Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raha Av(i)oliitossa

Lähettäjä: Tm 
Päivämäärä:   8.8.25 18:14:23

Tutkitteko koskaan puolison tilejä, pankkiliikennettä tai verotietoja? Onko teillä täysin avoin linja raha-asioissa vai pidättekö osan yksityisinä?

Entä jos jokin alkaa epäilyttää – onko oikein kurkata, vai pitäisikö aina kysyä ensin?

Ja vielä: jos puoliso yhtäkkiä rikastuu, esimerkiksi perinnöllä tai veikkauksella 100 000 €, miten se teillä jaettaisiin?

Re: Raha Av(i)oliitossa

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.8.25 18:24:15

En todellakaan urki. No ei ole mitään tarvettakaan-ei mitään epäilyttävää ja on tarkka rahoistaan.
Jos jompikumpi saisi tuollaisen voiton niin tehtäisiin ehkä kotiin remppaa ja huonekaluja . Eikai toisen rahaa "jaettaisi" mutta varmaan toisellekin jotain kivaa voisi hankkia tai jonkun reissun molemmille ostaa.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   8.8.25 18:25:20

Ei tutkita eikä kurkita puolin eikä toisin, mutta tiedetään kyllä toisen tulot ja varat ja veroliput ja laput voi olla avoimena pöydällä.

Avioliitossa, 2 yhteistä lasta, ei avioehtoa. Molemmat tavallisista semivarattomista duunariperheistä. Samaa konkurssia ollaan.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   8.8.25 19:22:46

En tutki, ei ole mitään syytä siihen. Rahasta puhutaan sen verran, että yhteiset asiat tulee hoidettua ja ollaan vähän kärryillä siitä, onko toinen ns. rahoissaan vai aivan peeaa. Jos jostain syystä joku asia alkaisi epäilyttää, siitä kysyttäisiin suoraan että hei, mikä on homman nimi.

Ei siitä pitkä aika ole, kun mies sai n. 75 000 e perinnön. Maksoi siitä meidän uuden kämpän omarahoitusosuuden ja varainsiirtoverot. Tietty se huomioitiin kämpän omistussuhteissa - samoin kuin se, että mies maksaa lainasta ja juoksevista kuluista huomattavasti enemmän kuin mä. Katsotaan tilannetta uudelleen sitten, jos ihme tapahtuu ja saan itsekin jostain rahaa...

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   8.8.25 19:24:26

Ei toi Poutalakaan mikään malli-iskä oo, nyt menee tohon tv-sarjaan eliittijoukot, suhaa muualla kuin kotona rakkovarpaas, joopa joo.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 19:56:02

Meillä yhteinen pankkitili, avioliitossa, ei avioehtoa, kaksi lasta. Mulla huomattavasti enemmän perittyä omaisuutta, mutta molemmat ollaan korkeatuloisia. Emme kyttäile toistemme rahankäyttöä, jaan paperilla yksin omistamani varallisuuden ilolla mieheni kanssa ja molemmat kuluttaa rahoja omiin juttuihinsa oman harkinnan mukaan. Tää perustuu luottamukseen ja rakkauteen. Jos mies sekoaisi niin, että haluaisi erota ja viedä puolet mun omaisuudesta, niin so be it. Se olisi siinä vaiheessa pienin mun murheista. Ollaan oltu pitkään yhdessä ylä- ja alamäkineen, enkä usko että koskaan erotaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.8.25 20:04:07

Meillä täysin yhteiset rahat ja tilit. Perintöjä ei ole näkynyt, mutta kyllä kaikki mitä tulee on yhteistä ja laitetaan yhteiseen hyvään. Avioliittoa takana jo 30 vuotta, ei avioehtoa. Ihan tyhjätaskuja oltiin molemmat, kun yhteen mentiin ja kaikki on yhdessä rakennettu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.