Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen paha, mutta kukaan ei tiedä sitä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.8.25 19:14:16

Koska osaan olla myös mukava ja kiltti, siis oikeasti supermukava. Enkä koe teeskenteleväni silloin kun sitä olen. Sitten välillä persoona saattaa muuttua aivan täysin. Vähän sellainen Jekyll ja Hyde. Syy miksi teen tämän keskustelun ja puhun asiasta on se, että saan kerrottua edes jonnekin, koska haluaisin jossain vaiheessa kertoa ystävilleni siitä, millainen oikeasti olen. Ensimmäinen askel irti valheiden verkosta. Ja kadun toki hirveästi aivan kaikkea, ja työstän asiaa koko ajan, mutta jotenkin vain koen, että se alkaa olla jo myöhäistä, kun on tehnyt niin paljon pahaa. Jos joku ei usko, niin kerrotaanpa muutama esimerkki.

Saatan esimerkiksi suuttuessani kumppanilleni ruveta vertailemaan häntä muihin miehiin. Saatan sanoa, että kukaan muu mies ei tee (ja tähän kohtaan se asia, josta olen hänelle suuttunut). Ja tiedän että tuo on todella satuttavaa, eikä edes tottakaan. Ja totta kai kaduttaa, joka kerta kun sanon jotakin noin typerää. Miten sen katumuksen vain silloin muistaa, kun se oma hirviöpuoli tulee taas esiin.

Varhaisteininä ja teininä taas oikeasti löin siskojani suuttuessani heille ja sain JÄRKYTTÄVIÄ raivareita. Aikuisena laantuivat sitten "vain" tuollaisiksi sanallisiksi. Mutta sanoillakin saa hirveää vahinkoa aikaan.

Olin joskus nuorempana harjoittelussa sellaisessa perheiden vapaa-ajan viettopaikassa, ja en päästänyt kahta n. 9v sisälle yrittävää koululaista paikkaan sisälle (paikan ovet olivat koko ajan lukossa), vaan sanoin heille, että heillä pitäisi olla vanhemmat mukana, koska se oli paikan sääntö. MUTTA silloin oli kova pakkaspäivä, niin olisihan minä voinut ottaa heidät hetkeksi lämmittelemään, ei mikään sääntö olisi varmasti sitä kieltänyt :( Tämän vuoksi olen linjannut, että en enää voi tehdä töitä lasten kanssa.

Teininä kommentoin eräälle luokkatoverille, että oletpas sinä hyvä kirjoittamaan, sarkastisesti, kun tehtiin ryhmätehtävää, ja hänelle sattui jatkuvasti kirjoitusvirheitä. Tarkoitus oli oikeasti vain olla vitsikäs, ja pidin sitä jotenkin kevyenä heittona. Mutta sitten tajusin että hetkinen, hänellähän saattoi olla vaikka lukihäiriö!! :( Ja minä kommentoin tuolleen! Miksi se ei tullut mieleen heti?? Sain itse tuollaista vitsailua osakseni, ja olin ehkä siksi normalisoinut sen.

Mutta olenko minä onnellinen tai saanko jotain tyydytystä muiden satuttamisesta? En. Se, miten toimin, ei ole linjassa arvojeni kanssa, vaan toimin toistuvasti omia arvojani vastaan. Haluaisin olla hyvä ihminen, joka parantaa maailmaa, eikä tuhoa sitä. Yritän kovasti, mutta aina vain epäonnistun. :( Hetken jaksaa olla maailmanparantaja ja sitten on taas villipeto.

Re: Olen paha, mutta kukaan ei tiedä sitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.25 19:22:53

"Olin joskus nuorempana harjoittelussa sellaisessa perheiden vapaa-ajan viettopaikassa, ja en päästänyt kahta n. 9v sisälle yrittävää koululaista paikkaan sisälle (paikan ovet olivat koko ajan lukossa), vaan sanoin heille, että heillä pitäisi olla vanhemmat mukana, koska se oli paikan sääntö. MUTTA silloin oli kova pakkaspäivä, niin olisihan minä voinut ottaa heidät hetkeksi lämmittelemään, ei mikään sääntö olisi varmasti sitä kieltänyt :( Tämän vuoksi olen linjannut, että en enää voi tehdä töitä lasten kanssa."

Kun sääntö on että vain vanhempien kanssa sisään, silloin sisään tullaan vain vanhempien kanssa. Kuinka olisi käynyt jos olisit päästänyt heidät sääntöä rikkoen sisään ilman vanhempia, ja jotain olisikin sattunut? Kenen vastuulla olisivat olleet?

Päivämäärä:   6.8.25 19:24:09

Itsellä oli sama. Tulee siitä että luontaisesti on kiltti mutta käyttäytymiskaava on saatettu kopioida lapsuudesta aikuisilta. Ne helposti näkyy vain tietyissä tunnetiloisa kuten vihaisuudessa milloin kopioi ne käytösmallit. Niistä kyl pääsee eroon jos työstää. Olin lapsena tosi väkivaltainen veljeäni kohtaan, tuli siitä koska isäni oli äitiäni kohtaan. Saatoin uhkailla ja vetää hiuksista (siinä noin 10vuotiaana). Mitä vanhemmaksi kasvoin ja tajusin miten ilkeää se on niin työstin kokonaan pois. Kadun kyllä silti päivittäin vaikka olinkin ihan lapsi silloin. Isäni työsti väkivaltaisuutensa pois vasta noin 60vuotiaana, joten kai parempi että itse opin siinä 15v paikkeilla enkä yhtä myöhään :D

Päivämäärä:   6.8.25 19:42:42

Ei kuulosta pahalta, vain ihmiseltä. Olet ihminen.

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   6.8.25 19:49:11

No eipä ollut kummoisia paljastuksia. Voit nukkua yösi rauhassa.

Päivämäärä:   6.8.25 19:51:08

Et ole paha ihminen. Tuollainen käytös kumpuaa omasta pahasta olosta ja sitä voi kyllä työstää.

Lähettäjä: BB 
Päivämäärä:   6.8.25 19:53:24

Näistä ajatuksista kannattaisia hakeutua psykoterapiaan.

Lähettäjä: Mips 
Päivämäärä:   6.8.25 19:57:55

Sinulla lienee tunnesäätelyn kanssa ongelmia. Koska kärsit siitä arjessa ja aiheutat läheisille pahaa mieltä, kannattaisi sen juurisyy selvittää.

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   6.8.25 20:21:05

Voi hyvänen aika, eihän tossa ollut yhtään mitään pahuutta missään kohtaa! Ihmiset toimii noin, itsekin olen möläytellyt vaikka mitä omasta mielestä vitsikästä, ja myöhemmin harmitellut, mutta eipä niille paljonkaan kannata tilaa antaa omasta päästä.

Jatka elämääsi ihan normaalisti, tuon verran "pahuutta" löytyy ihan jokaisesta ja monesta vielä paljon enemmän.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.8.25 20:37:32

No onhan tuossa pahuutta tuo puolison manipulointi / henkinen väkivalta. Se on kyllä jotain, mistä kannattaisi pyrkiä eroon, mikäli haluaa terveen parisuhteen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.8.25 20:42:18

Kylläpä olet paha. Nyt täytyy pudottaa sinut tavallisten kuolevaisten joukkoon ja todeta että et ilmeisesti ole kohdannut todellisia pahoja ihmisiä ja tekoja jos näin ajattelet. Olen pahoillani että koet itsesi pahana ihmisenä.

Päivämäärä:   6.8.25 21:04:29

Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikompi toista.
Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
vaikk' ei aina esille loista.
Kas, hymy jo puoli on hyvettä
ja itkeä ei voi ilkeä;
miss' ihmiset tuntevat tuntehin,
siellä lähell' on Jumalakin.

Eino Leino
Hymyilevä Apollo

Lähettäjä: Anki 
Päivämäärä:   7.8.25 09:36:21

Paha oot, paha oot, paha oot, tyttö tuollainen.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   7.8.25 09:42:09

Vai paha :D Löysä luuseri, joka haluaisi olla paha, mutta on tuollainen lapaskynnysmatto. Oikeasti paha ihminen loukkaa toisia aivan tahallaan - minä esim. olisin voinut vallan mainiosti vttuilla tuosta kirjoittamisesta, erityisesti tietäen sen lukihäiriön. Ihan vaan koska mä voin.

Olen edelleenkin häijy, mutta pidän sen pääosin piilossa, koska suurin osa teistä muista on tuollaisia aivottomia kanoja. Mutta jos ärsyttää minua tarpeeksi, niin "all hell breaks loose". Kukaan, joka on koskaan onnistunut oikeasti suututtamaan minut, ei taatusti unohda sitä ikinä. Eikä toista virhettään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.8.25 11:23:05

"Olen edelleenkin häijy, mutta pidän sen pääosin piilossa, koska suurin osa teistä muista on tuollaisia aivottomia kanoja. Mutta jos ärsyttää minua tarpeeksi, niin "all hell breaks loose". Kukaan, joka on koskaan onnistunut oikeasti suututtamaan minut, ei taatusti unohda sitä ikinä. Eikä toista virhettään."

Hui kauhia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.8.25 11:26:12

"Olin joskus nuorempana harjoittelussa sellaisessa perheiden vapaa-ajan viettopaikassa, ja en päästänyt kahta n. 9v sisälle yrittävää koululaista paikkaan sisälle (paikan ovet olivat koko ajan lukossa), vaan sanoin heille, että heillä pitäisi olla vanhemmat mukana, koska se oli paikan sääntö. MUTTA silloin oli kova pakkaspäivä, niin olisihan minä voinut ottaa heidät hetkeksi lämmittelemään, ei mikään sääntö olisi varmasti sitä kieltänyt :( Tämän vuoksi olen linjannut, että en enää voi tehdä töitä lasten kanssa."

Ja nyt myöhemmin aikuisena olet edelleen sitä mieltä, että johtopäätöksesi on oikea?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.8.25 11:34:16

-*- kuulostaa ihanalta pick me-elämämkoululaiselta, joka ylpeilee huonolla käytöksellään. Ei pelottavaa, vaan surullista. Tuollaisella ihmisellä on aina loppujen lopuksi paha olo.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   7.8.25 17:18:24

Watch out, we have a badass here!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.