistää. Nyt alkusyksyn teen vain noin 20h/vko töitä, koska loppusyksystä harkka. Keväällä toiveissa saada tehtyä enempi töitä, koska ainakin viime kevään koin liian raskaaksi, koska vapaa-aikaa oli liikaa.

Ryhmätyöt oli toki haastavia ekana syksynä, koska osui sellainen ryhmä jossa kaikki eivät ymmärtäneet 100% vuorotyötä, kun tekivät itse virka-aikaa. Onneksi myöhemmin on saatu valita ryhmät itse ja se helpottanut paljon.

Toki tämä opiskelumuoto vaatii todella paljon itseopiskelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.