Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei muiden lasten tarvitse kasvattaa tai kestää..

Lähettäjä: Ade 
Päivämäärä:   11.8.25 14:02:06

Kenen sitten kuin kavereiden?

Miten lapsi oppii olemaan kavereiden kanssa, jos kavereiden ei pidä "sietää" mitään?

Ja sitten, kun lasta lyödään, niin opettaja pn sitä mieltä, "että sitä saa mitä tilaa".
Koko viime lukuvuoden mässytti tämä opettaja, ettei ole muiden asia kasvattaa lasta. Eikä MUIDEN tarvitse sietää.
Joo, opettaja on kädetön, ja avustaja vielä kädettömämpi.
Opetustoimeen teen reklamaation, eikä lapseni kouluun mene ennen kuin tämä case ratkeaa.
Nyt tuli siis raukka huuli halki kotiin. Ja kyllä, kävimme lääkärissä.

Tämä lyöjä siis tasan tarkkaan tiesi, että lyödä ei ikinä saa. Löi kuitenkin.
Lapseni oli opettajan mukaan lyönyt ensin, lapseni mukaan opettaja valehtelee, hän olin vain innoissaan hiukan huitonut, eikä edes osunut lyöjää.

Re: Ei muiden lasten tarvitse kasvattaa tai kestää..

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   11.8.25 14:07:50

"Nyt tuli siis raukka huuli halki kotiin. Ja kyllä, kävimme lääkärissä. "

Olisi pitänyt käydä poliisilla myös, tuo on pahoinpitely. Tee verkossa rikosilmoitus pahoinpitelystä ja samalla myös virkavelvollisuuden rikkomisesta ja siihen epäillyksi opettaja, rehtori ja koulutoimenjohtaja. Jo alkaa tapahtua.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.8.25 14:53:53

"Lapseni oli opettajan mukaan lyönyt ensin, lapseni mukaan opettaja valehtelee, hän olin vain innoissaan hiukan huitonut, eikä edes osunut lyöjää." - taidat olla näitä "ei meidän lapsi sellasta tee..."? Miksi meni huitomaan?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.8.25 15:15:48

Eli lapsiraukkasi on jo koko viime vuoden piinannut muita koululaisia ja sinun mielestäsi kavereitten tehtävä on sietää. Ja nyt se lumihiutale vihdoin sai joltain takaisin, kun oli itse ensin tätä huitonut. No, nyt ne muut lapset ovat alkaneet kasvattaa sinun lumihiutalettasi, ihan kuten toivoit. Vertaisopetus on juuri tällaista, häirikkösi saa sitä mitä tilaa. Ehkä ensi kerralla miettii kannattaako toisia huitoa, kun siinä nyt voi itseäkin sattua.

Päivämäärä:   11.8.25 15:19:04

Juu vähän on selittelyn makua ilmassa taas. Varmasti itse ensin huitaissut, ja sitten sai mitä tilasi.

Lähettäjä: keppi 
Päivämäärä:   11.8.25 15:40:28

Eli pentusi on häilännyt ja huitonut ja ilmeisesti häilännyt ja huitonut jo pitkään?

Miksei ole huitomatta, oletko opettanut että huitominen muiden lähellä on turhaa, typerää ja antaa idioottimaisen kuvan huitojasta? Oletko opettanut, että innoissaan saa olla sitä tuoda esiin mutta se ei vaadi huitomista?

Kerrankin kunnon opettaja, ei yritä ymmärtää loputtomiin kaikenmaailman heilujia jotka eivät katso yhtään huitovatko samalla päin muita.

Päivämäärä:   11.8.25 15:51:28

Lyöminen ei ole ikinä oikein.
Ja miten lapsi ikinä oppii olemaan kavereiden kanssa, kun hänet aina eristetään muista.

Kyllä muiden pitää ymmärtää, että toinen vasta opettelee. Eikä kyllä ikinä opi, jos väkivaltaa saa käyttää.

Opettakaa lapsenne sanomaan nätisti, ettei ole kiva, jos toinen vaikka vahingossa huitoo lähellä.
Ja miksi huitominen on paha? Siksikö, että kotona huitominen tarkoittaa, että kohta lyödään?

Kaikki aina laitetaan minun lapsen syyksi. Ihan kaikki vahingot.

Ja kyllä, kävimme poliisiasemalla tekemässä rikosilmoituksen.
Miettikää mikä trauma lapselleni.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 15:53:30

0/5

Päivämäärä:   11.8.25 15:53:50

Siis minkä ikäinen tämä sun lapsi oikein on, 3v?

Eiköhän ole jo vaikka kuinka monesti sanottu että älä huido noin.

Onko kyseessä joku ylivilkas adhd vai mikä? Miksi eristetään muista? Varmaankin siksi joutuu olemaan yksin jos ei kerta kaikkiaan kykene leikkimään/seurustelemaan ns normaalisti vaan hommat menee huitomikseksi?

Mitä jätät nyt kertomatta kun syyttelet kaikkia muita?

Päivämäärä:   11.8.25 15:55:34

Ja miksi kyselet että miksi huitominen on paha? No mietihän vähän. Huitomisella saa tavaraa pöydiltä, osuu sinne minne ei pitäisi ja se on TYPERÄÄ. Pakko sanoa että ihan vajakki tämä aloittaja.

Päivämäärä:   11.8.25 15:56:47

On lapsi neuronkirjolla, eli kyllä häntä muiden pitäisi ohjata ja ymmärtää.
Koulu nyt vaan ottanut kannan, ettei muiden tarvitse ymmärtää, vaan lapsen pitää itse oppia kavereiden tavat.
Ei voi vaatia noin pieneltä vielä minun mielestäni.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.8.25 15:59:22

Aloittaja on ihan tyypillinen jolle oma pershedelmä on se maailman napa, teki se sitten ihan mitä tahansa.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   11.8.25 16:00:37

Väkivaltaa tai sen uhkaa ei tarvitse muidenkaan sietää. Sitähän lapsesi on, väkivaltainen.

Päivämäärä:   11.8.25 16:01:05

Miten pieneltä, mikä se ikä nyt on?

Tottakai sen lapsen pitää ihan itse oppia eikä niin että äitimammali kiikuttaa joka kerta poliisilaitokselle rikosilmoitusta tekemään koska joku muu kyllästyi siihen että tulee päin näköä jatkuvasti vaikka kuinka sanotaan. Ja kotona opetetaan penskalle että kyllä sinä saat jatkossakin huitoa maljakot tasoilta tai nenät vinoon muilta jos vähän innostuttaa. Kun joihinkin luupäihin valitettavasti fyysinen vastapallo on se minkä he muistavat paljon paremmin kuin nätisti sanomisen. Ei ne ymmärrä että toisetkin tuntevat kipua, ennen kuin he itse kokevat kipua toisen toimesta.

Päivämäärä:   11.8.25 16:27:53

Opettakaa lapsenne sanomaan nätisti, ettei ole kiva, jos toinen vaikka vahingossa huitoo lähellä.
On lapsi neuronkirjolla, eli kyllä häntä muiden pitäisi ohjata ja ymmärtää.

Ei normaalisti käyttäytyvien lasten tarvitse olla opettajina tuollaisille erityislapsille, heille pitäisi olla ihan omat luokat ja omat kasvattajat. Sääli näitä normilapsia jos koulunkäynti on sitä että väistellään sun väkivaltaista tenavaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.8.25 16:36:47

Mieti mikä trauma sille kaverille, kun sitä huidottiin?
Ja mitä jos se kaveri vaan vähä heilutti käsiä? Ei varmasti lyöny sun lasta, vähä vaan innostu.

Päivämäärä:   11.8.25 16:49:06

Taattua hötölää. Aloittaja on aina väärässä.

Te aikuisetko lyötte työkaveria jos tämä huitoo vahingossa innoissaan?

Lapsille pitää opettaa erilaisuutta.
Ei lapsi opi mitään sillä, että häntä lyödään takaisin. Pitää osata lastenkin keskustella erilaisille rakentavasti.

Ei minun lapsi ketään tahallaan lyö. Vahingossa pieneltä unohtuu, että ei saa innostua. Eikä pikku huitaisu satu, mutta kasvoihin lyöminen sattuu.

Lapsi oppii esimerkistä, mutta niitä esimerkkejä saa, kun eristetään toisista lapsista.
Olen nyt täysin kyllästynyt tähän -ei-ole-muiden-lasten-tehtävä-kasvattaa-kaveria.
Kenen sitten?
Mistä sitä esimerkkiä oppii?

Vitun kiva-koulu, meillä ei kiusata. Täyttä huttua.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   11.8.25 16:50:50

jep: mitenkään aloittajan tilanteeseen puuttumatta, pitäisi olla (erityisluokkia ym) vaan kun ei ole.

Kotoa käsin voi vaikuttaa vain rajallisesti siihen, mitä koulussa tapahtuu, eikä esim. autistisen lapsen käytöksen korjaaminen ole mikään helppo, normaaleilla kasvatuskeinoilla ratkaistava asia.

Erityisluokkia on enää lähinnä vaikeasti kehitysviiveisille, koulunkäyntiavustajatkin on säästetty pois. Opettajaparat yrittävät selvitä 20-30 lapsen luokissa, joissa on selvästi erityisopetusta tarvitsevia seassa.

Tilanne tuskin tulee korjaantumaan. Jos Purran kaavailemat kuntien valtionosuusleikkaukset toteutetaan, leikataan väistämättä myös perusopetuksesta entisestään. Kunnilla on rahat lopussa jo nyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 16:54:51

"Olen nyt täysin kyllästynyt tähän -ei-ole-muiden-lasten-tehtävä-kasvattaa-kaveria.
Kenen sitten?"

Vanhempien. Ja se työ pitäisi olla pitkästi jo tehtynä ennen koulunaloitusikää.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   11.8.25 17:39:06

Jos ope sanoo että tämä lapsi löi itse ensin, ja lapsi sanoo että eikun hän vaan innoissaan hiukan huitoi, niin kumpi mahtaa todennäköisemmin puhua totta? Luultavasti huitaisu kohdistui ihan tarkoituksella suoraan kohti toisen lapsen pläsiä. Lapsi on vain oppinut, että äiti uskoo kaikki sen selitykset.

Tosin on niin stereotyyppinen äityli ja häirikkölapsi kyseessä, että lienee provo.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   11.8.25 17:52:26

Sama nikki provoilee tasaisesti jollain aiheeseen liittyvällä. Tarinatädin wt-äippyli-sivupersoona.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.8.25 18:04:54

"Vitun kiva-koulu, meillä ei kiusata. Täyttä huttua."

Suurin osa koulukavereista taitaa kokea, että sinun lapsesi on se, joka kiusaa, häiriköi eikä osaa käyttäytyä. Muutkin lapset opettelee taitoja, ei ole heidän velvollisuutensa "sietää" ketään. Erilaisuutta voi ymmärtää, mutta esimerkiksi huitominen on sellaista, ettei kenenkään tarvitse sietää.

Päivämäärä:   11.8.25 18:05:32

Huono provo. Ja jos niin ihmeellistä, että olisikin tosi tapaus niin aloittajalle tiedoksi: lapsesi kasvatus on sinun tehtäväsi, ei toisten lasten.

Päivämäärä:   11.8.25 18:13:25

No, siinähän lapsi oppii sosiaalista kanssakäymistä kun ikätoveri mottaakin takaisin. Tee toisille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän jne.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   11.8.25 18:17:11

"Ei voi vaatia noin pieneltä vielä minun mielestäni."

Mutta sinun mielestä kuitenkin muilta pieniltä pitää vaatia aikuisen tason kärsivällisyyttä, ymmärrystä ja halua kasvattaa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.8.25 18:20:52

Oma mussukka on niin pieni, ettei voi vaatia. Samanikäiset luokkakaverit kuitenkaan eivät ole pieniä, ja heidän pitäisi olla nepsypurjon kasvattajia, kun äippä ei viitsi. 0/5

Lähettäjä: Justjuu 
Päivämäärä:   11.8.25 18:23:56

Opetat sille kersallesi että koulussa eikä muuallakaan heiluta ja huidota niin että osuu muihin. Missä maailmassa oikein itse elät että sellainen on normaalia. Niinku vanhemmilla kuin viisivuotiailla. Taidat käydä itse jotenkin vajailla pytyillä.

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   11.8.25 18:24:00

Tämän on tietysti provo.

"Lapsi oppii esimerkistä, mutta niitä esimerkkejä saa, kun eristetään toisista lapsista.' No, oppiko sun lapsi, että lyöminen voi sattua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 18:26:40

"Te aikuisetko lyötte työkaveria jos tämä huitoo vahingossa innoissaan?"

Ei, vaan moni aikuinenkin kyllä ihan vaistomaisesti lyö takaisin, jos joku lyö ensin.

Päivämäärä:   11.8.25 18:33:32

Niin minkä ikäinen tämä aloituksen lapsi on, etkö pysty sanomaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.