Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiusapua

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.8.25 18:03:36

Mulla on siis maailman ohuimmat hiukset ja niitä myös lähtee koko aika hirmu paljon. Näin ollen en juuri kehtaa käydä kampaajalla ja värjään kotona itse ja leikkaan saksilla aina sen sentin. Oikeastihan koko tukka on kuollutta.
Mutta en missään nimessä halua ihan lyhyttä tukkaa ja en tiedä mikä muu auttaisi.
Kurjaa :(
Näin ollen laitan aina tukan ekana aamulla kiinni ja sillä hyvä.
Olen mahdottoman kateellinen ihmisille joilla on nätit hiukset.
Pidennykset ottaisin jos olisi niin paljon rahaa.

Re: Hiusapua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.25 18:06:37

Lopeta nyt ensimmäisenä se kotivärjääminen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.8.25 18:08:46

Sama täällä. Ohuet liukkaat hiukset, jotka katkeilee :(

Päivämäärä:   10.8.25 18:10:24

No pakko värjätä, niin paljon harmaita.
Ja tuttu kampaaja kyllä sanoi että väri tuo hiukseen paksuutta ja suojaa

Päivämäärä:   10.8.25 18:15:48

Ei ole pakko värjätä, se on ihan oma valintasi.

Lähettäjä: 88ä 
Päivämäärä:   10.8.25 18:16:29

Onko sinulla sairauksia tai lääkityksiä, jotka huonontavat ravinnon imeytymistä?
Millainen ruokavaliosi on? Onko puutteita ravintoaineista?
Onko ihosi tai kynnet hyvässä vai huonossa kunnossa?

Hiukset ja kynnet on elimistön roskakori, joten niille riittää ravinnoksi vain se mitä muulta elimistöltä jää yli. Ja varsinkin proteiini on hiuksille todella tärkeää.

Moni laihdutuslääkettä käyttävä menettää puolet hiuksistaan, kun ravinnon määrä putoaa ja monilla jää aika yksipuoliseksi. Samoin jos jostain syystä ruokavalio on ravintoköyhä esim. siksi, ettei hampaiden kunnon tai yleisen jaksamisen vuoksi voi syödä järkevästi, kun hampaat ei kestä mitään ja ei ole voimia syödä muuta kuin jotain helppoa ja yksinkertaista.

Et kai käytä liian vahvoja shampoita tai muita tuotteita? Kuinka usein peset hiukset ja ethän jynssää hiuksia pyyhkeellä kuiviksi?

Äidilläni alkoi sairauksien vuoksi vointi huonontua ja se näkyi ruokavaliossa. Hiukset ohenivat käsittämättömän paljon. Hampaatkin alkoi murentua suuhun, kun ikää lähemmäs 80 v ja on omat hampaat suussa. Hiuksia ei jaksa pestä kuin parin viikon välein, eikä hirveästi niitä harjaa tai muuten raasta.

Kun vointi vähän koheni, oli jaksamista enemmän ja jaksoi taas paistaa munakasta tai pilkkoakin jotain, eikä syönyt vain eineksiä ja leipää. Muutamassa vuodessa hiukset on taas ennellaan ja paksut.

Et voi mitään sille, millaiset geenit sinulla on, mutta hiuksia ei kuuluisi lähteä ihan hirveästi jatkuvasti. Hiuksilla on tietty sykli, jonka mukaan ne kasvavat ja irtoavat, joillakin se sylki on pidempi ja toisilla kyhyempi, joten voi olla, että sinulla on vain iso osa hiuksista nyt tuossa vaiheessa, että ne irtoavat. Mutta monipuolisella ravinnolla voit vaikuttaa jonkin verran. Ja paljonkin siihen, missä kunnossa uudet hiukset kasvavat.

Minulle selvisi ruokavaliomuutoksen myötä, etten oikein voi syödä viljoja. Ne tekevät kropalle huonoa. Vhh-ruokavalion myötä tuntui moni asia paranevan ja oikeastaan ainoa mitä kestän, on ruis. Kauran kanssa on ongelmia, vehnää en kestä. Ja jos syön paahdettuja pähkinöitä, iho räjähtää. Ikään kuin tulehtuu ja iskee akne. Voin syödä paahtamattomia pähkinöitä, mutta paahdettuja en...

Hiukseni ja kynteni ovat varmaankin paremmassa kunnossa kuin koskaan, kun olen muutaman vuoden syönyt minulle sopivalla tavalla. Aiemmin kynnet rapistui ja katkeili koko ajan, nyt eivät katkea vaikka taittuvatkin.

Toki hormonitkin vaikuttaa. Raskaus, synnytys, vaihdevuodet... Nekin vie hiuksia.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   10.8.25 18:24:26

Myös raudanpuute saa hiukset lähtemään. Korjaantuu toki vasta jälkeenpäin, hiusten kasvun myötä.

Mulla alkoi kynnet ja hiukset kasvamaan ihan hulluna, kun sain rauta-arvot kuntoon. Ja kynnet on nykyään TODELLA vahvat, en olisi ikinä uskonut saavani sellaisia kynsiä, kun aina tottunut halkeileviin ja hauraisiin kynsiin. Samoin uusia hiuksia tulee koko ajan, näkee tuosta päältä kun siinä on valoa vasten uusia hiuksia. :D

Päivämäärä:   10.8.25 18:30:47

Mulla on hemoglobiini hyvä, ferritiini tosi huono

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.8.25 07:19:24

Jos ferritiini on huono niin sitten syödään rautaa niin kauan että ferritiini nousee.

Päivämäärä:   11.8.25 07:35:32

Jos vuodat, niin raudan syöminen ei nosta ferritiiniä. Oletko vaihdevuosi-ikäinen vai vanhempi? Estrogeenin puute ohentaa hiuksia myös.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.8.25 07:39:40

Apteekista saa hiusten lähtöön liuosta. Itsellä alkoi ohimoilta ohentua ja kun tuota laittaa joka päivä niin alkoi kasvamaan uusia hiuksia. Kestää muutama kuukausi kun alkaa näkymään. Voi kylläkin viedä hiuksista väriä, tulee harmata kohtia. Pitää tarkkaan valella päänahkaan.

Päivämäärä:   11.8.25 08:58:51

Olen 39 vuotias

Lähettäjä: Kalju 
Päivämäärä:   11.8.25 09:13:28

Mä oon luopunut toivosta että koskaan enää saisin yhtään paksumpia hiuksia. Ekan kerran lähti reilusti hiuksia kun lopetin e-pillerit yli kymmenen vuotta sitten. Eivät takaisin kasvaneet. Vuosien mittaan ohentunut lisää. En ole värjännyt hiuksia vuosiin kun on niin hennot hiukset etteivät värjäystä kestä. Kiinnipidettävän pituiset hiukset mulla on ja oikeastaan aina ovat kiinni kun en osaa vapaana pitää. Kammalla täytyy aina tarkkaan tasoittaa hiukset jotta näkyisi kaljuja kohtia mahdollisimman vähän. Kynnet mulla on terästä ja muut karvat kasvaa villisti. Mieluummin saisi olla päinvastoin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.