Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nykyään ylipainoinen on hoikka

Lähettäjä: moorni 
Päivämäärä:   8.8.25 16:21:09

FB:ssä tuli eilen vastaan joku valmentajan julkaisu, jossa ylipainoinen nainen on ruokavaliomuutoksella ja treenillä sutjakoitunut. Nainen ei ole kuitenkaan ollut tämän valmentajan valmennuksessa, vaan treenannut omin voimin. Kuvaparina on ennen-jälkeen -kuvat. Nyt kuvapareja on jo kaksi, eli uudempi ja vanhempi julkaisu, joista jälkimmäisessä pohditaan aiempaan tulleita rumia kommentteja.

Ekan postauksen kommenteissa oli aika mielenkiintoisia tekstejä. Osa niistä on onneksi jo poistettu, mutta jäi eiliseltä mieleen.

"Miksi hoikka haluaa laihtua lisää?"
"Normaalipainoisesta on tullut anorektikko."
"Lopputulos näyttää nälkäkurjelta, ei terveelliseltä keholta. Menee varmasti keskeltä poikki jos jos painaa sormella vatsasta."
"Toivottavasti ei laihdu enempää, ei jää mitään jäljelle."
"Ekassa kuvassa on kauniimpi ja terveemmän näköinen."
"Onko anoreksia nykyihanne?"

On totta, ettei lähtötilanne ollut mikään "plussapallo" tai sairaalloisen lihava, mutta BMI:n mukaan ylipainoinen kuitenkin, ja kyllä tuo nainen ainakin minun silmään näytti siltä, että on ylipainoinen. Ja lopputuloksessa kyseinen henkilö ei minun silmääni näytä mitenkään laihalta, vaan ryhdikkäältä, joka ei ole täysin lihakseton. Mutta edes kuivaa hänestä ei saa, eikä varsinkaan laihaa tai alipainoisen näköistä.

Nykyään ihmiset ovat niin tottuneita siihen, että "normaali vartalo" on BMI 30, joten normaalipainoiset saavat kuulla olevansa anorektikkoja. Tämä on mielestäni hullua. Noisssakin komemnteissa lähtötilanteen ylipainoista nimitettiin hoikaksi. Hmmm.... Minä kiinnitin huomiota ryhdin paranemiseen. Lähtötilanteessa tuo nainen näyttää takaapäin ihan kierolta ja lösöltä, kun lopputuloksena selkäranka on suorassa ja hartiatkin kohdallaan. Tuo motivoi jo minuakin treenaamaan, koska olen aika lösöryhtinen. Tai sitten jos saan hartiat kuntoon, onkin selkäni notkolla...

En ole itsekään mikään heinänkorren paksuinen, mutten siltikään ymmärrä tätä, että nykyään normaali vartalo on roimasti ylipainoinen. Ja miten ihmeessä BMI:n mukaisesta normaalipainosta on tullut nykymittarin mukaan alipaino?

Kyseinen tili ja postaukset löytyy fb:stä nimimerkillä Sundvik Sami, jos joku muukin haluaa käydä lueskelemassa. Kiinnostaisi kuulla, oletteko samaa mieltä kuin minä, eli BMI:n mukainen normaalipainoinen ei ole anorektikko, vai samaa mieltä kuin nuo haukkujat, joiden mukaan normaalipainoinen on katkeamispisteessä ja kuihtunut lähes olemattomiin.

Kuvaparit tässä:

Ekan postauksen kuvapari, josta nuo typerät kommentit poimittu:
https://tinyurl.com/wv39uh2e

Jälkimmäinen postaus, joka tehty ekan kuvaparin kommenttien vuoksi:
https://tinyurl.com/3b3t84jz

Ei minun silmääni ole kyllä mitenkään katkeamassa ja kuihtunut. Enkä tunne noita henkilöitä, kunhan muuten vain pohdin, miten ihmeessä on päästy nykypäivinä tähän ajatusmalliin, että normaalipainoinen on epänormaali?

Re: Nykyään ylipainoinen on hoikka

Lähettäjä: Pågèn 
Päivämäärä:   8.8.25 16:31:47

Ehdottomasti jälkimmäinen (eli hoikempana) parempi.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   8.8.25 16:32:56

Näyttää sopusuhtaiselta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.8.25 16:39:59

Tuo nainen ei ole ylipainoinen aloituskuvassakaan.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   8.8.25 16:43:19

Niin, painoeroa ei liene kuvien välissä paljon, mutta tuolta näyttää kun ihminen saa lihasta. Ryhti paranee huomattavasti ja vartalon luontaiset muodot tulevat näkyviin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.8.25 16:44:31

Aloittajan kanssa samaa mieltä.

Eniten olen huolissani siitä, että normaalipainoisia lapsia pidetään anorektikkoina, ja ihan sairaalloisen ylipainoisia lapsia lapsenpyöreinä.

123 senttinen lapsi käyttää 160-170-senttisiä vaatteita, koska omankokoiset eivät mahdu päälle. Ja äidin mielestä tämä ekaluokkalainen on vain lapsenpyöreä. Reppana raukka, joka ei pysty kävelemään edes 50 metriä. 100 metrin kävelystä hikoilee kuin sika, ja huutoitkee, kun sattuu. Ja huohottaa kuin olisi juossut maratonin.
Ihan turhaan otettiin lapsi huostaan sairaalakouluun.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.8.25 16:46:41

Puuttuuko isä millään tavalla lapsensa ruokavalioon? Noita vaatekokoja ei kannata tuijottaa lastenvaatteissa, ne eivät nykyään mene niin, että 120-senttinen käyttäisi 120-130-senttisiä vaatteita, vaan toisessa merkissä voi mennä 110 ja toisessa 150. Niissä ei ole mitään logiikkaa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.8.25 16:48:09

En jaksanut avata linkkejä mutta onhan tämä päivänä kehopositiivisuus mennyt hieman yli. Eli sitten kun nähdään joku joka panostaa terveelliseen elämään ja kuntoonsa niin siitä älähdetään kun suurinosa tänä päivänä ei jaksa siihen panostaa, eikä haluta hyväksyä tosiasiaa siitä että ollaan lihavia. Sitä ei myöskään saa sanoa ääneen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 16:50:33

Lihava on lihava vaikka kuinka yritetään muuta väittää. Ylipaino ei ole missään tapauksessa hyväksi yhtään kellekään.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.8.25 16:50:39

"On totta, ettei lähtötilanne ollut mikään "plussapallo" tai sairaalloisen lihava, mutta BMI:n mukaan ylipainoinen kuitenkin, ja kyllä tuo nainen ainakin minun silmään näytti siltä, että on ylipainoinen."

Jep, rasva näyttää jakautuneen aika tasaisesti koko kehoon, joten hyvin voi olla bmi yli normaalipainon, vaikkei mikään valtava keskivartalo olekaan. Selvästi myös kasvoista ja kaulaltakin on lähtenyt rasvaa lopputuloksessa.

Vähän turhaan vetää vatsaa sisään tuossa ensimmäisessä jälkeen-kuvassa. Siitä tulee vähän kumma efekti keskivartaloon.

Päivämäärä:   8.8.25 16:51:47

Nykyään monet lihavatkin ovat niin sokaistuneita omalle ylipainolleen..

Lähettäjä: chill 
Päivämäärä:   8.8.25 16:52:46

En ole koskaan törmännyt oikeassa elämässä siihen, että ylipainoista pidettäisi normaalina tai tavoiteltavana tai normaalipainoista pidettäisi liian hoikkana. Vaikka työssäni tulee paljon ihmisten kanssa kehoista ja painoista keskusteltua ja muutenkin ihmisten painoasioiden pohtiminen hyvin läsnä elämässäni. Satunnaiset somekommentit on kuitenkin vain kommentteja (ja hyvin kärjistettyjä ja tahallaan huomiota hakevia vielä suurin osa), ei mikään yleinen totuus.

Päivämäärä:   8.8.25 16:53:45

Lähettäjäzäkä 

Päivämäärä8.8.25 16:46:41

Puuttuuko isä millään tavalla lapsensa ruokavalioon? Noita vaatekokoja ei kannata tuijottaa lastenvaatteissa, ne eivät nykyään mene niin, että 120-senttinen käyttäisi 120-130-senttisiä vaatteita, vaan toisessa merkissä voi mennä 110 ja toisessa 150. Niissä ei ole mitään logiikkaa.

Tämä mun esimerkin lapsi on itsellisen äidin lapsi, eli isä ei puutu lapsen ruokavalioon. Eikä kukaan muukaan kuin koulu yrittää.
Ja lapsi on ihan silmillä katsoen sairaalloisen lihava. Ja täysin vailla mitään normaalille lapselle kuuluvaa energiaa tai kuntoa, tai fyysistä taitoa.
Ihan tosissaan huutoitki vajaan sadan metrin kävelystä. Oli hiestä märkä, ja huusi, kun pelkäsi sitä hikeäkin. Ja puuskutti niin, että luulimme sydämen pettävän.

Päivämäärä:   8.8.25 16:56:46

Ja tuo lapsi otettiin huostaan mutta mitään ei tapahtunut ja annettiin takaisin kotiin? Toivottavasti koulu syytää lastensuojeluilmoituksia :O

Päivämäärä:   8.8.25 16:58:52

Näin olen kuullut veljeni kertovan lapsistaan.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.8.25 17:02:31

Jälkimmäinen on toki paljon paremman näköinen, mutta en usko, että ensimmäinenkään on bmi:n mukaan ylipainoinen.

Mutta on totta, että ihmisten silmissä ylipainoinen näyttää normaalilta ja hoikalle saa sanoa mitä vaan.

175 cm 60 kg miehelleni sanoi vaatekaupan myyjä, että ei meillä ole pieniä kokoja, syö jäätelöä ja grillimakkaraa. Mieheni käyttää ihan normaaleja miesten S-koon vaatteita ja on vyötäröönsä verrattuna harteikas.

Päivämäärä:   8.8.25 17:03:16

Lähettäjäzäkä 

Päivämäärä8.8.25 16:56:46

Ja tuo lapsi otettiin huostaan mutta mitään ei tapahtunut ja annettiin takaisin kotiin? Toivottavasti koulu syytää lastensuojeluilmoituksia :O

On edelleen huostaanotettuna.

Päivämäärä:   8.8.25 17:04:19

No hyvä, jospa hän siitä toipuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.25 17:04:34

Olenko ainoa jonka silmään pisti lähinnä se kuinka nopeasti tuo ihminen oli 17kg pudottanut?

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   8.8.25 17:54:23

Joo on jälkimmäisessä ryhdikkäämpi ja lihaksikkaampi, mutta omasta mielestä jo turhan kuivakroppa. Minusta paras olisi noiden kahden kuvan välimaasto.

Ja ei ole kyllä ekassa ylipainoinen. Jos aloittavan mielestä on selkeästi ylipainoinen niin sitten voi myös miettiä tuota toista ääripäätä eli että normaali painoinen nainen joka ei ole kuivakropasta vaan on myös luontaista rasvaa on heti ylipainoinen.

Päivämäärä:   8.8.25 18:03:24

Näytän suunnilleen samalta kuin kuvien henkilö ennen painonpudotusta. Aika usein kuulee, että ethän sinä ole lihava. Mutta kyllä, olen BMI:n mukaan ylipainoinen. Jos ihminen ei ole huomattavan ylipainoinen, niin aika monen mielestä on normaalipainoinen, vaikka pudotettavaa olisi. Minulle mm. useampi lääkäri on todennut, että paino ei ole ongelma.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.25 18:14:30

Ylipainon määritelmähän on ihan selkeä, kuten tuokin postaus alkaa. Ja pienikin ylipaino on ylipainoa. Ei siihen vaikuta ht.nettiläisen mielipide yhtään.

Päivämäärä:   8.8.25 18:17:25

kylkiluulinja/lonkka ja maha sanoo että siellä ei ole mitään. ei ruokaa eikä lihasta että ei tuo terve ole mitenkään.
pihalla ollaan jos tuota ihannoidaan. paino itsessään varmasti ok, mutta niin ilmeisen väärin saavutettu.

Lähettäjä: moorni 
Päivämäärä:   8.8.25 18:26:29

"Tuo nainen ei ole ylipainoinen aloituskuvassakaan."
"Jälkimmäinen on toki paljon paremman näköinen, mutta en usko, että ensimmäinenkään on bmi:n mukaan ylipainoinen."

Tässäpä loistoesimerkki siitä, mitä tarkoitin.

"painoeroa ei liene kuvien välissä paljon"

Painoeroa kuvien välillä on 17 kg.
Tosin kuvan henkilö on pitkä nainen, 180 cm, joten sekin vaikuttaa.

"En jaksanut avata linkkejä"

Olisi kannattanut jaksaa, koska minua nimeomaan kiinnostaa se, mitä mieltä ihmiset ovat tuosta muodonmuutoksesta ja onko teidän mielestänne lähtötilanteen kokoinen henkilö hoikka vai ei ja lopputuloksen kokoinen katkeamassa vai ihan normaalin näköinen. Nythän häntä arvostellaan julkaisun kommenteissa nimemomaan liian laihan ulkomuodon perusteella.

"En ole koskaan törmännyt oikeassa elämässä siihen, että ylipainoista pidettäisi normaalina tai tavoiteltavana tai normaalipainoista pidettäisi liian hoikkana."

Minä olen, hyvinkin usein... Samoin kaverini, jonka BMI on ollut 27, sitten 29 ja nyt 32, ja edelleen sanotaan hänen olevan hoikka, koska ei lihavanakaan käytä "kovin isoja" vaatteita, koska on vain 152 cm pitkä. Ihan oikeassa elämässä törmää tuollaisiin kommentteihin aika useinkin. Täälläkin törmää jatkuvasti siihen, miten normaali paino naiselle on 70-80 kg ja miehelle 100 kg, ja jos joku aikuinen nainen sanoo olevansa alle 60-kiloinen, hyökkäävät sennut haukkumaan, miten "jotkut ovat ihan vauvan kokoisia" ja "aina on noita kääpiöiksi jääneitä poikkeuksia" ja "mitä olen painanut 60 kiloa viimeksi 10-vuotiaana".

"Olenko ainoa jonka silmään pisti lähinnä se kuinka nopeasti tuo ihminen oli 17kg pudottanut?"

Ei se minun mielestäni mitenkään nopea tahti ole. Noin kilo viikossa. Ota huomioon, että tuossa tuskin on lähtenyt pelkkää rasvaa ja jo nesteiden poistumisesta on varmasti kadonnut useita kiloja. Pelkkä nesteiden poistuminen voi tuon kokoiselta viedä sen 10 kg, jolloin rasvaa olisi kadonnut vain 7 kg, joka ei sitten olekaan paljoa per viikko.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.8.25 18:32:34

Voihan tuo nainen olla ylipainoinen bmi mukaan mutta vaikea kuvitella vyötärönympäryksen olevan yli 80cm joka oikeastaan kertoo paljon enemmän.

Lähettäjä: iinu 
Päivämäärä:   8.8.25 18:36:43

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 8.8.25 18:17:25

kylkiluulinja/lonkka ja maha sanoo että siellä ei ole mitään. ei ruokaa eikä lihasta että ei tuo terve ole mitenkään."

Pitäisikö hänen mahansa siis pullottaa ja turvottaa ruuasta, että se sinulle kelpaisi?

Tuon henkilön julkisen ig-progiilin löytää ihan kirjoittamalla googleen "etunimi sukunimi painonpudotus". Sieltä löytää esim. kuvia, joissa näkyy, että kyllä hänellä on mahassa lihaksiakin... Nimi löytyy tuon fb-postauksen kommenteista.

Pisteen kommentti on jälleen hyvä esimerkki siitä mitä aloittaja tarkoitti!

Lähettäjä: eueu 
Päivämäärä:   8.8.25 18:41:08

"Voihan tuo nainen olla ylipainoinen bmi mukaan mutta vaikea kuvitella vyötärönympäryksen olevan yli 80cm joka oikeastaan kertoo paljon enemmän."
Kertoo olevansa 180 cm ja näyttää vyötäröltä paksummalta kuin minä. Minä olen 162 cm ja olen vyötäröltä timmimpi kuin hän aloituskuvassa, ja minun vyötärönympärykseni on 77 cm aamulla mitattuna, joten ihan varmasti 20 cm pidemmällä henkilöllä se 80 cm raja paukkuu kirkkaasti.

Päivämäärä:   8.8.25 18:58:29

eueu//Tai sitten ei pauku. Kannattaa mennä lukemaan vyötärönympärys topaa niin voi yllättyä miten paljon eri lukemia saman mittaisilla ja painoisillakin on.

Moore//Painoindeksi ei ole totuus ja ensimmäisen kuvan perusteella henkilö ei ole ylipainoinen. Joo hänellä on paino kertynyt erityisesti perseeseen, mutta joku perseen rasva ei tee kenestäkään lihavaa ja ylipainoisia.

Päivämäärä:   8.8.25 19:16:47

Tai sitten varmasti paukkuu. En mitenkään usko, että lähes 20 cm minua pidemmällä ja vyötäröltä minua paksumman näköisellä henkilöllä olisi saman pituinen vyötärönympärys kuin minulla. Eihän minun vyötärönympärykseeni tarvitse lisätä kuin 3 cm, niin se 80 cm tulee täyteen.

Kuitenkin tuo henkilö itse sanoo fb kommenteissa, että oli ylipainoinen kaikilla mittareilla, joten eiköhän hänellä silloin se vyötärönympäryskin ollut yli 80 cm.

Olen myös lukenut sen vyötärönympärysketjun ja yllättävän monella lyhyellä ja BMI:n mukan hoikalla henkilöllä vy lähenteli 80 senttiä. Joten eiköhän se 180-senttisellä ei-hoikalla sitten sen 80 cm ylitä, kun hän itsekin on sitä mieltä.

Lähettäjä: voivoi 
Päivämäärä:   8.8.25 19:16:51

On muuten jännä ilmiö että painoindeksin mukaan ylipainoisten mielestä BMI on aina todella huono mittari ja paska keksintö eikä sitä voi kenenkään kohdalla käyttää mutta normaalipainoisten mielestä BMI on keksintönä ihan ookoo.

Lähettäjä: Lady 
Päivämäärä:   8.8.25 19:23:50

Onpa nätti kroppa noissa jälkeen-kuvissa. Motivoi lähtemään itsekin salille :)

Päivämäärä:   8.8.25 19:28:29

Olen aloituksen kakkoskuvan näköinen ja painan 55 kg. En ole millään mittapuulla ylipainoinen, eikä ole aloituksen henkilökään.

Päivämäärä:   8.8.25 19:29:43

Anteeksi, siis ykköskuvan kaltainen.

Päivämäärä:   8.8.25 19:31:01

eueu//Niin millä kaikilla mittareilla ja minkä painoindeksin mukaan on edes painoindeksiää laskenut. Niitä mittareita ja lukemia kehiin. Kuvan perusteella ihan normaali painoinen, mutta leveä pylly.

Voivoi//Ihan ammattilaiset sanoo ettei ole mikään luotteva mittari vaan suuntaa antava. Puhuttu myös ettei toimi lyhyillä ja pitkillä samalla tavalla kuin keskipitkillä.

Päivämäärä:   8.8.25 20:05:55

Mene itse lukemaan hänen kommenttinsa julkaisusta. Turhaan sinä minulle kiukuttelet :')

Lähettäjä: bani 
Päivämäärä:   8.8.25 20:10:48

"Niin millä kaikilla mittareilla ja minkä painoindeksin mukaan on edes painoindeksiää laskenut."

Omien kommenttiensa perusteella painoindeksi on laskettu täällä https://bmi.fi/, kehonkoostumus mitattu inbodylla ja siinä rasvaprosentti ollut suosituksia korkeampi ja vyötärönympärys ylittää suositellun 80 cm.

Mutta sinun vänkäämisesi todistaa vain sen, että aloittaja oli TÄY-SIN oikeassa :D

Päivämäärä:   8.8.25 20:10:53

Nykyään tukevampia vartaloita halutaan hyväksyä ja näyttää. Katsoin balettiaiheista sarjaa ja moni tanssijaa esittänyt oli ballerinaksi pulska. Okei se on vain sarja mutta jos siinä olisi vain ballerinan näköisia hoikkia näyttelijöitä niin siitä tulisi sanomista. Olisi vääriä roolimalleja jne. Lihavuutta hierotaan naamaan otsikolla hyväksy tämä. Yhtä lailla sarjoissa on pakko olla nykyään tummaihoisia, lbtq jne.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   8.8.25 20:20:57

Minä olin viime vuonna Englannissa ja kävin katsomassa balettia. Jotenkin oletin, että balettitanssijat ovat kuivia, laihoja ja siroja, mutta silti vahvoja ja voimakkaita. Olivatkin yllättävän rotevia ja tukevia. Ei lihavia, mutta rotevia ja lihaksikkaita.

Ehkä minun mielikuvassani oli sitten jotain lapsia/teinejä? Kyseisessä esityksessä oli toki heitäkin, mutta oli siis iso osa ihan aikuisia tanssijoita. Eli ei todellakaan mitään langanlaihoja balettitanssijoita. Mutta ei ne lapset ja teinitkään olleet mitään laihoja ja siroja vaan ihan normaalin näköisiä.

Mutta jos niiden aikuisten tanssijoiden kokoisia henkilöitä pidetään laihoina, niin ei ihme, että normaalina pidetään ylipainoista, pulleaa ja "lihaksetonta" ihmistä, kuten aloituksen kuvien lähtötilanteen henkilö.

Lähettäjä: lgl 
Päivämäärä:   8.8.25 20:24:30

Omia kuviani en tänne viitsi laittaa, mutta olen ollut aloituksen kuvien näköinen. Nykyään olen jotain noiden väliltä ja haluaisin olla taas hoikka. Uskon hyvin, että lähtötilanteessa on ylipainoinen ja lopputuloksessa normaalipainoinen. Mutta todella iso ero ryhdissä ja varsinkin selässä, kun lähtötilanteessa selkäranka on ihan kiero. Hienoa, että on saanut keskikroppaan tukea niin, että on saanut sen suoristettua. Tai voihan kyse olla vaikka lonkkien vinoudestakin.

Lähettäjä: ub 
Päivämäärä:   8.8.25 20:30:32

Mikä on naisen pituus ja paino ennen ja jälkeen?

Päivämäärä:   8.8.25 20:39:24

Aloitus kuvassakin huomattavasti terveemmän näköinen.

T. Oikeasti läski

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   8.8.25 20:45:41

Jotain noiden välillä olisi eniten omaan makuuni. Nyt kadonnut kokonaan peppu ja reidet ja tullut epäsopusuhtainen y vartalo

Lähettäjä: piruetti 
Päivämäärä:   8.8.25 21:30:42

Lähettäjäjuu
Päivämäärä8.8.25 20:20:57

Minä olin viime vuonna Englannissa ja kävin katsomassa balettia. Jotenkin oletin, että balettitanssijat ovat kuivia, laihoja ja siroja, mutta silti vahvoja ja voimakkaita. Olivatkin yllättävän rotevia ja tukevia. Ei lihavia, mutta rotevia ja lihaksikkaita.

Eri paikoissa on todella isoja eroja siinä, millaisia tanssijoita suositaan. Osassa paikoista (kuten tuolla missä kävit) on jo modernimpi suhtautuminen tanssijoihin ja kehojen enempi urheilullinen muoto on sallittua ja jopa suotavaa. Mutta edelleen on myös paikkoja, joissa vain oikeasti laihat pääsee palkallisiksi ja joissa normaalipainoisia tanssijoita pidetään lihavina. Eli variaatiota ammattitbalettitanssijoidenkin hyväksytyissä kehoissa jo on. Ja se on vain hyvä!
T: vammojen takia eläköitynyt ammattitanssija

Lähettäjä: Rosamunda 
Päivämäärä:   8.8.25 21:38:18

Minä näytän aika lailla tuolta lähtötilanteen kuvalta keholtani, olen 164cm, painan 55 kg. Vaikka urheilen kilpailumielessä fyysistä voimaa vaativassa lajissa ja lihaksia on , niin en todellakaan ole siis ideaalissa kuosissa tai tyytyväinen tilanteeseeni ja koko ajan tässä laihdutus käynnissä. Olen silti ollut ihan ok mielin stressaamatta asiaa, mutta nyt tämän ketjun kommentteja luettuani aloin oikeasti miettiä, että taidan näyttää vielä kamalammalta mitä edes luulin…

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.