Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi puhelin - apua valinnassa!

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   8.8.25 11:50:33

Samsung, mutta mikä niistä siinä about 300 euron hintaluokassa?

Hyvä kamera pitää olla. Onko se A53 kamera hyvä?
Mitä tarkoittaa Takakameran resoluutio12 MP
Etukameran resoluutio32 MP?

Re: Uusi puhelin - apua valinnassa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 11:51:46

”Megapikseli (Mpx) tarkoittaa miljoonaa pikseliä ja on yleisesti käytetty termi kuvan tarkkuuden ilmaisemiseen esimerkiksi digitaalikameroissa ja näytöissä. Kameran megapikselimäärä kertoo kuinka monta miljoonaa pikseliä kuva sisältää.
Mitä megapikselit ovat?
Pikseli: Kuvan pienin yksittäinen osa, väripiste, josta kuva koostuu.
Megapikseli (Mpx): Miljoona pikseliä.
Esimerkki: 12 megapikselin kamera tuottaa 12 miljoonaa pikseliä sisältävän kuvan.
Megapikselit ja kuvanlaatu:
Megapikselien määrä ei suoraan kerro kuvan laatua, vaan laatuun vaikuttaa myös mm. kameran kenno, linssit ja ohjelmisto.
Suurempi megapikselimäärä mahdollistaa suuremmat tulosteet ja rajaamisen ilman kuvanlaadun merkittävää heikkenemistä.
Esimerkiksi puhelinkameroissa megapikselien määrä ei automaattisesti takaa parempaa kuvanlaatua, sillä pienempi kenno voi vaikeuttaa valon havaitsemista. ”

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.25 12:05:43

iPhone 16

Päivämäärä:   8.8.25 13:41:45

A56 on kyllä ihan kehuttu malli. Jos epäillyttää niin kannattaa googlettaa puhelimen malli ja photography niin näkee kuvia sillä puhelimella. Googletin puolestasi ja on hyvälaatuinen kamera. En tiedä miten hämärässä mutta valoisassa ainakin.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.8.25 13:56:05

Mulla on parin sadan Honorissa 100Mp kamera

Päivämäärä:   8.8.25 14:36:58

A36 tuli sit ostettua, hermo meni vanhan luurin huonoon akkuun.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   8.8.25 14:37:24

Osta Honor, se on parempi kaikessa verrattuna Samsungiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.25 14:38:40

>hanuri

KKP kiittää.

Lähettäjä: jenna 
Päivämäärä:   8.8.25 14:46:52

Minä ostin pari kuukautta sitten A36 5G:n, ja se on ollut ihan ok. Toki se on ihan "perus samsung", eli monissa asioissa ärsyttävä kuten aiempikin puhelimeni. Ja tässä ärsyttää se, että se kuumuu, jos esim. katsoo youtubesta videota kauan tai lataa puhelinta. Varsinkin, jos puhelin on vaikka matolla, mutta kuumuu myös pöydällä/lattialla. Välillä pitää ottaa laturista pois/lopettaa videon katselu ja ottaa suojakuori pois, että puhelin jäähtyisi nopeammin. En tiedä onko puhelimeni jotenkin viallinen vai onko tämä vain ominaisuus?

Mutta hauska juttu on se, että tähän malliin löytyy aika vähän kivoja suojakuoria. Ne ovat todella tylsiä. A56 -malliin löytyy jo vähän enemmän ja erilaisia ja kivempia, ja kokoero A36 ja A56 välillä on niin mitätön, että A36:seen käy myös A56 suojakuoret. Päinvastoin ei taida käydä, kun A56 on hitusen isompi.

Olen siis löytänyt tähän A36:seeni kivoja suojakuoria ostamalla A56-malliin tarkoitetut :)

Päivämäärä:   8.8.25 14:48:15

En tiedä onko sama Honorissa mutta itse ostin ennen A56 Huawein ja petyin kun olin unohtanut ettei se voikkaan enää käyttää Playkauppaa. Kaikki sovellukset piti ladata kahden välikäden kautta ja silti jotain sovelluksia puuttui sitäkin kautta kun ei tue Huaweita. Vaihdoin ja otin A56 ja on ollut hyvä. Toimii moitteetta, hyvä taka- ja etukamera ja näyttöä on kiva koskea kun ei tartte painaa sormella ollenkaan kun on niin kevyt ja herkkä. Onkohan Honorissa sama ?

Päivämäärä:   8.8.25 14:51:12

"Minä ostin pari kuukautta sitten A36 5G:n, ja se on ollut ihan ok. Toki se on ihan "perus samsung", eli monissa asioissa ärsyttävä kuten aiempikin puhelimeni. Ja tässä ärsyttää se, että se kuumuu, jos esim. katsoo youtubesta videota kauan tai lataa puhelinta. Varsinkin, jos puhelin on vaikka matolla, mutta kuumuu myös pöydällä/lattialla. Välillä pitää ottaa laturista pois/lopettaa videon katselu ja ottaa suojakuori pois, että puhelin jäähtyisi nopeammin. En tiedä onko puhelimeni jotenkin viallinen vai onko tämä vain ominaisuus?"

Mulla A56 ja sama juttu. Tosin puhelin ei varoita ylikuumumisesta joten ongelmaa ei pitäisi koitua sisäisesti. Mulla oli akun kanssa ongelmia edellisen puhelimen kanssa ja se alkoi sammuttaa itseään ylikuumumisen välttämiseksi joten siitä opin että niissä on sisäänrakennettu ominaisuus sammuttaa itsensä jos alkaa olla riskiä siitä. Sormia se kyllä jopa vähän sattuu jos jotain Tiktokkia katselee kun puhelin latautuu. Ei oo siis virheellinen sulla vaan näyttää olevan vähän kaikissa samanlajin malleissa. En tiedä voiko kans olla koska lasikansi että se johtaa lämpöä eri tavalla kuin vaikka muovikansi?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.8.25 15:03:45

Oma Honor on jäänyt joskus auringonpaisteeseen, niin pisti virrat poikki, eikä lähtenyt käyntiin ennenkuin viileni.

Päivämäärä:   8.8.25 15:39:13

No mulle tulee mustat kannet, siinä ei ole valinnanvaraa. :)

Ens viikolla sit pääsee kokeileen. Vanhaan verrattuna parempaa varmasti on akun kesto. ;) Nyt on pitäny 2-3 krt päiväs ladata.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.