Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mökillä etätöitä loppuvuosi?

Lähettäjä: Jaska The Paska 
Päivämäärä:   1.8.25 13:46:00

Pomo otti yhteyttä kesken loman ja kysyi, että kiinnostaisiko jäädä mökille etätöihin hoitamaan yhtä projektia, joka toteutetaan tuossa naapuripitäjän puolella 35 km päässä. Pomo tuntee minut hyvin ja tietää että viihdyn mökillä. Projektin aikana joutuisi käymään toimistolla 1-3 kertaa kuukaudessa ja projektikohteessa n 2 kertaa viikossa. Projekti kestää loppuvuoden, deadline on tammikuun alussa. Mua alkoi kiinnostaa pomon tarjoama vaihtoehto, kun käytännön järjestelyt kotiväen kanssa vaan saadaan sovittua. Miten te suhtautuisitte tuollaiseen tarjoukseen?

Re: Mökillä etätöitä loppuvuosi?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.8.25 13:50:38

Mitä väliä sillä nyt on miten minä suhtautuisin? Itte en jäis mökille eroon muusta perheestä loppuvuodeksi eikä se varmasti puolisollekaan olisi ok että asuisin kuukausia poissa kotoa. Sulla voi tietenkin olla erilainen tilanne.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   1.8.25 13:50:55

Mitä väliä sillä on, miten joku muu suhtautuisi? :D Sinunhan se pitäisi tietää, haluatko asua mökillä vai et ja miten se järjestyy.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   1.8.25 13:52:07

Olisin sopinut jo meneväni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.25 13:53:52

Etätyö pitäisi kieltää. Työnantajan näkökulmastasiinä ei mitään hyvää.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.8.25 13:57:04

Paljonko mökiltä on matkaa kotiin? Miten puoliso suhtautuu, ja pääseekö myös välillä mökille? Miten mahdolliset lapset ja elukat? Onko mökki joulun tienoilla yhä lämmin? Pääseekö sinne autolla talvella, ja miten auraus onnistuu? Harrastukset, kaverit?

Päivämäärä:   1.8.25 13:57:43

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 1.8.25 13:53:52

Etätyö pitäisi kieltää. Työnantajan näkökulmastasiinä ei mitään hyvää.

Mitä nyt paremmat tulokset ja hyvinvoivempi työntekijä. Toki jos mittaa vain läsnäoloa tuloksen sijaan niin sitten ei.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   1.8.25 14:15:12

. Monessa työpaikassa porukka ajetaan etätöihin säästämällä toimitilakuluissa ja sullomalla työntekijät avokonttoreihin vieläpä ilman dedikoitua työpistettä. Työrauha on tiessään ja kaikki keskittymistä vaativaa työ tehdään silloin etäpäivinä.

Avokonttorit pitäisi kieltää. Työntekijän näkökulmasta niissä ei ole mitään hyvää.

Lähettäjä: Jaska The Paska 
Päivämäärä:   1.8.25 14:43:18

Mökiltä on matkaa kotiin n 300 km. Puoliso kuoli joulukuussa 2024, tytär on intissä ja poika asuu vielä kotona intin jälkeen, eli lapset pärjää aivan varmasti. Muita kotieläimiä ei ole kuin koira, joka kulkee mun mukana joka paikkaan. Mökki on ympärivuotiseen asumiseen soveltuva ja lumityöt voin tehdä itse traktorilla eli ns fasiliteetit on kunnossa. Mua ei juurikaan huolestuta kaverit tai harrastukset, koska ne on äärellä (kalastus ja metsästys). Ehkä eniten arveluttaa se, että tapahtuu joku äksidentti tai iskee seuran puute. You know what i mean? Joku kohta kyselee, että etkö pelkää pimeää?? No en.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.8.25 14:46:23

Otan osaa suruusi <3. Kyllä minä menisin tilanteessasi sinne mökille. Aika on ensinnäkin niin lyhyt, tilaisuus voi olla ainutkertainen työurallasi ja puhelin ja auto on keksitty.

Päivämäärä:   1.8.25 14:48:44

"Ehkä eniten arveluttaa se, että tapahtuu joku äksidentti tai iskee seuran puute"

No se onnettomuus voi sattua sulle myös kotona. Seuraa saa kun ottaa puhelimen käteen ja soittaa tai ottaa videopuhelun jos haluaa nähdä naaman.

Lähettäjä: Make 
Päivämäärä:   1.8.25 15:01:59

Jaska, tartu tilaisuuteen, mä olisin onnesta soikee, jos olis tuollaseen mahdollisuus!

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   1.8.25 15:34:27

Vastaisin pomolle, että ei mulla ole sähköjä mökillä. Ei siellä työskentely onnistu. Eikä se ole talviasuttava, niin en kyllä kylmän tullen siellä viihdy.

Mitä teet tällä mun vastauksella?

Lähettäjä: Jeppis 
Päivämäärä:   1.8.25 15:50:07

Noilla spekseillä tarttuisin tarjoukseen. Saat kuitenkin projektikohteessa käynneillä ihmiskontakteja useamman kerran viikossa. Erilainen projekti, vaihtelua työhommiin. Why not?

Lähettäjä: juupa juu 
Päivämäärä:   1.8.25 16:24:31

Ihan ehdottomasti sanoisin JOO tuommoiselle ehdotukselle

Lähettäjä: Tutustu 
Päivämäärä:   1.8.25 21:43:29

Alkuasukkaisiin, sielä voi löytyä vaikka minkälaista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.25 21:55:15

Sanotaanko että itse en ainakaan katsoisi vaimona hyvällä jos mies jäisi mökkeilemään ja jättäisi mulle lapset ja arjen pyörityksen, uraa pktäisi itsekin tehdä eikä se oikein onnistu jos yksinon se joka kuskaa aina lapset harrastuksiin, päiväkotiin ja on töistä pois jokaisen nuhan. Ennen lapsia tuo olis ollut ok ja tekee miten lystää kun vaan puoli vuotta kyseessä.

Palkka saisi sitten ainakin olla tuplat ja perheen käyttöön, ei miehen.

Mutta riippuu tosiaan kotiväestä.

Päivämäärä:   1.8.25 22:03:28

"Etätyö pitäisi kieltää. Työnantajan näkökulmastasiinä ei mitään hyvää."

Jaa. Kummasti meillä työnantajan puolelta kannustetaan tekemään etätöitä, jos se on mahdollista. Silti jokaisella on oma työpiste. Valtaosalla ihan oma työhuone. Eikä näitä ole tarkoitus vähentää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.8.25 22:25:41

Tottaki kokeilet; pääseehän sieltä pois, jos alkaa pää leviämään.

Lähettäjä: ***.** 
Päivämäärä:   1.8.25 22:29:29

Lasten äidin (?) kuolemasta on verrattain vähän aikaa ja lapset melko nuoria. Pärjäävätkö varmasti henkisesti vai olisiko parempi olla yhdessä perheenä tämä eka vuosi?

Lähettäjä: Erakko 
Päivämäärä:   1.8.25 22:37:30

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, kokeile vaan.
Pääseehän sieltä pois, jos se ei tunnukaan mukavalta ja omalta jutulta.
On ihan inhimillistä ja järkevää miettiä sitäkin, että mitä, jos satuu jotakin ja varmistella sen, minkä pystyy. Se riskihän on aina läsnä, mutta sellaistahan se on. Varmasti se suurin ongelma tulee olemaan se, miten ympäristö alkaa sinuun suhtautumaan. Jos olet herkkä ihmisten mielipiteille, niin voin varoittaa siitä klassisesta hullunleimasta.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.8.25 23:57:45

Tähtirivi: lapset ovat jo aikuisia ja toinen on armeijassa. Siellä ei niin vain perhettä passata.

Lähettäjä: Selvä asia 
Päivämäärä:   2.8.25 01:03:54

Tottakai kannattaa kokeilla. Yllä olikin jo hyviä pontteja ja tuollainen rajattu aikajakso helpottaa, jos tulee huono hetki, koska tiedät, että se pätkä elämää loppuukin jossain vaiheessa.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.8.25 03:07:50

En miettisi hetkeäkään. Toi olisi mulle just sopiva. Tosin mulla ei ole perhettä jolta pitäisi kysyä.

Päivämäärä:   2.8.25 04:07:52

Nyt on outo.
Ukolla on talviasuttava mökki ja harrastuksena metsästys ja kalastus ja koira kaverina ja 5kk:n ajan pitäisi ajaa pari kertaa viikossa 35km työpaikalle ja pariin otteeseen toimistolle ja pelottaa seuran puute ja että sattuu jotain..?
No ei ehkä kannata, ettei vaan satu mitään..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.25 04:23:32

1/5 Sitten Jaska heräsi ja loma loppuu ja maanantaina pitäs töihin :-D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.