Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En tiedä seurattiinko minua vai kuvittelinko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.25 18:09:51

Kävi outo juttu. Ajoin suht syrjäiselle uimarannalle ja huomasin noin 15 kilsaa ennen rantaa että takanani roikkuu auto. Suorilla olisin päästänyt ohi muttei mennyt. Ajoi rannalle saakkaa. Ajoin auton parkkiin ja ajoi viereen vaikka oli hyvin tilaa. Siirryin ajaaksenu sittenkin varjoon ja auto siirtyi perässä. Siinä vaiheessa katsoin että autossa on 2 vanhempaa miestä jotka tuijottivat. Alkoi ahdistaa ja lähdin pois. Ajoin ehkä 500 metriä ja tuli hölmö olo ja käännyin takaisin rantaan. Auto tuli lähes heti vastaan. Siinä vaiheessa pelästyin pahemmin, käännyin rannassa ja ajoin kotiin.

En tiedä kuvittelinko vain jutun oudoksi mutta kun eivät tuoneet ketään rantaan eivätkä ottaneet kyytiin ja vaihtoivat paikkaa viereeni niin alkoi ahdistaa ja jotenkin sydän hakkaa vielä kotonakin. Onkohan tälle joku järkevä selitys mitä en vain keksi?

Re: En tiedä seurattiinko minua vai kuvittelinko

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.25 18:13:52

Kyllähän tuo kuulostaa siltä että ne seuras sua. Varsinkin jos ne tuijotti autosta sua eikä järvelle tai jotain muuta.

Päivämäärä:   4.8.25 18:25:09

Mietin että miksi. En meinaa nyt päästä asiasta yli.

Päivämäärä:   4.8.25 18:26:15

Ehkä ne luuli sua rattijuopoksi, jos köröttelit miten sattuu. Seurasivat siksi.

Päivämäärä:   4.8.25 18:28:53

Eivät kyllä vaikuttaneet poliiseilta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.8.25 18:29:38

Saitko rekkaria ylös?

Päivämäärä:   4.8.25 18:30:49

En tajunnut katsoa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.8.25 18:31:18

Poliisi olisi kyllä puhalluttanut siellä rannalla, mutta jos siis ajoit jotenkin poikkeuksellisen hiljaa ja suorilla reunaan niin saattoivat ihan vain tsekata että oliko kuskilla kaikki ok.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   4.8.25 18:40:27

Ihan mahdollista että halusivat ryöstää kamasi kun olet uimassa. Moni taitaa jättää auton avaimet rannalla.

Päivämäärä:   4.8.25 18:42:36

Ajoin normaalia vauhtia. En tiedä miksi olisivat kytänneet minua kun rannalla oli valmiiksi useampi auto. Kyseessä suosittu ranta kesäaikaan vaikka Onnin kaupungista sivussa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.8.25 18:45:16

Jos tulee fiilis, että seurataan, niin pitää ajaa esim. pari kertaa saman korttelin ympäri ja vaihtaa sitten äkisti suuntaa. Jos edelleen pysyy perässä, niin joo, joku on kytiksellä. Ne on autolla onneksi helppo paljastaa etenkin jos eivät pidä turvaväliä - peräänajaja kun on aina syyllinen ja saat sillä poliisit paikalle ilman, että sinut leimataan välittömästi hulluksi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.8.25 18:45:52

Siis miksi sinut olisi sitten pitänyt ohittaa? En minä ainakaan ohita normivauhtia ajavia autoja. Parkkipaikan vekslaus oli outoa, tai siis ei olisi ollut outoa vaihtaa varjopaikkaan mutta jos eivät jääneetkään rannalle niin sitten.

Lähettäjä: hyt 
Päivämäärä:   4.8.25 18:48:02

Mä taas neuvoisin että tilanteessa jossa seurataan niin kannattaa ajaa johonkin missä on muita ihmisiä, esim. auki olevalle huoltoasemalle tai kaupan parkkipaikalle, ei tehdä äkkijarrutusta ja yrittää saada aikaan peräänajoa.
Mutta jokainen toki tekee miten parhaaksi näkee.

Päivämäärä:   4.8.25 18:50:50

Roikkui puskurissa vaikka ajoin normivauhtia, siksi olisin päästänyt ohi.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.8.25 18:53:04

Olisit ajanut bussipysäkille ja päästänyt ohi

Lähettäjä: ejeja 
Päivämäärä:   4.8.25 18:55:08

Varmasti seurasivat. Jatkoa varten kannattaa aina ottaa puhelin esiin ja alkaa kuvata videota niin, että huomaavat, että kuvaat. Saat todistusaineistoa ja ehkä he jättävät sinut rauhaan, kun heidän tekemisensä ei jääkään huomiotta. Voit myös laittaa puskaradioon postauksen, jossa kysyt, että onko jotakuta muutakin seurattu samaan tapaan ja sinua seurannut auto oli merkki malli tämä ja henkilöt sen ja tuon näköisiä. Saat samalla rekkarin talteen ja voit sitten tehdä rikosilmoituksen tai ainakin ilmoittaa poliiseille, että etsivät kyseisen auton omistajan ja käyvät jututtamassa, että mitähän olivat puuhaamassa.

Nykyään jokaisella on kamera taskussaan ja sen saa käyttöön nopeasti, joten ihmetyttää, miksi ihmiset eivät sitä käytä vaikka aikaa ja mahdollisuus olisi...

Lähettäjä: Harha 
Päivämäärä:   4.8.25 18:58:38

Seuraaminen ei ole rikos.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.8.25 19:02:38

Harha: Kyllä se on, rikosnimike on vainoaminen:

7 a § (13.12.2013/879)Vainoaminen

Joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vainoamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Lähettäjä: Harha 
Päivämäärä:   4.8.25 19:07:25

Toistuvasti vai kerran seurattu?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.8.25 19:14:11

Jos paikka ei ollut heillekään tuttu, ei siinä välttämättä ohitella hidastakaan autoa. Tuossa olisit voinut hidastaa lisää ja näyttää vilkulla ohi, jos eivät olisi menneet, sitten puuha olisi ollut selkeästi hämärää. Mutta tämä on pelkkää jälkiviisautta...

Oikein toimit, kun lähdit pois.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   4.8.25 20:12:41

Veikkaisin että jotain paikallisia vaareja ja seurasi sua et mitä teet :D Ihan oikein kyllä toimit kun ei ollut varmuutta mitä heillä mielessä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.8.25 20:16:10

Aina kannattaa luottaa vaistoihinsa ja intuitioon

Päivämäärä:   4.8.25 20:24:40

Olivat ehkä jotain viisikymppisiä. Tai vaikea sanoa, mutta eivät mitään ihan nuoria mutta eivät pappojakaan. Oli musta Audi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.