Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Päänahka kipeytyy kampauksista

Lähettäjä: Esra 
Päivämäärä:   11.8.25 17:00:45

Minulla on pitkä ja paksu tukka, ja tykkäisin pitää sitä ponnareilla ja nutturoilla, mutta ei pysty - hiusten juuret ja päänahka kipeytyvät parissa tunnissa ja jos en pura kampausta, saan aina mojovan päänsäryn. Jos hiuksia on ollut pakko pitää kampauksella jostain syystä, saattaa kampauksen purkaminen olla todella kivuliasta, kun hiukset kääntyvät eri asentoon.

En varmaankaan ole ongelman kanssa yksin. Onko joku keksinyt helpotusta ongelmaan vai onko vain hyväksyttävä, että ainoat sopivat kampaukset ovat lettikampauksia?

Re: Päänahka kipeytyy kampauksista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 17:06:53

Itsellä ohut tukka mutta päänahka aina ollut herkkä eikä se siitä ole muuksi muuttunut.

Lähettäjä: Key West 
Päivämäärä:   11.8.25 17:13:08

Tee löysempi kampaus, vältä pinnien ja muiden kiinnikkeiden painumista päänahkaan ja totuta hiuksia vähän kerrallaan asettumaan eri suuntiin.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   11.8.25 18:16:48

Minulla hyvin ohuet hiukset, olen yrittänyt pitää klipseillä kiinnitettävää lisäkettä esim. juhlissä, mutta se on hyvin tuskallista ja saan aina päänsäryn. Päänahkani on todella herkkä, ei taida mikään keino auttaa tähän vaivaan.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   11.8.25 18:36:11

Sama vaiva. Olen viimeiset 23 vuotta ollut työpaikoissa joissa hiukset on pakko pitää kiinni eikä tuo vaiva ikinä helpota. Välillä on kyllä parempikin kausia, nyt huono.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.8.25 18:40:08

Kai ponihäntä onnistuu? Sillähän pärjää melkein missä vain, missä hiusten tulee olla kiinni.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.8.25 18:53:35

Sama vaiva. Olisi kiva pitää edes poninhäntää eri paikoissa, mutta auta armias jos menee semmoisen tekemään vaikka 2cm normaalia ylemmäs niin sattuu niin ettei voi olla.

Päivämäärä:   11.8.25 19:18:07

Ei onnistu poninhäntäkään kuin harvoin :/ Just oli hiukset viikonlopun työvuorossa matalalla ponnarilla ja sileiksi kammattuina (aka slick back) ja puolivälissä työpäivää oli pakko avata ja kehittää joku muu kampaus, mikä ei ollut helppoa, kun olin vetänyt kampauksen sileäksi runsaalla geelillä. Harmittaa!

Olen ajatellut, että tämä liittyy siihen, että tukka on hyvin painava, mutta näemmä myös kevyempihiuksisilla on tämä ongelma.

Edes kampauksen kireys ei sinänsä vaikuta, kun löyhät boheemit nutturatkaan, joiden pohjana on kiemurahiuslenkki tai donitsi, eivät aina sovi.

Onko teillä kohtalotovereilla migreenitaipumusta?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   11.8.25 20:02:45

Kyllä! Migreenistä kärsin myös.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.8.25 20:16:29

Jep sama ja migreeni taipumus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.25 21:42:50

Tulee mieleen, että voikohan päänahkaan olla pesiytynyt jonkinalista hiivaa tai hilseilyä mikä aiheuttaa siihen tulehdusta ja kipua tämän myötä?

Päivämäärä:   11.8.25 21:50:22

Tulee mieleen, että voikohan päänahkaan olla pesiytynyt jonkinalista hiivaa tai hilseilyä mikä aiheuttaa siihen tulehdusta ja kipua tämän myötä?

Minulla ei luultavasti ainakaan ole tällaisesta kyse, päänahka on siisti. Ehkä vähän kuiva mutta ei hilseile tai muuta. Ongelma tuskin on sinänsä ihoon liittyvä, vaan just hermoihin ja lihaksiin liittyvä juttu.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   11.8.25 23:16:42

Mun migreenien määrä puolittui, kun ajoin tukan 5mm sängeksi. Olen nauttinut jokaisesta hetkestä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.