Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kulutatko tällä hetkellä mitään ylimääräistä?

Lähettäjä: Zonne 
Päivämäärä:   3.8.25 18:16:06

Suomea ei saada muuten nousuun kuin sillä, että ihmiset alkaa kuluttamaan enemmän. Menkää ostamaan asunto! Ostakaa jäätelöä! Menkää leffaan! Ostakaa ratsastustunteja!

Re: Kulutatko tällä hetkellä mitään ylimääräistä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.25 18:18:38

Olen tuhlari.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.25 18:19:43

Mä oon ennen ollut tuhlari, mutta viime aikoina se on ollut jotenkin hankalaa. Kun ei tartte mitään. Jäätelöäkään viittis määräänsä enempää syödä tai ei koskaan pääse näistä kiloista sinne ratsastustunnille :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.25 18:20:04

Joo, ostin paketin jäätelöä.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   3.8.25 18:20:09

Vaikea kuluttaa kun kaikki rahat menee ruokaan, asumiseen ja työssäkäynnin kuluihin.

Lähettäjä: He 
Päivämäärä:   3.8.25 18:23:43

Matkustelen paljon ulkomaille mutta eipä se Suomea auta

Päivämäärä:   3.8.25 18:27:35

Loppuu se vähäkin kotimaanmatkailu kun matkailuautojen verotus nousee.

Lähettäjä: Jasmin 
Päivämäärä:   3.8.25 18:27:46

Ostamalla kiinalaisia tuotteita ei Suomi nouse

Lähettäjä: Juoma 
Päivämäärä:   3.8.25 18:30:47

Vichyä, kivennäisvettä ja makujuomia tulee ostettua nyt paljon. Normaalisti ei tule ostettua. Uusia vaatteita ostin myös alesta tokmannilta ja kuntolaitteen suomalaiselta kuntokaupalta netistä.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   3.8.25 18:33:10

En nyt ylimääräisestä tiedä, mutta viimeksi äsken ostin jätskin. Tänä vuonna ei ulkomaanmatkaa, vaan lomalla mökillä. Pikkupaikkakuntien kaupoissa käyty ja paikalliselta tilattu polttopuita.
Hoitohevosen lisäksi ratsastusta itsenäisesti toisella tallilla ja siitä maksu.
Mitäköhän vielä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.8.25 18:35:45

Just ostin uuden tyynyn 150€:lla suomalaiselta yritykseltä. Hevosen ajattelin ostaa myös tänä vuonna. Sen myötä varmaan saa laittaa kättä taskuun useammankin hankinnan kanssa. Kiinankauppoja yritän välttää viimeiseen asti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.8.25 18:38:51

En kuluja ylimääräistä, mutta ostamme kaikki lihat, kalat ja kananmunat lähituottajilta.
Lisäksi käyn kuukausittain kampaajalla, kosmetologilla, jalkahoitajalla ja hieronnassa.
Siivooja meillä käy joka perjantai.

Päivämäärä:   3.8.25 18:45:04

No muutaman yön lepoloman ostan bookingin kautta syksyllä. En vielä tiedä, minne ja otanko hotellin vai huoneiston yksityiseltä. Mutta paikan päällä tulee sitten kulutettua syömiseen ainakin.

Normalissa pitäis käydä mutta hitto kun ei ole muuta käyntiä kaupungissa niin ei jaksa sen takia mennä vaan. Ellen mene taas kaupunkiin lepolomalle, haluaisin kyllä käydä jossain muualla välillä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.8.25 18:54:15

Niinpä, vaan hintatason nousun myötä en pysty kuluttamaan käytännössä yhtään mitään ylimääräistä.

Joskus harvoin, n. 4x vuodessa käyn lounaalla ulkona. Jeii!

Päivämäärä:   3.8.25 18:58:51

Joo. Ensin olin pitkäaikaistyötön, sitten menin töihin niin että sain käteen n. 1500e/kk palkkaa ja nyt käteen tuleekin yhtäkkiä melkein pari tonnia. Kyllä tässä nyt on juhlittu ja ostettu kaikkea mistä on pitkään haaveiltu kun vihdoin sitä rahaa on reilusti enemmän kuin elämiseen tarvitsee. Katson että riittää joka kuukausi säästöönkin enkä tarkoituksella tuhlaile, mutta kulutan kuitenkin huomattavasti enemmän kuin ikinä ennen.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   3.8.25 19:06:19

Kaikki menee

Päivämäärä:   3.8.25 19:18:03

Pari vuotta sitten ostin asunnon, ei vielä kehtaisi lähteä uudelleen asuntokaupoille. Kesämökki ja sen ympäriltä metsäpalsta ostettiin tälle kesälle, sen laittamiseen on mennyt kyllä hurjasti rahaa ostohinnan lisäksi. Aidataan alue, jotta voidaan huoletta juoksuttaa koiria irti.

Huomenna ajateltiin kumppanin kanssa käydä torilla lounaalla.

Lähettäjä: ------------ 
Päivämäärä:   3.8.25 19:51:20

Pakosta joutunut niin paljon kuukaudessa ostamaan palveluita ja tekemään hankintoja, että sinne on mennyt lähes 2kk bruttopalkka. Joten toivon että voin pitää lompakon kiinni vaikka koko loppuvuoden.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.25 20:18:10

Kuluttakaa jotta yhteiskunta pyörii.
Älkää kuluttako, koska ilmasto. Teki mitä tahansa niin aina se on väärin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.8.25 20:21:06

En haluaisi kuluttaa pelkästään kuluttamisen riemusta tai siksi, että talous pysyy pystyssä. Kuluttamiseni on tosi minimalistista ja se vähä mitä kulutan pyrin kuluttamaan vastuullisesti. Jos vain voin olla ilman niin mieluummin olen, jos voin ostaa käytettynä tai lainata, niin mieluiten niin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.25 20:23:46

Sijoittakaa ja investoikaa - myös itseenne. Minä pyrin ostamaan osakkeita n. 5000 euron vuosivauhtia. Harrastuksina hevoset ja opiskelu. Toiseen menee rahaa ja toiseen aikaa.

Päivämäärä:   3.8.25 20:25:14

"Kuluttakaa jotta yhteiskunta pyörii.
Älkää kuluttako, koska ilmasto. Teki mitä tahansa niin aina se on väärin."

Toivottavasti jotkut fiksut keksivät vielä lähitulevaisuudessa järjestelmän, joka ei perustu kulutukseen ja sen, kuinka sellaiseen voisi siirtyä hallitusti. Koska onhan tämä vähän kieroutunutta, että talouskasvu ja järjestelmän ylläpito edellyttävät jatkuvasti kasvavaa kulutusta kuitenkin rajallisella planeetalla.

Päivämäärä:   3.8.25 20:35:20

Talokaupoille toivottavasti päästään ryhtymään ensi keväänä. Kaikki sormet ja varpaat on ristissä siihen. Jos se onnistuu, sitten tulee kulutusta pitkän aikaa kun tarvitaan asioita taloon :D

Lähettäjä: dk 
Päivämäärä:   3.8.25 20:57:48

"Kuluttakaa jotta yhteiskunta pyörii.
Älkää kuluttako, koska ilmasto. Teki mitä tahansa niin aina se on väärin."

Riippuu siitä mihin kuluttaa. Ei tarvitse ostaa turhaa krääsää tai matkustaa ympäriinsä. Voi ostaa vaikka siivouspalveluita tai remontointiapua tai teettää jotain käsityönä vaikka kierrätysmateriaaleista. Siinä ei paljon luonto kulu mutta raha liikkuu.

Minä esim. olen ostanut ikkunoiden pesun, pihan siistimisen, auton pesun sisältä ja ulkoa, korjausompeluttanut vaatteita, jne.

Lähettäjä: Jasmin 
Päivämäärä:   3.8.25 23:37:01

Olen remontoinut taloa tänä vuonna noin 8000€ edestä käyttänyt yritysten palveluja. Tästä suoraan työvoimaan on mennyt noin 7000€. Tästä kulutuksesta olen tyytyväinen. Sai työntekijät tehdä töitä ja palkkaa.
Harmi että kotitalousvähennys pieneni, sekin vähentää kulutusta talojen hoidon osalta.
Muuten kulutan nyt tosi minimaalisesti, ruokaa tietysti ostan ja muutaman kesävaatteen ostin.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   4.8.25 04:49:52

Ostin tietokoneen ja huonekaluja eli lienen tehnyt osuuteni.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   4.8.25 05:48:32

En kuluta.
Ihan peruselämisen kustannukset (asunto, auto, ruoka, hygienia, välttämättömät laskut) ovat nousseet niin kovasti ettei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.

Kesäloma vietettiin kotona, pyöräilyä, uintia, nyt olen käynyt mustikassa. Okei, muutaman jäätelön olen ostanut. Säästötilillä puskuri pahan päivän varalle mutta sitä en kuluta ostamisen ilosta. Sori siitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.