Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haittaako jos olet eri tyyppiä kuin miehen

Lähettäjä: entiset? 
Päivämäärä:   31.7.25 21:23:25

Oletetaan, että olet vaalea, pitkä ja hoikka sporttityyppinen ja miehesi entiset seurustelukumppanit ja ex-vaimo (samoin hänen ulkonäköihanteensa yleensäkin) ovat tummia, lyhyitä ja pönäköitä ei-liikunnallisia - tai vaikka toisinpäin, kuitenkin niin että poikkeaisit selkeästi ns. tyypistä. Häiritsisikö sinua, ettet oletettavasti olisi miehesi mielestä viehättävä vaan hän olisi mitä ilmeisimmin kanssasi esim. luonteesi, samanlaisten arvojen tai tasavertaisen taloudellisen tilanteen vuoksi, mutta ei kokisi sinua selkeästi ulkoisesti mieleisekseen?

Re: Haittaako jos olet eri tyyppiä kuin miehen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.25 21:29:48

Häiritsisi. En tosin tiedä miehen eksistä, että millaisia ovat olleet.

Lähettäjä: Rakkaus on sokea 
Päivämäärä:   31.7.25 21:29:59

En huolisi miestä joka katsoo ulkonäön olevan tärkeämpää, en ole niin tyhmä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.7.25 21:33:06

Outo ajatusmaailma aloittajalla. Joo, ei kiinnosta miehen exien ulkonäkö. Hän on minut valinnut exiensä sijaan.

En koe ulkonäön muutenkaan olevan määrittävä tekijä parisuhteessa enkä olisi miehen kanssa, joka ei näe minussa muuta kuin ulkonäköni.

Päivämäärä:   31.7.25 21:38:46

"En huolisi miestä joka katsoo ulkonäön olevan tärkeämpää, en ole niin tyhmä."

Siis aloituksessahan on kyse siitä, että mies olisi ottanut naisen, joka ei ole hänen "tyyppiään", joten ulkonäkö ei olisi miehelle sikäli tärkeää.

Ja häiritsisi. Miehen ajatuksista ei tietenkään voisi tietää, mutta itsellä olisi tavallaan epäviehättävä ja kelpaamaton fiilis ja että se pitää rumana. Samoin häiritsisi se, miksi haluaa olla ei tyyppisensä kanssa, koska syy ei ainakaan ulkoinen viehätys voisi olla. Joo voi olla vaikka luonteen takia, mutta ei se ihan riitä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   31.7.25 21:41:27

Jos olisin rikas tai muuten korkeassa asemassa, ja ulkonäöllisesti selvästi miehen exiä rumempi, niin miettisin ehkä miehen vaikuttimia suhteeseen.

Tosielämässä olen hämmentynyt miehestä, joka on jo vuosia osoittanut kiinnostusta lähempään suhteeseen ja nähdessäni hänen vaimonsa hämmennyin täysin. Vaimolla on sama nimi kuin minulla, hän on ulkonäöllisesti ja pukeutumistyyliltään kuin kaksoissisareni ja kaiken lisäksi hänen kaulassaan oli lempikoruni. Tuo oli jo häiritsevää.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   31.7.25 21:43:48

Ihan kuten Ällö sanoi. Ja vaikka olisi aiemmin ollut joku tyyppi, josta pitää, niin voi silti ihastua täysin eri näköiseen ihmiseen. Kemia on siitä kummallinen asia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.25 21:48:35

Todella outo ajatusmaailma aloittajalla.

Toki mun miesmaku on älykäs ja sporttinen, ja luultavasti mieheni samoin.

Sekä mulla että miehellä on yksi exä.
Molempien exät ovat älykkäitä ja sporttisia, mutta ulkonäöllisesti olen täysin erilainen kuin mieheni ex.
Mieheni ex on pitkä ja tumma, mä olen lyhyt ja punatukkainen.
Mun ex on mieheksi aika lyhyt ja vaalea. Mieheni on pitkä ja tumma.
Kumpikaan ei valinnut puolisoa ulkonäkökriteerit edellä. Toki niillä joku merkitys on aina, mutta muut asiat painavat valinnassa enemmän.

Ja faktahan on se, että on olemassa ns. peffamiehiä ja ns. tissimiehiä.
Mun mies ei tykkää isoista rinnoista, hän tykkää kiinteistä "pallopyllyistä". Ex on myös ehkä samanlainen.
Ja sekä ex että nykyinen (olemme olleet yli 30 vuotta yhdessä) tykkäävät naisella ponnarilla olevista hiuksista.
Exän nykyinen, hekin ovat olleet jo yli 30 vuotta yhdessä, on sporttinen ponnarinainen. Hän on kyllä pitkä, pidempi kuin exä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.7.25 21:49:10

Mieheni ei ole koskaan tuonut ilmi omaa ulkonäköihannettaan. Tiedän mieheni exän ja ei meissä kyllä mielestäni kauheasti mitään samaa ole. Olemme muutenkin ihan eri planeetalta. Edellinen kaunis ja aina todella huoliteltu. Kynnet, hiuksenpidennykset, vaatteet jne. Värjätty tumman ruskea tukka. Minä ihan normaali nätti en käytä meikkiä, hiuksia en värjää omat vähän oranssin ruskeat, vaatteet mitä milloinkin usein paskakin haisee, koska työskentelen navetassa ja harrastan hevosia.

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   31.7.25 21:56:46

En tiedä minkä näköisiä exät ovat.

Mulla oli kyllä nuorena poikaystävä, joka sanoi naisihanteensa olevan pirtsakka blondi. Olin ihan päinvastainen. Jätin hänet kyllä sittemmin itse, kun ei hänkään vastannut lopulta dotuksiani. Saatiin molemmat myöhemmin sopivammat ja hän sen blondinsa.

Lähettäjä: Köyhimys. 
Päivämäärä:   31.7.25 21:59:02

Joop, uskallatko pieraista.

Lähettäjä: o-o 
Päivämäärä:   31.7.25 22:08:33

"Ja faktahan on se, että on olemassa ns. peffamiehiä ja ns. tissimiehiä."

Mies olisi peffamies ja naisella olisi lättäpeffa, mutta isot upeat tissit. Tai mies olisi tissimies ja naisella olisi pienet lätyskät, mutta timmi peffa. Varmasti useimpia haittaisi esim. makkarissa, kun tarjoamansa näkymät ja tuntumat ei olisi miehen mieleiset.

Minua haittaisi ja on haitannutkin. Mies tosin ei ymmärtänyt miksi, mutta ei sellaisessa suhteessa voi olla jossa kumppani ei ole tyytyväinen ulkonäköön, vaikka sitä ei sanoisikaan mutta kyllähän sen huomaa. Vaikka se ei tärkeintä olekaan, niin ei se merkityksetöntäkään ole - varsinkin jos tiedät, että toinen ihailee juuri sellaista, mitä sinulla ei ole. Kyllä parisuhteessa on oltava tunne, että kelpaa itsenään.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   31.7.25 22:11:16

Minua kyllä hieman exänä häiritsee, että uusi nainen on samaa tyyppiä kuin minä. Olisi jotenkin helpompaa niin päin, että uusi olisi ihan erilainen..

Lähettäjä: Ååå 
Päivämäärä:   31.7.25 22:12:08

Ei häiritse ollenkaan enkä ole ajatellut asiaa. Exän entinen oli bikinifitness kilpailija eikä sekään mua häirinnyt.

Päivämäärä:   31.7.25 22:16:44

"ei sellaisessa suhteessa voi olla jossa kumppani ei ole tyytyväinen ulkonäköön, vaikka sitä ei sanoisikaan mutta kyllähän sen huomaa"

Tämä. Jos toinen ei koskaan kehu, mutta katselee muita jotka ei näytä itseltä, seuraa somessa oman tyyppisiään naisia jne. Silloin syy olla suhteessa on jokin muu kuten että hyötyy taloudellisesti, nainen suostuu suhteeseen vaikka mies ei koskaan tarjoa ja vie treffeille (miksi näkisikään vaivaa tai käyttäisi rahaa kun nainen ei ole mieleinen), mies haluaa placeholderin kunnes löytää mieleisensä tjsp.

Lähettäjä: pai 
Päivämäärä:   31.7.25 22:17:11

Ei haittaa, koska en pakota ketään olemaan kanssani. Ihan vapaasta tahdosta sitoudutaan ja suhteesta saa myös lähteä. Eli oletan että mulla on sitten muita hyviä ominaisuuksia jos on halunnut minun kanssa olla.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   31.7.25 22:19:59

Onko kaikilla muka joku tyyppi? Itselle persoona vaikuttaa, ei hiusten väri ja muut vastaavat.

Lähettäjä: JooEi 
Päivämäärä:   31.7.25 22:24:01

En edes ryhtyisi suhteeseen, jossa olisin heti alussa "huonompi", joten ei siinä mielessä haittaisi kun ei olisi sitä parisuhdetta. Huonompihan sitä olisi jos toisella selkeästi olisi jokin tai jotkin tietyt ulkoiset ominaisuudet, jotka on aikaisemmin aina saaneet kiinnostumaan ja ryhtymään suhteeseen, mutta itsellä niitä ei olisi. Sisäinen kauneus on kyllä kiva ajatus, mutta useimmilta se helposti unohtuu jos vastaan tulee mahdollisuus unelmabeibeen.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   31.7.25 22:29:59

"Hän on minut valinnut exiensä sijaan."

Jaa.

Entä jos exä/exät onkin halunneet erota eikä mies? Jos exä ei olisi jättänyt miestä, mies olisi edelleen tämän kanssa, koska mies ei ollut se joka jätti vaan mies olisi halunnut jatkaa. Pakkohan se on "valita exän sijaan" uusi eukko jos exä on jättänyt :D

Päivämäärä:   31.7.25 22:39:47

:D, niin, miten asia muuttuu? Ei ole enää exänsä kanssa, valitsee sitten toisen kumppanin. Aika harva valitsee esimerkiksi parikymppisenä samantyylisen ihmisen kuin nelikymppisenä.

Ei minulla ole pätkääkään tarvetta olla mustasukkainen mieheni existä eikä hänenkään minun. Jos miehen exät häiritsee, niin se kertoo lähinnä omasta epävarmuudestasi.

Päivämäärä:   31.7.25 22:44:37

- , en, koska sellaista ei maailmassani ole. En pidä eksääni parempana tai huonompana kuon nykyistäni, kuten tuskin kukaan terveen itsetunnon omaava aikuinen muutenkaan. Ikäisistäni valtaosalla on seurusteluhistoria, eikä siinä ole mitään epänormaalia, se on elämää.

Ehkä nämä aloittajan mietteet ovat normaaleja nuoremmilla ihmisillä.

Päivämäärä:   31.7.25 22:50:52

Pitäisin myös todella erikoisena, jos ystäväni aviomies kokisi olevani kakkosvaihtoehto, kun ystäväni jäi jo nuorena leskeksi. Eiväthän he edes tunteneet toisiaan, kun aiempi kumppaninsa eli.

Suosittelen miettimään asioita vähänlaajemmin ja kasvamaan aikuiseksi, sitten voi ryhtyä niihin parisuhteisiinkin.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   31.7.25 23:02:16

Jos nyt aloitetaan siitä, että ulkonäkö on ensimmäinen asia, joka toisesta huomataan ja parisuhteissa se on myös tärkeä asia kiinnostuksen kannalta niin olisi melko omituista, miksi minusta, pitkästä sirosta brunetesta kiinnostuisi mies, jonka kaikki aikaisemmat deitit ja parisuhdekumppanit olisivat olleet lyhyitä runsaankokoisia blondeja. Joten haittaisi se siinä mielessä, että en uskoisi miehen kiinnostuksen olevan aitoa ja kohdistuvan minuun minun itseni vuoksi, koska minähän en olisi sitä mikä mieheen vetoaa ja on vedonnut.

Tottakai ihmisissä ja ihmissuhteissa on muutakin kuin ulkonäkö, mutta ihmiset viehättyvät mistä viehättyvät ja harvemmin se muuksi muuttuu. Toki suhteeseen voidaan ryhtyä monista syistä, kuten jos ei saada muita, ei saada sellaista joka halutaan tai halutaan perustaa perhe ilman aikailua joten ei valikoida. Mutta kyllä parisuhde vaatii silti myös jonkinlaisen fyysisen viehätyksen ja sitä harvemmin on jos kumppani ei ole lainkaan ulkoisesti omaa tyyppiä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.7.25 23:05:59

Pointsit siitä etteivät ne eksät enää ole muotoja ja tissiperseitä ja persjalkoja ja pyllistelijöitä <3

Päivämäärä:   31.7.25 23:10:00

"Ei ole enää exänsä kanssa, valitsee sitten toisen kumppanin. Aika harva valitsee esimerkiksi parikymppisenä samantyylisen ihmisen kuin nelikymppisenä."

Missä kirjoitin, että minua häiritsee? Ei tietenkään häiritse, mutta en minä kuvittelisi miehen "valinneen" minut exänsä sijaan, jos exänsä olisi hänet jättänyt; hänhän ei olisi jättänyt vaan tullut jätetyksi. Jos mies olisi jättänyt exänsä tavattuaan minut, hän olisi valinnut minut exänsä sijaan. Ei voi valita jos toista vaihtoehtoa ei voi saada. Ei voi muuta kuin "valita" toisen kumppanin jos exä ei halua kanssaan jatkaa, mutta ei se ole todellinen valinta. Jos ei voi ostaa Porschea koska siihen ei ole varaa, Toyotan hankkiminen ei ole "valitsemista", koska Porsche valittaisiin jos siihen olisi mahdollisuus.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   31.7.25 23:16:45

Se haittaisi, että mies olisi katsonut tarpeelliseksi tuoda esille eksiensä ulkonäön ja/tai kertoa miltä ihannenaisensa näyttää. Riippumatta siitä, vastaisinko ihannetta, mutta varsinkin jos en vastaisi.

Päivämäärä:   31.7.25 23:17:54

:D, miksi oletat, että se ex oli Porsche ja nykyinen Toyota? Kuulostaa melko typerältä ajatusleikiltä. Meillä oli aiemmin avoauto, se myytiin pois ja ostettiin käytännöllisempi. Onko uusi auto siis huonompi kuin se avoauto? Aikansa kutakin. Pätee kaikkiin valintoihin. Todella kieroutunut ajatusmaailma kyllä. Ei kaikkia parisuhteita ole tehty kestämään ja sillä ei ole merkitystä, kuka suhteen on päättänyt.

Uusi ei korvaa vanhaa, vaan jokainen on oma itsensä ja persoonansa. Jos joku haikailee vanhan perään, niin sopii päästää vapauteen, jos ei ole valmis uuteen suhteeseen. Jos joku on niin lapsentasoinen, että vertailee nykyistä ja exäänsä, niin saa vapaasti jatkaa elämäänsä sinkkuna. Kaikkea täältäkin saa lukea.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   31.7.25 23:19:57

Tiedän että olen eri tyyppiä kuin miehen exät, ja niitä exiä kyllä ärsyttää. Olen iloinen ja valovoimainen.

Päivämäärä:   31.7.25 23:21:25

-, kyllä on. Mieheni jätti exänsä ja minä omani, eikä haittaisi, jos miehen ex olisi hänet jättänyt - siihen olisi varmasti ollut hyvä syy. Eivät kaikki sovi kaikille. Kotihiirelle matkustelija ja hurjapää ei ehkä ole soveliain valinta tai hippi vegaanille isoista pihveistä nauttiva lihaskimppu. Ymmärän, että sinulle yliviiva nämä parisuhdekuviot ovat vaikeita, kun et ole parisuhteessa ollut. Aikuiset ihmiset kokevat ne eri tavoin.

Päivämäärä:   31.7.25 23:22:59

- , onko sinulla jotenkin tylsä yö vai mikä vaivaa? Harmi, kun sinulle ei löydy parisuhdetta ja kirjoituksiasi lukiessa en kyllä yhtään ihmettele syytä siihen.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   31.7.25 23:29:07

Omituista. Ihan kuin ulkonäkö olisi tärkein asia parisuhteessa ja etenkin siinä pysymisessä. Miksi näitä maailman huipulla olevia näyttelijöitä tai missejä on petetty tai jopa jätetty? Miksi se kaunotar ei aina valitsekaan sitä komeinta miestä?

Toki sitä aluksi voi katsoa ulkonäköäkin, mutta ei sillä pitkälle pärjätä parisuhteessa. Itse kuvittelin pitäväni tummista pitkistä miehistä. Silti paras parisuhteeni on itseni pituisen kaljun miehen kanssa.

Päivämäärä:   31.7.25 23:31:04

"Meillä oli aiemmin avoauto, se myytiin pois ja ostettiin käytännöllisempi. Onko uusi auto siis huonompi kuin se avoauto? Aikansa kutakin."

Sä et nyt ymmärrä tai halua ymmärtää. On eri asia myydä avoauto pois omasta halusta kuin että se haluttaisiin pitää, mutta ei olisi varaa. Ajattele avoauton tilalle parisuhdekumppani, joka haluaa erota ja toinen ei. On eri asia tulla jätetyksi kuin jättää itse. Jos tulee jätetyksi, aikansa kutakin pätee jättäneeseen exään. Ei myöskään voi sanoa, että on "valinnut" uuden kumppanin exän sijaan, koska exä on jättänyt eikä sellaista voi valita, jota ei voi saada. Entinen voi hyvinkin olla ollut parempi kuin seuraava, vaan kun se ei halunnut jatkaa.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   31.7.25 23:39:37

"Jos joku on niin lapsentasoinen, että vertailee nykyistä ja exäänsä, niin saa vapaasti jatkaa elämäänsä sinkkuna."

Eihän aloituksessa ollut puhe vertailusta vaan siitä, haittaako jos kumppanin kaikki entiset ovat olleet vastakkaisia ulkonäöltään kuin mitä itse on.

Haittaisi se sikäli, että jos miehellä olisi selkeä oma tyyppi, olisi kummallista miksi hän yhtäkkiä muka kokisikin minut viehättävänä vaikka olisin täysin erilainen. En myöskään uskoisi olevani hänen mieleisensä ulkoisesti, joten en oikein voisi luottaa häneen.

Päivämäärä:   31.7.25 23:41:13

:D, tuolla logiikalla jokainen haikailisi jonkun perään, joka joskus on jättänyt ja kaikki muut ovat "hupnompia". Ja kyllä, en ymmärrä logiikkaa. Mä tapailin 16-vuotiaana poikaa,joka jätti minut. Ovatko siis kaikki sen jälkeen tapailemani huonompia? Ihan turhaa ajatusleikkiä. Suosittelen edelleen kasvamaan aikuiseksi ja hankkimaan itseluottamusta.

Ja jos sitä entistä nyt haikailisikin, niin saa jäädä haikailemaan, kuten sanottua. Aikuiset eivät arvota ihmisiä ykkös, kakkos tai kolmosvalinnoiksi ja jos niin tekee, niin saavat kasvaa vielä aika paljon lisää. Ihme vääntöä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 23:49:04

"Meillä oli aiemmin avoauto, se myytiin pois ja ostettiin käytännöllisempi."

Eli Ällöllä on auto vaikka väittää muuta.

Päivämäärä:   31.7.25 23:52:23

Sinä aloitit tuon parempi-jankauksen. Minä kirjoitin, että ei ole kyse valitsemisesta jos on tullut jätetyksi. Koska jos mieheni entinen vaimo olisi jättänyt hänet, mieheni ei olisi valinnut minua vaimonsa sijaan - hänhän ei olisi ollut jättäjä. Hän voisi edelleen olla tämän kanssa jos vaimo olisi halunnut. Sitä en voisi tietää, olisiko ex-vaimo ollut jossakin asiassa tai jopa kaikessa parempi, mutta sillä ei varsinaisesti olisi väliä, koska hän ei olisi halunnut jatkaa liittoa.

Päivämäärä:   31.7.25 23:56:57

Yx ex etsi ei-kauniita ja epävarmoja hyväksikäytettäviä. Kun näin sen exän kuvan, tajusin että olen samaa sarjaa. Ja mun seuraaja on myös.

Olisin mieluusti ollut eri tyyppiä mutta ei. Se valitsi hyvien perheiden tyttöjä, joilla on rahaa takana ja perinnöt tulossa. Sillä itsellään ei ole kuin tuulen huuhtoma per$e.

Päivämäärä:   31.7.25 23:57:55

. , ei minulla autoa ole, miehellä kyllä. Mitä vänkäät? Istun sen kyydissä ehkä kerran kuussa, kun liikun muutoin jo pelkästään töiden eriaikaisuuden vuoksi. Minä liikun julkisilla ja skootillani.

Lähettäjä: Er 
Päivämäärä:   1.8.25 07:15:35

Ei häiritsisi, olen sen verran itsevarma.

Tietty, jos miehen entiset ois jotain huippumalleja ja miljonäärejä, tohtoreita tai ylisuorittajia muuten :-D

Väkisin tulisi fiilis että vaihtoi alaspäin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.8.25 08:44:05

Onko oikeasti näin monen mielestä vain yhdentyyppiset ihmiset viehättäviä?

Päivämäärä:   1.8.25 08:59:23

” Entä jos exä/exät onkin halunneet erota eikä mies? Jos exä ei olisi jättänyt miestä, mies olisi edelleen tämän kanssa, koska mies ei ollut se joka jätti vaan mies olisi halunnut jatkaa. Pakkohan se on "valita exän sijaan" uusi eukko jos exä on jättänyt :D”

Ehkä mies olisi tyytynyt exiinsä, mutta erojen vuoksi oli ns. pakotettu miettimään uudestaan mitä kumppaniltaan haluaa ja olisi sitten päättynytkin aivan toisenlaiseen puolisoon kuin exänsä. Tai sitten otti vaan minkä ensin sai. Vaihtoehtoja on monia ja jos niitä vaan pyörittelee itse päässään niin hulluksihan siinä tulee.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.8.25 08:59:30

No ei todella haittaa. Entiset on olleet viimeisen päälle viilattuja, tekoripset ja kynnet ja värjätyt hiukset. Ja siniset silmät. Itse olen aika boheemi ja naturelli enkä pelkää liata käsiäni. Ja ruskeat silmät.

Kauneutta on monenlaista, en osaa omallanikaan kohdalla sanoa mitään tyyppiä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.25 09:09:39

En tiedä miltä miehen exät näyttää, tuskin haittaisi. Ei mullakaan ole tiettyä miestyyppiä.

Ehkä enemmän häiritsisi, jos kaikki miehen exät ja minä oltaisiin kaikki tismalleen saman näköisiä, tulisi mieleen, että kenen korviketta oikein olen.

Tiedän miehen, jonka äiti, siskot ja kaikki seurustelykymppanit täsmälleen samannäköisiä ja pituisia blondeja. Mielestäni vähän sairasta, jos sun naistyyppi on sun siskot tai äiti.

Päivämäärä:   1.8.25 09:42:12

En edes tiedä minkä näköisiä mieheni exät ovat, joten ei häiritse. Itselläni ei ole mitään miestyyppiä, ja pidän jotenkin tosi häiriintyneenä, jos joku oikeasti valitsisi puolisot aina samojen ulkonäöllisten piirteiden mukaan.

Lähettäjä: Pin 
Päivämäärä:   1.8.25 10:04:25

Ei miehet valitse, ottavat mitä saavat.
Sinä et ole miehesi ulkonäkö ihanne nainen, hän olisi ottanut kauniimman, muttei sitä saa.
Poikkeuksia on todella vähän.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.8.25 10:04:49

Oma miestyyppini on älykäs ja pitkähkö. Muuta yhteistä nimittäjää ei kyllä löydy. Mutta voihan olla, että jonkun mielestä mieheni ovat tällä perusteella samaa tyyppiä.

kun mietin miespuolisia sarjadeittaajia, ei heilläkään näemmä mitään muottia ole naisilleen, mitä nyt joku pitää tummemmista tai vaaleammista. Paitsi tietysti syvempiä motiiveja saattaa olla, kuten piste terävästi analysoi exänsä - ja ymmärsi juosta:

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.7.25 23:56:57

Yx ex etsi ei-kauniita ja epävarmoja hyväksikäytettäviä. Kun näin sen exän kuvan, tajusin että olen samaa sarjaa. Ja mun seuraaja on myös.

Olisin mieluusti ollut eri tyyppiä mutta ei. Se valitsi hyvien perheiden tyttöjä, joilla on rahaa takana ja perinnöt tulossa. Sillä itsellään ei ole kuin tuulen huuhtoma per$e."

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.8.25 11:14:42

Ei haittaa. Mieshän on myös itse minusta kiinnostunut -enpä miettisi miltä exät näyttäneet.
Toisekseen kuka noin pinnallisen ukon huolisi jos tärkein kriteeri on vaan miltä näyttää...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.25 11:21:36

Kaikilla ei edes ole mitään tiettyä tyyppiä. Minä ja mies ollaan molemmat tällaisia.

Itselläni se jokin kemia vaikuttaa kaikista eniten. En ihastu helposti, mutta kun viehätyn, saatan viehättyä aivan erinäköisistä ihmisistä.

Mies taas on sanonut, että kokonaisuus ratkaisee, ei mikään yksittäinen asia. Olen huomannut, että hänkin viehättyy aika erinäköisistä naisista.

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   1.8.25 11:52:13

Häiritsisikö sinua, ettet oletettavasti olisi miehesi mielestä viehättävä vaan hän olisi mitä ilmeisimmin kanssasi esim. luonteesi, samanlaisten arvojen tai tasavertaisen taloudellisen tilanteen vuoksi, mutta ei kokisi sinua selkeästi ulkoisesti mieleisekseen?
-------------------------------
Toisaalta olisi mukavaa vaihtelua jos joku ihastuisi minuun luonteen takia. Nykyinen mies on paljon kehunut ulkonäköäni, mutta toki tiedän että hän näkee minussa paljon muutakin. Mies on 31 ja minä olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä. Hän on kertonut ulkonäköihanteensa olevan blondit naiset ja itselläni oli punaiset hiukset kun tavattiin. Kyllähän se vähän häiritsi, mutta ratkaisin asian niin että värjään hiukseni vaaleammiksi. Tiedän että monen mielestä niin ei saisi tehdä mutta olen aina tehnyt oman mieleni mukaan. Mies ei ole pyytänyt että muuttaisin ulkonäköäni.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.8.25 12:01:00

Onhan kuitenkin mummeleita, jotka hankkivat aina samanlaisen puudelin, kun vanha kuolee. Varmaan kaikilla on juttuja, jotka pitää mieluiten samoina (kuten itselläni pitkähkö ja älykäs mies), joten ehkä kannattaakin katsoa ne kumppanin exät, että ainakin tietää, mitkä ovat kumppanin 'puudelikriteerit'.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.25 13:20:30

No ei haittaa. Harva oikeasti huonompaan vaihtaa ellei ole läheisriippuvainen.

Lähettäjä: abranda 
Päivämäärä:   1.8.25 13:23:16

ei haittaa, koska olen itsekin pian "se entinen" (mies vain ei tiedä sitä vielä)

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   1.8.25 18:07:25

Entäs aloittaja, jos ne exät eivät ole olleet lainkaan miehen "tyyppiä", mutta sinä olet? Pitääkö exän silloin tuntea itsensä huonoksi?

Hyvin kummallinen ajatusmaailma enkä ole moista miettinyt sitten teinivuosien (onko exän uudella jotakin, mitä minulla ei ole?). Itsetunto on kai kasvanut niistä ajoista.

Lähettäjä: moro 
Päivämäärä:   1.8.25 19:07:54

En lukenut muita kommentteja. Ei haittaisi, eikä kiinnosta. Minulla on hyvä ja terve itsetunto.

Lähettäjä: moro 
Päivämäärä:   1.8.25 19:15:02

Lähettäjä:D

Päivämäärä31.7.25 22:29:59

"Hän on minut valinnut exiensä sijaan."

Jaa.

Entä jos exä/exät onkin halunneet erota eikä mies? Jos exä ei olisi jättänyt miestä, mies olisi edelleen tämän kanssa, koska mies ei ollut se joka jätti vaan mies olisi halunnut jatkaa. Pakkohan se on "valita exän sijaan" uusi eukko jos exä on jättänyt :D

--

Pakko kommentoida omakin mielipide tähän. Varmasti hetken jätetty osapuoli haikailee entisen perään. Sitten siitä päästään yli ja seuraava kumppani on se ykkösvalinta kenen kanssa haluaa elämää elellä. Ja jos ei jostain syystä pääse yli vaan pitää jotain toista tyyppiä parempana vaihtoehtona niin ei varmaan kannata semmoisen ihmisen kanssa ruveta tunteita kehittävään suhteeseen ihan oman mielenterveyden kannalta.

Päivämäärä:   1.8.25 20:13:30

Ei kiinnosta miehen exien ulkonäkö.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.