Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Halvat lennot" ovat petosta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.8.25 12:45:11

Kun ihmiset aina mainostavat matkustavansa halvalla, niin minäkin olen alkanut yrittää. Samalla olen joutunut toteamaan, että halvat lennot tulevat lähes aina maksamaan todellisesti paljon enemmän. Halpoja ne ovat vain, jos päällä on ainoastaan vaatteet, mutta kun rupeaa maksamaan matkatavaroista ja muista palveluista, niin esimerkiksi halpalentoyhtiöiden hinnat nousevat rajusti.

Re: "Halvat lennot" ovat petosta

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   11.8.25 12:51:16

No eihän Finnairillakaan mainostettuun edullisimpaan hintaan kuulu matkatavarat.

Itte oon kiinnittänyt huomion kun joku kertoo miten lensi kohteeseen X todella halvalla. Kun sitten itte katsoo niin suora lento on joo kallis mutta halpisvaihdoilla matka-aika 28h :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 12:52:13

Halpalennoilla tosiaan pääsee halvalla, kun matkustaa sopivaan aikaan ja pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa. Kaikesta ylimääräisestä maksetaan sitten lisää.

Ja tämä tuli suurenakin yllätyksenä?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.8.25 12:53:55

"Ja tämä tuli suurenakin yllätyksenä?"

Sikäli, että olen tavannut ostaa pakettimatkoja. Kun ostaa itse liput ja samantasoisen majoituksen kuin paketeissa, niin hyvin vaikea on päästä pakettimatkojen hintoihin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.8.25 12:58:32

No eivät tule, jos et ostele ylimääräisiä palveluita. Reilusti alle satasella pääsee meno-paluun moneen maahan Euroopassa.

Edellisin halpalentoni oli 40 e Gdanskiin kesäkuussa, ja kyseessä oli meno-paluu. Tällöin toki ei pidä olla nirso päivämääristä tai lentoajoista. Tietysti halpalennot eivät ole niinä suosituimpina aikoina. Pelkillä käsimatkatavaroilla hinta pysyy huokeana ja ne riittää viikoksi hyvin, kun osaa pakata järkevästi tai pesee pyykkiä matkalla.

--- , kaikki ei halua lentää pakettimatkoilla minnekään ja nämä on pääsääntöisesti turistikohteita.

Päivämäärä:   11.8.25 13:00:08

Monet pakettimatkat ovatkin halpoja kunhan matkustajia on kaksi-kolme ja majoitus samassa huoneessa.

Ihmiset haluavat kumminkin enemmän valinnanvaraa kohteista ja majoituksista. Itte en ikinä jaksais kökkiä kahta viikkoa samassa hotellissa vaan vaihdan majapaikkaa välillä.

Lähettäjä: Optimus 
Päivämäärä:   11.8.25 13:00:27

Pakettimatkakohteisiin, erilaisiin ranta- ja lomaresort kohteisiin on usein edullisinta ottaa paketti. Matkan järjestäjillä on omat lentokoneet tai lomalennot ja kiintiöt hotelleissa, joiden mukaan hinta muodostuu ja kaikki nämä kiintiöt yritetään myydä täyteen.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   11.8.25 13:03:05

Vuosi sitten olimme Italiassa kaksi viikkoa.
Lappeenranta-Bergamo, käsi- & ruumamatkatavarat, kaksi henkeä, väliparuoat mennen tullen, 180 € menopaluu.

En tiedä mitä Finskillä olisi maksanut, mutta varmasti enemmän.

Päivämäärä:   11.8.25 13:03:20

Jos haluat palveluita, esim
- isompi matkatavara
- tietty istumapaikka
- ruokatarjoilu
- peruutusturva
Niin kyllä, ne palvelut maksavat. Jos on ok matkustaa penkin alle mahtuvan repun kanssa millä tahansa paikalla ilman peruutusturvaa tai ateriaa, saat matkasi halvalla. Tämä ei oikeasti voi olla yllätys kellekään.

Päivämäärä:   11.8.25 13:25:50

Niin halpalennon idea on just siinä, että maksetaan vain siitä välttämättömästä siirtymisestä lentokoneella kohteeseen. Oikein hyvä palvelu mielestäni, kun moni ei halua ruokaa tai isoja matkatavaroita mukaan.

Päivämäärä:   11.8.25 17:56:49

Et ilmeisesti ole ymmärtänyt tätä konseptia lainkaan?

Lähettäjä: nippo 
Päivämäärä:   11.8.25 19:05:30

Ihmiset, jotka sanovat matkustavansa halvalla todennäköisesti tekevät jotain / kaikkea seuraavista:
-matkustavat hankalammilla lennoilla (pitkä vaihtoväli, outoon kellonaikaan, keskellä viikkoa)
-matkustavat ilman ruumaan meneviä tavaroita
-tinkivät majoituksen laadusta / sijainnista
-kulkevat kohteessa julkisilla
-syövät edullisissa ravintoloissa tai kokkaavat itse

Usein ihmiset mainostavat matkustavansa halvalla kun tulee puhetta siitä, että matkustaminen on niin kallista ja miten siihen on varaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.8.25 19:37:54

Ihmiset, jotka sanovat matkustavansa halvalla todennäköisesti tekevät jotain / kaikkea seuraavista:
No ei ihan noinkaan.

-matkustavat hankalammilla lennoilla (pitkä vaihtoväli, outoon kellonaikaan, keskellä viikkoa)
No tämä ehkä, mutta ei aina.

-matkustavat ilman ruumaan meneviä tavaroita.
Ei pidä paikkaansa. Mulla on aina myös ruumaan menevä iso laukku.

-tinkivät majoituksen laadusta / sijainnista
Ei ikinä. Mutta ne hotellitkin varataan suoraan netin kautta.

-kulkevat kohteessa julkisilla
Ei ikinä. Kentälle omalla autolla. Kohteessa vuokra-auto.

-syövät edullisissa ravintoloissa tai kokkaavat itse
Ikinä ei kokata itse. Ravintola valitaan fiiliksen mukaan. Kaikkea fine dininginsta katukojuun

Päivämäärä:   11.8.25 22:04:54

"Usein ihmiset mainostavat matkustavansa halvalla kun tulee puhetta siitä, että matkustaminen on niin kallista ja miten siihen on varaa."

Niin, kyllä, matkustamisen voi tehdä halvalla tai vähintäänkin kohtuuhintaan. Jos hieno hotelli ja hienot ravintolat joka päivä on matkalla se juttu niin ne maksaa toki. Itselleni nuo asiat eivät merkitse mitään.

Tosin kun matkustan lähes aina yksin niin maksan vaatimattomastakin majoituksesta aina lähes 100e/yö kokonaan omasta pussista, joten vaikka periaatteessa halpamatkailen niin rahaa menee silti paljon. Sama juttu autovuokran kanssa, onhan se halvempaa jos joku muu maksaa puolet. Retkueen koolla onkin varmasti suurin merkitys kuluihin. Neljä henkilöä voi ottaa Airbnb kämpän ja kuluja on 25e/yö ja autovuokran osuus per naama joku 15e/vrk.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   11.8.25 22:42:02

Mihin hittoon ihmiset tarvii laukkukaupalla ryysyjä, kun matkustavat? Tai monet kengät? Mikä järki on roudata toiselle puolelle maapalloa puoli vaatekaapillista tavaraa ja vielä ostaa muutama rantamekko lisää kohteesta?

Itse pakkaan käsimatkatavaroihin ehkä koko viikolle alushousuja ja sukkia. Pakkaan mukaan ne virttyneet ja reikäiset, jos sellaisia on tarjolla. Hylkään ne lomakohteessa roskikseen, niin saan takaisintullessa tuliaisia tilalle. Muuten vaihtovaatteita viikon reissulle 4 t-paitaa, päällä olevien housujen lisäksi toiset ja ehkä se yksi rantamekko, joka on sen verran monikäyttöinen, että sillä voi mennä syömäänkin. Jalkaan tennarit, joilla on hyvä kävellä, mutta käyvät mekon kanssa. Ei muita kenkiä, paitsi rantalomalle läpyskät. Puolessa välissä viikkoa pyykkään vaatteeni itsepalvelupesulassa, aikaa menee alle 2h ja on maksanut maasta riippuen 6-22€. Ei mikään hinta, vaikka pesisin pelkät omat kalsarit, mutta koneeseen menee kyllä koko perheen pyykit. Pyritään mitoittamaan niin, että kotiin tulee sitten vain likaista pyykkiä. Ja ikinä ei ole parhaat vaatteet lomalla mukana eikä lomaa varten osteta uusia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.