Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten rakkolaastarin saa pysymään?

Lähettäjä: Epätoivo iskee 
Päivämäärä:   5.8.25 02:01:46

Minulla on uudet kengät. Työn puolesta joudun käyttämään niitä joka päivä 3 h putkeen. Ei ole mahdollista käyttää toisia kenkiä (työturvallisuus ja hygienia määräykset). Tuon 3 h aikana ei ole mahdollista istua. Pääasiassa kävelen, jonkin verran seison. Työtehtävä määrää, milloin kävelen ja milloin seison. Ennen ja jälkeen tuota 3 h työtehtävää voin käyttää haluamiani kenkiä ja myös istua.

Ensimmäisenä päivänä varauduin rakkoihin vuoraamalla kantapäät tavallisilla laastareilla ja laittamalla paksut sukat. Silti kantapäät rakoilla.

Seuraavana päivänä olin laittanut rakkolaastarit (Compleed vai mikä se kallis merkki on) rakkojen päälle. Yleensä rakkolaastareita ei meinaa saada jalasta irti, nämä olivat rullautuneet pois ja jaloissa entistä pahemmt rakot. Oli myös paksut sukat.

Kolmantena päivänä kokeilin Salvequickin rakkolaastareita ja ohuempia sukkia. Taas laastarit olivat rullautuneet pois ja rakot pahentuneet.

Onko mitään keinoa, millä rakkolaastarit saisi pysymään? Koskaan ennen ei uusien kenkien ja rakkolaastareiden kanssa ole ollut tällaista ongelmaa.

Laitan laastarit puhtaalle, kuivalle iholle enkä kastele niitä ennen työpäivää. Ensin teen töitä istuen ja itse valitsemissani kengissä lounasaikaan asti. Vasta lounaan jälkeen alkaa tuo 3 h työ. Laastarin liiman pitäisi siis ehtiä kiinnittyä hyvin aamupäivän aikana.

Re: Miten rakkolaastarin saa pysymään?

Lähettäjä: Fat 
Päivämäärä:   5.8.25 04:28:25

Onko iholla rasvaa joka heikentää kiinnittymistä. Pirtupohjaisella rasvattomalla puhdistusaineella pyyhit ihon ennen laastarin laittoa.
Ja onhan laastarit tuoreita, liima menettää vanhentuessaan pitävyyttä.
Ostin liiterin tarjouksesta laastareita ja ne istui kiinni kuin tauti. Ovat varmaan tuoretta erää valmistajalta tarjoukseen.

Re: Miten rakkolaastarin saa pysymään?

Lähettäjä: (+) 
Päivämäärä:   5.8.25 04:51:53

Itse aikoinaan pyöräytin liimapinteliä nilkkaan suojaksi.

Pitkään käytin ohuita nailoneita alla ja tavallista sukkaa päällä.

Näissä on myös huonoja puolia mutta pärjäsi siihen asti että asia parani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.