Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erikoislääkäri mokasi, argumentteja tähän

Lähettäjä: Vas. nilkka 
Päivämäärä:   10.8.25 16:00:04

tilanteeseen. Asia ns. iskeytyi * kasvoilleni toissapäivänä.
Pelkään jonkin verran.

Tausta: olen lapseton perusterve nyt 32v. nainen. Ei koskaan mitään leikkauksia, trooppisia matkoja, sairaalaa vaatineita sairauksia.

Lääkityksenä ollut 5 vuotta pelkkä e-pilleri. Olen hoikka, tupakoimaton jne.

Aloitin kesällä 23 nykyisen seisomatyön. Syksyllä 23 huomasin, että vasen nilkkani turpoaa voimakkaasti ilman mtn traumaa. (Nilkkaakaan ei koskaan ole operoitu enkä ole loukannut sitä.) Kävin pian yksityisellä yleislääket. erik. lääkärillä, koska turpoaminen oli huomattavaa. Siis pelkkä vasen nilkka, ilman mitään kipua tai kuumotusta saati yleisoireita.

Yleislääkäri otatti kaikki mahdolliset veritulppalabrat, joissa ei ollut mitään vikaa. Oli siis selvää, ettei turvotus johdu verisuonitukkeesta. Ainut riskitekijäni oli ja on e-pillerit,em. tukoksiin. Käynnin päätteeksi yleislääkäri sanoi suoraan, että hän ei tiedä, mistä tuo voimakas turvotus johtuu, mutta vaivan jatkuessa kehotti varaamaan ajan verisuonikirurgille.

Vaivahan jatkui. Mutta koska kaikki veritulppalabrat oli ihanteellisen normaalit, minua ihmetytti miksi varaisin ajan verisuonikirurgille. Lähtökohtaisesti uskon, mitä erikoislääkäri sanoo, mutten varannut verisuonikir. aikaa em. syystä, vaan varasin ortopedille. Syy: yleislääkäri oli itse myöntänyt ääneen, ettei hänellä ole tietoa, mistä asia minulla johtuu. Minä maallikkona varasin ajan ortopedille, koska ajattelin, että vika on itse nilkassa.

Menin ortopedille, joka diagnosoi pelkällä palpoinnilla, silmämääräisesti sekä tulppalabrojen puhtaudella sen imunesteturvotuksen (lukee Kannassa kyllä, voin tarkistaa). Muistan että hän kirjoitti Pitting tyyppinen turvotus, se lukee tekstissä Kannassa.

Pihvi tulee tässä: käski vaan ottaa tukisukat käyttöön seisomatyöhön ja muistaa jumppailla seisomatyön lomassa, että imuneste kulkisi paremmin. Luuli tietävänsä, että on ok jättää tutkimatta, miksi ikäiselläni hoikalla perusterveellä naisella imunestekierto ei toimi. Ortopedin mukaan "joillakin ihmisillä vaan jostain ei imunestekierto toimi kunnolla." Imunestekierto ei kuulu ortopedin osaamisalaan, ja hän ei tunnistanut omaa osaamattomuuttaan. Duodecim : kin sanoo nyt kun luen, että on aina syytä selvittää traumattoman ja perusterveen raajan turvotus.

Minä luotin silloin ortopediin, koska luulin hänen tietävän mistä puhuu. Ei tiennyt lainkaan, ja nyt on tämä tilanne, josta kerron.

Vasta kesällä pääsin työterveystarkastukseen, syynä henkilöstövuokrausfirmat sotkut. Olen siis kohta 2 vuotta ollut tällä 24/7 turvonneella nilkalla. Se on siis aina turvoksissa, myös vkloppuisin, mutta toki vähemmän kuin töissä, jossa turvotus pysyy aisoissa tukisukilla ollen silti runsasta. Normaali liikkuminen tietenkin sujuu täydellisesti ja kivuton ollut aina. Luotin ortopediin, kunnes työterv. lähetti kiireesti lymfanestekierron erikoislääkärille nähtyään nilkkani ja kuulleessan että se on ollut pian 2 v. tällainen.

Kävin nyt vihdoin imunesteasiantuntijalääkärillä, joka toisti työterv.sanat että ei ole koskaan normaalia eikä saa jättää tutkimatta, minkä takia minun ikäisellä hoikalla naisella (vasen) raaja eli nyt nilkka minulla, turpoaa tällä tavalla.

Nilkassani oli kuulemma n. 3,5 dl ylimääräistä imunestettä jumissa nyt tällä oikealla lääkärillä. Se on paljon tukisukkia 5 x viikko seisomatyössä käyttävältä.

Tuli kiireellinen käsky varata munasarjaultraus (en ole ainakaan 5 v käynyt, kun minkäänlaista kipua tai oiretta ei ole missään alapään eikä vatsan alueella) gyneltä, että onko jokin valtava kivuton kysta siellä painamassa imusuoniyhteyksiä, mikä vas. nilkan turpoamisen tekisi.

Jos gynellä ei näy mitään, niin sitten menen mahdollisimman nopeasti vatsan TT-kuvaukseen, "koska pitää nähdä, onko siellä vatsaontelossa jokin massa, joka painaa imusuonia ja estää imunesteen kulun". Tämä kuulostaa pahalta, kun lääkäri sanoo näin. Itse koen olevani nilkan turvotusta lukuunottamatta elämäni kunnossa. Keväällä kävin muuten vain perusvedrikokeissa ja ferrit. , kaikki oli viitteissä ja ferritiini oli vihdoin lähes 90. Se on ollut 10v liian alhaalla hempan ollessa normaali. Nyt ferrit. kin oli tosi hyvä.

Nyt siis pelkään, että minulla on jokin massa vatsaontelossa. Mitään kipua tai vaivaa ei ole ollut vatsassakaan. Ei mitään. Pelkään siis syöpää.

Sanokaa nyt jotain järkevää.

Re: Erikoislääkäri mokasi, argumentteja tähän

Päivämäärä:   10.8.25 16:01:53

Itse nyt spekuloin tuota lähes 2 v takaista päätöstäni olla menemättä veris.kirurgille. Että jos olisin mennyt, niin verisuonikir. olisi varmaan ollut lähempänä tiedossaan, kuin ortopedi. Eli verisuonityyppi olis toistanut että joo ei ole todellakaan verisuonissa vika mutta IMUSUONISSA ON JA TÄYTYY SELVITTÄÄ, OHJAANPA IMUSUONILÄÄKÄRILLE.

Ortopedi kusi .

Päivämäärä:   10.8.25 16:06:49

Tiivisti: kohta tulee 2 vuotta siitä, kun nilkkani on ollut turvoksissa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.8.25 16:09:10

Päätit itse mennä ortopedille, vaikka työterveys suositteli muuta.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   10.8.25 16:09:50

Eihän spesialisti käskenyt odottaa kahta vuotta jos oire jatkuu? Oletti että aikuinen osaa arvioida vaikka jo 2 kk kuluttua, onko vaikutusta tulisukilla ja jumpalla!! Plus ei silloin tiennyt että ei sitä tuo hänen antamansa neuvo. Jokin syy aiheuttaa tuon, ja se syy ei ole siellä nilkassa. Pelottavan kauan olet odotellut oireiden pysyessä.

Päivämäärä:   10.8.25 16:10:35

"Päätit itse mennä ortopedille, vaikka työterveys suositteli muuta."

Ei ollut työterveyden kautta tuo yleislääkäri, vaan aivan omalla henk.koht. vakuutuksellani sinne menin!

Minulla oli syksyllä 2023 vain pelkkä työTAPATURMAn hoitooikeus työterveydessä, ei mitään sairauksien kustantamamista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.25 16:12:07

Miksi et alunperin mennyt sinne verisuonikirurgille ortopedin jälkeen, kun se ortopedi kerran oli todettavissa pätemättömäksi jo käyntikerralla? Tai mennyt uudelleen lääkärille kun tukisukat ei auttaneet?
Aika turhaa alkaa sitä ortopedia näin kahden vuoden jälkeen arvostelemaan ja sormella osoittelemaan.

Päivämäärä:   10.8.25 16:12:34

Minäpä katson kannasta, mitä se ortopedi kirjasi... Sen muistan, että minkäänlaista "auttako tukisukat vai ei" hän ei todellakaan sanonut, vaan että joskus se imunestekierto vaan ei toimi...

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   10.8.25 16:13:45

Ortopedi olisi tietysti voinut ohjata sinut sille verisuonikirurgille, mutta tavallaanhan olit itse tehnyt päätöksen olla menemättä hänelle. En oikeastaan näe erikoislääkärin mokanneen vaan ihan itse olet mokannut.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.8.25 16:17:05

Joo, kyllä mokasit ihan itse.

Päivämäärä:   10.8.25 16:17:49

"Tulosyy
Potilaan ilmoittama tulosyy: Käynnin syy: Ks. Kannasta viime sunnuntain kirjaus nilkasta. Seisomatyön provosoima turvotus jatkuu.
Maksaja:Asiakas itse
Palvelu: Ortopedia ja traumatologia
Esitiedot (anamneesi)
Ilman traumaa vas nilkan alue turpoaa työpäivän aikana. Potilas tekee töitä tehtaass,töissä seisomista n 8 h päivässä,sen aikana vas nilkka ja säären seutu turpoaa,lepopäivinä tilanne parempi.
Nykytila (status)
yt hyvä. Ei ylipainoa. Vas nilkassa pitting tyyppinen selkeä turvotus. Väri normaalia,ei hyperpigmentaatiota,ei laskimoiden vajaatoiminnan merkkejä,ei suonikohjuja,ei korostunutta laskimokuvioita.
ADP palpoituu hyvin.
Sääri kivuton,prox sääri kivuton, ei pinnallisee laskimotukokseen viittaavaa,eikä syvään. Laskimorunko kivuton.
Suunnitelma
Potilaalla primääri turvottelu taipumus vas nilkassa, syynä staattinen työ ja imunestepaluu. Suositeltu lisäämään liikettä mm varpaille nousua ja kyykkyjä työpäivän aikana, sekä tukisukka hoitoa työpäivän aikana."

Päivämäärä:   10.8.25 16:18:27

Semmonen suunnitelma, että sukilla ja jumpalla mennään.

Päivämäärä:   10.8.25 16:20:59

"Joo, kyllä mokasit ihan itse."
...kuultuani juuri, että vas. nilkan turvotus ei ole verisuoniperäistä, mutta samassa lauseessa suositus varata silti aika verisuonikirurgille?

Niin kai sitten olisi tarvinnut, kun nyt vaan voisi ennustajaeukkona viiveellä menneisyyteen ennustaa, ettei verisuonileikkelijäkin olisi lääkäröinyt ohi oman osaamisensa, kun ei tuo hänenkään osaamisalaansa olisi ollut. Vaan imusuonilääkärin.

Päivämäärä:   10.8.25 16:22:27

Mikää kello ei sinulla soittanut, kun tukisukka ja jumppailu ei auttanut? Vai odotitko tuloksia vasta vuosien päästä?

Lähettäjä: Påp 
Päivämäärä:   10.8.25 16:22:59

Yleensä hakeudutaan uudelleen lääkäriin, jos annettu hoito ei tehoa kohtuullisessa ajassa. Nyt aloittaja hakeutui eri lääkärille kuin oli alunperin suositus, eikä missään vaiheessa valittanut asiasta, joten ortopedi oletti asian korjaantuneen. Joskus diagnoosia ei löydy heti, ja vaaditaan useampi käynti.

Päivämäärä:   10.8.25 16:23:36

"Käynnin päätteeksi yleislääkäri sanoi suoraan, että hän ei tiedä, mistä tuo voimakas turvotus johtuu, mutta vaivan jatkuessa kehotti varaamaan ajan verisuonikirurgille."

"Lähtökohtaisesti uskon, mitä erikoislääkäri sanoo, mutten varannut verisuonikir. aikaa em. syystä, vaan varasin ortopedille. Syy: yleislääkäri oli itse myöntänyt ääneen, ettei hänellä ole tietoa, mistä asia minulla johtuu. Minä maallikkona varasin ajan ortopedille, koska ajattelin, että vika on itse nilkassa."

Mitäs jos maallikkona nyt sitten varaisit ajan vaikka korvalääkärille gynen sijaan. Olethan ennenkin kokenut tietäväsi lääkäriä paremmin minne kannattaa mennä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.25 16:26:06

"...kuultuani juuri, että vas. nilkan turvotus ei ole verisuoniperäistä, mutta samassa lauseessa suositus varata silti aika verisuonikirurgille?"

Kirjoitit että ei ollut veritulppaa, mutta verisuonissa voi olla muutakin häikkää kuin tulpat.

Päivämäärä:   10.8.25 16:27:18

"Mikää kello ei sinulla soittanut, kun tukisukka ja jumppailu ei auttanut? Vai odotitko tuloksia vasta vuosien päästä?"

Voi kulta, etkö ymmärrä lukemaasi? Ortopedi sanoi sekä kirjasi Kantaan tähän potilastekstiin (koita lukea se uudelleen,kiitos), että SEISOMATYÖ PROVOSOI TÄMÄN TURVOTUKSEN NILKKAANI JA TURVOTUSTA VOI HILLITÄ TUKISUKILLA JA JUMPALLA. EN OLE ODOTTANUT MITÄÄN JEESUKSEN IHMETTÄ, KOSKA SEISON 40 TUNTIA VIIKOSSA SAMAISESSA TYÖSSÄ JA ORTOPEDI SANOI ETTÄ JOSTAIN SYYSTÄ SEISOMATYÖSTÄ ASIA JOHTUU JA PISTE.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   10.8.25 16:28:12

Joku rautalanka tossa nyt on jäänyt vääntämättä. Jos vaiva ei korjaannu tukisukilla, sitä täytyy tutkia lisää. Se ei korjaantunut, mutta jatkoit vaan sukkien käyttämistä?

Lähettäjä: Påp 
Päivämäärä:   10.8.25 16:29:58

Ai, tämä onkin Miekkosnainen. Hillitön raivo eriävistä mielipiteistä, ja itsessä ei ikinä vikaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.8.25 16:37:03

Aloittaja kuulostaa ihan mun päälle 70-v äidiltä. Nilkka niin kipeä että hyvä kun kävellä kärsii, mutta lääkäriin ei voi mennä. Kerran käyty ja joku lääkekuuri saatu, mutta kun siitä ei ollut apua, niin ihan turha mennä uudelleen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.8.25 16:37:12

Vielähän ei ole mitään diagnoosia, eli ei voi tietää kuka mokasi ja mitä, paitsi aloittaja, joka ei tehnyt mitään, vaikka vaiva jatkui kaksi vuotta.

Päivämäärä:   10.8.25 16:45:10

"Aloittaja kuulostaa ihan mun päälle 70-v äidiltä. Nilkka niin kipeä että hyvä kun kävellä kärsii, mutta lääkäriin ei voi mennä. Kerran käyty ja joku lääkekuuri saatu, mutta kun siitä ei ollut apua, niin ihan turha mennä uudelleen."

Hyvä tietää, kiitos tästä. Otan osaa äitisi tilanteeseen. Itselläni ei ole sen paremmin siinä turpeassa nilkassa kuin muuallakaan kehossa minkäänlaista kipua. Liikkuuvuuteen turvotus ei vaikuta, kun käytän tukisukkaa töissä. Ilman tukisukkaa en voisi työdä tehdä, koska ennen sitä ortop. käyntiä eli tukisukan alkua se turposi niin paljon, että suorastaan tuntui se neste siellä.

"Vielähän ei ole mitään diagnoosia, eli ei voi tietää kuka mokasi ja mitä, paitsi aloittaja, joka ei tehnyt mitään, vaikka vaiva jatkui kaksi vuotta."

En arvannut, että täällä on näin pälliä porukkaa. Jankutin alkup.työurallani sosiaalialalla asiakaskunnan parissa riittämiin. Heppalassa en ole sitä kiinnostunut tämän enempää jauhamaan. Olen kertonut tilanteen, kopsanut ortopedin tekstin, loppu on mahdollisen lukijan tehtävä omilla aivoilla. : D Uskomaton kerho tämä sivusto.

Siinä ymmärrän tehneeni virheen, että VAIKKA yleislääkäri sanoi että EI ole verisuoniperäinen asia, niin olisinpa silti mennyt vskirurgille. Syy: olisi ollut ortopedia TODENNÄKÖISEMPÄÄ, että vs.kirurgi ÄLYÄÄ JA TIETÄÄ, että selvä: tämä ei ole MINUN osaamisalaani, mutta ymmärrän alkeellisesti, että asia koskee IMUsuonia, joten ohjaan eteenpäin IMUsuonilääkärille.

Varmuuttahan ei ole siitä, olisko vskirurgikaan kyennyt em. polun tuottamaan, vai olisko hänkin ohi osaamisensa sanonut että anna mennä vaan, työn lajista johtuu, sukat, jumppa ja näkemiin soronoo

Päivämäärä:   10.8.25 16:48:37

Ortopedi on syyllinen ja maksaa sulle miljooonia vahingonkorvauksia. Tämäkö on se vastaus jonka halusit?

Päivämäärä:   10.8.25 16:52:53

"Varmuuttahan ei ole siitä, olisko vskirurgikaan kyennyt em. polun tuottamaan,"

Eikä siitä, olisitko sinä sitä noudattanut.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.8.25 17:44:48

Aloittaja katsoo vaan sinne peiliin.. ihan itse olet odottanut kaksi vuotta..

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   10.8.25 17:53:40

Niin tämä omien sanojensa mukaan "hoikka nainen" ei ole käynyt gynellä viimeiseen viiteen (!!) vuoteen. Epäilen miekkosnaista kanssa, tuo raivo ja "olette kaikki väärässä" asenne sama. Lääkäriin mennään ja jos oireet jatkuvat, mennään uudestaan. Ei odotella vuotta, ei puoltakaan vuotta. No, harva kopioi hötönettiin epikriisinsä, ja se 2 v sitten kirjattu on silloin todettu tilanne. Leikkaukseenko olisi pitänyt ruveta? Painovoima ja nesteet... ylös harvoin pyrkivät.

Lähettäjä: Lupu 
Päivämäärä:   10.8.25 17:53:41

Kai siellä vatsassa tms.voi muukin massa kuin syöpä olla. Mutta ehkäpä jatkossa sitten menet lääkärin ohjeiden mukaan sitä tietä, ehkäpä verisuonilääkäri ymmärtää myös imunesteistä. Tai osaa ohjata eteenpäin. Mutta noin yleisesti, kannattaa itse varmistella ja kysellä esim.kuinka kauan tilannetta seurataan jne.jos ei lääkäri kerro.

Päivämäärä:   10.8.25 18:00:38

"Syy: yleislääkäri oli itse myöntänyt ääneen, ettei hänellä ole tietoa, mistä asia minulla johtuu."

Okei, ymmärrätkö eron yleislääkärin ja erikoislääkärin välillä? Eli siis miksi yleislääkäri ei välttämättä tiedä kaikkea? Ja minkä takia silti erikoislääkäri saattaisi tietää?

Päivämäärä:   10.8.25 18:17:47

Ei kuulosta vakavalta, ihan turhaan skitsoat.

Lähettäjä: djdj 
Päivämäärä:   10.8.25 18:23:21

Sinä itse jätit menemättä verisuonikirurgille ja menit ortopedille. Ihan oma vikasi nyt, ettet mennyt lääkärille, jota sinulle suositeltiin ja jonka osaamisalaan tuo olisi kuulunut. Et voi syyttää ortopediä yhtään mistään...

Lähettäjä: iei 
Päivämäärä:   10.8.25 18:26:00

Olisit voinut mennä sinne kirurgille kuten suositeltu, tai jollekin toiselle lääkärille vaikka 1-2 kk päästä siitä kun huomasit, ettei ortopedin ohjeilla tilanne parane. Oma vikasi, että vitkuttelit 2 vuotta.

Et voi syyttää ortopediä omista mokistasi.

Päivämäärä:   10.8.25 18:28:41

"Okei, ymmärrätkö eron yleislääkärin ja erikoislääkärin välillä?"

Yleislääkäri on yleislääketieteen erikoislääkäri.

Lähettäjä: ejke 
Päivämäärä:   10.8.25 18:29:47

Miekkosnainenhan tämä. Se, joka ei saanut ajokorttia kun ei inssi mennyt läpi vaikka yritti 15 kertaa. Jonka ympärillä räitään päälle ja hoetaan love love love ja joka on niin kaunis ettei muut siedä häntä. Mitähän muuta.

Vika oli sinussa, ei erikoislääkärissä.

Päivämäärä:   10.8.25 18:30:38

"Niin tämä omien sanojensa mukaan "hoikka nainen" ei ole käynyt gynellä viimeiseen viiteen (!!) vuoteen."

Mitä ihmeellistä tässä nyt on? Minä en ole käynyt gynellä ikinä, koska ei sinne ainakaan julkisella puolella pääse ellei ole jotain poikkeavaa vaivaa jota kukaan muu ei osaa hoitaa. Kyllä kaikki testit yms. ottaa ihan joku muu kuin gyne.

Lähettäjä: tlot 
Päivämäärä:   10.8.25 18:35:36

"Yleislääkäri on yleislääketieteen erikoislääkäri."

Ei ole. Yleislääkärin ominaisuudessa voi työskennellä vaikka kandi tai neurologian erikoistumisvaihetta suorittava. Se on ihan vain nimike sille, että ei ole kyseisen alan erikoislääkäri vaan tekee esim. satunnaista päivystysvuoroa "ihan vain lääkärinä". Myös valmis anestesiologian ja tehohoidon el. voi päivystää yleislääkärinä.

Yleislääketieteen erikoislääkäri on erikoislääkäri, mutta yleislääkäri ei tarkoita samaa kuin yl. el.

Opettele erottamaan toisistaan:
- yleislääkäri
- erikoislääkäri
- yleislääketieteen erikoislääkäri
- erikoistuva lääkäri

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   10.8.25 18:38:30

Se 1. lääkäri, josta käytin termiä yleislääkäriä, oli ja on edelleen titteliltään yleislääketieteen erikoislääkäri.

Täähän oli tässä aloituksessa jutun juju, hyvä kun löysitte sen. Jatkakaa lisää

Päivämäärä:   10.8.25 18:39:53

”Olisit voinut mennä sinne kirurgille kuten suositeltu, tai jollekin toiselle lääkärille vaikka 1-2 kk päästä siitä kun huomasit, ettei ortopedin ohjeilla tilanne parane. Oma vikasi, että vitkuttelit 2 vuotta.

Et voi syyttää ortopediä omista mokistasi”

Täysin samaa mieltä. Turha syytellä muita. Ei ne lääkäritkään kaikkea tiedä, etenkään jos ei ole omaa osaamisalaa. Ehkä se verisuonikirurgi olisi osannut, vaikea sanoa, kun et sinne mennyt,

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   10.8.25 18:45:35

Joo. Jos ei löydy mitään eliniän pituuden vaikuttavaa syytä näistä kaikista tutkimuksista, niin lupaan sen tulla teille ystävällisille kertomaan: D Jos en palaa ketjuun, niin tiedätte harha-askeleeni kohtalokkaaksi eli siinä tapauksessa minulla on sitten muuta mietittävää kuin ht.netin tukijoiden tietopäivittäminen.

Onhan näitä, että kasvanut rauhassa sisuskaluissa ties mitä ja syöpähän ei välttämättä näy viitearvojen ylityksissä ennen kuin pitkällä viiveellä.

Mulla on kyllä ns. hommat kesken täällä vielä

Lähettäjä: 6l6 
Päivämäärä:   10.8.25 19:05:59

Jos sinulla munasarjasyöpä olisi, niin olisit jo kuollut siihen. Se kun voi edetä muutamassa kuukaudessa tilanteesta "ei ole mitään" tilanteeseen "ei ole mitään tehtävissä". Se ei todellakaan ole sisuksissa vuosikausia ilman ongelmia.

Joku kysta sitten voikin kasvaa pidempään eikä välttämättä tapa sinua, ellei revi sisuskaluista jotain tai repeä itse aiheuttaen sisäisen verenvuodon.

Mutta edelleen vika on sinussa, kun olet kaksi vuotta vain jatkanut elämää, vaikka turvotus ei laske edes yöllä vaan on olemassa vuorokauden ympäri, vaikka olisi jo ollut syytä mennä 1-2 kk päästä lääkäriin pohtimaan, missä se vika voisi olla kun lepo, jumppa ja sukat ei auta. Eihän ne lääkärit perään soita, jos et ole erikseen varannut soittoaikaa.

Päivämäärä:   10.8.25 19:08:05

Joskus kannattaa harrastaa itsereflektiota ja ottaa vastuuta omista teoistaan. Kukaan ei ole sinun tilanteestasi vastuussa paitsi sinä itse.

Lähettäjä- 
Päivämäärä:   10.8.25 21:47:35

Aloittaja, imusuonisto on osa verenkiertojärjestelmää. Ei ole olemassa mitään imusuonilääkäriä vaan kyllä imusuonistonkin asiat lukeutuvat verisuonikirurgin erikoisalaan. Siinä se syy, miksi yleislääkäri kehotti sen ajan varaamaan verisuonikirurgille..

Päivämäärä:   10.8.25 22:19:44

"Se 1. lääkäri, josta käytin termiä yleislääkäriä, oli ja on edelleen titteliltään yleislääketieteen erikoislääkäri."

Okei, ymmärrätkö yleislääketieteen erikoislääkärin ja vaikkapa nyt sen verisuonikirurgin eron? Ja miksi yleislääketieteen erikoislääkäri ei tiedä, missä vika piilee, mutta verisuonikirurgi olisi saattanut tietää?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   10.8.25 22:30:19

Ihan normimeininkiä lääkärissä... "Tässä sulle ei mitään, tule takaisin jos vaiva ei korjaannu itsestään, kassan kautta ulos ja se on 250e kiitos!"

Itse pitää kaikki vaatia ja suurinpiirtein olla dg valmiina.

Päivämäärä:   10.8.25 22:50:04

"En hakeudu hoitoon, jota lääkäri suosittelee, enkä ainakaan kahteen vuoteen hakeudu uudelleen hoitoon, vaikka vaiva jatkuu. Eli lääkärin syy!"

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.8.25 22:51:06

Lähettäjä.

Päivämäärä10.8.25 18:30:38

"Niin tämä omien sanojensa mukaan "hoikka nainen" ei ole käynyt gynellä viimeiseen viiteen (!!) vuoteen."

Mitä ihmeellistä tässä nyt on? Minä en ole käynyt gynellä ikinä, koska ei sinne ainakaan julkisella puolella pääse ellei ole jotain poikkeavaa vaivaa jota kukaan muu ei osaa hoitaa. Kyllä kaikki testit yms. ottaa ihan joku muu kuin gyne.

..

Et siis käy papakokeessa ollenkaan?

Päivämäärä:   10.8.25 22:54:30

Ei papakokeeseen gyneä tarvita.

Päivämäärä:   10.8.25 23:02:30

Papakokeen ottaa hoitaja, ei gynekologi.

Lähettäjä: hlhbl 
Päivämäärä:   10.8.25 23:51:04

Olen käynyt papa-kokeessa elämäni aikana kolmesti, kertaakaan niistä ei ottanut gyne vaan hoitaja. Gynellä olen käynyt elämäni aikana vain yhdesti, hakemassa sterilähetteen.

Miksi ihmeessä pitäisi käydä vähän väliä gynellä, jos mitään syytä ei ole? En minä muillakaan erikoislääkäreillä jatkuvasti ramppaa muuten vain.

Päivämäärä:   10.8.25 23:58:35

Missä ihmeen todellisuudessa ihmiset elää jos kuvittelee että papaseulonnat ottaa lääkäri? Vieläpä erikoislääkäri? Voitko ?? selittää?

Päivämäärä:   11.8.25 04:52:27

Itse olet muokannut. Pää kannattaa tutkituttaa myös, mutta sitä ei tutki urologi vaikka jostain syystä niin haluaisit .

Päivämäärä:   11.8.25 05:14:59

Lääkäri : en osaa auttaa sinua mutta mene xxx lääkärille.
Potilas : en mene xxx lääkärille koska tiedän ps. Menen cxy lääkärille. Ja syytän kaikkia muita valinnoistani, mutta en itseäni.

Logiikka se on tämäkin.

Päivämäärä:   11.8.25 05:50:58

Minua ihmetyttää miksi menit ortopedille vaikkei nilkkasi ole ollut kipeä etkä ole loukannut sitä? Enpä silti usko että isompaa vahinkoa olet saanut aikaa odottelemalla ja voihan olla ettei tt kuvistakaan mitään selittävää löydy.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   11.8.25 07:56:32

Ole huoleti, ei se syöpää ole. Jos olisi, niin kyllä sinä kahdessa vuodessa olisit jo vainaa.
Mikä on imusuonilääkäri? Taitaa olla aika harvinainen erikoistumisala, mutta kuitenkin lähempänä verisuonikirurgin kuin ortopedin alaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.8.25 08:09:20

En ole lukenut mitään kommentteja, mutta otsikon ja aloituksen perusteella - sinä mokasit, kun jätit noudattamatta ensimmäisen lääkärin ohjetta varata aika verisuonikirurgille, ja menit ortopedille. Vähän sama kuin jos lääkäri määrää sulle unilääkkeet ja syötkin allergialääkettä kun sillä saattaa olla väsyttävä vaikutus, ja sitten ihmettelet, kun uni ei tulekaan ja sanoisit lääkärin viaksi.

Ja toiseksi - jos vaiva ei helpota, niin kuka katselee sitä KAKSI VUOTTA?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.8.25 08:33:36

On aivan tavallista, että jos on omituisempi vaiva, joutuu käymään useammalla lääkärillä. Sinuna minäkin olisin ekaksi käynyt ortopedillä. Nyt sitten ultraan ja toiselle lääkärille.

Jos ainoa oireesi on nilkan turvotus, paljon sairaampiakin ihmisiä on...

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   11.8.25 08:50:32

Lääketieteessä on melko yleistä, että jos hoito ei tehoa, sitä vaihdetaan, mutta se edellyttää, että potilas on mennyt uudestaan lääkäriin kertomaan, että vaiva vaivaa edelleen.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   11.8.25 08:54:12

Ihan oma moka. Mitäs menit ortopedille etkä verisuonikirurgille.

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   11.8.25 09:34:37

Aloittaja vaikuttaa todella avuttomalta ja raskaalta ihmiseltä.

Oma moka, ei lääkärin.

Päivämäärä:   11.8.25 14:45:40

Olispa mullakin tollanen itseluottamus, että tietäisin paremmin kuin 12 vuotta opiskellut erikoislääkäri. :)

Päivämäärä:   11.8.25 15:02:59

Aloitusta lukiessa odotin, että loppuhuipentumana sieltä turvotuksen alta olisi paljastunut kuitenkin veritulppa, jonka lääkärit olisivat jättäneet huomiotta ja kuin ihmeen kaupalla aloittaja pelastui kuoleman porteilta.

Mutta ei, hätä ei ollutkaan tämän näköinen, kun aloittaja on kaikessa rauhassa katsellut jalkaansa 2 VUOTTA ja nyt keksii syytellä ortopedia. Olisiko pitänyt vaikka kuukauden päästä mennä sinne verisuonikirurgille, kun tukisukat ei auta?

Ja itsehän olisin ainakin yrittänyt etsiä muuta työtä...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.8.25 16:34:18

Ei mokannut, itse mokasit kyllä.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   11.8.25 17:49:42

Aloittajan mielestä parkkipaikoilla ei voi ajaa, ilman että törmäilee tolppiin ja muihin autoihin. Jos joku muuta väittää, on huono kuski. Eiköhän se kerro riittävästi.

Lähettäjä: jsj 
Päivämäärä:   11.8.25 18:26:13

Kommentoijat eivät nyt oikein ole aloittajan puolella. En kylläkään ihmettele.

Päivämäärä:   11.8.25 18:34:23

"Ole huoleti, ei se syöpää ole. Jos olisi, niin kyllä sinä kahdessa vuodessa olisit jo vainaa."

Tää on ihan totta. Kasvaimia on kaikenlaisia mutta niistä vain syöpä vie hengen.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   11.8.25 20:51:27

Tai voi olla, että syy jää selvittämättä ja vaiva jatkuu...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.8.25 21:07:43

Imusuontenkin "asiantuntija" on se verisuonikirurgi.

Ei mulla muuta.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   11.8.25 21:18:51

Mä en tiedä miksi sä yrität vyöryttää tätä lääkärin niskaan, eka lääkäri on sulle sanonut rehellisesti, että hän ei tiedä mistä se turvotus johtuu, ja ohjannut sua eteenpäin sellaiselle lääkärille, joka todennäköisimmin sua osaa auttaa. Se, että itse varaat ajan väärälle lääkärille ei todellakaan ole ekan lääkärin vika.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.