Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kirjoja erosta toipumiseen ja uuteen elämään

Lähettäjä: pohtija 
Päivämäärä:   1.8.25 16:57:22

Nyt vinkit kehiin, mitkä kirjat ovat olleet hyviä eron jälkipyykin käsittelyyn? Pitkä liitto, ero, sen jälkeenn pari kehnoa suhdeyritystä. Nyt pidän tauon deittailusta ja miehistä ylipäätään. Selvitän omaa päätäni. Varsinaiseen terapiaan ei ole varaa just nyt, mutta ehkä kirjoja löytyisi avuksi?

Tässä olisi varmaan tarpeellista pohtia keski-ikäisen naisen loppuelämää, uutta uraa, itsenäistä elämää ilman miehiä, prosessoida eroon ja huonoihin suhteisiin liittyviä asioita ja jotenkin löytää itsensä uudelleen.

Monet self-help kirjat tuntuvat jotenkin imeliltä mutta ehkä on tullut jotain uusia mistä ei tulisi niin nihkeä olo? Jotain tehtäväkirjojakin kai on?

Re: Kirjoja erosta toipumiseen ja uuteen elämään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.25 17:11:52

Siis nimenomaan kaikkien muiden aiheiden kirjat. Ei kannata jäädä vatvomaan ja lillumaan siihen eropaskaan. Kaikkea muuta mikä saa ajatukset muualle ja eteenpäin suosittelen. Lue vaikka Immun koko tarina, Henry Aflechtin jutut on viihdyttäviä, joku kokonaan uusi aihepiiri. Ne elämän isot jutut tulee mieleen vaikka lantaa luodessa.

Päivämäärä:   1.8.25 17:14:45

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/erokriisin-omahoito-ohjelma

Tuo on kovaa kamaa.

Päivämäärä:   1.8.25 17:15:46

.: tavallaan ymmärrän ton pointin kyllä. Ja sitä mä noin niinku yleisesti teen, että ajatukset on ihan muualla. Mutta jotenkin on sellainen olo että jotain mun täytyy itselleni tehdä. Ukko häipyi nuoremman naisen matkaan, samoin seuraava heila, siitä seuraavasta paljastui vaarallisesti käyttäytyvä narsisti... Joten jotainhan mä teen väärin kun päädyn tällaisiin suhteisiin. Ei oikein enää huvittaisi. Joku ohjekirja vastaavien tilanteiden välttämiseen olisi kiva.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.8.25 17:16:12

Sinä selviät kyllä -teos

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   1.8.25 17:24:36

Se että alkaa keskittymään muihin asioihin auttaa, mutta tulee myös muistaa kohdata ja käsitellä ne eron aiheuttamat vaikeat tunteet. Muuten ne jäävät ikäänkuin painolastiksi, eikä sitä kukaan halua loppuikäänsä kantaa.

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   1.8.25 17:34:54

Marika Rosenborgin kirja Sinä selviät kyllä on todella hyvä!

Päivämäärä:   1.8.25 17:35:17

"Joten jotainhan mä teen väärin kun päädyn tällaisiin suhteisiin"

Et sä tee mitään väärin. Miehet on sellasia. Joillain naisilla käy tuuri mutta suurin osa miehistä on täysin kullista vedettäviä. Sulla kävi onni siinä että olet terve ja henkisesti noin hyvässä kunnossa että pohdit elämää. Moni nujerretaan täysin maihin, uhkaillaan, pelotellaan, pitää hakea lähestymiskieltoa ym. Pääsit paskasta eroon, voitit!

Päivämäärä:   1.8.25 20:20:03

.: olet kyllä oikeassa, mä olen selvinnyt paljon paremmin kuin moni muu. Mutta silti, kyllä mä haluan varmistaa että olen omalta osaltani tehnyt kaikkeni että olen riittävässä kunnossa hyvään ja terveeseen parisuhteeseen.

Mutta voi siis ehdottaa sellaistakin mikä ei liity suoraan eroon, vaan elämän rakentamiseen yleisesti. Mitähän tää ny sit on, joku loppuelämän tarkoituksen etsiminen tai jotain. Kai siihen jotain oppaita on.

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   2.8.25 12:01:24

Jos tykkäät podcasteista, niin esim Spotifysta haulla "Marika Rosenborg" löytyy muutama hyvä jakso. Eevi Vuoriston kirjat ovat myös hyviä itsetuntemuksen lisäämiseen. Niissä on paljon tietoa mm. kiintymyssuhteista ja niiden vaikutuksista elämään ja ihmissuhteisiin, sekä miten niiden kanssa voisi oppia elämään niin, etteivät häiritse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.