Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko läheinen sisarustenne kanssa?

Lähettäjä: just me 
Päivämäärä:   10.8.25 22:30:37

Minulla on veli joka 5 v vanhempi ja sisko joka 6v nuorempi j olemme siis aikuisia minä 47 ja emme ole juurikaan tekemisissä paitsi kerran vuodessa kokoonnumme vanhempien luo jouluaattona. Ikäeroakin toki on mutta olemme luonteeltamme niin erilaisia ettei oikein mitään yhteistä ole. Olen miettinyt että kun vanhemmista aika jättää niin ei taida kenelläkään olla mielenkiintoa jatkaa juuri minkäänlaista yhteydenpitoa. Oletteko muut läheisiä sisarustenne kanssa?

Re: Oletko läheinen sisarustenne kanssa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.25 22:34:03

Olen nähnyt siskoani viimeksi 12 v sitten isäni hautajaisissa. On ollut ikänsä rasittava v.ttuileva tyyppi. Joo ei olla missään tekemisissä ja ikäeroa kolme vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.25 22:41:56

Yksi sisarus muutti etelästä pohjoiseen, niin kauas että mitään arjen hengailua ei ole ja on jäänyt puolituntemattomaksi sen takia. Kerran totesi että jo teininä päätti että häipyy mahdollisimman kauas meistä perheestään kuin pystyy. Häpesi vanhempiamme jotka eivät olleet korkeakoulutettuja kuten piirit joihin halusi.

En nähnyt koko ihmistä kasvaessani kuin pari kertaa, hän minua paljon vanhempi. Kun alkoi sitten keski-iässä hankkia lapsia, alkoi toivoa lastenhoitoapua, meidän olisi pitänyt matkustaa sinne kauas auttamaan kun perhettä ollaan ja suuttui ei sitä saanut.

On surullista että hän tuollaisen valinnan teki tietoisesti. Etäännytti itsensä meistä kun emme olleet riittävän hienoja. Olen itsekin korkeakoulutettu nykyään ja kelpaisin varmaan piireihinsä mutta minua ei enää kiinnosta.

Itselle oli lapsena ja teininä tosi kova paikka että mulla oli sisarus joka valitsi sen ettei ollut osa elämääni.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.8.25 22:48:10

4v nuorempi sisko. Melko läheisiä oltu aina, mutta ei juurikaan vietetty aikaa yhdessä koko perheen tapaamisten ulkopuolella ennen kuin aloitettiin geokätköily. Nyt käydään vähintään kerran kuussa kätköilemässä yhdessä ja kerran vuodessa pidempi reissu, välillä ulkomaillekin. Ja lisää lähennyttiin kun hankin koiran, jota siskoni hoitaa paljon.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   10.8.25 23:01:13

Kaksi pikkusiskoa löytyy, toinen 2v nuorempi ja toinen 4v nuorempi. Ollaan tekemisissä säännöllisesti, keskimmäinen asuu kauempana joten nähdään n jokatoinen kuukausi kun käyvät äidin luona täälläpäin, mutta soitellaan säännöllisesti ja meillä on siskojen wa ryhmä jonne kaikki laittaa kuulumisia. Nuorimman kanssa
sitten nähdäänkin liki viikoittain joka äidin luona käydessä tai toistemme luona. Ja vähintään kerran vuodessa ollaan käyty siskojen reissu jossain, toki joku vuosi mennyt välillä että joku ei ole voinut olla yötä pikkuvauvan vuoksi, mutta sen mukaan sit suunniteltu kohteet. Tälle vuotta päästään taas viikonloppureissuun. Tänä vuonna suunnataan Tahkolle syksyllä pyöräilemään ja rentoutumaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.8.25 23:49:58

Kaksi isosiskoa, ikäero mun ja siskojen välillä 5 ja 6 v. Ollaan ihan väleissä (paitsi isosiskot riidoissa keskenään joten eivät ole tekemisissä keskenään), mutta ei kiinnosta hengailla siskojen kanssa ja tuntuu ajatuksenakin oudolta. Toiseksi vanhinta siskoa näen enemmän kun asuu tuossa lähellä meidän kotitilalla ja välillä käskee auttamaan jossain asiassa ja välillä tulee muuten siinä käytyä (äiti asuu siellä kans) lyhyesti pyörähtämässä. Vanhin sisko asuu muualla, sillä vapaa-ajan asunto täällä ja usein käy multa hakemassa vesijohtovettä (tuonne tulee lähdevesi jota ei pysty "raakana" käyttämään) kun tulee täällä käymässä ja siinä yhteydessä tulee muutama sana vaihdettua. Mitään henkilökohtaisia asioita ei kiinnosta uskoutua näille. Kyllä ennemmin kavereille tulee ne asiat puhuttua.

Lähettäjä: Tuo 
Päivämäärä:   10.8.25 23:58:18

Isosisko 5 v vanhempi. Asuu 500 km päässä. Vietitellään, mutta ollaan hyvin erilaisia. Ei siis mitään sydänystäviä. Nähdään pari kertaa vuodessa, kun hän käy äitiä katsomassa.

Päivämäärä:   11.8.25 06:17:54

Vanhin veljeni on 13 vuotta minua vanhempi, hänen kanssa hyvät välit ja viestitellään sillointällöin, asutaan 300km päässä tosistamme. Vanhempamme kuoltua ei olla kovin usein nähty, ehkä jokatoinen vuosi.
Toinen veli on vuoden vanhempi ja ollaan tosi läheiset mutta hän asuu Espanjassa eikä nähdä kovin usein. Välimatka ei kuitenkaan haittaa kummankaan kanssa, ehkä siitä pitkästä välimatkasta on enemmänkin hyötyä, pysyy välit hyvänä.

Lähettäjä: Salme 
Päivämäärä:   11.8.25 07:41:24

Neljä vuotta vanhempi sisko on. Jollain tapaa ollaan läheisiä tai ainakin oltu. Alettu ehkä jotenkin vieraantumaan. Aiemmin nähtiin useammin ja viestiteltiin melko paljon. Nykyään nähdään pari kertaa vuodessa kun käydään yhdessä jossain museossa tms. Eikä viestitelläkään usein. Jouluna pitää heille mennä kun porukatkin tulee sinne.

Tuntuu että sisko vähän ottanut itseensä siitä että olen alkanut tehdä asioita joita olen aina halunnut tehdä. Joskus suunniteltiin esim että matkustellaan yhdessä, mutta ei sisko ole mihinkään lähdössä joten lopetin odottelun ja aloin matkustella yksin. Muutenkin tuntuu että siskon mielipiteet ovat välillä ihan ihmeellisiä, ja sellainen jatkuva vittuilu ja muhun liittyvien asioiden lyttääminen on alkanut suoraan sanottuna kyllästyttää.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.8.25 08:23:34

Tämä juuri vahvistaa sen miten turhaan valitetaan jos vain 1 lapsi. Monesti kuulee pitäähän se sisarus olla, noh monesti tilanne juuri tuo että harvoin nähdään. Itselläni juuri 1 lapsi vain enkä koe hinkua hankkia sisarusta. Omat mua jonkinverran vanhempia ja nähdään lapsien synttäreillä, kesällä mökillä ja jouluna. Muuten ei olla oikein yhteydessä, siskon kanssa vähän enemmän nykyisin sen myötä kun meillä hyvin samanikäiset lapset jotka viihtyy hyvin yhdessä.

Päivämäärä:   11.8.25 10:25:30

K: itsellä on veli, mutta omilla lapsillani useampi sisarus, välit ovat läheiset nyt lapsena ainakin kaikilla. Heitä on ihana katsoa, ja harmittaa, että veljelläni ja minulla ei ole juuri mitään yhteistä. Silti tämän kokemuksen jälkeen, ehdottomasti toivoisin, että minulla olisi useampia sisaruksia ja toivon, että omat lapset ovat läheisiä vielä aikuisenakin. Voihan se olla etteivät ole, mutta ainakin ovat saaneet rikkaan lapsuuden sisarusten kanssa.

Lähettäjä: meitsi vaan 
Päivämäärä:   11.8.25 10:30:41

Minulla on 2 isosiskoa meillä ikäeroa 14 ja 16v. Varmaankin suuresta ikäerosta ja luonteiden erilaisuudesta johtuen emme ole juuri missään tekemisissä, siskot ovat myös keskenään melko etäisiä.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   11.8.25 11:28:09

Minulla on 6 v. vanhempi isosisko. Nähdään muutamia kertoja vuodessa (asuu noin 400 km päässä) ja tykkään viettää hänen kanssaan aikaa, mutta harvoin mitään kovin henkilökohtaisia asioita keskenämme jaetaan, eikä esim. viestitellä keskenämme. Mielelläni kyllä näkisin siskoa useamminkin, jos asuttaisi lähempänä toisiamme.

Lähettäjä: ……….. 
Päivämäärä:   11.8.25 11:48:29

Minulla on kaksi veljeä ja ovat kyllä maailman tärkeimpiä. Soitellaan viikoittain ja nähdään säännöllisesti. He soittelevat ja näkevä myös keskenään. Useamminkin olisi kiva nähdä, mutta asutaan kaikki eri paikkakunnilla.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.8.25 11:57:25

Minulla on monta sisarusta ja läheisiä ollaan. Yhteyttä pidetään lähes päivittäin. Rakkaita ja tärkeitä kaikki.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   11.8.25 12:07:54

Mulla on mua kaksi ja kolme vuotta nuoremmat pikkuveljet.
Välillä oli 30 vuotta, että emme nähneet lainkaan, emmekä ole yhteyksissä.

Isä kun kuoli 10 vuotta sitten, niin näin nuorempaa veljeä pari - kolme kertaa.

Tänä keväänä näin työni puolesta vanhemman pikkuveljen. Hän ei tuntenut minua.

Lähettäjä: Damn 
Päivämäärä:   11.8.25 18:07:08

Minulla on kolme sisarusta, ollaan suht saman ikäisiä kaikki. Sekä asumme samassa kaupungissa. Pidetään viestitse yhteyttä päivittäin ja kokoonnumme säännöllisesti juhlimaan synttäreitä (omiamme sekä lapsiemme) , joulut yms muut pyhät aina kun vaan mahdollista ollaan porukalla yhdessä. Muutenkin autamme paljon toisiamme arjen jutuissa. Aloitin pari vuotta sitten toisen siskoni ja veljeni kanssa kuntosali harrastuksenkin. Sisarukseni ovat kyllä korvaamattomia ja sen oikeasti ymmärrää nyt aikuisena. Erittäin rakkaita ovat minulle ja olen kiitollinen siitä että ollaan hitsauduttu tällä tavalla yhteen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.