Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin teille tulee lisää lapsia kyselyt

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.8.25 11:24:18

Onko muilla samaa ongelmaa? Ärsyttävä kysymys, miksi ihmeessä vaaditaan että pitäisi vähintään kaksi lasta olla?
Meillä on yksi eskarilainen ja musta tuntuu ettei enempää kaivata. Tietysti tässä painaa myös kun itse olen nepsy ja lapsi perinyt tämän, nämähän vahvasti periytyviä asioita. Tuntuu että nyt vasta pikkuhiljaa alkaa joku järki olla, mutta edelleen menee pahasti jotkut päivät ns yli. Tuntuu ettei monikaan tajua syitä miksi näin. Myöskin me vanhemmat ollaan tosi meneviä, joten ei kaivata suurperhettä. Iän puolesta olisi toki mahdollista saada lisää, täytän 32 mutta monet mua paljon vanhemmat saa vasta ekoja lapsia.

Re: Milloin teille tulee lisää lapsia kyselyt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.25 11:29:02

No ei mua häiritse, mutta kun lapsi on niukin naukin 6 kk niin jo on monta kuukautta kysytty että milloin toinen. Hetikö se pitää tehdä vaikka kysyjätkin tietää että takana on rankka sektio eikä uutta raskautumista toivota noin vuoteen. Saati että esikoinen on vielä vauva. Ihme kiiruhtamista pitäisi tässäkin asiassa harrastaa..

Lähettäjä: Kraa 
Päivämäärä:   3.8.25 11:40:03

Sehän on vain kysymys, ei kukaan järkevä ihminen _vaadi_ että toisen pitää tehdä lisää lapsia. Voit vastata kysymykseen ihan vaan, että "ei olla suunniteltu toista". Sinun ja puolisosi päätökset ovat teidän päätöksiänne, ette ole niistä tili- tai selitysvelvollisia muille.

Päivämäärä:   3.8.25 12:04:10

Jokaisen naisen pitäisi synnyttää min 2 lasta. Muutoin väki vähenee. Kuka sut hoitaa kun olet vanha.

Ihmisen velvollisuus on lisääntyä. Lapsettomilla pitäisi olla korkeampi verotus. Vapaaehtoinen lapsettomuus on itsekästä.

Lähettäjä: _-_ 
Päivämäärä:   3.8.25 13:01:44

Ei se kaksikaan riitä, jos ovat samaa sukupuolta. Meillä kaksi tyttöä ja tuli kyselyjä, että kai te nyt vielä sitä poikaa yritätte.

Kyselijöitä siis riittää, teet niin tai näin. Pääasia on, että tekee kuten itse haluaa.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   3.8.25 13:39:58

Lähettäjä.

Päivämäärä3.8.25 12:04:10

Jokaisen naisen pitäisi synnyttää min 2 lasta. Muutoin väki vähenee. Kuka sut hoitaa kun olet vanha.

Ihmisen velvollisuus on lisääntyä. Lapsettomilla pitäisi olla korkeampi verotus. Vapaaehtoinen lapsettomuus on itsekästä.

Niin että lapsia hankkivat eivät ole itsekkäitä, ihan yhteiskunnan tulevaisuuden takia tekevät lapsia?! Salli mun nauraa :D

Jos omasta tahdosta lapsettomille tulisi sanktioita niin sitten pitäisi tulla tulosvastuu myös vanhemmille. Jos lapsesta ei tule veronmaksajaa vaan yhteiskunnan elätti esim laiskuuden tai päihteiden takia niin lapsilisät tulisi periä takaisin ja määrätä vielä haittavero perään.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.8.25 13:42:42

Tämä on kyllä jännä. Ensin kysellään, koska tulee lapsi. Sitten kun tulee, niin kysellään, että koska tulee toinen. Kolmas onkin sitten jo vähän paha ja neljännestä eteenpäin vasta kauhistellaankin. Ikinä ei ole hyvä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.25 13:48:36

Kolme on optimimäärä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.8.25 13:52:48

”Vapaaehtoinen lapsettomuus on itsekästä.”
Omasta mielestä itsekkäämpää on hankkia lapsia jos ei ole kiinnostusta hoitaa heitä.

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   3.8.25 13:54:59

Maailma on täynnä lapsia joita kukaan ei halua, puhumattakaan siitä että se tukehtuu ihmisiin. Mutta silti on epäitsekkäästi saatava lapsi omista geeneistä ja värkeistä ja vielä sillä ajatuksella että sehän se sitten minut vanhana hoitaa...

Päivämäärä:   3.8.25 13:58:32

En itse muutenkaan halua elää niin vanhaksi, että olen toimintakyvytön ja jonkun pitää minua hoitaa. Mitä iloa siitäkin saa, sama olisi maata kuopassa

Päivämäärä:   3.8.25 13:59:05

Se on helppo muiden vaatia ja kysellä kun he saa kirsikat kakusta sun lapsista. Minusta tökeröä vaatia omia lapsia hankkimaan lapsia että saa taas elää lapsiarkea jotenkin päin. Sun vanhemmilla on ollut jo oma vuoronsa lapsien hankinnassa ja on loukkaavaa vaatia että sun pitää uhrata omaa elämääsi heidän viihdyttämiseen.

Päivämäärä:   3.8.25 13:59:25

Löysihän ne kissamummot lankaan.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   3.8.25 14:08:07

Oikeastiko joku luulee että se lapsi sitten aikanaan hoitaa?

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   3.8.25 14:11:26

En käsitä mikä näiden kysymysten varsinainen pointti on. Ovat tosi henkilökohtaisia juttuja, ei muita yhtä intiimejä asioita yleensä töksäytellä toisille. Ja mitä odotetaan vastaukseksi? Selvitystä ehkäisyn käyttöön liittyvistä suunnitelmista, vai?

Päivämäärä:   3.8.25 14:16:23

Hoitaa tai ei – mutta ainakin suku jatkuu yhden polven verran.

Päivämäärä:   3.8.25 14:18:28

Kata on yksi näistä tolloista jotka eivät ole yhtään perehtyneet adoptioon. Silti sitä jokaiselle tuputtavat ainoana oikeana ja sheimaavat muita.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.8.25 14:18:46

Mä en ainakaan oleta lapsen hoitavan mua vanhana ja hoitajana toivon etten älä ikinä siinä kunnossa.
Itse myös koen esim hieman itsekkääksi tehdä vielä lisää lapsia tietäen että hekin isolla todennäköisyydellä nepsyjä. Nepsyssä ei sinänsä vikaa, mutta se vaikeuttaa elämistä. Tiedän sen jo siitä kun itse olen. Ensimmäisen kohdalla en uskonut ja edes tiennyt että periytyy näin vahvasti.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.8.25 14:26:31

Lähettäjä-

Päivämäärä3.8.25 14:16:23

Hoitaa tai ei – mutta ainakin suku jatkuu yhden polven verran.

Ja sillä on mikä merkitys kun olet kuollut?

Päivämäärä:   3.8.25 14:36:31

Mitä tollasen kysyjän päässä liikkuu? Mitä vastausta se oikeen odottaa? No kuule jaa-a ollaan tässä paneskeltu 4 vuotta, mutta kyllä se 2 vuoden päästä tulee!

Päivämäärä:   3.8.25 14:39:45

Se että on tehnyt osansa oman kansansa jatkumisesta.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   3.8.25 14:48:07

Musta on mukava kun joku kysyy.
En ole koskaan kokenut lspsi kyselyitä(ennen tai jälkeen) häiriseviksi, vaan ihan normaaliksi keskusteluksi.
Mielelläni olisin puhunut enemmänkin lapsen saanti ajatuksistamme. En koe lapsi asioita mitenkään intiimeiksi, henkilökohtaisiksi kyllä, mutta tuttavien kanssa on tapana puhua muutenkin henkilökohtaidista asioista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.8.25 14:51:00

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 3.8.25 14:39:45

Se että on tehnyt osansa oman kansansa jatkumisesta.

Mitaliako odotat? Et sinä sen takia lapsia ole hankkinut vaan ihan koska minäminäminä haluan tai koska et ole ymmärtänyt ehkäisyn päälle ja lisääntyväthän ameebatkin.

Päivämäärä:   3.8.25 14:53:24

Miksi ... olet noin vihainen?

Päivämäärä:   3.8.25 14:56:40

Lähettäjä.

Päivämäärä3.8.25 14:53:24

Miksi ... olet noin vihainen?

Miksi niin oletat, ottiko luonnolle?

Päivämäärä:   3.8.25 15:00:38

Tuntuu ottavan sinulla kovinkin luonnon päälle tämä aihe, kun olet noin aggressiivinen.

Päivämäärä:   3.8.25 15:16:07

Lähettäjä.

Päivämäärä3.8.25 15:00:38

Tuntuu ottavan sinulla kovinkin luonnon päälle tämä aihe, kun olet noin aggressiivinen.

Sinulla hirtti nyt levy päälle :D

Päivämäärä:   3.8.25 15:29:09

Nyt oli huono. Kokeilepa joku toinen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.25 15:31:57

On se vaikea ymmärtää, että kaikkinensa valinnat ovat itsekkäitä ja niin sen kuuluukin olla.
Minä haluan lapsia.
Minä en halua lapsia.
Minä haluan hevosen.
Minä en halua hevosta.
Minä haluan koiran.
Minä en halua koiraa.
Jne…
Kaikkien taustalla on itsekkyys.

Päivämäärä:   3.8.25 15:32:30

...:lla varmaan dildosta patterit loppu.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   3.8.25 15:32:30

"Mitaliako odotat? Et sinä sen takia lapsia ole hankkinut vaan ihan koska minäminäminä haluan tai koska et ole ymmärtänyt ehkäisyn päälle ja lisääntyväthän ameebatkin."

Mt-palveluissa säästäminenhän näkyy mm. näin. Kun omaa pahaa oloa ei osata purkaa muuten niin se tehdään sitten vaikka netissä ilkkuen.

Lähettäjä: Ku 
Päivämäärä:   3.8.25 15:48:12

Lasten tekeminen vanhuuden turvaksi ei ole millään lailla varma konsti. Lapset voivat syntyä kehitysvammaisina tai päätyä sairauden tai onnettomuuden kautta itse hoitoa vaativiksi, muuttaa toiselle puolelle maailmaa tai vaikka kuolla. Kas kun elämä on arvaamaton.

Ja ainakaan itse 1-tyypin diabeetikkona en halua hankkia lapsia. En halua muutenkaan, ja diabetes vielä vahvistaa sitä päätöstä. Diabeetikon lapsella on suurempi riski esim. sydänvikaan ja makrosomiaan. Makrosomia taas lisäisi myös minun riskiäni vaurioitua synnytyksessä pysyvästi.

Lähettäjä: niinno 
Päivämäärä:   3.8.25 15:50:55

No kyllä se kalikka taisi kalahtaa...Totta on että kaikki eliöt osaavat lisääntyä mutta ihmisellä lopputulos ratkaisee, entinen naapuri sikisi vimmatusti ja kehuskeli miten tuottaa veronmaksajia yhteiskuntaan, joo niin varmaan, vanhimmat olivat jo sossun asiakkaita ja lorvijoita. Jotenkin tuntuu että monet lisääntyneet ovat katkeria ja vähintään piiloaggressiivisia omasta tahdosta lapsettomia kohtaan.

Päivämäärä:   3.8.25 15:52:21

Sossun asiakkaita tai ei – suomalaisia joka tapauksessa.

Päivämäärä:   3.8.25 15:54:16

Lähettäjä-

Päivämäärä3.8.25 15:52:21

Sossun asiakkaita tai ei – suomalaisia joka tapauksessa.

Sieltähän se tuli eli lisähaittaa olet tuottanut yhteiskunnalle.

Päivämäärä:   3.8.25 15:55:06

Suomalaisille kuuluu laaja sosiaaliturva.

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   3.8.25 15:56:31

Ja piste on yksi tollo joka ei ymmärtänyt mitään siitä mitä kirjoitin. Mitä mieltä muuten yleensä olet tuputtamisesta?

Päivämäärä:   3.8.25 15:57:08

... melttoaa aivan turhaan, ei ylisviivalla ole lapsia :D

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   3.8.25 16:00:43

Itsekkyys ja epäitsekkyys. Tietäisiköhän joku, mitä nämä sanat tarkoittavat.

Päivämäärä:   3.8.25 16:01:11

Lähettäjä-

Päivämäärä3.8.25 15:55:06

Suomalaisille kuuluu laaja sosiaaliturva.

Mutta loisia ei työtätekevien kuulu elättää, onneksi nykyhallitus on jo koventanut ja koventaa edelleen otteitaan.

Päivämäärä:   3.8.25 16:02:04

Suomalainen ei ole ikinä loinen.

Päivämäärä:   3.8.25 16:20:18

Lähettäjä-

Päivämäärä3.8.25 16:02:04

Suomalainen ei ole ikinä loinen.

Siinä yksi kuppaava

Lähettäjä: worldpeace 
Päivämäärä:   3.8.25 16:44:48

ei tule edes sitä ensimmäistäkään. voisin kyllä ottaa kissanpennun mutta kun on allergisia..

Päivämäärä:   3.8.25 19:13:58

Sanottakoon sitte niin, että jokaisen naisen tulee kasvattaa min 2 lasta. Omaa tai adoptoitua.

En tarkoita, että juuri minun lapseni hoitaisivat minua, mutta hoitajia tarvitaan.

Suomalaisia on vähän ja aina vaan vähemmän.

Lähettäjä: paju 
Päivämäärä:   3.8.25 19:33:51

Lähettäjä.

Päivämäärä3.8.25 19:13:58

Sanottakoon sitte niin, että jokaisen naisen tulee kasvattaa min 2 lasta. Omaa tai adoptoitua.

Ei ikinä! Minun elämä jonka elän niinkuin tahdon ja onneksi tässä maassa voi nainen valita miten elää lapsilla tai ilman ja minun valinta on ehdoton, ei lapsia, ei omia eikä adoptoituja. Enkä ole teini vaan 41v ja sterikin tehty aikoja sitten.

Lähettäjä: Ku 
Päivämäärä:   3.8.25 20:39:07

Lähettäjä.

Päivämäärä3.8.25 19:13:58

Miksi juuri naisen? Miksei miehenkin?

Lähettäjä: inö 
Päivämäärä:   3.8.25 21:02:44

"Jos omasta tahdosta lapsettomille tulisi sanktioita niin sitten pitäisi tulla tulosvastuu myös vanhemmille. Jos lapsesta ei tule veronmaksajaa vaan yhteiskunnan elätti esim laiskuuden tai päihteiden takia niin lapsilisät tulisi periä takaisin ja määrätä vielä haittavero perään."

Pitäisi myös maksaa korvauksia niille vanhemmille, joiden lapsi vammautuu synnytyksen viivyttelyssä, tai synnytyksessä, tai elämän aikana hoidon viivästyessä ja oireiden vähättelyn vuoksi. Ja melkoiset korvaukset saisi maksa myös niille naisille, joille tulee pysyviä vaurioita raskauteen tai synnytyksiin liittyen.

Eli eipä kuulostakaan niin hyvältä se vaihtoehto, että lapsettomille pitäisi langettaa sanktioita, kun ei nykyäänkään makseta juuri mitään niille, jotka lisääntyvät.

Suomi on lapsivihamielinen maa ja lastentekoa ei tueta juuri mitenkään. Päinvastoin. Joten ei kyllä juuri ketään huvita lisääntyä vaikka lapsia haluaisikin.

Lähettäjä: 9u9p 
Päivämäärä:   3.8.25 21:27:19

Siskoni ensimmäinen lapsi oli viikon ja kaverit tulivat joukolla kylään. Varmaankin jokainen kysyi, että milloin teette seuraavan lapsen ja montako lasta aiotte tehdä. Synnytys oli vaikea ja siskoni edelleen ihan riekaleina, niin ei hirveästi kiinnostanut vastata noihin kysymyksiin samalla, kun joku (ammatiltaan sairanhoitaja) naureskeli "Tuliko rypäleitä pyllyyn?". Jankutti tuota kysymystä oikein moneen kertaan kun ei heti saanut siihen vastausta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.25 22:43:27

Tuleehan niitä kyselyitä, mutta ei ne minua haittaa. Vastaan ja jos ei kelpaa niin voi voi. En mieti asiaa enempää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.