Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ötökän pisto ettei huomaa?

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   9.8.25 12:04:23

Voiko joku ötökkä pistää ilman että huomaa?
Pari yötä sitten kättä kutisi paljon ja sitä raavin yöllä. Nyt se se kutina alue alkanut punoittaa ja kasvanut vähän eilisestä taas. Hydrokortisonia laittanut niin se on ehkä vaalentunut mutta vähän tosiaan laajentunut. Jonkin verran kutisee edelleen. Allergialääkettä en ole ottanut koska imetän vauvaa.
Pitäisikö tästä mennä alkuviikosta lääkäriin jos jatkaa kasvamistaan tuo punoittava alue? Ja alue myös tuntuu kädessä koko ajan, vaikea kuvailla mutta siis tuntee että siinä jotain on

Re: Ötökän pisto ettei huomaa?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.8.25 12:07:46

Voi, itse en huomannut edes paarman puremaa

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   9.8.25 12:11:43

A
Kauanko kesti oireet siinä pistopaikassa? Miehen mielestä en voisi olla huomaamatta jos Paarma/ampiainen pistää mutta niitä molempia tässä meidän pihalla pyörii niin olen miettinyt josko kuitenkin olisi joku sellainen

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.8.25 13:48:16

Lintukirppua veikkaan. Tulee helposti kissojen tai koirien mukana sisälle. Tai ulkona voi saada melkein mistä vain, puutarhakalusteista tai pihamaalta.

Purema ei tunnu miltään, mutta paukama tulee muutaman tunnin päästä ja kutina kestää päiviäkin. Herkillä voi olla isokin reaktio. On kuitenkin vaaraton sinänsä.

Mäkäränkään purema ei tunnu miltään aluksi, mutta myöhemmin kyllä.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   9.8.25 13:57:53

Mulle on tullut kolmesti punaisia patteja jotka kutiaa ihan sairaasti. Patteja on kerrallaan 2-3 ja punoitukset leviää euron kolikon kokoisiksi. Kutina kestää useamman päivän.

Hoitona olen laittanut hydrokortisonia ja apteekin ihoteippiä päälle (osaksi päiviä)

Asun Stadissa, ikkunat on auki. Epäilen hyttysiä mutta eipä normaalisti hyttysenpuremat ole olleet noin hankalia.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   9.8.25 14:33:29

Jos tulee yli 5cm halkaisijaltaan oleva rinkula, niin siinä tapauksessa lääkäriin, mutta muutoin melko turha terveydenhuoltoa rasittaa ötökänpureman vuoksi. Mäkärän ja hirvarin puremasta aiheutunut patti voi kestää useamman kuukaudenkin.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   9.8.25 15:39:43

Minua on kyykin purrut niin etten heti huomannut. Joten kyllä voi ötökkäkin pistää huomaamatta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.