Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Terveydenhoitajat, millainen työpaikkatilanne?

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   6.8.25 14:17:26

Millainen on terveydenhoitajien työllistymistilanne tällä hetkellä? Miltä lähitulevaisuus näyttää? Olen sairaanhoitaja, mutta ollut muutaman vuoden muissa töissä ja miettinyt, josko sitä kuitenkin vielä tästä ponnistaisi terveydenhoitajaksi. Esim. työterveyshuolto voisi kiinnostaa (tiedän, että siihen pitää opiskella vielä joku työterveyspalikka terveydenhoitajan päälle).

Re: Terveydenhoitajat, millainen työpaikkatilanne?

Lähettäjä: Tth 
Päivämäärä:   6.8.25 15:30:32

Olen ollut työterveyshoitajana 18 vuoden ajan. Aiemmin aina työtilanne on ollut hyvä, mutta viimeisen 2 vuoden aikana tilanne on muuttunut ainakin täällä Tampereen seudulla niin että vapaita työpaikkoja on vähän ja hakijoita jokaiseen työpaikkaan on todella paljon.
Muuten työ on todella kivaa, hyvin palkattua ja itsenäistä. Työ on usein hybridityötä, itse olen etänä 2 päivää viikossa ja toimistolla 3 kertaa viikossa. Työaika on liukuva ja työt sekä työpäivän saa (ja pitää) osata suunnitella itse.
Palkka itselläni on 3600/kk, päivätyö ma-pe ja viikkotyöaika 38,15 h.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.8.25 16:12:55

Ystäväni on valmistunut 7 vuotta sitten terveydenhoitajaksi, mutta ei ole saanut edes terkkarin töitä. Hakenut on moniin paikkoihin, mutta kun ei ole kokemusta niin ei valita.
Sairaanhoitajana on tällä hetkellä jossain polilla sitten, mutta hankala sitä kokemusta on saada kun ei pääse terkkarin töitä tekemään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.25 17:39:55

Neuvolaan on helpompi päästä, kuin esim. koulu- tai työterveyshuoltoon. Kolmisen vuotta sitten tilanne oli täysin toinen ja sai melkein valita minne haluaa, osaajista oli pulaa.

No tällä hetkellä työterkkarien työtilanne myös täällä länsi-suomessa on huono, yrityksiä katuu ja yritetään itsekin säästää kaikesta. Meillä on laitettu juuri hoitajia pihalle ja uusia ei ole otettu yli 2 vuoteen, vaikka olisi pois lähteneitä useampia. Se työterveyspalikka opiskellaan yleensä työpaikan kautta, pari vuotta saa työskennellä ilman. Harvoin sitä kukaan itse taitaa maksaa.

Päivämäärä:   6.8.25 18:35:14

Yksi kaverini valmistui juuri terveydenhoitajaksi ja sai paikan vain vanhusten palvelukodista sairaanhoitajana. Ei tykkää yhtään, pesee päivät pitkät mummojen ja pappojen pyllyjä.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   6.8.25 19:49:04

Ei kannata nyt opiskella tai hakea töitä. Sote ala kaatuu vielä ja hoitajia jää paljon työttömiksi lähivuosina. Nyt on yhteen hoitajan paikkaan yli 100 hakijaa.

Päivämäärä:   6.8.25 21:32:48

Aloitin viime vuonna sh-opinnot. Motivaatio on kyllä mennyt harjoittelupaikkojen ja työtilanteen takia. Laitan nyt opinnot paussille ja mietin jatkanko vielä vai en. Viime vuonna aloittaessani opintoja sanoin miehelle, etten todellakaan opiskele amk:ssa kolmea vuotta vain pestäkseni vanhusten pyllyjä. Paljon ovat ulkomaalaiset hoitajatkin korvanneet suomalaisia hoitajia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.