Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En ymmärrä instagramia

Lähettäjä: noob 
Päivämäärä:   8.8.25 11:08:55

Minulla on harrastukseeni liittyvä tili, jonne satunnaisesti laitan harrastusjutuista kuvia ja stooriin arkisempia juttuja ihan silloin tällöin. Mikään somevaikuttaja en halua olla, vaan enempi haluan seurata muiden harrastajien sisältöä, varsinkin samassa elämäntilanteessa olevien itseäni kokeneempien harrastajien.

Se mitä en ymmärrä, on se, kun alan seurata jotakuta tällaista tiliä, niin minua ei koskaan seurata takaisin (ei sinänsä yksinään haittaisi, kuten sanoin en halua olla mikään somevaikuttaja). Lisäksi nyt on useamman kerran käynyt niin, että minut on poistettu jonkun tilin seuraajista kokonaan, vaikka seuraajia olisi tuhansia ja sinne olisi saanut jäädä esim. kaverini, jolla on mielestäni ihan samanlainen tili kuin minullakin. Tämä on käynyt nyt niin monesti, ettei voi olla sattumaa.

Kertokaa mitä sanomatonta sääntöä rikon, mikä minulla on mennyt ohi ja miksi näin käy?

Re: En ymmärrä instagramia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.25 11:25:55

”Se mitä en ymmärrä, on se, kun alan seurata jotakuta tällaista tiliä, niin minua ei koskaan seurata takaisin”

Ei instassa ole mitään ”seuraa minua, seuraan sinua” -sääntöä. Jokainen seuraa itseään kiinnostavia tilejä. Sinun tilisi ei ole kiinnostava.

”Lisäksi nyt on useamman kerran käynyt niin, että minut on poistettu jonkun tilin seuraajista kokonaan, vaikka seuraajia olisi tuhansia ja sinne olisi saanut jäädä esim. kaverini, jolla on mielestäni ihan samanlainen tili kuin minullakin. Tämä on käynyt nyt niin monesti, ettei voi olla sattumaa. ”

Joko olet suututtanut nämä sinut poistaneet ihmiset pahasti, kun eivät sinua seuraajiksesi halua tai kuvittelet olleesi seuraajalistalla. Ei kukaan käy tuhansien seuraajien listaa läpi ja poistele sieltä huvikseen jengiä.

Päivämäärä:   8.8.25 11:26:39

”Joko olet suututtanut nämä sinut poistaneet ihmiset pahasti, kun eivät sinua seuraajiksesi halua”

Seuraajikseen*

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.8.25 11:30:07

Jotkut seuraa takaisin , jotkut ei. Itse poistan seuraajista vain selvät huijaritilit.

Päivämäärä:   8.8.25 11:32:04

”Joko olet suututtanut nämä sinut poistaneet ihmiset pahasti, kun eivät sinua seuraajiksesi halua tai kuvittelet olleesi seuraajalistalla. Ei kukaan käy tuhansien seuraajien listaa läpi ja poistele sieltä huvikseen jengiä.”

Olen ihan 100% varma, että olen ollut seuraajalistalla. Sitten olen jossain vaiheessa alkanut ihmetellä, kun näiltä tileiltä ei ole tullut mitään päivityksiä hetkeen ja kun käyn katsomassa, niin minut on poistettu seuraajista.

Sitä minä mietinkin, että teenkö jotain väärin tuolla tai normien vastaisesti ja suututan siksi ihmisiä?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.8.25 11:35:00

Minä taas ihmettelen niitä, jotka eivät seuraa tiliä ja silti käydään kaikki tarinat katsomassa.

Päivämäärä:   8.8.25 11:53:11

”Itse poistan seuraajista vain selvät huijaritilit.”

Mistä tunnistat huijaritilit? Mietin, että ei kai minun tiliäni voi kukaan luulla sellaiseksi. :D

Päivämäärä:   8.8.25 12:03:02

Olet voinut itse poistaa itsesi vahingossa seuraajista?

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   8.8.25 12:18:40

"Minä taas ihmettelen niitä, jotka eivät seuraa tiliä ja silti käydään kaikki tarinat katsomassa."

Miksi laitat tilisi julkiseksi, jos et halua ei-seuraajien katsovan sen sisältöä?

Lähettäjä: adsa 
Päivämäärä:   8.8.25 12:51:12

Todellakaan eei tarvitse alkaa seurata takaisin. Mitä ihmettä? Jokainen seuraa niitä ketkä kiinnostaa.

Jos tilisi vaikuttaa fiekkitililtä? Jos sinulla ei ole seuraajia ja et itse seuraa juuri ketään, julkaisuja ei paljoa ole ja nekin on jotain valokuvia kukkasista, niin moni saattaa luulla, että pidät feikkitiliä. Jos seurattavallesi tulee paljon pskakommentteja feikkitilien takaa, niin silloin saattaa automaattisesti poistella ne, jotka vaikuttavat epäilyttäviltä.

Minulla on kaksi instatiliä. Toinen on yksityinen, henk koht tilini. Toinen sitten julkinen, johon postaan erääseen aiheeseen liittyviä asioita. Postaukset on asiasta ja asiallisia, niissä on kuvatekstit, eli ei pelkkiä maisemakuvia. En seuraa samoja tilejä noilla molemmilla, vaan toinen antaa vapautta, kun voi seurata ihan eri aiheita ja henkilöitä ilman, että kaverit alkaa kuittailemaan seurattavieni listasta. Kuitenkin pysyn asiallisena ja tuon tilin kommenteista tykätään ja niihin vastataan.

Mutta tuo anonyymitili on myös kerran estetty. Esitin ihan asiallisen kysymyksen, johon tuli parilta muulta kommentti "Oon samaa mieltä" tai "miettinyt samaa", ja siinä oli toistakymmentä tykkäystä. Mutta ilmeisesti tilin pitäjä ei pidä siitä, että hänen "neuvo-/vinkkipostaukseen" esitetään kysymyksiä eikä vain kehuja :D Kommenttiani ei kuitenkaan ole poistettu, mutta en pääse näkemään tilin postauksia tai tarinoita. No, kertoo aika paljon siitä, ettei kyseisen henkilön palveluita kannata ostaa. Jos haluan niitä joskus nähdä, niin onnistuuhan se, kun kyseinen tili on kuitenkin julkinen. Oma anonyymitilini on vähän samaan aihepiiriin liittyvä, joten ehkä tuo esetäjä piti minua uhkana? En kuitenkaan omalla tililläni neuvo tai valmenna ketään eikä se ole mitenkään kaupallinen, joten en vie kyllä asiakkaita keneltäkään.

Pääosin tuon anonyymitilini kommenteista on tykätty todella paljon, eli tuo yksi estäjä on kai ainoa, joka ei pitänyt. Ja yksi ei ole hyväksynyt seuraajapyyntöä. Mutta muuten ei ole kai poistettu seuraajista.

Päivämäärä:   8.8.25 12:52:56

”Olet voinut itse poistaa itsesi vahingossa seuraajista?”

En usko, että on mahdollista. Tätä varten pitäisi kai erikseen mennä jonkun profiiliin asti tai vähintään klikata useammasta kohdasta.

Lähettäjä: bolttikuski 
Päivämäärä:   8.8.25 12:56:32

En ymmärrä että yaviksen selviytyminen on etelän mailla välillä pääroolissa..se ei yksistään peukkuu, siinä on maffiaa ja rikol.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.8.25 13:03:02

Mua ärsyttää igssä follaa unfollaa tyypit.
Alkuun olin otettu, että joku 130 tason hyppääjä halusi seurata tällaista tavallista harrastelijaa. Sitten jossain vaiheessa olin poistettu seurattavista.
Nykyään en enää huoli seuraamispyyntöjä niiltä, joilla on joku pari tuhatta seuraajaa, mutta itse seuraavat vain paria sataa. Nuo vain kalastelevat lisää seuraajia, ei muuta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.8.25 13:10:34

Mitä väliä sillä on, kuinka moni seuraa? Aikuiset ihmiset....

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.