Lähettäjä: **
Päivämäärä: 6.8.25 18:32:15
Mun ADHD tuo vielä yläkouluikäisenäkin läppärin ja puhelimen pois huoneestaan illalla. Muuten menisi koko yö niiden kanssa, ja kun muutenkin on huono nukahtamaan, niin eihän siitä mitään tulisi.
Alkuun oli joo raivareita, mutta kun se sota on käyty (jo vuosia sitten), ei asiasta tarvii enää edes keskustella, vaan automaattisesti tuo ne pois, kun on sovittu kellonaika.
Toki meillä käytiin "läksysota" jo ekaluokalla, kun mitään ei tehty, ennen kun oli läksyt tehty (välipalan tottakai sai syödä) ja vielä nykyäänkin tekee automaationa läksyt heti koulun jälkeen.
Tietääkseni läppäriin ei onnistu tollanen family link systeemi (en tiedä, olen aika tumpelo näissä), mä varmaan vaihtaisin koti-Wifin salasanan ja laittaisin sen jotenkin lukituksen taakse. Puhelimeen sitten se lukitus, ettei sillä pääse nettiin ja siitä jakamaan sitä nettiä läppärille. Toki ongelmaksi muodostuu se, että jos käytössä on digikirjat, ni ne läksyt sitten on siellä netissä ja niitä ei pääse tekemään ilman sitä nettiä ja läppäriä.
|