Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ihmettä kaveri sekoilee?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 19:49:04

Viime viikolla minulla kuoli koira, auto hajosi ihan tuusan nuuskaksi ja mummo sai sairauskohtauksen ja joutui sairaalaan eikä todennäköisesti pääse sieltä enää pois. En ole siis viimeisen viikon aikana ehtinyt enkä jaksanut ajatella mitään viestittelyä kavereiden kanssa vaan lähinnä huolehtinut omasta jaksamisesta, asioiden hoitamisesta ja töissä käymisestä.
No nyt ihan yllättäen yksi kaverini laittoi tänään hirveän pitkän romaanin viestin muodossa siitä, miten en arvosta häntä ystävänä, en halua viettää kahdenkeskistä aikaa koskaan vaan ainoastaan porukalla, en koskaan kysele hänen kuulumisiaan ja lomasuunnitelmia sekä kuvaus siitä, minkälaisen ystävän hän haluaa ja ansaitsee. Lopuksi vielä mainitsee, että peruu yhteisen matkamme ensikuulta ja toivottavasti saa vielä jotain rahoja takaisin siitä, etten minä vaan väitä ettei saa ja pidä rahat itselläni.

Olin ihan puulla päähän lyöty ja jopa loukkaantunut tuosta, että huijaisin heiltä rahaa sen verukkeella, että matkasta ei voi perua mitään. Oltiin lähdössä neljän hengen porukalla Kroatiaan, lentoliput ostettu ja yksi majoitus maksettu sekä parit aktiviteetit. Hänen piti tulla miehensä kanssa.

Käyttäytyykö kukaan täysjärkinen 35v ikäinen ihminen noin? Hän on naimisissa, minä olen sinkku ihminen ja vietän paljon aikaa omineni. Tuon yllä olevan lisäksi kirjoitti vielä ymmärtävänsä, että en halua viettää hänen kanssaan aikaan ja että minulla on parempia ystäviä kuin hän, joiden kanssa haluan jakaa ilot ja surut. Ollaan tunnettu yli 20v ja en ole koskaan halunnut jakaa surujani kenenkään kanssa vaan käsitellä ne itsekseni. Minun mielestä on ällöttävä ajatuskin edes itkeä toisen ihmisen läsnä jos ei ole täysin pakko. Jopa vähemmän aikaa minut tunteneet tietävät sen ja myös sen, että olen todella itsenäinen ihminen. Ei kukaan kysele minunkaan kuulumisia tai lomasuunnitelmia koskaan, mitä sitten, en sitä odotakaan.

Onko tuo normaalia? Miksi ihminen käyttäytyy noin? Tekisi mieli ehdottaa jotain ammattiapua, mutta tuskin olisi iloinen jos niin sanoisin. No onneksi koko matka ei peruunnu, lähden sitten vain yhden ystäväni kanssa. En vaan voi ymmärtää miten joku voi seota tuolla tavalla ihan ilman mitään varoitusta?

Re: Mitä ihmettä kaveri sekoilee?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.25 19:53:12

"Tuon yllä olevan lisäksi kirjoitti vielä ymmärtävänsä, että en halua viettää hänen kanssaan aikaan ja että minulla on parempia ystäviä kuin hän, joiden kanssa haluan jakaa ilot ja surut. Ollaan tunnettu yli 20v ja en ole koskaan halunnut jakaa surujani kenenkään kanssa vaan käsitellä ne itsekseni. Minun mielestä on ällöttävä ajatuskin edes itkeä toisen ihmisen läsnä jos ei ole täysin pakko. Jopa vähemmän aikaa minut tunteneet tietävät sen ja myös sen, että olen todella itsenäinen ihminen. Ei kukaan kysele minunkaan kuulumisia tai lomasuunnitelmia koskaan, mitä sitten, en sitä odotakaan."

Kuulostaa melkein, että olette sen 20 vuotta olleet todella erilaisia ihmisiä, ja hän on ties kuinka kauan toivonut, että olisit enemmän sellainen kuin mitä hän toivoo. Nyt se sitten kärjistyi, kun sinun elämääsi tuli viikon mittainen järistys.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 20:23:44

Kyllä, ja luulisi tajunneen sen jo aikoja sitten etten ole sellainen ystävä mitä hän sitten tarvitsee. Minusta on outoa, että jos en laita viikkoon itse mitään viestiä (ei hänkään laittanut, enkä minä ajatellut siinä olevan mitään pahaa) omien kiireiden ja ongelmien takia niin siitä syntyy hirveä katastrofi. Kummallisesti muut kaverit ja ystävät eivät seonneet. Minulla on sellaisia ystäviäkin, joiden kanssa saattaa mennä useitakin viikkoja ettei olla yhteyksissä. Tuon yhden kanssa se on ilmeisesti sitten liikaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.8.25 20:53:56

Tietääkö tää sun kaveri sun katastrofiviikosta?
Voi toki olla hänellä itselläänkin kamala viikko.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   10.8.25 21:06:53

Anteeksi että kysyn, mutta jos on 4 seurue ja 2 ei lähde, miten se muiden matkan pakolla peruu? Lentoliput as per henkilö ja se 1. majoitus jos maksettu, on se tämän kaverin ja hänen puolisonsa päätös, olla käyttämättä sitä jo maksettua majoitusta. Minä lähtisin, vaikka yksin jos lennot jo maksettu. Tuossa on takana jotain muuta kuin vain yksi viikko että et ehtinyt pitää niin tiivistä yhteyttä naimisissa olevaan ystävääsi. Jotenkin takertuva tyyppi? Vai onko niin että sinulla on monta ystävää, hänellä ei? Tuo kaverisi voi perua reissun ja voit olla pitämättä yhteyttä häneen, kun kerran kokee että et ole hänelle tarpeeksi ystävä. Mitä porukan 4. tuumaa tästä koko jutusta? Ja kyllä, aikuinen ei toimi noin. Aikuinen pysyy suunnitelmissa eikä skitsoonnu vähäisestä huomiosta reissukaverilta. Mutta aikuinen ymmärtää myös puolin ja toisin että joskus vaan elämässä asiat eivät mene niin kuin haluaa, tai suunnittelee. Sellaista se on. Elämä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 21:06:58

Tietää kyllä, ja sanoin viime viikon alussa että pidän varmaan hiljaiseloa muutaman päivän, että saan kasailtua itseäni omassa rauhassa. Sen takia tuo yhtäkkinen romaani ja matkan peruminen tuli ihan puskista. Tuossa hänen laittamassaan pitkässä viestissä kirjoittelee vielä kuinka olen muiden ystävieni kanssa puinut asioitani ja sitten tänä viikonloppuna käynyt jossakin juhlissa - olen ollut koko viikon kotona, en mennyt edes toimistolle töihin. Minun mielestä kuulostaa todella harhaiselta kirjottaa tuollaisia oletuksia, mitkä ei edes pidä paikkaansa.

Päivämäärä:   10.8.25 21:13:02

Ja aiemmin ei ole ollut draamaa sinun tai jonkun muun kanssa? Ja se että teet jotain muiden kanssa, mitä et hänen kanssaan tee, on ripustautumista. Onko tämä tapa uhriutua ja syytellä tapa saada asiat oman mielen mukaan menemään? Miten tuo seurueen 4,?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 21:13:43

Kirjoitin ehkä vähän huonosti? Me päästään tuon yhden kaverini kanssa lähtemään reissuun, meiltä ei peruunnu mikään, porukka vaan pienenee. Tuo pariskunta saa peruttua yhden majoituksen, jota ei vielä ole maksettu. Lentolippuja ei varmaan saa? Yhdestä aktiviteeteista saa myös rahansa takaisin, toisesta ei kun tarkistin. Mutta siis tuo suuttunut kaverini kirjoitti, että minä saatan valehdella heille ettei mitään enää saa peruttua ja otan heiltä rahat itselleni. Mikä oli todella tärkeä syytös, en ole koskaan ottanut keneltäkään rahaa tai huijannut keneltäkään rahaa. Palautan heille kaikki, mitkä saa peruttua. Sitä yhtä majoitusta ei ole vielä edes maksettu. Lentolipuille en voi tehdä mitään, en tiedä saako niitä myytyäkään eteenpäin kelleen?

Tuo yksi kaveri, joka on nyt lähdössä minun kanssa, sanoi että aivan sekopäistä touhua ja tuon takana on pakko olla muutakin kuin viikon katkos viestittelyssä. Enhän minä ole tuollekaan viestitellyt, eikä hän suuttunut. Alan epäilemään jotain ongelmia siellä hänen kotonaan/parisuhteessa tai mielenterveydessä. Ei aikuiset ihmiset enää roiku kavereissaan päivittäin ja ole pakko viestitellä joka hetki.

Hänellä ei tosiaankaan ole muita varsinaisia ystäviä, kavereita kyllä mutta ei taida pitää heihin sen kummemmin yhteyttä. Minulla on hänen lisäksi muutama ystävä, joiden kanssa olen tekemisissä. Välillä enemmän, välillä vähemmän.

Päivämäärä:   10.8.25 21:19:37

Miten sinä olet heidän lentolipuistaan vastuussa? Ja et ole velvollinen heille mitään palauttamaan, jos ei voi perua enää. Tylyä sanoa, mutta tämä on syy miksi hänellä on niin vähän ystäviä. Ja ihan kuvitelmaa tuo, että sinä menet ja juhlit kun sinulla on huolia. Tai että sinun hänen kanssaan pitäisi pohtia murheita jne. Arvaan että heillä ei olekaan rahaa reissuun, syystä tai toisesta, ja sen syyn haluaa siirtää sinulle. Ja jos et ihmisiä ole huijannut aiemmin, ei tässä edes maine mene, kun et nytkään mitään ihme juttuja säädä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.25 21:24:41

"Tuossa hänen laittamassaan pitkässä viestissä kirjoittelee vielä kuinka olen muiden ystävieni kanssa puinut asioitani ja sitten tänä viikonloppuna käynyt jossakin juhlissa - olen ollut koko viikon kotona, en mennyt edes toimistolle töihin"

Eihän tässä vaan ole kolmatta tyyppiä sopassa mukana, joka on sepitellyt omiaan mahdollisesti joidenkin vanhojen kuvien kera "todisteena"? Tämäkin meinaan nähty.. Vähän kerraallaan syötetty väärää tietoa, ja sitten myöhemmin väärennetyillä todisteilla näytetty, että näin se on.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 21:37:52

Minä ostin nuo lentoliput ja varaukset minun sovelluksessa vielä. Hoidin myös majoitukset ja aktiviteetit sekä lentoparkin, eli toisin sanoen kaikki. Rahasta heillä ei ole pula, kumpikin hyväpalkkaisessa työssä eikä lapsia ja isoja velkoja. Ainoa, joka voisi valehdella minun tekemisistäni, on hänen vanhempansa jotka asuvat minun naapurissa.

En vaan ymmärrä miten joku voi seota noin ihan yhtäkkiä? Ei ole vastannut enää mitään minulle, kun laitoin vastausta takaisin ja kuvakaappaukset kaikista mitkä pystyy vielä perumaan, ilman että menettävät rahojaan. Kirjoitin myös ehkä hieman loukkaantuneena, ettei meidän kannata yhdessä mitään uusia matkoja enää ajatellakaan ja harmittelin, etten ole sitten hänen mielestä tarpeeksi hyvä ystävä hänelle.

Lähettäjä: Sip 
Päivämäärä:   10.8.25 21:45:48

Otan osaa koirasi menetykseen. Rakkaus ei onneksi koskaan kuole, se yhdistää meitä edesmenneisiin.

Olen pahoillani että sinulle on osunut myös noin monta vaikeaa asiaa lyhyeen aikaan. Hädässä ystävä tunnetaan. Nyt tunnet millainen tämä "ystävä" on.

Pidä itsestäsi huolta tänä vaikeana aikana. Tämäkin menee ohi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 22:39:33

Kiitos Sip. Kuulostaa varmaan pieniltä ongelmilta jollekin ja vähän alkoi jo epäilyttää, että olenko minä tässä nyt se hirveä ihminen. Mutta kai se on sallittua vetäytyä hetkeksi omiin oloihin. Kyllä se edesmennyt koira oli maailman paras ystävä.

Lähettäjä: mitäh 
Päivämäärä:   11.8.25 06:57:15

Siis onko tämä sun "kaveri" neljätoistavuotias vai mistä on kyse? Ja siis vieläpä tietää, mitä sun elämässä tapahtui hiljattain?

Ihan vaan nyt vertailuksi, jos jollain mun kaverilla on ollut tuollainen viikko niin silloin tarjotaan kaikki mahdollinen tuki ja apu mitä vaan voi järjellisesti antaa. Vaikka olisi mitä kiistoja tai hässäkkää päällä, niin ne laitetaan sivuun siksi aikaa että kriisitilanne on hoidettu jotenkin kasaan. Ei ole aikuisen ihmisen käytöstä tuollainen riehuminen silloin kun toisella on elämä palasina.

Lähettäjä: Övxff 
Päivämäärä:   11.8.25 07:00:21

Huh huh, ei ihan normaalia käytöstä kaverilta.

Tuolla joku kyseli miten noitten matkan peruuntuminen näihin vaikuttaa niin voihan siinä olla montakin tekijää tai esim ihan se, että matka kallistuu huomattavasti alkuperäisestä. Näin kävi kaverilla kun yht äkkiä olikin yksin majoituksesta vastuussa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.8.25 07:35:17

Kirjoita sille kaverillesi nuo asiat, mitkä kerroit aloituksessa.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   11.8.25 07:50:07

Pitkän romaanin kirjoitit sinäkin. Tämä on täysin hänen ongelmansa, ei sinun. Ehkä ero tai joku muu aviokriisi meneillään, koska matkan peruu.

Mieti nyt ihan järjellä, kumpi tässä on se hirveä "ystävä", se jolla on surua ja vaikeuksia vai se, joka esittää vaatimuksia? Mutta muistelepa nyt hetki, oletko sinä kertonut hänelle yhtäkään aloituksessa mainitsemistasi, vai oletko puinut niitä muitten ystäviesi kanssa, et hänen ja hän olisi siksi loukkaantunut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.25 08:24:54

Onko kaverillasi ollut ennenkin tapana pimahdella mitä ihmeellisimmistä asioista? Kääntääkö kaverisi asiat aina niin että hän on huono ihminen ja muut ovat aina häntä vastaan? Onko kaverillasi mahdollisesti adhd? Minä tunnen yhden vastaavankuuloisen tapauksen joka käyttäytyy juuri noin ja jos asiat eivät mene hänen mielensä mukaan niin kaikki perutaan! Ja hänellä on adhd jonka takia häntä pitää vain ymmärtää kun on sitä impulssikontrollin puutetta.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   11.8.25 08:52:15

Vian ei tarvitse olla iso kun se on päässä. Aloittaja palauttaa kusípäälle mitä voi ja pistää sitten välit poikki. Parempia ystäviä saa vaikka kauppareissulta jos vähän juttelee ihmisille.

Päivämäärä:   11.8.25 09:03:28

Joissakin lentolipuista on nimenvaihto esim 100e. Siis jos ottaisit hänen sijastaan jonkun muun reissuun mukaan, mutta tämä riippuu yhtiöstä ja lipputyypistä.

Minä vastaisin kaverin viestiin että keskustellaanko tästä asiasta kasvokkain vai perunko teidän matkat? Ja rahat voitte saada takaisin asioista 1 ja 2, mutta ette asioista x,c,z koska...

Kaverilla voi olla myös menossa jotakin mistä et tiedä ja on pimahtanut syystä, jota et tiedä. Tässä kohtaa kannattaa harkita haluatko pelastaa teidän ystävyyden vai katkaista sen. Jos mitään tälläistä ei ole aiemmin tapahtunut niin kannattaa ehkä harkita asian selvittämistä niin pystyt ymmärtämään mikä tätä kaveria vaivaa.

Päivämäärä:   11.8.25 09:09:58

Elämässä ihmisiä tulee ja menee, kaikki ei jää. Ehkä nyt on hyvä hetki antaa hänen vaan mennä...?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.8.25 09:57:45

Kyllä tiesi näistä minun asioista, kirjoitti vielä viestiin että "ei halua olla itsekäs tällaisena aikana, mutta...' ja sitten luetteli nuo kaikki asiat ja kuinka peruu matkansa. Viime yönä on vastannut minulle jotain, mutta en haluaisi edes enää lukea ja pilata tätäkin päivää. Jos hänellä on jotain omia ongelmia esimerkiksi avioliitostaan, niin ei niitä pitäisi purkaa tuolla tavalla muihin ihmisiin. Minä en ainakaan jaksa mistään turhista kinastella, jos en ole hänen mielestään hyvä ystävä ja sen on tajunnut vasta nyt niin parempi varmaan hänenkin etsiä joku parempi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.8.25 10:05:53

Onkohan kaverilla miehensä kanssa jotain riitaa tai ongelmia? Itsekäs ja lapsellinen joka tapauksessa. No jääköön kotiin jos noin hölmö on.

Lähettäjä: Key West 
Päivämäärä:   11.8.25 14:51:51

Tuossa on selvästi nyt joku väärinkäsitys, kun luulee sinun juhlineen ja avautuneen muille kavereille. Eikö se kannattaisi selvittää?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.8.25 16:20:57

Joo nuo on hänen omasta päästään keksimiä juttuja. Nyt tuo matkan peruminen vaihtui siihen, että meitä on pariton määrä naisia reissulla mukana ja siitä ei hyvää seuraa kuulema. Eikö tuo olisi pitänyt tajuta jo monta kuukautta sitten, ennen kuin mitään lentolippuja ja hotelleja maksettiin? Eikä vastannut mihinkään muuhun mitä hänelle kirjoitin takaisin.

Päivämäärä:   11.8.25 16:25:53

Eiköhän tuo ole kytenyt mielessä hyvän aikaa.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   11.8.25 16:30:41

Niin, riitaan tarvitaan kaksi. Ehkä ystävä kokee pitkään panneensa omat toiveet syrjään vaikka matka-asioissa. Ehkä hän olisi kaivannut jotain vastausta johonkin järjestelyyn tai kysymykseen, sitten kun kerroit muutaman päivän radiohiljaisuudesta, viikko onkin pitkä aika odottaa vastausta.

Se ettei viikkoon vastaile mihinkään (kun normaalisti vastaa nopeasti) ja sitten nakkelee niskojaan kun siitä on muille hankaluuksia sen sijaan että edes pahoittelisi asiaa kertoo kyllä minusta siitä että pitää ystävää ja ystävyyttä vähäarvoisena, muut saakoot joustaa ja korjata ystävyyden. Jos ihmisellä on vielä muita ystäviä niukasti, johan se kertoo että sellainen luuseri on niin ö-luokan ihminen että parempi olisi jos se tajuaisi painua hittoon. Tärkeintähän on että ystävällä on korkea status, eikö vain?

Jos kerta olet ehtinyt ja jaksanut viikkoasi muiden ystävien kanssa puida, luulisi että sillä toimintakyvyllä voisi vastata viestiinkin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.8.25 18:55:05

Niksnaks, olet nyt ymmärtänyt väärin. Tämä kyseinen ystävä ei ollut itse laittanut minulle mitään viestiä myöskään koko viikossa, sen jälkeen kun ilmoitin oman tilanteeni mitä on käynyt ja että voi olla muutaman päivän hiljaiseloa oma laittaminen viestien puolest kun tarvitsen omaa aikaa hetken. En ollut tänä aikana laitellut kenellekään muillekaan viestejä, vastaillut vaan jos jollain ollut jotain kysymistä, ystävällä tai sukulaisella. Samoin olisin vastannut tälle, jos hän olisi jotain minulle laittanut.

Matkasta ei ole myöskään kysellyt itse mitään, olen koko ajan itse informoinut ja kysellyt kaikesta. Ja mistä ihmeen statuksesta ja luuseri ystävistä edes kirjoittelet?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.8.25 19:03:01

Eikä tämä tosiaankaan ole edes riitä, sain puskista viestin minkä sisältöä en ymmärrä eikä hänkään sitä suostu enempää avaamaan. Matkan peruminen syyksi on nyt muuttunut se, että reissulle lähtee enemmän naisia kun miehiä(tämä ollut alusta asti tiedossa, hän itse halusi lähteä miehensä kanssa.)

Lentoliput saisi ilmeisesti peruttua, mutta sitten siinä menisi samalla minun ja toisen ystäväni liput. En tiedä saako rahoja täysin takaisin, Finnair kyseessä ja ei otettu kyllä mitään peruutusturvaa.

Lähettäjä: Chill 
Päivämäärä:   11.8.25 19:03:36

Minusta täällä tuollaisen asian rääpiminen ja jonkun tuomitseminen on ihan turhaa, kun meillä on tässä nyt vain yhden osapuolen näkemys asiasta. Riidoissa ja välirikoissa kun on aina kaksi osapuolta, hyvin usein tarina on erilainen eri osapuolten kertomana.

Lähettäjä: Hinni 
Päivämäärä:   11.8.25 19:10:08

"Niin, riitaan tarvitaan kaksi."
Ei kyllä tarvita, exä opetti sen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.8.25 19:16:56

No et ole tehnyt mitään väärää.

Minulla oli nuorempana yksi kaveri, joka saattoi ihan yhtäkkiä aika samalla tavalla. Vuosia myöhemmin hän kertoi, että hänellä on kaksisuuntainen. Tiedä sitten, vaikuttiko se tuohon. Joka tapauksessa on entinen kaveri. Mitään tuollaista lapsellista raivoamista tai syyttelyä ei tarvitse sietää.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   11.8.25 19:18:37

Onko sun kaveris epävakaa? Kuulostaa siltä tuollainen kilahtelu. Lähtisin niiden kahden muun kanssa reissuun ja heivaisin tuollaisen ”ystävän”.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.8.25 19:34:18

No mä olen alkanut epäilemään samaa, että onkohan hänellä jotain epävakautta tai muuta. Kun siis ihan oikeasti tuo koko viesti tuli ihan puskista. En ole mitään riitaa haastanut tai tehnyt mielestäni mitään muuta väärää kun halunnut olla muutaman päivän ihan omineni. Miksei kukaan muu sitten riehu ja valita minulle, kun olen ihan samalla tavalla käyttäytynyt heitä kohtaan? Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa saattaa mennä kuukausiin, ettei olla yhteydessä. Kumpikaan meistä ei riehu ja suutu toisillemme. Mutta totta se on, että turhaa täällä periaatteessa ruotii tätä asiaa, kun ei tähän saa vastausta. Olin vaan niin ihmeissäni tästä koko asiasta, että piti jonnekin tulla anonyyminä kirjoittelemaan.

Lähettäjä: Hxc 
Päivämäärä:   11.8.25 19:35:06

Niksnaks tais olla tämä sekoileva kaveri

Päivämäärä:   11.8.25 19:40:54

Itsekkyys näkyy ihmisillä usein näissä tilanteissa. Mun kumppanilla kävi sama. Äitinsä oli noin 70% riski kuolla leikkaukseen mutta se oli tehtävä (tosi levinnyt syöpä). Miehen töissä oli tosi paljon ylitöitä päälle kun oli hoitaja ja pandemia oli parhaimmillaan eli pitkiä, tosi hetkisiä työpäiviä ja sen jälkeen äitiä katsomaan ja takaraivossa potkii että kauanko on yhteistä aikaa enää äitinsä kanssa. Kaverinsa sit petti hänet pahimmalla tavalla ja uhkaili. Kuulemma oli tosi kiva mutta heti kun tulee hetkittäisi muutoksia niin astuu se "minä minä minä" joltain ulos. Eivät ole enää olleet väleissä sen jälkeen eikä kuulemma ole miehelläni edes ikävä.

Päivämäärä:   11.8.25 20:32:10

Olet siis maksanut heidän lentoliput? Jos olisin sinä, soittaisin tämän kaverin miehelle, ja sanoisin että kun sanotaan nyt vaikka "Mari" perui teidän reissun, on liput xxx euroa ja aktiviteetit xxx koska peruutus ei johdu sellaisesta syystä, että esim. vakuutus korvaisi (sairaus, matkakaverin sairaus jne.) Ja että soitat hänelle, kun Maruin on ollut vaikeaa saada kontaktia. Ja että sinä ja "Liisa" lähdette reissuun, kun liput on varattu ja reissuun otettu vapaata jne. En kommentoisi mitään että sinulla on ollut huolia, tai että Mari on suuttunut sinulle. Kuumostelisin tiesikö mies edes, että oli matka ja tämä seurue suunnitteilla jne.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   11.8.25 23:39:08

Raha-asioista ei koskaan tiedä, voi olla vaikka kuinka hyväpalkkaisessa työssä ja silti joutua esim ulosoton asiakkaaksi, eikä hyvästä palkasta paljon jää käteen, koskaan ei voi tietää. Häpeän ollessa suuri, mieluummin katkoo välit läheisiin, kuin myöntää ettei nyt ole rahaa lähteä reissuun.

Tai parisuhde repeilee liitoksistaan. Tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.