Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harmittaa, kun kukaan ei järjestä juhlia...

Lähettäjä: Yksinäinen 
Päivämäärä:   9.8.25 23:01:46

Huono otsikko, mutta avataanpa lisää:
Täytän parin viikon päästä 30. Koko vuoden olen törmännyt somessa ikätovereiden päivityksiin siitä, miten on yllätysjuhlia ja muita menoja - jopa ulkomaan reissua - järjestetty päivänsankarille. On valtavat juhlaporukat ja viimeisen päälle kemut, vähäisimmilläänkin bileet ja kunnon kakut jne.

No, minä olen lapseton sinkku, eikä kavereitakaan juuri ole. Isoveli on, mutta eipä se osaa tuommoisia järkätä. Muutama työkaveri on, mutta eihän nekään nyt mitään järjestå. Ja ainoa oikea kaveri on juuri saanut kolmannen lapsen eikä varmaan edes vauva-arjessa muista onnitella :D mikä on ihan ymmärrettävää.

Harmittaa ja hävettää! Puolitutut kyselee, miten aion juhlia. No en varmaan @!#$ mitenkään. Istun kotona tai käyn yksin syömässä jossain.

Äh, on pienet murheet ihmisellä, mutta kylläpä harmuittaa.

Re: Harmittaa, kun kukaan ei järjestä juhlia...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.8.25 23:03:00

Sitten järjestät juhlat itse! Veli ja ne työkaverit mukaan mahdollisine puolisoineen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.8.25 23:07:09

Ihmeellistä kitinää. Se, että näet somessa jotain ei tarkoita että se olisi yleistä. Mun kaveripiirissä ei kyllä kukaan ole kellekään järjestänyt mitään yllätysjuhlia synttäreinä. Aika itsekästä jotenkin odottaa, että jotkut työkaverit nyt järjestäisi jotain. :D kyllä se on kuule itse järjestettävä, tosin kutsujen lähettäminen nyt alkaa olla jo aika myöhäistä, sillä monella on varmasti jo menoa parin viikon päästä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.8.25 23:07:35

Ja kelle sinä vastaavasti olet sitten jotain järjestänyt?

Päivämäärä:   9.8.25 23:08:38

Zäkä, jotenkin niin laimeaa olisi semmoiset neljän ihmisen kemut — tai siis hävettää se, että työkaverit näkisivät siinä, että eihän tuolla reppanalla ole oikeasti yhtään kavereita... Hirveä tunne, jostain syystä tämä hävettää ihan helkkaristi.

Päivämäärä:   9.8.25 23:11:19

A, nimenomaan sanoin ja ajattelen että työkaverit nyt ei tuommoisia (yleensäkään) järjestä, en sitä missään tapauksessa odota, olisi jopa outoa.

Olen järjestänyt veljelleni 30 v synttärit, tuon kaverin kaikki babyshowerit + hänen puolisonsa kanssa tämän 30 v synttärit. Aika monella se puoliso näyttää olevan aktiivinen osa järjestämistä.

Päivämäärä:   9.8.25 23:12:21

Minusta taas pienet kemut ovat oikeinkin hauskat. Kutsu vaikka vain työkaverit ja sano, että nämä juhlat ovat vain työkavereille!

Päivämäärä:   9.8.25 23:14:24

Ylisviiva: sinähän tuo uliset ja kitiset.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.8.25 23:18:53

Harvoin kukaan oikeasti yllätysjuhlia järjestää. Jos haluaa juhlia niin järjestettävä itse . Some antaa helposti väärän kuvan oikeasta elämästä - suurin osa meistä juhlii ilman yllätyksiä.
Siitä vaan kutsumaan ketä haluat ja suunnittelemaan mitä tarjoat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.25 23:24:29

Poikkeatko varallisuuden tai muun puolesta todella paljon sometuttavistasi?

Omassa kaveripiirissä jokainen on kyllä järkännyt kolmekymppisensä ihan itse eikä kukaan harrasta yllätysjuhlia ylipäätään. Saati että lahjoitettaisiin ulkomaanmatkoja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.25 23:32:02

Sulla näkyy somessa tuollaista.
Arvaa mitä ei näy?

No se 80% ihmisistä joilla EI OLE tuollaista ja siksi someen sitä ei kuvata.

Täytin 30 pari vuotta sitten. Sain onnittelutekstarin 2 kaverilta ja 1 kaveri tuli kahville, kauan ei viipynyt kun oli kiire salille!

En laittanut tästä mitään someen. Ei siksi että tämä synttärini olisi ollut jotenkin ongelmallinen vaan siksi että en ylipäätään päivitä somea ja vaikka päivittäisin, tuskin sinne synttäristäni mitään laittaisin.

Mun kaveripiiri on pirstaloitunut ja vaikka kavereita on, ei ole mitään kaverijengiä. Mun ystävillä on kolmekymppisinään ollut ihan samanlaisia vaatimattomia synttäreitä. Väitän että suurin osa ei pyöreinäkään vietä mitään isoja juhlia. Osa järjestää ja se on sentyyppistä porukkaa joka sen myös someen kuvaa. Eikä siinä mitään pahaa mutta ymmärrät että he on vähemmistössä.

Lähettäjä: Said 
Päivämäärä:   9.8.25 23:40:52

Hyvänen aika nyt taas.
Minä olen 60-v lapseton sinkku, ja aina juhlinut isosti pyöreät synttärini. 25, 30, 40, 50 ja 60.
Ihan ite oon järkännyt.
Ja ollut mukana kavereiden, ja kavereiden vanhempienkin pyöreillä synttäreillä.

Yllätyssynttäreitä ei olla kenellekään järkätty. Ihania yllätuslahjoja kyllä. Ja kivaa ylläriohjelmaa.

Päivämäärä:   10.8.25 00:51:19

No, voisinhan minä ne kemut itsekin järkätä, ei siinä, MUTTA KUN EI OLE KETÄ SINNE EDES KUTSUISI!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.8.25 06:13:06

En itse halua olla juhlien keskipiste, niin en ole järkännyt mitään synttäreitä itselleni koskaan. Lapsena viimeksi niitä kavereiden kanssa juhlinut. Neljäkymppisten aikaan lähdin puolison kanssa ulkomaille. Voisitko ajatella tekeväsi vaikka yhdenkin kaverin tai sukulaisen kanssa synttärireissun? Joku ilta siellä sitten juhlistaisitte sinua.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.8.25 06:21:45

Osta itsellesi mukava all inclusive lomamatka? Mene jonnekin Euroopan kaupunkiin viikonloppu lomalle missä olet aina halunnut käydä? Osta itsellesi joku extremekurssi esim. laskuvarjohyppykurssi tai laitesukelluskurssi tai köysikiipeilykurssi. Tästä jää mukava muisto ja vähän jotain erikoista syntymäpäivänäsi. :) Sitten pyydät kaverin, vanhemman ja veljet kahville tai menette hyvään ravinteliin syömään.

Ymmärrän harmituksen, meillä kaikilla oli yllätyspyöreätjuhlat ja oli mukavat. Mutta voi sitä monella muullakin tavalla juhlia! Esim. mulla oli kaveri joka 30v. lahjana itse itselleen osti tuon laskuvarjohyppykurssin ja oli unohtumaton kokemus! Muita ns. juhlia ei ollut.

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   10.8.25 06:25:36

Yksinäisen kannattaisi ehkä juhlistaa synttäreitään vaikkapa lähtemällä reissuun, niin olisi sinne someen jotain päräyttävää päivitettävää. Yllätysjuhlia ei oikein voi kukaan muu kuin saman katon alla asuva puoliso järjestää, siinä ei liene ihmeellistä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   10.8.25 06:44:05

Järjestä itse pienet juhlat, joihin kutsut veljen, työkaverit ja sen oman kaverin lapsineen.

Tai lähdet risteilylle, reissulle, ravintolaan syömään tai leffaan - yksin. Itse viettäisin kivan synttäripäivän niin, että ensin aamulla kahvilaan synttärikakulle, siitä lahjaostoksille ja leffaan, leffan jälkeen vielä syömään ja drinksulle. Tee pöytävaraus ja kirjoita siihen, että sinulla on 30v. juhlat.

Aika monesta paikasta saa (ärrä, Subway, Finnkino, Espresso House, Rituals..) äpillä synttäripäivänä ilmaisia juttuja ja etuja. Niin voit viettää päivän myös niitä paikkoja kierrellen.

Päivämäärä:   10.8.25 06:55:03

En tiedä omasta suht laajasta suvustaja tuttavapiiristä ketään aikuista, jolle olisi järjestetty yllätyssyntymäpäivät

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.8.25 06:55:30

Jos nettipäivitys on synttäreissä tärkeintä, sitten reissuun. Mielellään mahdollisimman yllättävä paikka, josta saa somemielessä paljon hauskaa irti. Vaikka jonkin nunnaluostarin rauniot.

Muutoin olet syntymäpäivästä hiljaa, koska ikäsihän on täydellinen 27 v. siihen asti, kun vietät kuusikymppisiä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.8.25 09:41:45

Itsehän ne on juhlat järjestettävä! Näin minäkin tein viime vuonna, kun juhlin pyöreitä. Varasin tilan saunoineen ja paljuineen, ruoat tilasin töistä ja osan tein itse, juomat hain Virosta ja kutsuin reippaat sata kaveria. Paikalla oli lopulta n 80 henkeä.

Ei minulle ole koskaan yllätysjuhlia järjestetty, itse ne on hoidettava. Hauskaa oli ja näistä puhutaan vieläkin.

Lähettäjä: pines 
Päivämäärä:   10.8.25 09:44:43

Kuinka sä Ällö osaat masentaa ihmisen, jolla ei ole ketään, jota kutsua.

Lähettäjä: Hinni 
Päivämäärä:   10.8.25 09:46:26

Jo on murheet.
Joko järjestät itse tai sitten unohdat moisen häpeän.
Ei mua ainakaan kiinnosta miten muut omia juhlia viettää tai viettääkö ollenkaan.

Lähettäjä: Cnote 
Päivämäärä:   10.8.25 09:50:10

Pakko taas todeta (jälleen kerran), että Ällö on kyllä idiootti.

Päivämäärä:   10.8.25 09:52:27

Pines, sinällään aivan sama, onko paikalla kaksi vai viisikymmentä. Meillä on jokaisella erilaiset sosiaaliset piirit ja olisin ollut yhtä iloinen muutaman hengen juhlista - silloin olisin varmaan pystynyt kustantamaan vaikkapa michelin tasoisen illallisen muutamalle ihmiselle.

Jos ystäviä ei ole, niin asiaan voi vaikuttaa. Aloittajalla kuitenkin oli näitä työkavereita, veli yms, mutta ilmeisesti heitä ei haluttu kutsua tai ei tuntunut tarpeeksi juhlilta pyytää vain pari henkeä - minusta sellaiset juhlat olisi myös kivat ja monesti tällaisia pidänkin, esim illallisia jne.

Päivämäärä:   10.8.25 09:52:58

Jos yhtään lohduttaa niin et ole suinkaan ainut. Ja sinulla sentään on yksi kaveri.

Minulla ei ole kuin sisko ja työkaverit joiden kanssa en vietä aikaa työn ulkopuolella.
Ikää nyt 32v ja eipä ole sitten ala-asteen jälkeen paljon synttäreitä juhlittu :D
18v "juhlat" vietin äidin, isän ja siskon kanssa kera kahvin ja kakun. Eikä siinä mitään, kiitollinen niistä ja siinäpä minulle ne tärkeimmät ihmiset

Päivämäärä:   10.8.25 09:54:57

Ja kuten sanottu, ei määrällä ole merkitystä. Aloittaja ilmeisesti kaipaa jotain isoa spektaakkelia ja toivoo muiden hoitavan asian, vaikka pienellä porukalla voi olla yhtälailla kivaa. Itsestähän se on kiinni!

Päivämäärä:   10.8.25 09:59:17

Ja ilmeisesti mun pitäisi nyt itkeä, kun en ole saanut äidiltäni synttärilahjaa varmaan viiteentoista vuoteen, mutta mies saa aina omaltaan lahjan.

Jokaisella on ne tietyt speksit ja niiden mukaan asioita tehdään.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   10.8.25 10:02:35

Syntymäpäiväjuhlat on kylläkin tapana järjestää itse. En ole koskaan ollut vieraana yllätyssynttäreillä tai muilla toiselle järjestetyillä synttäreillä, en ole ikinä järjestänyt sellaisia eikä minulle ole järjestetty. Silti minulla on todella laaja ystäväpiiri ja olen ollut lukuisilla päivänsankarin itse järjestämillä synttäreillä sekä järjestänyt niitä myös itse. Missä ihmeen kuplassa aloittaja elää, jos pitää toisten järjestämiä synttäreitä normina?

En oikein edes tiedä ketään, kuka olisi järjestänyt synttäreitä toisille. Nyt kun oikein mietin, niin kaverini järjesti miehelleen 3-kymppiset, mutta ei siinäkään itse juhlat ollut yllätys, vaan ainoastaan niiden ohjelma.

Babyshoverit ja polttarit ovat ainoita yllätusjuhlia, joissa minä olen ollut niin päivänsankarina kuin vieraanakin.

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   10.8.25 10:02:48

Ketä niihin yllätysjuhliin sitten kutsuttaisiin?

Päivämäärä:   10.8.25 10:05:25

-------, olen ollut yksillä yllätyssynttäreillä ja ne järjestin exälleni, kun tämä ei itse ajatellut kolmekymppisiään pitää erityisemmin. Mikään normijuttu yllärijuhlat ei ole minunkaan mielestäni. Juhlat järjestetään pääsääntöisesti itse.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   10.8.25 10:12:10

Ja tosiaan voit hyvin järjestää juhlat vaikka vähän syksymmällä, joihin kutsut veljen, kaverisi vaikka vauvan kanssa, työkaverit ja vaikka niitä hyvänpäiväntuttuja, jotka ovat kyselleet, miten vietät synttäreitä. Ja avec-kutsut, niin saat lisää vieraita. Tuollaisista hyvänpäiväntutuista voi tulla vaikka kuinka hyviä kavereita, kun tutustuu paremmin, jos heitä kutsuu mukaan. Vuokraa vaikka joku kiva mökki, jossa on saunaa, paljua jne.

Lähettäjä: Sunna 
Päivämäärä:   10.8.25 10:13:00

En kyl tajuu tätä vitinää. Järkkää itse juhlas, ei se osallistujien määrästä ole kiinni.

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   10.8.25 10:34:56

Osa on todella ilkeitä vastaajia. Toisesta korvasta sisään.. Heillä on omat asiat huonosti. Aloittaja, minä olen 31-vuotias. Minulla on hyvin pieni ystäväpiiri. Olen useamman kerran yrittänyt järjestää juhlat, mutta lopulta kaikki perunat tulonsa ja istun yksin tarjottavien kanssa loppuillan. Ystävät lupailivat että järjestetään isot 30-vuotisjuhlat. Näiden kohdalla jostain syystä nyt odotin jotain "yllätystä", että joku tulisi edes käymään lähipäivinä, odallistuinhan minä heidän synttäreille. Kukaan ei lopulta tullut. Mielestäni ajattelematonta käytöstä enkä onneksi tarvitse sellaisia ihmisiä elämään. Minun piti itse muuttaa elämäni suunta. Olen jo useamman vuoden etsinyt aktiivisesti uusia kavereita, koska nuoruudesta niitä ei ole jäänyt. Järjestin itse "isot" juhlat nyt täytettyäni, lähetin kutsun ihan pokkana kaikille tutuille ja katsoin ketä tuli paikalle. Ilmoitin että nämä ovat samalla 30v juhlat, koska ne jäivät juhlimatta. Toisaalta minä en jostain syystä aina kaipaakaan mitään isoja juhlia. Somessa ei kannata verrata mitä joku sinne kirjoittaa... Se on pelkkää pintaa.

Lähettäjä: Sunna 
Päivämäärä:   10.8.25 10:39:23

Monilla tuntuu olevan käsitys, että ne kaverit vaan ilmestyy tyhjästä. Jos niitä ei ole alunperinkään, niin kuka niitä juhlia pitää sitten? Suurin osa näistä kaverittomista ei itse pidä yhteyksiä yllä tai järjestä mitään, mutta haluaa ja odottaa muilta enemmän.

Päivämäärä:   10.8.25 11:06:39

Olisipa minullakin joskus juhlat tai edes jotain elämää tämän hötölän sijaan. Piti vain päästä sanomaan jotta edes jotkut muistavat minut.

Lähettäjä: Käpi 
Päivämäärä:   10.8.25 11:07:32

"Monilla tuntuu olevan käsitys, että ne kaverit vaan ilmestyy tyhjästä. Jos niitä ei ole alunperinkään, niin kuka niitä juhlia pitää sitten?"
Jep, ystäviä tulee ikävä sitten kun jonkun pitäisi järjestää jotkut yllätysjuhlat?

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   10.8.25 11:08:43

Itse olen 34 nyt, eikä kukaan ystävistäni juhlinut muuta kuin perheen tai parin kaverin kanssa 25 tai 30 v juhlia. En ole ikinä kuullutkaan mistään yllätysjuhlista, vain amerikkalaisissa elokuvissa olen sellaisia nähnyt.

Lähettäjä: Kristus 
Päivämäärä:   10.8.25 11:38:40

Mulla on 2 ystävää ja sisarukset. Oon ylpeä ja iloinen juuri näistä ihmisistä, en haluaisi isoa kaveripiiriä kun en semmoista jaksaisi "pitää".

Et en mä ainakaan ajattele mitään jos jollain on yksi tai muutama kaveri/ystävä.

Päivämäärä:   10.8.25 12:37:48

Kristus, eikä siinä ole mitään vikaa! Aloittajallahan oli niitä työkavereita jne, mutta ei kelvannut, piti saada muuta. Yhtälailla kivan juhlan saa aikaan pienemmälläkin porukalla.

Lähettäjä: öoöo 
Päivämäärä:   10.8.25 13:16:44

Pohtinut samaa kuin aloittaja. Muille järkätään ties mitä ylläribileitä, tullaan juhliin ja illanistujaisiin ja lahjotaan vaikka millä, mutta minut sivuutetaan täysin. Ei kun ai niin. Kyllä minuakin tarvitaan silloin, kun jollekin muulle järkätään jotain. Minun taitojani tarvitaan ja käytetään rahallisesti hyväksi. Mutta itse juhliin en sitten välttämättä olekaan kutsuttu, vaikka olen nähnyt paljon vaivaa juhlien ja lahjan eteen. Esim. joskus kaverille järkättiin 18-v ylläribileet, niiden piti olla lauantaina, mutta minulle kertomatta ne pidettiinkin jo perjantaina. Tuntui todella pahalta.

Kun täytin 30, niin monet hehkuttivat etukäteen, että pidä sitten isot bileet. Laitoin fb-tapahtuman ja niille jotka ei fb:ssä ollut, laitoin tekstarin. Juuri kukaan ei vastannut ja kun kyselin, niin "no katotaan, en vielä tiedä mitä teet silloin". Jos kalenteri on tyhjä niin laita siihen minun synttäribileet...

Lopulta peruin koko juhlan kun ei ihmisiä kiinnostanut. Eikä kukaan edes kysellyt perään.

Joskus olen ostanut tarjottavia ja kutsunut ihmisiä kylään ja kukaan ei tullut. Ei kukaan. Ei edes lähipäivinä. Enpä ole tuon jälkeen viitsinyt järkätä yhtään mitään.

Kun täytin 40, olin kaverilla muuttoapuna. Sekin lähinnä hyväksikäyttöä. En saanut mitään kiitokseksi, vaikka muuttokuorma haettiin toiselta paikkakunnalta ja minä vuokrasin pakun, koska sain sen suhteilla halvemmalla. Minua ei kutsuttu edes tupareihin.

Eipä ole siis paljoa kavereita minullakaan.

Päivämäärä:   10.8.25 13:55:38

Kiva, kun ajatellaan, että ystävättömät ovat itse ajaneet itsensä tilanteeseen olemalla muikkuja ystäviä :D

Ei mulla joskaan ole ollut paljon ystäviä. Olin hyvin rankasti kiusattu koulussa, mutta sieltä ajoilta tuo yksi ystävä on onneksi jäänyt.
Yliopistossa tutustuin hyvin yhteen opiskelukaveriin. Hän alkoi seurustellakin tuon veljeni kanssa, mutta kun erosivat, ei halunnut juuri olla minunkaan kanssa enää tekemisissä.

Olen vastaillut kaverihaku ilmoituksiin ja pari tavannut, mutta aina se on jäänyt siihen että minä kyselen perään ja ehdottelee tapaamisia, ei toiselle passaa. Toki toinen näistä kertoi, että vastauksia oli tullut yli 20, joten kai siinä valinnanvaraa on valkata päältä omalta tuntuvat.

Harrastan kuntosalia, ratsastusta, tanssia jne. Mutta siellä on jo valmiit piirit. Aina kun johonkin yrittää mennä, katsotaan kuin mielenvikaista. Tai no, kai nämä on just niitä hyvänpäiväntuttuja. Osaltaan tämä tunne varmasti kumpuaa sieltä kiusaamistaustasta, mutta on semmoinen olo, että aikuisena on tosi tosi hankala saada uusia ystäviä.

Kiitos asiallisista kommenteista.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   10.8.25 14:13:46

"En tiedä omasta suht laajasta suvustaja tuttavapiiristä ketään aikuista, jolle olisi järjestetty yllätyssyntymäpäivät"

Itse tiedän tuttavapiiristä pari tapausta, joille on yllätyksenä järkätty kolmekymppiset. Mutta paljon enemmän tiedän sellaisia, jotka eivät juhlineet kolmekymppisiään kuin maksimissaan ravintolassa käymällä, näin oli myös itselläni.

Yllätysjuhlat ovat ehkä muutenkin vähän kyseenalainen juttu, esim. itse en tykkäisi yhtään sellaisista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.