Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran eutanasia eläinlääkärillä

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.8.25 09:53:49

Nyt olisi sen aika, että koira pitäisi päästää ikiunen lepoon, ikä ja sairaudet painavat sen verran, ettei elämä ole enää hauskaa ja koira on oma itsensä vähemmän kuin ennen.

Saako eutanasia-aikaa varattua kuinka nopeasti vai pitääkö aika varata kuinka paljon etukäteen? En ole joutunut aikoihin varaamaan aikaa eutanasiaa varten ja luottoeläinlääkärini kuoli muutamia vuosia sitten, jolta sai ajan vaikka heti. Kotona lopetukseen ei varmaan saa niin nopeasti aikaa?

Re: Koiran eutanasia eläinlääkärillä

Lähettäjä: Honey 
Päivämäärä:   2.8.25 09:57:21

Riippuu täysin paikasta, selviää vain kysymällä. Esim omalle vanhuskoiralle sain viime viikolla kiireettömän eutanasian varattua jo seuraavalle päivälle paikallisella eläinlääkäriasemalla.
Halaus aloittajalle jo etukäteen vaikeaan hetkeen <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.25 09:59:19

Oon saanu samalle päivälle ja ihan vaikka viikon päähän. Klinikoilla ja kunnallisella.

Päivämäärä:   2.8.25 10:01:26

Riippuu eläinlääkäristä. Mä sain suositulle klinikalle tutkimuksiin kiire-ajan samalle päivälle, ja koira lopetettiin tutkimusten jälkeen samalla käynnillä kun todettiin ettei sitä voitu enää auttaa. Eihän se lopetus varsinaisesti kauaa eläinlääkärin aikaa vie, kunhan joku rauhallinen huone on vapaana. Toki jos omistaja haluaa asiasta enemmän jutella niin sitten ell on enemmän läsnä, mutta meillä ei hän montaa minuuttia huoneessa lopetuksen yhdeydessä ollut kun olin mieluummin miehen ja koiran kanssa keskenään.

Aika monella klinikalla on nykyään nettiajanvaraus, niistä voi myös vilkuilla miten aikoja on vapaana viemättä ajanvarausta loppuun asti. Kotikäyntejä tekevältä taas voi kysyä vaikka sähköpostilla millaisella varoitusajalla lopetuskäynnin saa sovittua.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   2.8.25 10:01:50

Olen nopeimmillaan saanut samalle päivälle kunnaneläinlääkärille.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.8.25 10:29:46

Joo löysinkin, että tuohon lähiklinikalle saisi ajan vaikka heti maanantaille. Eri asia varmaan sitten saada kotiin, että täytyisi varmaan soitella. Jotenkin inhottaa ajatus, että koira joutuisi nukahtamaan vieraassa paikassa, vaikka olisinhan minä siellä mukana.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   2.8.25 11:37:43

Kiirettömät eutanasia-ajat voivat mennä muutamien päivien päähän.
Akuutissa tilanteessa melkein klinikka kuin klinikka raivaa kalenterista tilaa, että eutanasia saadaan hoidettua.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.8.25 13:01:26

Joo nyt vaan täytyy miettiä sopiva päivä. Kyllä on rankkaa touhua. Viikon varmaan itkenyt silmät päästä ja mieli yrittää koko ajan elätellä toiveita, että kyllä se siitä piristyy kun ilmat taas viilenee. Tuntuu kuin sydän revittäisiin irti, kun ajattelenkin elämää ilman tuota otusta :(

Päivämäärä:   2.8.25 13:07:47

Se on vaan kylmättävä omat tunteet kun päätöksen on tehnyt ja soittaa viimeisen ajan. Jotkut alkaa ajan varaamisen jälkeen tunteilemaan ja perumaan ja lykkäämään aikaa itsekkäistä syistä. Siinä ei ole mitään järkeä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.8.25 13:11:28

En minä enää varattua aikaa peruisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.25 13:20:04

Riippuu varmasti eläinlääkäristä ja alueesta miten kiireettömän ajan saa. Itse sain kiireellisen ajan muutama vuosi sitten lähinnä ilmoittamalla että me tullaan nyt! Jotain se lääkäri nikotteli puhelimessa että hänellä on potilas juuri, mutta mentiin silti ja koirani lopetettiin odotushuoneessa samaan aikaan kun se toinen potilas oli hoidettavana varsinaisessa hoitohuoneessa. Ja näin siksi että koirani sai lukuisia epileptisiä kohtauksia putkeen ja edellinen kohtaus ehti hädin tuskin lakata kun uusi alkoi, silloin päätin että nyt riittää.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   2.8.25 13:28:58

Riippuu varmasti eläinlääkäristä. Me soitimme muutama vuosi sitten ell että koira pitäisi lopettaa mahdollisimman pian kun sai kohtauksen toisensa perään (ja ikää jo 14v) niin tunnin sisään koira oli jo lopetettu siellä asemalla. Oli lauantai mutta kävi tuuri että ell oli juuri se pieni völi siinä. Hoitajahan siinä oli suurimmaksi osaksi ja ell hoiti oman osuutensa nopeasta mutta tahdikkaasti.
Kaveri lopetti oman koiransa suunniteltusti seuraavalla viikolla arkena, oli varannut ajan noin viikkoa ennen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.8.25 13:29:35

Riippuu varmaan eläinlääkäristä ja koiran kunnosta. Varmaan saa nopeastikin jos tuntuu että kunto yllättäen huonontunut.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.8.25 14:13:09

Koira on vähän vajaa 17v ikäinen, ei jaksa tehdä enää muuta kuin nukkua, käydä välillä pissalla ja juomassa. Kävely on hoipertelevaa, eikä halua olla ulkona kauaa. Vielä hetki sitten halusi jatkuvasti ulkoilemaan ja sai spurtteja ja leikki ja kaivoi maahan kuoppia. Ero siihen on nyt radikaali :(

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   2.8.25 14:15:45

Siskoni joutui muuttamaan kun halusi lopettaa koiran kotona.
Itse lopetutin koiran viimeksi autoon (oli tilanteessa parempi vaihtoehto kuin viedä eläinlääkärin huoneeseen asti), tuttu paikka, mutta ei jää samalla tavalla mieleen kummittelemaan kuin kotiin lopetus.

Päivämäärä:   2.8.25 14:18:27

Muutama koira ollut elämän varrella ja kaikille varannut samalle päivälle, kun päätös on tehty. En itse kestä mitään odottelua ja päivien laskemista tässä asiassa. Yhtä ei saanut enää autoon niin tilasin kotilopetuksen, senkin samalle päivälle.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.8.25 14:21:29

Joo tuo päivä lähinnä siksi, että tarvitsen kyydin kaveriltani, onneksi on etätyö.

Lähettäjä: Suru 
Päivämäärä:   2.8.25 14:25:05

Minä sain myös ajan samalle päivälle vaikka kyseessä ei ollut kiireellinen lopetus. Soitin aamulla kahdeksalta eläinlääkäriasemalle ja puoli kymmeneltä koiraa ei enää ollut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.