Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eropaskaa vol 9

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.8.25 19:20:49

Edellinen
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10114281&t=10114281#bottom

Mitäs alottajalle kuuluu?

Re: Eropaskaa vol 9

Lähettäjä: Taas tätä 
Päivämäärä:   5.8.25 20:54:29

Heh, mikä ajoitus. Eilen kun olin odottamassa kuljetusta kanaalin yli, mietin, että täytyy tehdä postaus. Mutta sitten isku väsymys ja unhoitus.

On ollut ihan ihana reissu. Vaikka aluksi ahdisti lähtö, niin etäisyys on todellakin tehnyt hyvää. Oon ollut pelkästään hyvien tyyppien ympäröimänä, ja koin siinä suhteessa valaistuksen, että jos mä annan lämpöä ja positiivisuutta, ja saan sitä takaisin, niin niinhän sen pitää mennäkin. Mä koen, että miehen käytös on edesauttanut siihen, että se yrittää vaan imeä musta sen valon pois, kun itse voi niin huonosti. Jolloin myös mä voin huonommin. En tiedä, kuulostaako järkevältä, mutta valaistuminen on nyt check ja yritän pitää oppini mukana arjessa.

+Sitten semmonen homma, että tapasin ihan järjettömän komean miehen. Mitään muuta kuin silmäpeliä ei tapahtunut, mutta en nyt ehkä kuitenkaan vielä laita anomusta luostariin.. siitä tuli tosi iloinen fiilis, kun minut huomattiin. Muuhun säätöön en ole vielä valmis.

Lähettäjä: köhöm 
Päivämäärä:   5.8.25 21:01:07

Hurraa! Eikö olekin ihana nähdä että miehiä on muitakin kuin se eksä? Vaikka ei mitään sen kummempaa tapahtunutkaan.

Kuulostaa siltä että reissu teki tehtävänsä, nyt pidät tuosta hyvästä olosta kiinni vaikka kotimaan arjessa tulisi vastaan mitä tahansa.

Päivämäärä:   5.8.25 21:34:13

Juu, mä oon vielä reissun päällä. Vasta viikonloppuna takaisin Suomeen. Ja nimenomaan hurraa! Tapasin myös ekaa kertaa yhden ystävän poikaystävän. Ja niitä kun katselin, niin ajattelin, että tuollaisen tyypin minäkin joskus haluan. En siis missään nimessä ystävän puolisoa (koska mä en ole semmonen nainen), vaan samantyyppisen ihmisen: valoisan, sosiaalisen ja kohteli ystävääni niin kauniisti. Sitä oli ilo katsoa.

Miten, *, on koirakuviot menneet?

Mä myös tajusin sen, että aivan sama vaikka olisin mitä tehnyt, lopputulos olisi ollut tämä. Mies selkeästi etsi uutta naista, ja vaikka meillä oli kaikki hyvin, en sitä uutuuden himoa pystynyt estämään. Edelleen ihmetyttää, että se on justiinsa tuo nainen, kenen kanssa sillä ei ole mitään yhteistä. Jonka takia kuvittelenkin, että nyt jos joku enemmän hänen tyyppinen ehdottelisi lähempää tuttavuutta, olisi ukko varmaan messissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.25 22:21:07

Tein tuon saman huomion tänään. Masentunut mies yritti riistää kaiken valon minusta. Vetää siihen samaan ahdinkoon, kun mikään ei kiinnosta eikä huvita. Ärsyyntyi siitä, kun omat kuviot ja liekki kesti, eihän niitä yksi mies pysty sammuttamaan.
Ero sen sammutti pariksi kuukaudeksi, mutta elämä jatkuu. Ekat treffitkin on sovittu pitkän, kivan näköisen, mukavan miehen kanssa. Vanha tuttu. En halua seurustella vielä, mutta miehiä voi tapailla ja katsoa ajan kanssa, mitä haluaa.

Päivämäärä:   5.8.25 22:27:00

Mesessä pommittaa pari tyyppiä.
Kävi tuossa pari remonttimiestä, toinen vaikutti siltä, että olisi jo suoraan jäänyt asumaan :D Monta kertaa toisteli, että jos tarvitset apua niin hän tulee heti..
Kyllä niitä alkaa vaan hyörimään, vaikkei juuri missään kävisi.

Lähettäjä: Mbxg 
Päivämäärä:   6.8.25 06:15:46

"Edelleen ihmetyttää, että se on justiinsa tuo nainen, kenen kanssa sillä ei ole mitään yhteistä. "
Ehkäpä oli ensimmäinen suostuvainen.

Lähettäjä: Mai 
Päivämäärä:   6.8.25 07:55:12

Mistä aloittaja tietää, ettei eksällä ja uudella naisella ole mitään yhteistä..?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.8.25 08:02:47

Lue Mai edelliset ketjut, olennaisilta osin eroavaisuudet selvisi hyvin ;)

ALoittajalle mukavaa loppureissua, mutta ennen kaikkea tsemppiä että pidät kiinni näistä hienoista valaistumisen hetkistä kotomaassakin, siellä uudessa ihanassa asunnossasi !

Päivämäärä:   6.8.25 08:51:52

Kiitos teille kaikille taas. Vähän jännittää, kun ensi viikolla on loppujen tavaroiden pakkaus ja jakaminen. Exän käytös on ollut niin inhottavaa ja pelottavaa, että en halua olla samassa tilassa. Mutta josko tämä olisi se viimeinen rutistus.

Toi on jännä, että jonkun toisen ex on käyttäytynyt samalla tavalla. Tai aika monenkin.. Tämä oli vielä sellainen, mitä eräs ystäväni täällä yritti selittää, mutta kesti hetken sisäistää.

Mä nyt en ole mikään varsinainen hot babe, joten en usko että innokkaimpia kosijoita tarvii luudalla ajaa pois. Mutta oon ihan perustyyppi, ja sitten kun on sen aika, niin kyllä mä luulen, että löydän myös sen oman ihmisen. Kaikella kun on tarkoituksensa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.8.25 08:58:16

Jos exän käytös on inhottavaa, saatko ketään järkevää kaveria loppurutistukseen mukaan? Se yleensä rauhoittaa ailahteluja.

Kotimaassa sitten jokin deittisovellus tulille, sopivia tyyppejä ei välttämättä tapaa arkielämässä, mutta niin kuin klisee kuuluu, takaisin satulaan on hyvä nousta pian putoamisen jälkeen. Toki ilman suuria ennakko-odotuksia ja sillä mielellä, että on kiva tavata uusia ihmisiä...

Päivämäärä:   6.8.25 08:59:09

Ensi viikosta tulee rankka, toivottavasti saat pakata kamat ilman että eksä tulee haahuilemaan siihen samaan aikaan. Varaudu äkillisiin tunnereaktioihin, varsinkin jos vastaan tulee sellaisia tavaroita mihin liittyy jokin tunnepitoinen muisto suhteesta. Voi myös yhtäkkiä tulla sellainen täysin voimaton olo, että tuntuu ettei jaksaisi nostaa edes teippirullaa lattialta. Sekin menee ohi.

Varaa viimeisen pakkauspäivän iltaan tai seuraavalle päivälle jotain kivaa, vähintään suihkuun uutta shampoota ja suihkusaippuaa ja jotain uutta voidetta. Pidät pienen rituaalinomaisen kylpylähetken, että kaikki vanha huuhtoutuu pois ja hoivaat itsellesi uutta elämää suihkun jälkeen. Käy hakemassa vaikka uusi oloasu marketista, ei väliä millainen, ihan vaan kiva pehmeä paita ja leggarit tms. Voit laittaa sen sitten päälle suihkun jälkeen. Sillä on iso merkitys että voi laittaa uudet vaatteet päälle. Auttaa pääkoppaa hahmottamaan, että nyt tapahtui muutos ja uusi elämä on alkanut. Voi kuulostaa höpsöltä mutta toimii!

Päivämäärä:   6.8.25 09:14:34

Hyvät ideat köhömiltä !

Ja minäkin ottaisin ystävän tai siskon mukaan pakkailemaan ellet pysty menemään sellaiseen aikaan että mies olisi töissä.. Jos on jaettavaa tai sovittavaa niin se ystävä voisi edes keittiössä istua odottamassa estämässä pahimpia tunteen tuulahduksia ja antamassa sinulle turvallisen olon.

Päivämäärä:   6.8.25 09:57:52

Köhöm on taas tainnut lukea mun ajatukset.. mulla on vanhassa kämpässä exältä saatu kylpytakki. En ole ottamassa sitä mukaan. Hän voi lahjoittaa sen vaikka tälle uudelle : D. Mutta bongasin Finlaysonin myymälästä ihan mun näköisen kylpytakin. Käyn sen noukkimassa ennen muuttoa.

Mä ottaisin mielelläni jonkun mukaan pakkaamaan. Mutta kun ilmoitin hänelle, että tämä uusi nainen ei ole tervetullut minun osaomistamaan kämppään, niin hän päätti, että ei ole kukaan munkaan kaveri sitten. Muuttoon saan kuitenkin kuulemma ottaa apua vastaan. Eikö kuulostakin todelliselta helmeltä..?

Mä luulen, nomadi, että jos tässä heti hypätään takaisin satulaan, niin se olisi liian löysästi sidottu länkkäri ja löytäisin itseni maasta. Mä en ole yhtään tinder-tyyppiä ja muutenkaan en yhtään some, joten ehkä deittailuajatuksen annan vielä kypsyä.Tai sitten jatkan kainoa silmäpeliäni tämän komean miehen kanssa (se oli ystävän ystävä, joten todennäköisesti törmätään uudestaan).

Se suru, mikä välillä edelleen tulee on niin äärimmäisen raskasta, joten toivon todella, että ensi viikosta selviän kunnialla. Yritän kliinisesti pakata ja jakaa tavarat ilman että annan hänelle minkäänlaista tunnereaktiota. Se on hassua; tiedän, että hän haluaa, että olen surullinen ja jopa vihainen, mutta samalla ärsyyntyy, jos osoitan minkäänlaisia negatiivisia fiiliksiä. Joten parempi ja turvallisempi vaihtoehto on olla mahdollisimman hiljaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.8.25 10:10:55

Et tietenkään ilahduta exää millään surulla tai vihalla, vaan hehkutat, miten hieno uusi alku tämä on itsellesi, ja miten paljon kivoja uusia tyyppejä näyttääkään olevan liikenteessä, niihin on hieno päästä tutustumaan... Nimeä vielä pari hänen tylsää tapaansa, ja korosta, että tällaisia et uudelta suhteelta kaipaa... Hyvä elämä on aina paras kosto.

Päivämäärä:   6.8.25 10:22:58

Rehellisesti sanottuna, nomadi, mä en uskalla sanoa mitään uuden elämän hehkutusta tai mitään muutakaan. Toivon, että tuo tavaroiden jako on viimeinen kerta, kun olen semmoinen peura ajovaloissa. Mutta kun en saa ottaa ketään turvaksi, on parempi yrittää olla mahdollisimman hiljainen ja rauhallinen. Voin toki pyytää läheisiä soittamaan tasaisin väliajoin, että olen kunnossa.

Miten ketussa ihmisen käytös on voinut muuttua noin dramaattisesti..? En edelleen ymmärrä. Tosin, en varmaan koskaan tule ymmärtämään koko kuviota..

Lähettäjä: Mai 
Päivämäärä:   6.8.25 10:32:46

No en jaksa lukea aiempia mutta öö, eiköhän niillä jotain yhteistä sitten ole, jos yhdessä ovat. Tai mitä sillä nyt sitten on väliä, kuka se uusi on, jos mies sen kanssa viihtyy? Jos on erilainen kuin aloittaja, ei se ole sama asia kuin että ei olisi mitään yhteistä..

Päivämäärä:   6.8.25 10:34:16

Totta kai saat ottaa kaverin tueksi, omaan asuntoosi ja omia tavaroitasi hakemaan ! Älä alistu miehen sekopäisille kielloille tai mielenliikkeille ! Mitä hän voisi tehdä jos menet ystäväsi kanssa paikalle ? Kieltää tulemasta ? no byhyy, sisään vain. Soittakaa poliisit niin jo pääsee ja on turvallista. Menkää silloin kun ukko on töissä. Teet juuri niin kuin hyvältä tuntuu ja SINULLA on turvallinen olla ! Ihan sama että olet kieltänyt rakastajattaren talossa ja hän on sitä ajatusta sentään kiellon jälkeen kunnioittanut, mutta tietenkin heti kun virallisesti sieltä pois muutat niin ämmä alkaa siellä laukata, sen kai nyt jokainen ymmärtää. Varmaan sinullekin edes jotenkin ok, koska itse olet päässyt pois.
Muuttotilanne on muuten yksi suurimmista riskeistä parisuhdeväkivaltatapauksissa ja kun olet miestäsi nyt jo viikkoja jotenkin alitajuisesti pelännyt ja nytkin olet taipumassa aivan ihmeellisiin kieltoihin ja olemassa varmuuden vuoksi ihan hiljaa niin todellakin vain järkevää turvata pakkaamisesi niin ettet ole paikalla yksin !

Päivämäärä:   6.8.25 10:38:00

No en jaksa lukea aiempia mutta öö, eiköhän niillä jotain yhteistä sitten ole, jos yhdessä ovat. Tai mitä sillä nyt sitten on väliä, kuka se uusi on, jos mies sen kanssa viihtyy? Jos on erilainen kuin aloittaja, ei se ole sama asia kuin että ei olisi mitään yhteistä.."

No jos et viitsinyt lukea niin miksi kommentoida. Mies on muuttanut kaikkea olennaista musiikkimausta kaveripiiriinsä eikä edes uuden naisen kanssa niin viihdy/ ole paljon aikaa enää viettänyt, eikä varsinkaan tule uudessa elämässään pikkulasten isäpuolena viihtymään. Hyvin vähän aikaa kestänyt työpaikkaromanssi, minkä seurauksena mies heitti koko elämänsä uusiksi -ehkä se työpaikan siivouskomerossa kuhertelu on se yhteinen juttu. Ihan sama, kukaan ei moiselle miehelle mitään erityistä viihtymistä jatkossa toivokaan :D

Päivämäärä:   6.8.25 11:33:01

Itse asiassa mä meinasin eka ehdottaa kylpytakkia :D Siis tosiaankin käyt ostamassa sen Finlaysonin takin, ja siihen pari pyyhettä kaveriksi. Uudet tohvelit. Kyl sä tiiät.

Ja tavaroiden pakkaamiseen ehdottomasti kaveri tai pari mukaan, sanoi eksä ihan mitä tahansa. Siellä on oltava joku sun mukana eikä eksällä ole asiasta mitään sanomista.

Mua vähän huolestuttaa nyt toi eksän käytöksen muuttuminen, toivottavasti ei nyt sitten yhtäkkiä keksi jotain viime hetken härdelliä tähän kaiken keskelle. Mieshän saa sen mitä halusi, joten turha kiukutella mistään. Mutta ikävä kyllä miehet ei tosiaankaan toimi näissä tilanteissa aina järkevällä tavalla.

Minäkään en ollut koskaan yksin silloin kun eksä haki tavaroitaan pois. Järjestin aina jonkun seuraksi vaikka tavarat ei edes olleet enää talolla vaan varastorakennuksessa ja talon ovi lukossa. Tämä siis vaikka mitään vaarallista ei koskaan ollut tapahtunut 20 vuoden aikana. Perustui just siihen totaaliseen vierauden tunteeseen, ettei yhtään tunne sitä miestä enää. Silloin ei ole myöskään luottamusta.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   6.8.25 12:11:39

Ehdottomasti otat muuttotilanteeseen jonkun mukaasi! Kuulostaa todella riskialttiilta meininki siellä.

Ja tähän vielä:
"Pidät pienen rituaalinomaisen kylpylähetken, että kaikki vanha huuhtoutuu pois ja hoivaat itsellesi uutta elämää suihkun jälkeen"

Tämä toimii ihan oikeasti. Olen itse tehnyt samoin vaikeiden elämäntilanteiden ja tapahtumien jälkeen ja se vaikuttaa yllättävän paljon. Vanhasta muistuttavat tavarat poistamalla, ja asuinpaikkaa vaihtamalla, saa fyysistä etäisyyttä menneeseen. Tällaisella symbolisella puhdistautumisella saa etäisyyttä otettua myös henkisesti.

Päivämäärä:   6.8.25 12:14:44

Taas tätä:olen itsekin tavallinen, keski-ikäinen nainen, en parikymppinen missi. Miehet, jotka lähestyvät, ovat tavallisia keski-ikäisiä miehiä. Sellaisesta luulen löytäväni seuraavan ystävän, kunhan aika on oikea ja kemiat todella kohtaavat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.