Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alokkaiden vala - onko kaikilla samana päivänä?

Lähettäjä: Armeija 
Päivämäärä:   9.8.25 22:17:37

Tietääkö joku, onko heinäkuussa armeijaan menneillä alokkailla vala samana päivänä vai onko joka kaupungissa vala eri aikaan?

Työkaveri on pyytänyt vapaata, koska hänen heinäkuussa armeijaan menneellä pojalla on valatilaisuus.

Yksi tuttu pyysi minua mukaansa erääseen tilaisuuteen. Huomasin vasta nyt, että ko. tilaisuus on samana päivänä kuin työkaverin pojan vala. Myös tämän tutun lapsi meni heinäkuussa armeijaan.

Tuttu suuttuu aina, jos epäilee, että joku luulee hänen tehneen virheen. Jos laittaisin hänelle viestin ja kysyisin lapsen valapäivästä ja se olisi sama päivä kuin tuo tilaisuus, johon olemme menossa, tuttu suuttuisi, koska olen selvästi huomannut, että hän on tehnyt virheen ja unohtanut lapsen valapäivän.

JOS tutun lapsen vala on samana päivänä kuin työkaverin pojan, minun pitää vain odottaa, että tuttu itse huomaa asian ja peruu meidän sopimamme menon.

Jäin vain miettimään, että olisiko mahdollista, että tutun lapsen ja työkaverin pojan valat olisivat eri päivinä?

Re: Alokkaiden vala - onko kaikilla samana päivänä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.25 22:20:45

On eri päivinä niitä

Lähettäjä: Patinoitunut Runom 
Päivämäärä:   9.8.25 23:19:59

Yleensä joukko-osastoittain järjestetty.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.8.25 03:07:47

Niin ärsyttävää kuin se onkin pehmitellä ja varmistella loukkaantujien takia puheitaan niin saisiko tutulta kysyttyä jotenkin kiertäen, milloin hänen lapsensa vala on? Jotenkin "Niin joo, sinunkin poikasi aloitti nyt heinäkuussa armeijan, eikö? Milloin hänellä on valatilaisuus? Se on varmasti hieno kokemus."

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.8.25 03:36:39

Eri päivinä, mutta voi olla, että tutun poika on tullut maitojunalla kotiin.

Päivämäärä:   10.8.25 05:45:26

Siis mitä väliä niillä valapäivillä on? Et sinä ole vastuussa tuttusi aikatauluista tai suuttumisista.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.8.25 10:17:02

Anna tutun suuttua omalle virheelleen. Älä kuuntele yhtään sitä tuiskahtelua. Voit ottaa selville valapäivän, jos tiedät, missä se lapsi on armeijassa, mutta älä silti hoida asiaa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   10.8.25 10:36:00

Jos Murphyn lakiin on luottaminen, niin todennäköisesti molemmat ovat alokkaina samassa varuskunnassa ja sinun pitäisi luovia itsesi jomman kumman pyytäjän kanssa sinne valatilaisuuteen ja piileskellä vielä niin ettei se toinen pyytäjä vaan missään tilanteessa näe sinua. Eikä sitten mitään julkaisuja someen, silloin jäät varmuudella kiinni :-D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.25 10:38:22

//, lukutaito?
Ei aloittaja ole menossa kumpaankaan valatilaisuuteen.

Päivämäärä:   10.8.25 10:39:21

Siis miksi aloittajan pitäisi piileskellä työkaverilta? Työkaveri pyysi vapaata töistä, ei aloittajaa mukaansa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   10.8.25 10:48:05

Äh, käsi ylös virheen merkiksi \o

Kannattaisi näköjään lukea ajatuksella...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.8.25 10:54:41

Minä kyllä suutun aina kaikesta kaikille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.