Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muut eroaa ja pariutuu hetkessä. Miten?

Lähettäjä: Kriteeritön? 
Päivämäärä:   3.8.25 14:58:17

Siis taas yksi tuttava on alkanut seurustelemaan pitkän avioliiton juuri päätyttyä. Pari päivää sitten toinen tuttava meni naimisiin, vastahan hän erosi edellisestä. Työkaverit ympärillä löytävät uudet kumppanit.

Mä en. Eikö ihmisillä ole kriteerejä? Joku kiinnostuu niin se riittää ja silloin hypätään suhteeseen? Vai miten nämä jutut menee? Ei kai voi olla, että noin vain kaikki muut löytävät uuden elämänkumppanin? Ja miten ihmeessä sen uuden ihmisen kanssa voi aloittaa elämän niin nopeasti?

Mä oon ollut 2v nyt yksin. Erosin elämäni rakkaudesta. Oon käynyt paljon ihmisten ilmoilla, kunnollisia ja ihania miehiä on ollut minusta kiinnostuneita. Mutta kun se tunne ei vaan ole ikinä molemminpuolinen. En varmaan millään jaksa uskoa että jostain löytyisi se ihminen joka antaisi mun olla mä. Kriteereitä ei ole paljon, mutta ne muutamat jotka on niin niistä en voi tinkiä ollenkaan.

Vertaistukea? Ajatuksia?

Re: Muut eroaa ja pariutuu hetkessä. Miten?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.25 14:59:52

Jotkut ei osaa olla yksin.

Päivämäärä:   3.8.25 15:00:38

No et sä varmaan ketään löydäkään jos pidät sitä eksääsi elämäsi rakkautena.

Lähettäjä: Tbk 
Päivämäärä:   3.8.25 15:00:58

Olen ollut nyt 6 vuotta sinkku. Sitä ennen jotain muutaman kuukauden suhteita, joista ei tullut mitään. Viimeksi kunnollinen parisuhde 12 vuotta sitten.
Vedän puoleeni vain k.sipäisiä miehiä, jotka osaavat alussa esittää mukavaa. Tosin nyt en ole edes jaksanut yrittää tavata ketään uutta viimeiseen 4 vuoteen.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.8.25 15:01:19

Ja mä ihmettelen miten jotkut eroaa siitä "elämänsä rakkaudesta." :D

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.8.25 15:01:27

Kun eroaa elämänsä rakkaudesta, tarvitsee pidemmän suruajan. Osalla ihmisistä pitää olla vain aina joku, sama kuka hyvänsä.

Millaiset kriteerisi ovat?

Lähettäjä: He 
Päivämäärä:   3.8.25 15:03:32

Ai että ei olisi kriteerejä? Aika katkeraa. On vaan vissiin niin että muut löytävät ja sä et. Mun mielestä on ihan normaalia löytää nopeastikin uusi, hyvä kumppani. Erikseen on sitten ihmiset jotka ei kiinnosta ketään täysjärkistä.

Päivämäärä:   3.8.25 15:07:13

Ne, jotka ei koskaan löydä ketään johtuu luultavasti ennemminkin siitä, että etsivät liian hyvää omaan tasoonsa nähden.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   3.8.25 15:08:05

No se on tosiaan tietty ihmistyyppi, nämä ns. parisuhdeihmiset, joilla se kriteeri on et tyypissä ei ole pahempaa vikaa ja on kiinnostunut.

Itse taas olen sellainen, etten juurikaan kaipaa ihmisseuraa, joten on sitten kyse kavereista, sukulaisista tai miehistä, niin pitää olla aika hiton spesiaali tyyppi, että haluan/jaksan luovuttaa omaa kullanarvoista yksinoloaikaani heille.

Lähettäjä: Valmiina 
Päivämäärä:   3.8.25 15:15:18

Tuntuu, että todella monella on jo valmiiksi katsottuna uusi kumppani ennen eroa.

Yksi naimisissa oleva kaverini kertoili paljon hauskoja juttuja työpaikaltaan ja usein jutuissa esiintyi myös Kalle. Sitten kaveri erosi ja n. 6 kk kuluttua alkoi kieltäytyä tapaamisista, koska ”Kalle on tulossa kylään”. Siitä n. 6 kk ja muutti yhteen Kallen kanssa.

Toinen kaveri (mies) yritti erota avopuolisostaan, mutta se oli hankalaa. Avokki asui miehen omistamassa asunnossa, eikä maksanut asumisesta mitään. Mies muutti mökille asumaan ja käski avokin muuttaa asunnosta pois, mutta avokki ei uskonut, että mies halusi oikeasti erota. Mies asui melkein 2 vuotta mökillä. Oli (ehkä onneksi) löytänyt uuden naisen ja menivät kihloihin. Vasta, kun kihlajaiskuva oli lehdessä, avokki alkoi uskoa, että mies tosiaan halusi erota.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   3.8.25 15:16:35

Yksi kaverini löysi heti uuden miehen kun edellisestä erosi, käytännössä eka baarireissulta eron jälkeen. Varsin kamalia olivat sekä entinen että uusi, entinen oli oikeasti sairaalloisen lihava niin että liikkuikin vaikeasti, uusi taas ruma kuin fan, lisäksi kohkaa ja vaahtoaa omia typeriä mielipiteitään joka keskustelussa. Kyseinen nainen on kaunis, tumma, nuorehko ja todella mukava, varmasti ottajia olisi mutta kun tarttuu heti siihen ensimmäiseen joka kiinnostusta osoittaa. On kyllä sanonutkin että hänellä on huono itsetunto. Naimisiin myös mennään heti kohta kun se mies on saatu. Itse olen paljon rumempi ja ikävämpi ihminen, mutta en olisi kumpaakaan noista miehistä huolinut vaikka kaksi vuotta ollut sinkkuna.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   3.8.25 15:22:47

"Itse taas olen sellainen, etten juurikaan kaipaa ihmisseuraa, joten on sitten kyse kavereista, sukulaisista tai miehistä, niin pitää olla aika hiton spesiaali tyyppi, että haluan/jaksan luovuttaa omaa kullanarvoista yksinoloaikaani heille."

Itsestäni on iän myötä tullut samanlainen. Ei samalla tavalla hae tai tarvitse minkään yhteisön hyväksyntää kuten nuorempana.

Päivämäärä:   3.8.25 15:30:54

"Itse taas olen sellainen, etten juurikaan kaipaa ihmisseuraa, joten on sitten kyse kavereista, sukulaisista tai miehistä, niin pitää olla aika hiton spesiaali tyyppi, että haluan/jaksan luovuttaa omaa kullanarvoista yksinoloaikaani heille."

Mun kriteerit liittyy just tähän. Uuden kumppanin pitää ymmärtää mun tilan tarve (ja ei, mulle ei riitä tunti yksin silloin tällöin) ja kaikki uusperhekuviot on ehdoton ei. Eli en usko, että etsin itseäni "parempaa". Ei ole siis kyse mistään treenatusta kropasta että pitäisi semmoista löytyä, tai että pitää olla sadan tonnin mersu. Ei, vaan se yhteys ja ymmärrys pitää olla todella erityistä.

Sinä joka naureskelit että kuka eroaa elämänsä rakkaudesta, niin tiedoksi että ero ei aina ole oma päätös.

Päivämäärä:   3.8.25 15:33:14

Osalla on uusi katseltuna jo ennen eroa. Osa ottaa suunnilleen ensimmäisen vastaantulijan, kunhan on edes joku. Ja osalla vaan käy satumainen tuuri ja löytävät sattumalta juuri oikeanlaisen ihmisen pian eron jälkeen.

Lähettäjä: ejeas 
Päivämäärä:   3.8.25 15:45:29

Ajattelen niin, että jos eron jälkeen pariutuu hetkessä, niin se uusi puoliso on katsottu valmiiksi jo edellisen suhteen aikana ja todennäköisesti ollut syynä parin eroon.

Olin suhteessa 12 vuotta enkä ole uutta ottanut, vaan olen nyt ollut omasta tahdostani sinkku 7 vuotta. Edellinen suhde oli ihan hyvä, mutta olen tykästynyt sinkkuna olemiseen, joten ei ole mitään hinkua olla parisuhteessa, eikä varsinkaan muuttaa kenenkään kanssa yhteen.

Kaverimiehissä olen huomannut muutoksen. Todella moni muisti minun olemassaoloni ja alkoi tyrkyttää minulle itseään. Se oli vähän hämmentävää, koska kun en lämmennyt, niin eipä heitä kiinnostanut sitten taaskaan olla kanssani kaveri...

Päivämäärä:   3.8.25 15:48:15

Minuakin ihmetyttää tyypit joilla on kohta uusi entisen kuoltua tai siitä erottua.
Ovatko nämä niin sosiaalisia tai kelpaako heille ihan kuka tahansa tai osaavatko nämä ihmiset olla heti omia itsejään jonkun aivan vieraan seurassa?
Itse olen niin hitaasti ihmisiin tutustuva ettei tulisi mieleenkään.

Lähettäjä: riea 
Päivämäärä:   3.8.25 16:02:30

"Ajattelen niin, että jos eron jälkeen pariutuu hetkessä, niin se uusi puoliso on katsottu valmiiksi jo edellisen suhteen aikana ja todennäköisesti ollut syynä parin eroon."

Tämä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.8.25 16:04:29

Riippuu sosiaalisuudesta, sekä ihan suoraan sanottuna markkina-arvosta myös. Joo, toki voi olla vapaaehtoisesti sinkku vaikka kuinka kauan, mutta sitten on taas paljon heitä, jotka eivät meinaa löytää paria vaikka kuinka haluaisivat ja sitten on tosiaan näitä, joilla on uusi jo seuraavalla viikolla, kun ero tulee, osalla se on toki ollut jo odottamassa suhteen ollessa vielä olemassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.8.25 17:26:32

Olen miettinyt tätä joskus myös. Tuntuu, että varsinkkn yli 30 vuotiailla on kiire pariutua.
Yhdessä keississä pari oli ollut naimisissa yli 10 vuotta, ollut toistensa ensimmäiset tyttö/poikaystävät ja erotessa nainen muutti heti saman kaveripiirin miehen luokse asumaan ja alle vuosi siitä saivat lapsen. Mieskin löysi lähes samantien uuden rakkauden.

Tiedän toisenkin tapauksen, missä erosta on muutettu heti toisen luokse asumaan.

Ja siis kaikki tuntuu olevan ihan ok asian suhteen ja ovat kavereita eksiensä kanssa.

Päivämäärä:   3.8.25 17:27:55

Piti lisätä, että koska kaikki on ok asian kanssa, en usko, että taustalla on edes mitään pettämistä tai muuta.

Päivämäärä:   3.8.25 17:33:08

Kas kun ihmiset on erilaisia. Toisille se ei ole niin tarkkaa ja justiinsa, uskaltaa ehkä kokeilla enemmän, ja viihtyy paremmin jonkun seurassa kuin yksin. Sitten on meitä joilla on kynnystä aloittaa mitään juttuja. Ja varmasti ihan koko skaala siinä välissä. Semmoista se elämä tuppaa olemaan, kukin tavallaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.25 18:21:23

Oon aika hyvä ”saalis”, joten hyviä miehiä ollut jonoksi asti :D

Päivämäärä:   3.8.25 18:50:28

Viiva: Tässähän ei ollutkaan pointti se ettei hyviä kumppaniehdokkaita löydy, vaan enemmänkin se että miten ihmeessä kuka tahansa hyvä ehdokas on just niin sopiva että se käy? Eli siis ne kriteerit on matalammalla toisin sanoen? =) jos ei ole niin justiin ja huomiota antava ihminen koetaan heti sopivaksi niin mikäs siinä.

Ei siinä mitään väärää ole, sitä vaan yrittää ymmärtää itse =)

Päivämäärä:   3.8.25 19:00:46

No siis, juuri se että hyviä miehiä on olemassa, ja vastakaikua tulee helposti kun itse vain on rohkea ja ottaa kontaktia. En todellakaan voi sanoa että ”kuka tahansa kelpaa”, mutta kaikenlaiset ulkonäköön liittyvät standardit eivät kuulu omaan listaan, mutta toki on plussaa. Ja äkkiä siinä sitten huomaa, jos toisen kanssa ei natsaa, joten uutta kiikariin vaan.
Itsellä on sillä tavalla hyvä ihmistuntemus, että äkkiä huomaa jos ei juttu luista. Kaikki suhteeni ovat olleet vähintään sen +5 vuotta kestäneitä. Niissä sitten myöhemmin tullut ongelmia, joten on päädytty eroon.

Nyt on tosi mahtava puoliso, ja toivon ettei enää tarvitsisi etsiä.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   3.8.25 19:05:36

Uusi suhde julkistetaan vasta sen jälkeen, kun entinen on päätetty. Mulla on ollut uusi kaveri jo 10 vuotta.

Päivämäärä:   3.8.25 19:07:57

Jos nopeasti parisuhteeseen päätyvillä on matalammat kriteerit niin sitten lopuilla ei ole arviointikykyä ollenkaan, kun kuvittelevat tuntevansa tuntemattoman ihmisen täysin.

Päivämäärä:   3.8.25 19:26:58

"Mun kriteerit liittyy just tähän. Uuden kumppanin pitää ymmärtää mun tilan tarve (ja ei, mulle ei riitä tunti yksin silloin tällöin) ja kaikki uusperhekuviot on ehdoton ei. Eli en usko, että etsin itseäni "parempaa". Ei ole siis kyse mistään treenatusta kropasta että pitäisi semmoista löytyä, tai että pitää olla sadan tonnin mersu. Ei, vaan se yhteys ja ymmärrys pitää olla todella erityistä."

Jos sinun kriteerisi ovat vain ja ainoastaan se, että ihminen kolahtaa ja elämäntavat sopivat yhteen, onko niin mahdotonta ymmärtää, että on olemassa kohtuullisen suuri ryhmä ihmisiä, joiden elämäntyylit sopivay yhteen kohtuullisen suuren ihmisryhmän kanssa ja siitä porukasta aika moni saattaa kolahtaa?

Päivämäärä:   3.8.25 19:31:52

Ei käynyt mielessä, että aika monella se uusi suhde on ollut jo ennen eroa edellisestä puolisosta?

Päivämäärä:   3.8.25 19:50:08

"Jos nopeasti parisuhteeseen päätyvillä on matalammat kriteerit niin sitten lopuilla ei ole arviointikykyä ollenkaan, kun kuvittelevat tuntevansa tuntemattoman ihmisen täysin."

Mua ainakin jarruttaa myös se kun ethän sä nimenomaan voi tuntea toista koskaan täysin saati lyhyellä tutustumisella. Että miten ihmiset aloittaa uuden elämän ihmisen kanssa jota ei käytännössä oikeasti tunne...

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   3.8.25 20:40:27

"Mua ainakin jarruttaa myös se kun ethän sä nimenomaan voi tuntea toista koskaan täysin saati lyhyellä tutustumisella. Että miten ihmiset aloittaa uuden elämän ihmisen kanssa jota ei käytännössä oikeasti tunne..."

Siis just tää! Miten voi esim. muuttaa yhteen miehen kanssa, jonka on tuntenut alle vuoden? Yks tuttu just tapas äpin kautta miehen ja muutti pari viikkoa ensitapaamisesta tämän luokse toiselle puolelle Suomea (lasten kanssa). Siis niinku... apua!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.25 23:01:09

Ei niillä ole kriteereitä. Joku on parempi kuin ei mitään.

Olemme puolisoni kanssa olleet yhdessä 20 vuotta ja välillä oikein hirvittää, kun miettii kuinka monissa häissä olemme olleet ja käytännössä kaikki näistä ovat jo eronneet. Osa useampaankin kertaan.

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   3.8.25 23:02:22

"Että miten ihmiset aloittaa uuden elämän ihmisen kanssa jota ei käytännössä oikeasti tunne..."

Jos siihen yhteenmuuttamiseen ja sillä tavalla tutustumiseen on matalampi kynnys? Jos heillä on se kokemus ettei yhteen meno ja mahdollinen eroaminen oo niin vakava tai maata kaatava tapahtuma, vaan sh!t happens jos ei olekaan loppuelämän rakkaus?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.8.25 23:25:13

"Lähettäjä.
Päivämäärä3.8.25 15:07:13
Ne, jotka ei koskaan löydä ketään johtuu luultavasti ennemminkin siitä, että etsivät liian hyvää omaan tasoonsa nähden"
...
Mielummin yksin kuin ruman miehen kanssa. T. Ruma nainen

Päivämäärä:   3.8.25 23:57:33

Eihän sinullakaan mitään kriteerejä ole.

Lähettäjä: red flag 
Päivämäärä:   4.8.25 05:58:27

Nopeat pariutumiset nopeasti osoittautuvat vääriksi valinnoiksi, ja siksi ne nopeasti myös päättyvät. Siinä tulee vaikutelma, että ihminen "nopeasti" löytää jonkun uuden - niinpä löytää, mutta millaisen? Ehkä se juuri paljastuu nopeasti väkivaltaiseksi/juopoksi/pettäjäksi/hyväksikäyttäjäksi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.