Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasvivärjätyt tummat hiukset vaaleiksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.25 17:55:11

Olen jo pari kolme vuotta värjännyt Cultivators Hennalla ja nyt sitten kyllästynyt. Hiukset ovat tummat, ei silleen kauniin hennan oranssiset. Tuntuu myös, että ne ovat tummentuneet siitä kuin hennauksen aloitin. Tiedän, ettei hennaa voi poistaa muuta kuin kasvattamalla.

Kasvattaa en kuitenkaan halua, koska minulla on harmaita tullut silleen rumasti läikikkäin, eli oikealla puolella paljon, vasemmalla vähemmän. Pään päällä rumasti yksittäisiä, jotka erottuvat selvästi tummasta pohjasta. Joitakin tämä ei varmaan haittaa, mutta minua kyllä.

Halusin taas vaaleat hiukset, en olla täysin blondi, mutta vaaleita raitoja tummalla omalla pohjalla.
Tai edes vaaleampia raitoja nykyiseen pohjaan, jotka tarvittaessa hennata, jos raidoista tuleekin vihreät. Tämä olisi plan B.

Miten tämä olisi toteutettavissa vai onko ollenkaan?

Re: Kasvivärjätyt tummat hiukset vaaleiksi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.8.25 18:31:46

Meet näyttämään päätäsi ammattilaiselle konsultaatioon ja sitten varaatte yhdessä sulle ajan.

Päivämäärä:   5.8.25 18:38:05

Kuinka paljon tavan kampaajilla on yleensä tietoa kasviväreistä? Tällä paikkakunnalla ei ole yhtään eko-kampaajaa, lähin olisi n. 1h ajomatkan päässä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.8.25 18:42:26

Ei sitä ekoväreillä vaaleaksi saa

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.8.25 19:23:13

Ei kampaajilla supervoimia ole. Hakisin marketista jotakin Absolut Platinumia, jonka luvataan vaalentavan 8 astetta, ja iskisin pari kolme pakettia tukkaan. Viileää sävyä siis hennaan, ei lämmintä, koska nyt taistellaan oranssia vastaan.

Katsoisin, mitä hiuksista on jäljellä kotikemistikäsittelyn jälkeen, ja toistaisin ehkä muutaman päivän päästä käsittelyn, jos sekä hiuksia että oranssia väriä vielä on.

Henna on kuulemma sitkeässä.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   5.8.25 19:42:00

Ekokampaamoon mieluummin kuin koklaamaan kaupan värejä hennan päälle. Tai jos tykkää ylläreistä...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.8.25 19:47:06

Mulle ei kampaajat suositelleet hennan päälle vaalentamista, eivät olisi lähteneet tekemään sitä. Kasvatin siis pois.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.25 20:21:46

Ekokampaamoon kyselyä.

Minulla on päinvastainen ongelma saman merkin hennan kanssa, jää ihan liian vaaleaksi vaikka sävyn pitäisi olla tumma. Kiva kuulla jos useammalla värjäyksellä se voisi tummua kun samaa on vielä jäljellä.

Päivämäärä:   5.8.25 20:23:34

*** enhän mä tätä kysynytkään.

nomadi, tota en uskalla, voi olla, ettei hiuksista mitään jäljellä tuon jälkeen.

The cowgirl, juu en itse lähde kokeilemaan kaupan väreillä, ainakaan niitä raitoja. Lähinnä hain täältä kokemuksia tai jos jollain olisi tietoa onko mahdoton haave.

.. no hitto :(

Ehkä alan vetää synteettistä oranssia n. 6vk välein juurikasvuun, kunnes henna kasvanut pois :( Hiukset lapaluiden alaosaan asti pitkät..

Päivämäärä:   5.8.25 20:26:09

. Siis tästä väristä kyse, jos sama, niin miten niin tumma?
Kasviväri Henna (Hiusväri) 100 g – Ruohonjuuri https://share.google/27mRASKlUrDHY5ACE

Lähettäjä: Eefa 
Päivämäärä:   5.8.25 21:55:36

Ekoväreillä ei onnistu.
Tavisväreillä vaalennus voi onnistua, mutta luultavasti jää vihertäväksi. Kovin vaaleaa ei kannata yrittää. Itselläni oli sana lähtötilanne, saatiin vihertävän kautta vaaleaksi kupariksi.
Kukaan ei kertonut kasviväreistä sitä, että niitä ei saa pois kuin kasvattamalla. Ei ikinä enää kasvivärejä

Päivämäärä:   6.8.25 10:14:48

Eefa, kiitos kokemuksesta.

Ja tarkennuksena edelleen, että ekoväreillä en ole vaalentamassa, se on ollut alusta alkaen tiedossa.

Päivämäärä:   6.8.25 10:21:17

"Siis tästä väristä kyse, jos sama, niin miten niin tumma?
Kasviväri Henna (Hiusväri) 100 g – Ruohonjuuri https://share.google/27mRASKlUrDHY5ACE"

Tästä tulee tumma jos kerrostuu.

Päivämäärä:   6.8.25 10:24:09

.. näin on käynyt minulle kyllä, kun en tiennyt kerrostumisesta. Sen sijaan pisteen kommentin perusteella ymmärsin, että pitäisi tulla heti tumma.

Päivämäärä:   6.8.25 10:28:29

...: Aa juu, en hoksannut mitä tarkoitit :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.