Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Avioero

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.8.25 14:41:46

Olen lähdössä avioliitosta. Mies aikoo jäädä yhteiseen taloon asumaan ja lunastaa minut siitä pois. Kuinka pidän mahdollisimman hyvin puoleni, että saan omani pois talosta? Kuka määrittelee paljonko hän mulle talosta maksaa?

Lasten huoltajuus myös epäilyttää. Meillä ei ole avioehtoa, mutta minulla on vähän enemmän omaisuutta kuin hänellä. Hän haluaa lasten 50/50 huoltajuuden ennen kuin tehdään avioehto. Mietityttää kuitenkin kuinka tuo lapamato saa lapset hoidettua aina viikon kerrallaan. Jos on tehty yhteishuoltajuus, kuinka helppo tai vaikea se on myöhemmin lapsen edun mukaan muuttaa niin että lapset olisivat enemmän minulla? Jos isukki ei jaksa kantaa vastuutaan.

Re: Avioero

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.8.25 15:20:52

Pyydätte 2-3 eri firmojen välittäjää arvioimaan asunnon. Siitä määrittelette hinnan, jonka mies maksaa.

Yhteishuoltajuus ei määrittele, sitä, kuinka paljon lapset on kummankin luona. Yhteihuoltajuudessa voi yhtä hyvin olla vuoroviikot 50/50 kuin joka toinen viikonloppu etävanhemman luona. Jos vuoroviikot ei onnistu, lastenvalvojalle sopimaan tapaamisista uudelleen, vaikka yhteishuoltajuus säilyisikin.

Siinähän on isälle hyvä paikka nousta lapamatoudesta, pakko ottaa vastuuta, jos hoitaa lapset yksin.

Miksi avioehto? Teette suoraan osituksen, jossa mies ei vaadi sinulta omaisuuttasi, omaisuuttahan ei ole mikään pakko jakaa puoliksi, vaikka avioehtoa ei olisi. Teette osituksen, jonka mukaan kumpikin pitää omansa eikä vaadi avio-oikeuden mukaista osaansa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.8.25 16:05:58

"Teette suoraan osituksen, jossa mies ei vaadi sinulta omaisuuttasi, omaisuuttahan ei ole mikään pakko jakaa puoliksi, vaikka avioehtoa ei olisi. Teette osituksen, jonka mukaan kumpikin pitää omansa eikä vaadi avio-oikeuden mukaista osaansa."

Näin. Muuten joudut maksumieheksi kun omaisuutta on enemmän kuin miehellä ;)

Asianajajan kanssa voisi käydä vähän vaihtoehtoja läpi.. niin rahasta kuin huoltajuudesta. Tai huoltajuudesta ja huoltajuudesta, niin tapaamisoikeuksista kuin maksuista. Yhteishuoltajuuden kanssa on usein vaikeampaa pattitilanteessa, samoin jos toinen luuseroi oman osuutensa kanssa.. Yksinhuoltajuus ja alkuun vaikka se vko-vko systeemi tapaamisissa olisi jo paljon turvallisempi vaihtoehto, ennakoisi vähän tuota miehen oletettua jaksamattomuuttakin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 16:09:59

"Kuka määrittelee paljonko hän mulle talosta maksaa?"

Te itse sovitte sen keskenänne. Hyvä tapa on tosiaan tuo että muutamalta neutraalilta välittäjältä arvio, ja niiden keskiarvo. Sitten menee vähän kinkkisemmäksi jos esim. toinen on investoinut taloon paljon enemmän kuin toinen, maksanut remontteja tai käyttänyt runsaasti työtunteja talon ylläpitoon.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   11.8.25 16:26:58

Aina valitetaan kun mies ei eron jälkeen halua lapsia nähdä. Nyt valitetaan kun mies haluaa ottaa vastuun. Vaikka olisikin kuinka lapamato.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   11.8.25 18:31:30

Hei haloo, kaikki tietää ettei miehet mitään vastuuta pysty ottamaan, etenkään lapsista. Se on oikeastaan pahempi kun väittää ja esittää että haluaa muka vastuun ottaa vaikka kaikki tietää ettei siihen pysty, kuin se että vain laistaisi siitä vastuusta.

Lähettäjä: Iso-D 
Päivämäärä:   11.8.25 19:16:02

" kaikki tietää ettei miehet mitään vastuuta pysty ottamaan, etenkään lapsista."

Sen sijaan kaikki naiset ovat esimerkillisiä vanhempia...... ?

Lähettäjä: Ei muuta 
Päivämäärä:   11.8.25 19:18:37

Kuin pirriä reikään vaan.

Päivämäärä:   11.8.25 20:51:25

Sen takia sen avioehdon haluan, että ei sitten eron jälkeen käy niin että joudunkin maksunaiseksi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.8.25 21:01:01

Siis eivätkö lapset ole miehesi lapsia? Vai miten ihmeessä olet tilanteessa että olet naimisissa ja yksinhuoltaja lapsillesi? Aiotko antaa lastesi huoltajuuden miehelle joka ei ole heidän biologinen isänsä?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.8.25 21:16:13

"Sen takia sen avioehdon haluan, että ei sitten eron jälkeen käy niin että joudunkin maksunaiseksi."

Ja tämä sinulle juuri selitettiin, että et tarvitse avioehtoa jos mies suostuu ositukseen missä et joudu maksunaiseksi.. Avioehto pitäisi tehdä ennen avioeroa, ositus tehdään eron yhteydessä/jälkeen.
Käy nyt ihmeessä asianajajan luona selvittämässä perusasiat ja kysy neuvot kuinka edetä. Niin rahan kuin lasten suhteen.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.8.25 21:19:47

Öö, miksi ihmeessä miehesi suostuisi nyt avioehtoon, jos hän voi saada sinulta rahaa? Eihän avioehtoa tuossa vaiheessa tehdä, sulla on maito jo maassa.

Päivämäärä:   11.8.25 21:39:17

Pointti on siis siinä että hän suostuu avioehtoon jos minä suostun vuoroviikkoasumiseen.

Lähettäjä: Kyllähän 
Päivämäärä:   11.8.25 21:50:21

Maito on tisseissä.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   11.8.25 22:13:26

No tee se avioehto ja suostu vuoroviikkoasumiseen.
Ei se tarkoita, että ei voisi olla yksinhuoltaja.

Tuossakin vuoroviikkosysteemiä voi vaihtaa sitten myöhemmin, jos siltä näyttää. Se ei ole ajasta ikuisuuteen noin välttämättä. Ja yli 12v voi jo itse myös vaikuttaa missä haluaa asua.

Mutta jos teillä on jo yhteishuoltajuus, niin sitä ei kevein perustein pureta. Se vaan hankaloittaa elämää, jos toinen laittaa asioista kampoihin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.8.25 22:48:15

Eli sä kiristät rahalla miestä olemaan vähemmän lapsiensa kanssa? Kamala ämmä. Toivottavasti mies tajuaa ja kertoo näistä lastenvalvojalle, että sun sisin paljastuu.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   11.8.25 22:58:37

No kai niille miehillekin pitää antaa mahdollisuus olla isä, ellei ole vaarallinen, väkivaltainen, hullu tai murhaaja. Ootteko te naiset tehny ukoista lapamatoja?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.8.25 23:22:04

Avioerohakemuksen voi tehdä ihan yksin samoin voi vaatia avioehtoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.