Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei laihdu vaikkei syö mitään

Lähettäjä: Zavza 
Päivämäärä:   2.8.25 15:36:18

"Mutta kun kiinnostaa nimenomaan se, että miten jotkut ei laihdu vaikka eivät syö yhtään mitään. Miten kummassa tämä on mahdollista?"

Spin offina Ozempic-ketjusta keskustelua siitä ihmeestä että jotkut pystyvät luomaan energiaa tyhjästä eivätkä laihdu vaikka eivät syö mitään.

Re: Ei laihdu vaikkei syö mitään

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.8.25 15:43:35

Eivät huomaa mitä syövät ja kroppa on siinä kunnossa, ettei kuluta mitään.

Liikunta tai edes voimaharjoittelu ei juurikaan lisää kulutusta itsessään, vaan kaloreita palaa, vasta, kun on lihaksia ja verenkierto kunnossa.
Siksi laihaläski ei laihdu edes keskitysleiri dieetillä, vaan kroppa menee ketoosiin.

Lähettäjä: xxxxxx 
Päivämäärä:   2.8.25 16:14:11

"Eivät huomaa mitä syövät ja kroppa on siinä kunnossa, ettei kuluta mitään."

Tämä. Aineenvaihdunnassa ongelma, ettei päästä mitään läpi vaan varastoi rasvaksi kaiken mitä sen ei tarvitse käyttää energiaksi. Mutta eivät nämä ihmiset todellakaan syömättä ole :D Väittävät vain itselleen niin, kun eivät tajua, että kilokaloreita tulee kuitenkin syötyä joka päivä sen 2000...

Sitä en sitten tiedä että miksi nämä ihmiset väittävät, etteivät syö mitään, kun kaikki tietävät totuuden olevan ihan päinvastainen.

Lähettäjä: yl 
Päivämäärä:   2.8.25 16:19:11

"Siksi laihaläski ei laihdu edes keskitysleiri dieetillä, vaan kroppa menee ketoosiin."

Laihtuu kyllä., kunhan dieetti kestää pidempään kuin kaksi päivää, kuten laihduttajilla yleensä... :')

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.25 17:36:26

Kukaan ei usko miten vähän itse syön. Olen 174 ja painan 82kg ja en saa 1500 kaloria täyteen päivässä. Suositusten mukaan mun pitåisi syödä monta sataa kaloria enemmän.

Mulla ei ole käytännössä sairauden jälkeen ollenkaan lihaksia enkä muuta liikuntaa harrasta kuin parin kilsan työmatkan.

Lihakseton keho ei oikeasti kuluta paljon mitään. Ja joku kävely on yhtä tyhjän kanssa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.8.25 17:38:51

Kävely on itseasiassa kaikkein parasta liikuntaa laihduttajalle. Toki lihaksista ja lihaskuntotreenistäkin aineenvaihdunnalle ja hormonitoiminnalle hyötyjä on

Päivämäärä:   2.8.25 17:42:54

"Lihakseton keho ei oikeasti kuluta paljon mitään. Ja joku kävely on yhtä tyhjän kanssa."

Siinä kävelyssä pitäisi hengästyä, että keuhkot ja sydän kasvaa.
Siinä tulee sivutuotteena lihaksia, mutta tärkein on verenkierron ja keuhkojen parantaminen.

Intervalliharjoitusta. Eli 5 minuuttia hengästyneenä hölkkää/juoksua, 5 minuuttia rauhallista kävelyä ja taas uudestaan. Tätä lenkillä 3-5 kerta, niin alkaa tulosta tulla.

Lähettäjä: mankarooni 
Päivämäärä:   2.8.25 18:40:47

Kyllä vaan se laihaläskikin laihtuu kun tiputtaa kalorit alas ja pitää ne siellä. Eikä siihen edes vaadita mitään keskitysleirien menoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.25 18:53:37

"Kukaan ei usko miten vähän itse syön. Olen 174 ja painan 82kg ja en saa 1500 kaloria täyteen päivässä."

No ei varmasti uskokaan jos et todellakaan saa 1500 kaloria täyteen. Mitä syöt? Yhden kurkkuviipaleen päivässä? Esim. 100g kurkkua on n. 1,1kcal joten jos sinä et saa 1,5kcal täyteen niin vähälläpä pärjäät. Ja jos taas menee kalorit ja kilokalorit sekaisin, niin sittenkään en ihmettele miksei laihdu , toinen on kuitenkin tuhatkertainen määrä toiseen verrattuna

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.25 20:01:13

Piilokaloreita on paljon. Esim pienessä määrää pähkinöitä on jo usea sata kaloria. Myös vaikka lohisalaatissa on noin 1200kaloria kun kevykana salaatissa noin 400, vaikka luuleekin ettei salaatissa juurikaan kaloreita ole (toki riippuu mitä sinne laittaa).

Mä ihmettelin vuosia kun paino ei mene minnekkään vaikka ruokaa vähensi ja liikuttua tuli jonkun verran. Ei se kyllä noussutkaan joten laihduttaminen vähän jäi. Myöhemmin tajusin että "cheat day" eli viikon yksi päivä jossa sai herkutella niin toi ne kalorit jotka olin hitaasti kuluttanut viikon aikana. Esim pringes purkissa on jo 1000kaloria, eli se voi olla se määrä jonka olin jo pudottanut viikon aikana pienillä muutoksilla.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   2.8.25 20:19:07

Joo, just tuo on varmaan yleisin ongelma, ettei tajua mitä suuhunsa pistää. Kerros margariinia leivän päällä = 50 kcal, jugurtti iltapalaksi = 150 kcal, maitokahvi äkkiä sen 50 kcal jne. Eli tulee tämmöistä ylimääräistä kaloria, jota ei hoksaa laskea mukaan. Ja just nuo välinapostelut on se, mistä useimmille kertyy huomaamatta liikakaloreita hitaasti (pari keksiä, muuan pähkinä, limppari, pari nakkia ohimennen, jätski hellepäivänä, herkkupäivänä irtokarkkia, juustosiivu leivän tekemisen ohessa jne.) Ja tästä tulee äkkiä se tuhat tai kaksi lisäkaloria viikossa.

Lähettäjä: My 
Päivämäärä:   2.8.25 21:06:06

Kilpirauhasen vajaatoiminta, ton kilpparin diagnoosin saatuani ja lääkityksellä alkoi paino pudota, vaikken muuttanut yhtään mitään.
Liikun 3x viikossa salilla ja joka päivä lenkki, 2x vko aerobinen. En todellakaan syönyt paljon, ehkä joku 2000 kcal, ettei tolla liikkumisella ois mitenkään pitänyt tulla 20kg 13 kuukaudessa.

Päivämäärä:   2.8.25 21:11:21

Itse poltan noin 3500-4000 kcal päivässä ja jos menee alle, niin laihdun.
Tuota määrää ei pelkällä salaatilla turvata.

Lähettäjä: brille 
Päivämäärä:   2.8.25 21:14:50

Eikö se Ozempic ole sitä suolistobakteeria? Eli jos on sen puute, ei tule kylläiseksi samasta määrästä kuin "normaalit" ihmiset ja silloin ajattelee syövänsä sopivasti mutta todellisuudessa syö enemmän kuin muut ollakseen kylläinen?
Kun saa sitä bakteeria suolistoon, riittää se normaali määrä ruokaa.

Lähettäjä: No juu 
Päivämäärä:   2.8.25 21:22:20

On olemassa aineenvaihduntasairauksia, ja kuten nimikin sanoo, ne vaikuttavat aineenvaihduntaan. Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että kroppa ei kuluta niin paljon kuin terveellä ihmisellä.

Tai esim. kilpirauhasen liikatoiminta, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa niin, että vaikka syö kahta kauheammin, niin laihtuu vaan. Tätä ei kukaan ikinä kyseenalaista, mutta tämä ei olekaan niin pelottava vaihtoehto.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   2.8.25 21:39:15

Kyllä vaihdevuodet vaikuttaa aineenvaihduntaa. Itse olin nuorena aina tosi laiha, mutta vaihdevuodet on aiheuttaneet sen, että paino nousee. Ja rasvaa kertyy mahaan ns hormoni vatsa. Tällä ruokailulla, mitä nyt syön nuorena paino vaan laski. Mutta kyllä nyt on läski tiukassa. Ja ihan joka suupalan olen kalorilaskurilla laskenut.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.8.25 22:04:49

Minä laihduin Saxendalla, vaikken muuttanut ruokavaliossani yhtään mitään. Tämän tiedän varmasti, sillä olen vuosia noudattanut 1500 kcal dieettiä, syön aina samoja ruokia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.