Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Välien katkaisu ystävään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.25 09:42:00

Minulla on dramaattinen kaveri, jonka kanssa oltiin läheisiä ystäviä noin 4 vuotta. Tänä keväänä kuitenkin väsyin kaverin jatkuvaan valitukseen ja negatiivisuuteen. Lisäksi tällä kaverilla on kokoajan ihmeellisiä mies säätöjä ja aina kun hän kertoo näistä miehistä niin on heti selvää ettei ko. Miehet hae hänestä mitään muuta kuin panoa ja nämä jutut päättyvät aina huonosti ja siihen että kaveri itkee tuntikaupalla puhelimessa miten hänet kylmästi jätettiin. Joka ikinen puhelu ja kohtaaminen tämän ihmisen kanssa on hyvin kuormittava ja olen sen jälkeen aina pahalla tuulella. Ja tämä kaveri on siis nelikymppinen ihminen eikä mikään teini.

Ongelma on se, että läheinen ystävä tietää myös minusta paljon asioita ja suoraan sanottuna hänet tuntien pelkään että hän kostaa. En ole siis mikään pettäjä, rikollinen tmv, mutta hän katkeroituu jatkuvasti vanhoille ystäville, miehille jne ja voi hautoa kostoa vuosia. Sitten jos nämä ihmiset ottavat häneen myöhemmin yhteyttä niin hän ripittää näitä ihmisiä kaikista hänelle tehdyistä vääryyksistä ja "pakottaa heidät kohtaamaan" nämä omat tekonsa.

Tilanne on nyt se, että hän antoi minulle huonon neuvon, jota noudatin ja siitä aiheutui minulle pientä vahinkoa. Tämä ei normaali kaverisuhteessa olisi mikään ongelma, mutta tajusin että sain syyn päästä hänestä eroon. En ole puhunut hänen kanssaan kuukauteen. Viimeksi sain pari tulen katkuista viestiä kun kerroin hänen neuvonsa seurauksista ja hänellä ei kuulemman ole asian kanssa mitään tekemistä ja olen ilkeä ihminen kun "syytin" häntä hänen neuvostaan. Tosin en syyttänyt häntä vaan sanoin, että neuvostasi x seurasi asia x ja minua tämä asia harmittaa. Tällä neuvolla ei ole hänen mielestään hänen kanssaan mitään tekemistä, mutta hän yritti silti kysellä minulta lisätietoja jotta sama asia ei tapahtuisi myös hänelle tulevaisuudessa.

Mitä tekisit tässä tilanteessa? En usko että hän on minuun yhteydessä, koska on loukkaantunut siitä että kerroin hänen neuvonsa seurauksista. Minua ei suoraansanottuna kiinnosta olla hänen kanssaan missään tekemisissä mutta mietin miten tälläisen ihmisen kanssa minimoidaan vahingot kun välit ovat jo poikki? Lähinnä pelkään, että hän saattaa työelämässä aiheuttaa minulle vahinkoa tulevaisuudessa kun olemme samalla alalla töissä (kyseessä ei ole mikään tavallinen duunarityö). Leikitään vaikka, että olemme molemmat alien tutkijoita, joita on tällä planeetalla kohtuu vähän.

Jos välit olisivat kunnossa niin olisin voinut vain pikku hiljaa kylmettää välit mutta enää se ei ole mahdollista. Välit voisi korjata vain jos minä tunnustaisin olevani paha ja ilkeä ihminen ja antaisin hänen höykyttää minua näistä "vääryyksistä" , joita olen hänelle tehnyt.

En ennen edes tajunnut miten kieroutunutta tuo hänen kostamistouhu ja katkeruus kaikkea kohtaan on, mutta tämä etäisyys on ollut silmiä avaavaa. Eniten tässä pelottaa se, että hänen kostohalunsa kestää oikeasti vuosia ja hän on oikeasti kohtuu älykäs ihminen joten hän voi oikeasti löytää jonkun keinon kostaa.

Re: Välien katkaisu ystävään

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   11.8.25 10:21:14

Jatkat omaa elämääsi ja annat suhteen viiletä itsestään. Säilytät välit asiallisena ja "hymyillään ja moikataan kun tavataan".

Re: Välien katkaisu ystävään

Lähettäjä: ai 
Päivämäärä:   11.8.25 10:32:32

Kuulostat kyllä itsekin melkoiselta draamailijalta, ei kukaan muuten jaksaisi kirjoittaa edes noin pitkää viestiä aiheesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.