Lähettäjä: mama
Päivämäärä: 2.8.25 07:15:59
Meillä oli aikoinaan lasten lauma; viisi lähekkäistä taloa, joissa eri ikäisiä, mutta toimivia lapsia. Kaikki saman koulun kirjoilla, kunnes vanhimmat alkoivat siirtyä yläasteelle.
Meillä on vieläkin aina sekamehua, mariekeksejä ja hilloja. Näitä sai minun puolesta kaikki syödä, jos haluaa.
Minun kokiksiin ei saanut koskea, eikä edelleenkään saa, eikä esim erityisesti johonkin tapahtumaan ostettuihin herkkuihin.
Jätskiä sai syödä pakkasesta, jos halusivat ”eväät” suuriin seikkailuihinsa, tein ne, jos olin kotona. Muuten sai itse väsätä leipiä tai oudompiakin komboja.
On oltu metsäretkellä hillosipulipurkin kanssa jne.
Lähtökohtaisesti oli mukavaa, kun lauma lapsia painelee ympäri metsiä, ilmestyy raportoimaan keittiöön, tyyliin kuollut kauris! (Auton töytäisemä). Onko suojalaseja, teemme pommin. (Estin suunnitelman) Majassa on sisävessa! (Pojat virtsasivat ylätasanteelta vanhaan letkuun, joten virtsa meni siististi maahan)
Mutta aloittajan lienee aivan helppo sanoa, että ei ole herkkuja. Jokainen taaplaa tyylillään.
Tässä viiden talon kompleksissa oli aika sama meininki kaikilla; meillä oli tosin autotallin yläkerrassa peliluola, jonne meni kilotolkulla sokeria, kun jostain ilmestyi hattarakone…
Mutta taloudellisesti tuollaiset halvat perustarpeet eivät tunnu missään, eikä ikinä esim oltu syöty kinkkuja, juustoja. Näin jälkikäteen ajatellen; aika hyvää käytöstä koko porukalta.
Eikä kuulkaa mennyt bioroskikseen ruokaa…
|