Lähettäjä: tääontätä (OT)
Päivämäärä: 10.8.25 12:09:55
Hermostuttaa palata töihin loman jälkeen.
Itse työ ei niinkään kuormita vaan siellä olevat hankalat tyypit, jotka vaikeuttavat työn tekoa ja yrittävät saada minut tekemään virheitä ja näyttämään huonolta työntekijältä.
Esihenkilölle olen asiasta maininnut ja yksi yhteispalaveri järjestettiin missä esihenkilö toi esiin tapahtuneita asioita mutta mitään erillisiä puhutteluja yms. ei ole tehty. Tällä ei ollut vaikutusta näihin häiriköihin jotka ovat kaksi naista.
Tilanteita ja tapahtumia on hankala todistaa ja ne voi helposti kuitata yliolkaisesti tyyliin "ai sori, se oli vahinko" tai "en tarkoittanut sitä niin" vaikka tasan tarkkaan tarkoittivat.
Olen aina saanut kiitosta tunnollisuudesta ja tarkkuudesta ja nyt tähän isketään kiinni.
Vaikea olla välittämättä ja antaa jäädä omaan arvoonsa kun kyseessä on kuitenkin työ.
Työpaikan vaihto ei enää tällä iällä onnistu joten miten näistä selviää?
En haluaisi alkaa riitelemään ja keskustelu ei tunnu auttavan. Provosoituvat vaan kun huomaavat minun ottaneen tehdyistä asioista "osumaa."
Ja en voi alkaa välttelemään heitä kun ollaan samassa tiimissä ja välillä tehdään pareina töitä.
Muut lähimmät työkaverit osastolla ovat mukavia ja luotettavia. Näitä kahta vähän pelätään ja pidetään jonkinlaisina johtohahmoina. Ovat tosi itsevarmoja ja äänekkäitä, hyvin verkostoituneita muille osastoille ja tietävät talon asiat aina hyvin mitä on milloinkin meneillään.
Onko kohtalotovereita? Tai rohkaisevia tsemppejä miten näitä voisi kohdata ilman hirveää stressiä?
|