Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tiilikkajärvellä käyneitä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 19:42:03

Onko siellä niin paljon käärmeitä kuin pelotellaan? Uiton kierto olisi mielessä. Olen pahasti käärmekammoinen ja menen ihan paniikkiin jos näen käärmeen enkä kykene ohittamaan edes parin metrin päästä. Kävin viime kesänä Patvinsuolla, missä ilmeisesti on paljon käärmeitä, mutta en nähnyt onneksi yhtään. Mutta moni sanoo että Tiilikalla niitä olisi ihan älyttömästi.

Re: Tiilikkajärvellä käyneitä?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   31.7.25 19:44:13

2x käynyt, enkä yhtäkään ole nähnyt. Viimeisin käyntini taisi olla 2017, joten ei ihan tuoreita muisteluita.

Päivämäärä:   31.7.25 20:36:00

Kiitos! Saappaat ajattelin varmuudeksi laittaa mutta mietityttää että mitä jos näen käärmeitä enkä sitten uskalla enää liikkua mihinkään suuntaan :D olen yrittänyt vuosia siedättää itseäni mutta fobia on niin paha etten kykene edes katsomaan käärmeiden kuvia :/

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.25 20:40:19

Joo ei kyllä kannata metsään mennä,.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   31.7.25 22:25:53

Kävin heinäkuussa -23 sen pisimmän kierroksen enkä nähnyt yhtään. Lenkkareissa kuljin, katselin vain tarkasti jalkoihini esim aurinkoisilla reunustoilla. Kuulemma siellä vanhassa pihapiirissä on paljon mutta en nähnyt.

Päivämäärä:   31.7.25 22:30:06

Kiitos! Mietin itse että laittaisin saappaat varmuudeksi.

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   1.8.25 07:19:22

laita lenkkarit ja nahkachapsit, ne lyhyet. voi olla mukavampi talsia kuin hiostavissa kumppareissa.

Päivämäärä:   1.8.25 09:08:30

Chapsit olisikin hyvät, harmi ettei ole! Mutta nuo kumpparit ovst hyvät, olen kävellyt niillä pidempiäkin vaelluksia.

Lähettäjä: Vierailija 
Päivämäärä:   1.8.25 09:27:36

Olen käynyt useasti, viimeksi muutama viikko sitten. En ole koskaan nähnyt siellä käärmeitä. Pieniä sisiliskoja näin useita. Livahtivat pitkospuiden alle heti, kun huomasivat minut. Syötiin eväät rannalla, missä on pöytiä ja penkkejä ja myös nuotiopaikkoja makkaranpaistoon, jos nuotion saa sytyttää. Ei käyty Uiton kämpän pihassa vaan käännyttiin takaisin sinne menevältä sillalta. Hieno paikka! Meille 6-7 km oli sopivan mittainen päiväretki.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.25 11:11:22

Joka kerta Tiilikalla oon nähnyt käärmeitä. 5 tai 6 kertaa olen käynyt.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   1.8.25 13:39:18

Pari vuotta sitten käynyt, ei näkynyt yhtään käärmettä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.8.25 13:44:12

Käärmeitä voi olla kaikkialla suomalaisessa luonnossa.

Aloittajan pelko, että käärmeet piirittävät kaikkialta, on turha, koska käärmeet pakenevat ihmistä. Näillä keleillä ne ovat niin nopeita, ettei käärmehavaintoja paljoa tule. Keväällä ja syksyllä, kun ne ovat kohmeisia, käärmeitä näkee helpommin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.