Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi meikkaat?

Lähettäjä: Minnis 
Päivämäärä:   31.7.25 13:06:26

Oletko miettinyt.

Re: Miksi meikkaat?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   31.7.25 13:17:52

Tätä aina säännöllisesti somessa kysytään ja siksi olen miettinyt. Meikkaan siksi, että se on hauskaa. On hauskaa miten ulkonäkö muuttuu meikillä ja tykkään kokeilla erilaisia meikkejä. Käytän paljon värikkäitä luomivärejä ja huulipunia.
Ja tietysti tarkoitus on parantaa ulkonäköä, mikä taas tuo itsevarmuutta. Liikun kyllä paljon ilmankin meikkiä, mutta tykkään itsestäni enemmän meikattuna.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.7.25 13:24:58

Koska näytän ilman meikkiä olmilta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.7.25 13:31:29

Koska pidän enemmän ulkonäöstäni, kun vähän korostan esimerkiksi tikkusuoria ja vaaleita ripsiäni. Usein arkeen riittääkin sipaisu ripsaria ja vähän kulmakynää. Sitten taas joskus on vain yksinkertaisesti hauskaa kokeilla erilaisia meikkejä tai muuten puunata ja puleerata ihan urakalla.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   31.7.25 13:37:24

Koska haluan että miehet viehättyy.
En tietenkään tätä myönnä kuin anonyymisti.
Tämä ketju tulee täyttymään monenlaisista tekosyistä/selittelyistä, vaikka kaikilla meikkaavilla terveillä heteronaisilla on tuo sama motiivi, kuin itselläni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 14:19:54

Joo ihan syy sille on, olen aneeminen ja siksi myös sairaan näköinen. Jos laitan poski- ja huulipunan, näytän yhtäkkiä terveeltä. Hauska huijausmenetelmä. Vaikuttaa huomattavasti siihen miten muut ihmiset sinut kohtaavat.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.7.25 14:20:35

"Koska haluan että miehet viehättyy.
En tietenkään tätä myönnä kuin anonyymisti.
Tämä ketju tulee täyttymään monenlaisista tekosyistä/selittelyistä, vaikka kaikilla meikkaavilla terveillä heteronaisilla on tuo sama motiivi, kuin itselläni"

No, minä ensinnäkin tiedän, että tässä iässä miehet eivät enää viehäty minusta meikkasin tai en, ja toiseksi minulla ei ainakaan ole tarvetta viehättää ketä tahansa miestä. Toki silloin kun olin parisuhteessa, halusin viehättää kumppaniani.

Meikkaan siksi, että se on normi. Vaikka olen feministi ja periaatteessa vastustan naisiin kohdistuvia ulkonäkövaatimuksia, ei minulla valitettavasti ole riittävän hyvää itsetuntoa olla täysin niistä välittämättä. Meikkaamista odotetaan meiltä ja sen katsotaan kuuluvan siistiin ulkonäköön, varsinkin kun näin keski-ikäisenä en enää näytä huolitellulta ja raikkaalta vain sillä, että olen puhdas ja siististi pukeutunut. Tämä on minustakin ikävää, mutta inhoan omaa peilikuvaani sen verran, että en kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla meikittä. Peitän meikillä ihon epätasaista väriä, ikääntymisen merkkejä, yritän saada pienet ja syvälle päähän painuneet silmät näyttämään vähemmän tihrustavilta. Ilman meikkiä naamani on kuin taikinaa.

Lähettäjä: Onni 
Päivämäärä:   31.7.25 14:27:36

Koska minulle tulee siitä kiva olo itsestäni, se buustaa siis itsetuntoani. Meikkaan välillä kotonakin, vaikka olen koko päivän ihan yksikseni. Meikki piristää, saa tuntemaan itsensä kauniiksi ja värit tuovat ihanaa raikkautta väsyneisiin, keski-ikäisiin kasvoihin <3. Tunnen itseni energisemmäksi ja iloisemmaksi, kun tiedän näyttäväni kivalta.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   31.7.25 14:29:45

Sama kuin Onnilla.

Lähettäjä: Nuutu 
Päivämäärä:   31.7.25 14:34:34

Haluan naamaani ilmettä, luonnetta ja virkeyttä.Tai vaikka en haluaisikaan, iho on niin punoittava, että sen nyt ainakin mieluusti tasoittaa. Ja sitten näyttää kummitukselta, jos ei laita ripsiin ja kulmiin mitään.
Tottumus huonon itsetunnon nuoruudesta on toinen syy. Muualle ei ole enää mikään pakko pakkeloida, mutta töihin en osaa mennä ilman. Joo, kyllä sitä itsensä nätimmäksi ja siistimmäksi tuntee meikin kanssa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.7.25 14:37:46

Itsellä alkaa olla ikää ja pieni perusmeikki saa näyttämään paljon paremmalta. On mukavampi katsoa peiliin ja sitä kautta itsellä mukavampi fiilis. Ja ehkä mieskin on samaa mieltä jos kysyisin...

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   31.7.25 14:44:07

Meikkaan, koska pidän siitä miltä meikkauksen jälkeen näytän.
Välillä on myös hauskaa kokeilla erilaisia värejä, luomivärejä ja huulipunia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   31.7.25 14:52:36

Pidän ulkonäöstäni enemmän meikattuna ja kokouksissa koen vaikuttavani ammattimaisemmalta ja huolitellummalta. Eteenkin etäkokouksissa meikitön naama luo helposti vaikutelman "heräsin just, en ole yhtään valmistautunut".

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   31.7.25 14:57:52

Silmäni tulevat paremmin esille ja se luo itsevarmuutta.
Käytän vain ripsiväriä ja huulikiiltoa.

Nyt loman aikana olen "meikannut" 2 kertaa

Päivämäärä:   31.7.25 14:58:57

mun naamaa ei meikki enää pelasta. eilen aattelin jos laittass korvakorut. no en. toinen korvakin valunut jo monta senttiä alaspäin. koko naama vinossa, oikea puoli roikkuu, mut lekurin mielestä kaikki ok kun liikkuu.
en vain ajatellut että näin viiskymppisenä romahdan hirviöksi.

Lähettäjä: Pölkky 
Päivämäärä:   31.7.25 15:03:14

Oi miten kekseliästä, kun mies ottaa nikikseen naisen nimen, kuten tämä Sari.

On varmaankin naisia, jotka meikkaavat miesten vuoksi, mutta yhtä lailla on naisia, joita muiden kuin omat mielipiteet eivät kiinnosta pätkääkään. He meikkaavat omaksi ilokseen tehden itsestään parhaan version itsensä vuoksi, ei miesten.

Päivämäärä:   31.7.25 15:07:41

Koska näytän kauniimmalta ja tunnen oloni paremmaksi ja itsevarmemmaksi, sekä yleinvaikutelmasta tulee siistimpi ja huolitellumpi.
Ja koska olen tällainen väritön arjalainen, ilman meikkiä ihmiset luulisivat varmaan minun olevan koronassa tai jotain.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   31.7.25 15:16:55

Koska näytän kamalalta ilman meikkiä. Häpeän ulkonäköäni meikittä. On aina tummat silmänaluset, ripset ja kulmat vaaleat.
Meikattuna olen nätti, joten mielelläni meikkaan yleensä.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   31.7.25 15:36:20

Häpeän ulkonäköäni, ja ilman meikkiä ihmisten keskuuteen en todellakaan pysty menemään. Kukaan ei ole nähnyt minua ilman meikkiä 30 vuoteen, eikä ennen patologin pöytää näekään. Hyvältä en näytä meikattunakaan, mutta meikittä näky on kuin jostain kauhuelokuvasta (värittömät kulmat ja ripset, huono iho, ei poskipäitä, pienet hailakat siansilmät, ohuet huulet, iso perunakyömynenä). Kunnon pakkelit on mun henkinen näkymättömyysviitta.

Päivämäärä:   31.7.25 15:41:23

Hyvä kysymys. Kuvittelen näyttäväni kauniimmalta meikin kanssa. Minulla on vale iho, vaaleat ripset ja kulmat, siniset silmät ja nyt kesällä pisamia.

Kun tottuu näkemään mediassa meikattuja ihmisiä, tulee siitä normi j mietti itsekin näyttävänsä hyvältä, kun näyttää samalta kuin muut.

Meikki tuo itsetuntoa.

Meikkaan muiden vuoksi.

Lähettäjä: Nm 
Päivämäärä:   31.7.25 15:42:04

Jaa että naisen meikkaus ja miehen meikkaamattomuus on normi? Eli koska en meikkaa ja olen nainen, olen epänormaali? Olkoon sitten niin. Onneksi ei ole tarvetta miellyttää toisia naamaa piirtämällä ja värittämällä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.25 15:45:59

En meikkaa, koska olen niin ruma, ettei meikki mitään auta. Meikkaaminen ei myöskään kiinnosta ja olen laiska. Meikki myös haisee minun ihollani.

Miten tuo liittyy asiaan? No siten, että rakastan värejä! Olen pari kertaa pyytänyt että minut meikattaisiin oikein kirkkailla sateenkaaren väreillä tai vihreällä, keltaisella ja glitterillä! Kukaan ei ole suostunut. Hyvin arasti saatetaan tupsauttaa hieman luomiväriä, kun ei minua kuulemma voi sen rankemmin meikata, kun en koskaan meikkaa... niin antaapa olla.

Lähettäjä: N63 
Päivämäärä:   31.7.25 15:51:37

Ilman meikkiä olen hyvännäköinen, hyvin (älä lue: paljon) meikattuna olen kaunis; on kuulkaatten mahdollista näinkin vanhana. Nostaa mielialaa. Miesten katseille siinä mielessä sama, että siitä sukupuolesta olen saanut parisuhdemielessä tarpeekseni.

Lähettäjä: Onni 
Päivämäärä:   31.7.25 16:01:37

No onpa tylsää ...! Jos joku haluaa kokeilla värejä ja glitteriä, niin ei kait siinä silloin tarkoituskaan ole tehdä mitään hillittyä joka päivän lookkia, aika kummallista jos ammattilaisilla olet käynyt.

Minä tykkään kaikista eniten oranssista eri sävyineen ja lisäksi vaikka pinkkiä ja kimallusta =D. Viime vuonna Tuskaan tein oikein värikkään meikin tummine rajauksineen ja irtoripsineen (mulla ei ole koskaan ollut irtoripsiä siihen 46 ikävuoteen mennessä, ehkä ensi vuonna taas laitan) ja ai että tunsin itseni kauniiksi. En todellakaan ole mikään pro, mutta kokeilemalla ja esim. Instan meikkivaikuttajia seuraamalla olen oppinut tekemään ihan kivoja. Tiedän, että jotkut katsovat nenänvartta pitkin kun ikääkin on, mutta so what! Minä itse tykkään ja se on tärkeintä. Huulipunaa en osaa käyttää, mutta silmiin ja kasvoihin laitan väriä silloin kun huvittaa. Käyn kyllä esim. kaupassa usein ilman meikkiä ja jopa ilman rintaliivejä, alkaa olla tällainen hälläväliä-ikä selvästi. Ainoa mikä häiritsee on miesten tuijotus sitten kun ne bongaavat liivittömyyden. Käytöstapoja soisi olevan sen verran, ettei tuijotettaisi kuin lehmä uutta veräjää. Sama homma jos tajuavat, ettei naisella ole esim. mekon alla alushousuja.

Päivämäärä:   31.7.25 16:03:41

"Jaa että naisen meikkaus ja miehen meikkaamattomuus on normi? Eli koska en meikkaa ja olen nainen, olen epänormaali? Olkoon sitten niin."

Pahoittelen, jos sait kirjoituksestani sen kuvan, että minun mielestäni naisen kuuluu meikata. Mutta se, että kirjoittaa millaisia ulkonäköodotuksia meihin naisiin kohdistuu, ei tarkoita sitä, että itse kannattaa niitä. Eivät ne minusta todellakaan hyvä asia ole, mutta en valitettavasti ole ulkonäköni suhteen niin itsevarma, että voisin jättää meikkaamatta. Vihaan sitä, että naisten ulkonäköä arvostellaan joka paikassa ja pystyn sanomaan todella ilkeästi takaisin jos minua yritetään lytätä ulkonäön perusteella, mutta silti se arvostelu vaikuttaa minuunkin.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   31.7.25 16:19:04

Onnettomat harvat ja värittömät kulmakarvat, näytän kans ihan olmilta jos en niitä piirrä.

Noin muutoin nykyään meikkaan hyvin vähän. Sukulaispojan rippijuhliin kulmien lisäksi pistin ripsaria. Joskus iltamenoon meikkaan silmiä enempi (en näillä keleillä), harvoin pistän huulipunaa. On aika, kun tuli kouluun pistettyä meikkivoide, puuteri, huultenrajaus.

Vakipuuterin koostumusta muutettiin joskus 10 v sitten ja ihoni ei siitä tykännyt, niin vähitellenvieroitin itteni puuterista. Avenen puuteri tuolla menee, mutten nyt muista, minä vuonna siihen olen viimeksi koskenut.

Lähettäjä: porkkana 
Päivämäärä:   31.7.25 20:47:23

Meikkaan ensisijaisesti tasoittaakseni ihon sävyä, koska minulla on ruusufinni.

Toissijaisesti meikkaan lieventääkseni iän tuomia muutoksia. Punakkuus (ja hienonhienot pikkurypyt) ovat vielä toistaiseksi ainoat "kauneusvirheeni", joten ne on helppo peittää huolellisella meikkipohjalla.

Meikkaan vain muiden ihmisten vuoksi -kotona ja oman miehen seurassa en meikkaa koskaan. Vihaan vain niin paljon sitä tuijotusta mitä punoittava naamani saa ihmisissä aikaan.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   31.7.25 22:36:24

Aloin aikoinaan meikata jotta punasteluni peittyisi. Eihän sitä voinut kokonaan peittää mutta päätin uskoa asiaan lujasti ja se lopulta antoikin minulle itsetuntoa.
Nyt meikkaan koska töissäni täytyy esiintyä vakuuttavasti ja meikki auttaa asiassa

Päivämäärä:   31.7.25 23:12:59

Onpa surullinen ketju. Noin monta jotka eivät kehtaa olla meikkaamatta.

Lähettäjä: Kokeilu 
Päivämäärä:   1.8.25 08:46:47

"Meikkaan siksi, että se on normi. Vaikka olen feministi ja periaatteessa vastustan naisiin kohdistuvia ulkonäkövaatimuksia, ei minulla valitettavasti ole riittävän hyvää itsetuntoa olla täysin niistä välittämättä. Meikkaamista odotetaan meiltä ja sen katsotaan kuuluvan siistiin ulkonäköön, varsinkin kun näin keski-ikäisenä en enää näytä huolitellulta ja raikkaalta vain sillä, että olen puhdas ja siististi pukeutunut. Tämä on minustakin ikävää, mutta inhoan omaa peilikuvaani sen verran, että en kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla meikittä. Peitän meikillä ihon epätasaista väriä, ikääntymisen merkkejä, yritän saada pienet ja syvälle päähän painuneet silmät näyttämään vähemmän tihrustavilta. Ilman meikkiä naamani on kuin taikinaa."

No ei todellakaan ole enää mikään normi ja varsinkaan vanhemmilta naisilta odoteta, että meikkaavat. Tuo on sinun omaa harhaa. Olen työskennellyt paljon erilaisilla naisvaltaisilla aloilla ja aika harvassa on naiset jotka meikkaavat. Eikä ole koskaan omaa asemaa kyseenalaistettu sen vuoksi etten meikkaa niin työkavereiden kuin asiakkaiden toimesta ja itse kuitenkin käsitellyt asiakkaiden reklamaatioita, palautuksia yms. Eli vastassa ei aina ole kovin iloinen asiakas.

Olen kyllä huonannut, että miehet availee ovia, hymyilevät ja huomioivat enemmän, kun on meikannut, mutta samalla ainakin itse olen kokenut, että sinua ei enää kuunnella samalla tavalla vaan olet vain pelkkä se sinun ulkonäkö. Olen ihan kokeilu mielessä testannut mitenkä meikkaaminen asiakaspalvelutyössä, oppilaitoksessa yms. Vaikuttaa muihin ihmisiin enkä itse ainakaan koe sitä positiivisena. Ilman meikkiä minua ei ehkä huomioida niin, mutta asia jonka sanon niin kuunnellaan. Meikattuna taas tuntuu käyvän ihan päin vastoin eli saa kanssaolijoilta huomiota, mutta se mitä sanot unohtuu, koska ihmiset keskittyy vain sinun ulkonäköön.

Päivämäärä:   1.8.25 08:56:00

Meikistä tulee skarpimpi, itsevarmempi ja kauniimpi olo. Ihan jo sillä, että laittaa ripsari ja kulmageeliä, tulee parempi fiilis itselle.

Meikkaan töihin useinmiten, mutta voin mennä myös ilman meikkiä, jos aamulla tuntuu siltä, että tänään en jaksa. Tärkeisiin tilaisuuksiin vlmistaudun kyllä meikkaamalla, koska saan siitä itsevarmuutta

Lähettäjä: o_o 
Päivämäärä:   1.8.25 17:02:20

En meikannut ikinä 27 vuotiaaksi koska kasvot olivat ihanan tasaisen väriset, toki näyttävämpi olisin ollut meikin kanssa mutta ilmankin meikkiä naama ihan "perus" söpö, tavallisen näköinen.

Mies oli jo silloinkin, hänet "sain" ihan meikittömällä pärställäni ja yhä nykyään toki hän on aviomies <3

Sitten alkoi naama poskista ja otsasta punottaa 27 vuotiaana eikä apua ole löytynyt, kauhean näköistän kun vaalean tasaisen kaulan ihon jälkeen tulee hirveä punainen möllykkä :(

En halua että ihmiset tätä näkevät, etenkään ystävät ja läheiset joten meikillä jatkuvasti...

Mikä tässä nyt sitten perimmäinen syy, häpeä? Mistä se tulee, en halua että ihmiset katsovat ja ajattelevat "Hyi" :(

Miksi taas se "Hyi" ahdistaa, pinnallisuus, jokin??

Jos heräisitte ja olisitte ainoa ihminen jäljellä maailmassa meikkaisitteko enää?

Itse en. Olisin vapaa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   1.8.25 17:16:05

Meikkaan koska näytän sairaalta ja kammottavalta ilman meikkivoidetta, ripsaria, kehyttä rajausta ja poskipunaa. Meikkaamaton naamani ei vastaa sisäistä mielikuvaa itsestäni, koska erinnäisten sairauksieni vuoksi näytän kuolemansairaalta tai methamfetamiinin käyttäjältä ilman meikkiä. Mielikuvissani näytän siltä miltä näytin ollessani terve, meikillä saan sen lookin takaisin.

Lähettäjä: Pah 
Päivämäärä:   1.8.25 23:36:37

Olen niin onnettoman ruma ilman meikkiä, suurentuneet ihohuokoset ja finnejä. Voisikin joskus mennä edes ruokakauppaan ilman meikkiä mutt ei. Kadehdin niitä jotka voi kesällä/mökillä olla ihan naturel. Varmaan auttaisi jos olisi ees se hyvä iho..

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.8.25 01:51:43

Haluan näyttää nätiltä. Tosin arkimeikkiini ei kuulu kuin rajaukset ja ripsiväri.

Kukaan ei ihmettele miksi laitetaan nätit vaatteet tai käydään kampaajalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.