Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Iso ikäero parisuhteessa

Lähettäjä: Emilii 
Päivämäärä:   10.8.25 08:41:10

Olen tilanteessa, jossa tapailen 15 vuotta vanhempaa miestä. Olen itse alle 30-vuotias. Mietityttää miten tämä voisi toimia ja miten läheiset mahdollisesti suhtautuu.

Onko sinulla kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Re: Iso ikäero parisuhteessa

Lähettäjä: Huli 
Päivämäärä:   10.8.25 09:15:55

Tapailin 12 vuotta vanhempaa miestä, ei toiminut. Toki muitakin syitä oli mutta kyllä se ikäero (yhdistettynä erilaiseen koulutustaustaan) näkyi monessa kohtaa ajatusmaailmoissa niin isosti, ettei siitä tullut mitään. Olin silloin 33, mies 46. Ei se silloin tuntunut pahalta numeroissa mutta nyt kun hänellä alkaa 50-vuotispäivät lähestyä ja itse on alle 40 niin lähinnä ajattelee, että onneksi siitä kuviosta ei tullut mitään.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   10.8.25 09:24:53

Tapailin 23-vuotiaana 39-vuotiasta miestä. Jätin hänet, kun kyllästyin ja ihastuin omanikäiseen. Ei siinä mitään, semutta suunnitelmat olivat hyvin erilaiset - hän kun olisi halunnut lapsen yms, kun taas minä halusin opiskella. Onneksi valitsin niin kuin valitsin. En edes rakastanut häntä tarpeeksi.

Lähettäjä: _._ 
Päivämäärä:   10.8.25 09:42:21

Ikäeroa yli 20 vuotta. Vielä ei näy mitenkään meidän ikäero, kun ollaan molemmat aikuisia. Mutta kyllähän se mietityttää, että miten käy kun miehessä alkaa vanhuus näkymään kunnolla. Lähipiiri ottanut molemmilta puolilta hyvin vastaan. Yksi yhteinen lapsi on toiveissa.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   10.8.25 09:43:32

Ikäeroa 17 vuotta, suhde alkoi kun olin 27 ja kumppani 45. 13 vuotta on mennyt ja eiköhän tässä mennä loppuun asti. Lähipiirin tai muidenkaan mielipide ei ole kiinnostanut millään tasolla.

Lähettäjä: Hinni 
Päivämäärä:   10.8.25 09:44:11

Oon huomannut että muutaman vuoden ikäero alkaa mietityttää naisia varsinkin siinä vaiheessa kun mies on jäämässä/ jää eläkkeelle ja nainen on vielä työelämässä...

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   10.8.25 10:02:20

Olin 52 ja mies 67 kun halusin erota, oltiin oltu yhdessä 16v ja tuolloin ikäero oli näkynyt voimakkaasti pari vuotta. Minä hyväkuntoinen ja työelämässä tietysti vielä pitkään ja mies oli jäänyt eläkkeelle ja kuntokin alkoi olla jo papparaisen luokkaa, en vain jaksanut.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.8.25 10:22:38

Itsellä nykyrajana plusmiinus 6 v. 'Nuorekas' mies on arkielämässä usein pentumainen ja hölmö. 'Ikäistään vanhempi' mies tylsä.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   10.8.25 10:29:50

Olen seurustellut vanhemman miehen kanssa muutaman vuoden. En aikonut kertoa seurustelusta perheelleni, mutta mies kertoi. Perhe ei suhtautunut hyvin. Minulla ei ollut pienintäkään aikomusta mihinkään vakavaan suhteeseen tuon miehen kanssa.

Lähettäjä: Tyttö 
Päivämäärä:   10.8.25 10:43:24

Itse se on tiedettävä. Jos puoliso on paljon vanhempi, tulee aika kun olet viisikymppinen ja puoliso jo eläkkeellä. Jos yhteinen arki toimii, antaa mennä vaan. Jos ei, kantapäät vastakkain. On pareja, joissa miehellä on talot ja autot sun muut, matkustetaan jne koska mies kustantaa. Voihan se olla ok ja toimia. Tai lapsia tehdään ja isukki on tarhakavereiden ukkien ikäinen. Jokainen tietää itse, onko puoliso oikea itselle vai ei. Nuorena seurustelin aina itseäni nuorempien kanssa, enkä halunnut jarrutella yhtään jonkun jo kaiken kokeneen vanhemman tyypin kanssa.

Lähettäjä: vastapuoli 
Päivämäärä:   10.8.25 12:35:59

Mielenkiintoista miten näiden "dumppasin, kun tuli liian vanhaksi" vastausten logiikka on tismalleen sama kuin mitä miehet käyttävät, kun vaihtavat vanhenevan naisensa nuoreen hempukkaan.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.8.25 13:10:17

vastapuoli: sillä erotuksella, että miehet vaihtavat saman ikäisen naisen 20 vuotta nuorempaan.

Kyllä se tiettyä helppoutta tuo parisuhteeseen, kun ollaan suunnilleen saman ikäisiä ja samassa elämänvaiheessa. Tosin näin keski-iässä meidän ikäero 49 vs 60v ei tunnu missään.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.8.25 13:18:14

Mä olen miettinyt onko 7v liian suuri ikäero. Tällä hetkellä ei tunnu, mutta entä pidemmän päälle? Vaikka eihän sitä tiedä kestääkö mikään juttu muutenkaan.

Lähettäjä: 5-kymppinen 
Päivämäärä:   10.8.25 13:39:39

Nuorempana voi toimia, vanhemmiten voi alkaa tökkimään. Viisvitonen nainen on usein hehkeä ja elää seksuaalisuutensa aktiivisimpia vuosia, seitsemänkymppinen mies auttamatta jo parhaat päivänsä nähnyt.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   10.8.25 13:53:01

Mä olen tapaillut noin paljon vanhempia miehiä ja seksiin, jotenkin en kuitenkaan osaa nähdä että pidemmän päälle tuo voisi toimia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.