Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikäero parisuhteessa

Lähettäjä: Nessu 
Päivämäärä:   3.8.25 07:15:46

Miten teillä on suhde saanut alkunsa, etenkin suhde, jossa on vähän ikäeroa?
Olen tavannut (töissä vielä tietysti) miehen, joka on 12v nuorempi mutta pakko kai myöntää olevani ihastunut. Ollaan käyty muutaman kerran kaksin tai työporukalla terassilla ja saatetaan jutella parikin tuntia kaikenlaista elämästä, toiveista ja kokemuksista parisuhteessa, myös asioista, joista harvan kanssa olen puhunut ja hänkin sanoi, ettei ole puhunut tällä tavalla kenenkään naisen kanssa aiemmin. On heitelty ajatuksia kivoista matkakohteista ja viestitellään jonkin verran työn ulkopuolella myös. Nyt se mutta, miten edetä tai onko ikäero ja työpaikka vaan liian iso este? Tosin olen jopa miettinyt työpaikan vaihtoa, jos se helpottaisi asiaa.

Re: Ikäero parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.25 07:26:50

Onko se työpaikan vaihto sitten helppoa? En oikein usko että mitään järkeä.
Kauan olette "tapailleet"? Yleensä aika pian näkee onko kiinnostus molemminpuolista ja samankaltaista .
Itselle tuo ikäero olisi liikaa , mutta kyllä niitä suhteita näkee missä ikäeroa on paljonkin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.8.25 07:29:12

Siis toivottavasti olet miettinyt työpaikan vaihtoa koska haluat kehittyä tai vaihtaa alaa tai sinulle on tarjolla jotain paremmin palkattua? Et kai oikeasti ole vaihtamassa työpaikkaa koska olet ihastunut kollegaan ja kuvittelet että parisuhteen syntymistä edistäisi se ettette enää työskentele samassa paikassa?

Päivämäärä:   3.8.25 07:33:41

Minkä ikäisiä olette? Vaikka iällä ei periaatteessa ole merkitystä, on sillä sitten loppupeleissä kuitenkin… Eri asia oletteko esim. 19v ja 31v vai 30 ja 42v…

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.8.25 07:39:26

Tämä ei liity ikäeroon, mutta jos tapaisin potentiaalisen kumppanin työkuvioissa, sopisin heti alussa tämän kanssa, että kaikki suhteilu tapahtuu työajan ulkopuolella.

Työpaikoilla syntyy parisuhteita, ja se on kaikin puolin mahdollista. Toki pitää sitten kovettaa luontonsa, jos juttu ei toimikaan, ja joutuu työskentelemään ex-säätönsä kanssa.

Lähettäjä: Nessu 
Päivämäärä:   3.8.25 07:52:15

Olemme 39 ja 27v. Pari vuotta ollaan oltu samassa työpaikassa ja ollaan tultu hyvin juttuun alusta asti mutta nyt viimeisen reilun puolen vuoden ajan ollaan oltu enemmän tekemisissä. Työpaikan vaihto ei varmasti edistä suhdetta mutta mietin, mitä suhteesta työpaikalla ajatellaan ja hyväksytäänkö sitä. Jos tässä iässä löytää ihmisen, jonka kanssa tuntuu näin hyvältä, tuntuu työpaikka ”toissijaiselta”. Hullua?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.8.25 07:57:39

Joissakin jenkkifirmoissa suhteet työpaikoilla on jo työsopimuksessa kielletty, mutta Suomessa en ole kuullut tällaisesta. Mutta siis suosittelen, että töissä vedätte asiallista roolia, ja kuhertelette vapaa-ajalla (ja tämä ei siis liity ikäeroon).

Suhde voi aivan hyvin toimia 12 v. ikäerolla, näitähän on paljon.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.8.25 08:03:05

No on hullua suunnitella työpaikan vaihtoa jos puolen vuoden aikana olette käyneet pari kertaa terassilla ja viestitelleet. Jos aloitatte suhteen niin toimikaa kuten nomadi suosittelee, pitäkää suhde vapaa-ajalla ja tehkää töissä niitä töitä. Eri juttu sitten jos suhde vakiintuu.

Lähettäjä: Eikivutontapäivää 
Päivämäärä:   3.8.25 08:06:21

Sen verran kommentoin että hyvä vaan jos nainen on vanhempi kuin mies. Miehet ovat heikompi lenkki vanhetessaan.
Ikäero noin päin tuntuisi minusta ainakin paremmalta. Nyt on niin että olen hyväkuntoinen kuuskymppinen ja mies täysin kotiin kahlittu huonokuntoinen kymmenen vuotta vanhempi. Mua on kuultu hänen tyttärekseenkin.
No huumorilla pitää ottaa.
Mieti sitä että olet 70v että miltä tuntuisi tuo teidän kuvio.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.8.25 10:04:48

Rakkaus ja ymmärrys ratkaisee, iällä ei ole väliä.

Lähettäjä: Fiuu 
Päivämäärä:   3.8.25 11:52:50

Voi olla hyväkin asia tuo ikäero. Enemmän mielestäni vaikuttaa se, kuinka kypsä ikäisekseen nuorempi osapuoli on. Itse olen seurustellut 13v nuoremman miehen kanssa (itsellä ikää vähän reilu 30) ja hän oli huomattavasti kypsempi, kuin moni ikätoverinsa. Suhde tosin kaatui lopulta melko pian, ja ainoastaan erotilanne oli sellainen, jossa hänen ikänsä (ja kokemattomuutensa parisuhteissa) näkyi. Ei osannut hoitaa eroa ihan niin kypsästi kuin olisi kuvitellut, mutta en siltikään tuomitse häntä siitä miten hoiti asian. Hän oppii kyllä, kun saa vähän elämänkokemusta lisää. Itse voisin hyvinkin lähteä uudestaankin parisuhteeseen, jossa mies reilusti nuorempi. Edellyttäen toki sitä, että on ns. kypsä ikäisekseen, osaa hoitaa asiansa ja ymmärtää mitä sitoutuminen tarkoittaa.

On siitä tehty tutkimuksiakin, että parisuhteet, joissa nainen vähintään 10v vanhempi on onnellisempia.

Päivämäärä:   3.8.25 11:57:21

Kuormasta ei syödä

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.8.25 12:50:22

” Kuormasta ei syödä”

Ihan @!#$ tyhmä sääntö. Missä aikuiset ihmiset koskaan ketään tapaisi, jos työpaikat ja harrastusryhmät on tätä kuuluisaa kuormaa.

Lähettäjä: worldpeace 
Päivämäärä:   3.8.25 15:51:56

kunhan toisesta tykkää se on tärkeintä.ei se haittaa jos mies on naista huomattavasti nuorempi, päinvastoin. itse asiassa evoluutio suosii meitä puumia, muutenhan me olisimme jo kadonneet (siis naisista, en tarkoita kissaeläintä.)
rakkaus ja ymmärrys ratkaisee, iällä ei ole merkitystä!

Lähettäjä: huzu 
Päivämäärä:   3.8.25 16:59:14

joku 30 vee alkaa olla sopiva

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   3.8.25 19:07:41

Työpaikan romanssit pilaa yhteisön.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.