Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En tiedä, haluanko käydä enää tallilla

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.8.25 15:15:36

Mukava vuokraheppa, puitteet kunnossa, hyvä porukka. Hevonen tosin sellainen, että sen kanssa en pääse tekemään kaikkea, mitä toivoisin. Suurin ilo on kuitenkin tullut tallihommista yms.

Olen huomannut, että tallilla käymiseen hiipii suorittamisen pakko. Käyn tällä hetkellä 1-2krt/vko, mutta niidenkin päivien aikatauluttaminen viikkoon tuntuu tylsältä. Teen asiat tallilla ja hoidon hevosen hyvin, mutta mielessä on fiilis, "kun olen tehnyt nämä, voin lähteä".

Tuntuu, että petän hevosen omistajan, jos lopetan. Samalla pelkään, että kadun päätöstäni. Kuitenkin harrastamisen pitäisi tuoda iloa, eikä tuntua siltä, että on pakko. Toki tallilla on fiilis on yleensä ihan hyvä.

Re: En tiedä, haluanko käydä enää tallilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.25 15:19:11

Voisitko vaan pitää lomaa ja katsoa miltä tuntuu sen jälkeen?

Päivämäärä:   1.8.25 15:20:36

Tämä on ihan kuin mun teksti. Ainoa ero, että kuukausi sitten vihdoin tein lopettamispäätöksen. Kävin sen aikaa tallilla, että omistaja löysi uuden vuokraajan ja jäin pois. Pari viikkoa nyt ”hevosetonta” elämää takana. Ehkä joskus palaan, ehkä en.

Päivämäärä:   1.8.25 15:37:10

Sille ponille löytyy vuokraaja parissa viikossa viimeistään eli lopeta jos ei hyvältä tunnu. Turvallisille puskaratsuille ja/tai vähintään He B tasoiselle terveelle hevoselle löytyy kysyntää enemmän kuin tarjontaa ainakin Etelä-Suomessa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.8.25 16:40:32

Nyt kesällä oli muutaman viikon pidempi tauko, eikä mulle tullut "ikävä" tallille. Toki sitten tallilla taas hevosen tuoksu tuntui ihanalta nenässä ja oli kiva puuhailla hevosen kanssa.

Lähettäjä: Niitti 
Päivämäärä:   1.8.25 17:21:07

Ihan kuin minä vuosi sitten. Syksyllä sain sanottua, että lopetan, enkä ole katunut. Harrastamisen pitäisi olla kivaa eikä velvollisuus. Kohta vuoden ajan olen keskittynyt muihin juttuihin ja nyt on tullut sellainen olo, että olisi kiva mennä ratsastuskouluun tunneille. En kuitenkaan tiedä uskallanko, sillä pelkään etten löydä hevostelusta enää sitä iloa, mitä joskus siitä sain. Pelkään myös, että ex-vuokrahevosen omistaja kuulee ja pyytää takaisin vuokraamaan. Hän on tässä kuluneen vuoden aikana useamman kerran kysellyt, enkö haluaisi taas alkaa vuokraamaan. Hevonen on hieman hankala, eikä sille ole helppoa löytää vuokraaja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.