Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikävä lapsipuolia

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   11.8.25 09:36:23

Aina kuulee puhuttavan vain siitä, miten nykyinen ei voi sietää puolisonsa lapsia. Mutta entäs ne, jotka pitävät puolisonsa lapsista ja ikävöivät näitä, kun he eivät ole paikalla? Miehen lapset ovat meillä vain sen pari viikonloppua kuukaudessa, lomilla saattavat olla pari päivää pidempään. Se tyhjä tunne mikä tulee, kun lapset lähtevät, on ihan hirveä. Lapset täyttävät tietynlaisen tyhjiön ja sitten, kun lähtevät, tuntuu kuin jotain puuttuisi. Tätä kestää päivä tai pari, kunnes asiaan taas tottuu. Mutta ikävä on kova sinä aikana. Muita joilla sama tilanne? Ja ennenkuin joku tulee sanomaan, että sopikaa huoltajuudet uudelleen, niin ei ole niin helppoa. Lasten äiti ei lapsia päästä tänne ja noista parista viikonlopustakin saa aina riidellä. Heillä ei ole huoltajuuspapereissa sovittuina tiettyjä viikonpäiviä, joten mitään vakituista ei ole, joka tästä tekee vaikeaa. Äidin mielestä lapset voisivat ihan hyvin olla meillä arkenakin ja niinhän he voisivat, mutta nyt äiti keksi, että lapset eivät saa jäädä minun kanssa kaksin isän ollessa töissä. Viimeviikolla lapset olivat meillä ja isä aamuvuorossa ja tulisi kotiin yhdeltä. Äiti ilmoitti tulevansa hakemaan lapset aamupäivällä, koska eivät kuulemma ole meillä sitä varten, että minä vietän heidän kanssa aikaa. Ollaan seurusteltu isän kanssa pari vuotta ja asuttu yhdessä puolitoista vuotta. Tytöt ovat jo aika isoja, 13 ja 11, eli ei enää pikkulapsista kyse. Eli nyt lapset saisivat olla meillä ainoastaa silloin, kun isä on paikalla. Mutta viikonloput eivät meinaa sopia äidille, koska heillä on viikonlopuille suunniteltua ohjelmaa (eikä aina edes oikeasti ole). Eli mitä päiviä tässä jää kuukaudessa jäljelle? Mies on käynyt huoltajuusriitaa jo kymmenen vuotta eikä enää jaksa. Heillä on myös yhteishuoltajuus.

Re: Ikävä lapsipuolia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 09:49:37

No kyllä se on mentävä lastenvalvojalle tekemään sopimus kirjallisena.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.8.25 09:56:44

Kannattaa hankkia oma taapero. Hsnkalat exät ikäviä ja unohtavat lasten parhaan .

Lähettäjä: Copycat 
Päivämäärä:   11.8.25 10:00:34

Mies menee lastenvalvojan puheille. Ja toisekseen, lapset ovat jo sen ikäisiä että heidän mielipiteellään on jo iso painoarvo kun ratkotaan tapaamisia (12v. on se raja jossa lastensuojelu katsoo lapsen olevan kypsä päättämään mm. asuinpaikastaan tai ainakin ottaa huomioon sen)
Ei tuossa muuta tappelemista ole kuin virallinen reitti.

Päivämäärä:   11.8.25 10:19:01

Sitä tässä odotetaan, että nuorempi olisi sen 12 ja saisivat itse päättää asumisistaan. Eipä lastenvalvojastakaan ole mitään iloa ollut. Lakimies tarvittaisiin ja siihen ei taas ole tällä hetkellä rahaa. Esim viimevuonna väänsivät elareista ja lastenvalvojalla kävivät laatimassa paperit. Mies allekirjoitti ne samantien, kun tulivat allekirjoitettaviksi, mutta äiti ei. Hän ilmoitti, että tarvitsee satasen enemmän, koska lapset ovat niin isoja. Sopimus sitten raukesi, koska molemmat ei sitä allekirjoittaneet. Lastenvalvojat vaan kohauttivat olkapäitä ja sanoivat miehelle, että maksaa enemmän. Asutaan myös tällä hetkellä kaksiossa miehen opiskelujen takia, eikä ole lapsille reilua vaatia heitä tänne vaikka viikko-viikko, kun tila on niin vähän. Tuon ikäiset tarvitsevat omaa tilaa (niinkuin mekin pitkien työpäivien jälkeen) eikä sitä täällä saa. Muutetaan isompaan heti, kun mies siirtyy työelämään, mutta toistaiseksi vielä näin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.25 10:45:18

Täytyy ymmärtää äitiäkin, hänellä on kova huoli lapsista ja sinähän et ole kuitenkaan heidän oikea äiti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.25 11:01:28

Äiti ei kaipaa yhtään ymmärtämistä siinä, että hakee lapset pois sen takia, että he olisivat pari tuntia iltapäivällä isän uuden kumppanin kanssa kotona ennen kuin isä tulee kotiin.

Päivämäärä:   11.8.25 11:20:10

Ymmärtäisin äidin tuossa tilanteessa, jos lapset olisivat pieniä, olisin juuri tullut kuvioihin tai isä olisi vaikka 12h poissa. Kuitenkin lapset voivat ihan hyvin olla kavereillaan vaikka useamman yön putkeen tai äidin kavereilla hoidossa. Lapset olivat olleet meillä yötä ja heille oli kerrottu, että isä on töissä ja se oli heille okei ja halusivat silti tulla. Isä lähti ennen kuutta ja lapset nukkuivat kymmeneen. Kerkesivät herätä ja viestittää äidilleen päivän ohjelmasta, kun tämä hauskuus alkoi. Ohjelmassa oli siis mun työntekoa (teen etähommia) ja lapsille oli aamupäiväksi kaavailtu leipomista, ja sitten iltapäiväksi iskähommia, kun tämä ehtii kotiin. Leipoa ehtivät, mutta siihen se sitten jäikin.

Ja kyllä, tiedän etten ole heidän äitinsä. Sen takia ehkä purankin tätä vyyhtiä tänne, koska näin ”äitipuolena” en koe, että minulla olisi julkisesti oikeutta sanoa vaikka kaipaavani lapsia, koska olen vain isän uusi kumppani. Eikä minulla muutenkaan ole mitään sananvaltaa monessa asiassa, koska lapset eivät ole minun. Oma lapsi toki jotain ratkaisisi, mutta vauva ja yläasteikäinen ovat aika eri, eikä vauva ole vielä ajankohtainen.

Lähettäjä: Puttaala 
Päivämäärä:   11.8.25 14:16:14

Taitaa äidille oll kova pala kun eksä on löytänyt uuden eikä haikaile hänen peräänsä. Tekee sitten kiusaa käyttämällä lapsia välineenä.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   11.8.25 14:28:19

Lastenvalvojalla voi käydä tekemässä sitovan sopimuksen tapaamisista, eikä siinä mitään asianajajia tarvita. Jos sovitaan joka toinen viikonloppu tiettyinä kellonaikoina, ei äiti voi hakea lapsia aiemmin. Lasten äiti vie isää nyt kuin litran mittaa.

Toki jos äiti ei suostu lastenvalvojalla mihinkään, niin sitten vaan käräjille. Vähävaraiset saavat asianajajan oikeusaputoimistosta. Mutta luulisi, että lastenvalvoja saisi äidille taottua päähän, että hän tulee käräjillä häviämään varmasti, jos sinne lähdetään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.