Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juna ajoi ohi aseman, VR hyvitti...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.25 15:36:38

...kahvilipukkeella. Ihan reilulta ei tuntunut. En sentään joutunut ostamaan uutta lippua, mutta matka siirtyi monella tunnilla eteenpäin, mikä vaikutti moniin muihin ihmisiin.

Re: Juna ajoi ohi aseman, VR hyvitti...

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   10.8.25 16:00:42

Myöhästymisestä, saapuminen pukajunalla yli 1 h aikataulussa luvatusta voi hakea korvausta, mutta mielipahaa ei korvaa kukaan, eikä sinulle niiden muiden mielipahaa tai myöhemmin matkustaminen kuulu. Paikallisjunat eri asia.

Lähettäjä: iina 
Päivämäärä:   10.8.25 16:07:51

Minä en joskus mahtunut junaan kun se juna, jolla minun piti mennä Tampereelta Ouluun, olikin joku nysä, ja konnarit sanoivat, että vain äärimmäisessä hädässä mahtuu kyytiin ja joutuu istumaan lattialla, muut saavat odottaa 2 tunnin päästä tulevaa junaa. No, en ollut kuolemassa asemalle joten odotin seuraavaa. Sain paskalaatuisen opiskelijatason matkustuksen sijaan mennä sitten 1-luokkaan :) Istumapaikkani ei siis enää seuraavassa junassa pätenyt ja sain vapaasti valita missä istun, niin en kai minä mihinkään paskavaunuun sitten mennyt vaan valkkasin paremman paikan.

Ei ihan hirveästi haitannut.

Toki olin sitten aika myöhään kotona, vasta klo 23.30, ja aamulla oli herätys puoli viideltä, mutta sekin oli junamatka työpaikkakunnalle (olin tuolloin reissutyössä pohjoisessa) ja junassa ja bussissahan han ehti taas nukkua. Olin siis tulossa Turusta ja menossa yöksi kotiini Ouluun ja siitä jatkamassa aamulla Kemin kautta Kolariin.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   10.8.25 16:11:22

Iina, hae korvausta lipun hinnasta, lomake netissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.25 16:12:11

Saitko edes voileipää?

Päivämäärä:   10.8.25 16:22:47

En saanut. Selityksen kyllä. Koska kyseinen juna välillä pysähtyy kyseiselle asemalle ja välillä ei, niin tällä kertaa kuski oli kuulemma unohtanut, että kyseessä on vuoro, jolla pitäisi pysähtyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.25 16:26:07

Kiittäkää demareita henkilöliikennemonopolin tekohengittämisestä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.8.25 16:36:03

.: ai kamala mikä selitys :D ja ei siinä mitään mutta pitäis tuosta nyt saada lipun hinta ja jotain muutakin lisäksi korvausta.

Lähettäjä: Rr 
Päivämäärä:   10.8.25 16:39:16

Kuulostaa normaalilta vr toiminnalta.
Olin menossa junalla paikasta A paikkaan I, juna kuitenkin törmäsi ihmiseen n 15 min matkan jälkeen. 3h myöhemmin juna pääsi peruuttamaan takaisin lähtöasemalle, missä vaihdettiin toiseen junaan joka lähti omasta aikataulustaan n tunnin myöhässä. Myöhästyin siis alkuperäisestä aikataulusta 4h, mutta Vr ei hyvittänyt euroakaan lipun hinnasta koska juna jolla lopulta pääsin perille oli vain tunnin myöhässä…

Lähettäjä: iina 
Päivämäärä:   10.8.25 16:39:38

"Iina, hae korvausta lipun hinnasta, lomake netissä."

Tapahtui jo vuonna 2013.

Päivämäärä:   10.8.25 16:50:38

"Kuulostaa normaalilta vr toiminnalta."

No, itseasiassa kokemukseni VR:stä ovat erinomaisia. Matkustan paljon junalla sekä Suomessa että Euroopassa ja Suomessa junat tuppaavat kulkemaan luotettavasti ja säännöllisesti.

Jos matkustaa harvoin ja kohdalle sattuu epäonnea, voi syntyä vaikutelma, että VR:ään ei voi luottaa, mutta omalla kokemuksellani koen sen hyvin luotettavaksi.

Se näkyy myös tilastoissa. VR on luotettavuudessa Euroopan parhaita.

Jos tahtoo nähdä, mitä tarkoittaa, kun junaliikenne ei toimi, kannattaa mennä Saksaan. Siellä se on yksi kaaos. Yhteenkään vuoroon ei voi luottaa, eikä mitään kannata määränpäässä järjestää kuin vasta seuraavaksi päiväksi.

Päivämäärä:   10.8.25 17:01:45

Lisään vielä, että suomalaiseen palkkatasoon verrattuna VR:n liput ovat erittäin halpoja, jos ne ostaa jonkin kuukauden etukäteen. Viiden tunnin junamatkan voi tehdä reilulla kympillä.

Suhteutettuna palkkatasoon liput ovat kalliimpia vähän joka puolella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.