Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinä, joka OIKEASTI tykkäät työstäsi

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   31.7.25 12:46:00

Mitä työtä teet? Mua ei kiinnosta palkkasi, mua kiinnostaa että mikä on se työ, jota juuri sinä teet innoissasi, tunnet työhön sitä ''imua'' ja jonne palaat loman jälkeen oikeasti hyvällä mielellä?

Terveisin, omaan työhönsä totaalisen kyllästynyt & työuupumusta läpikäyvä tyyppi, joka on miettinyt päänsä puhki kaiken maailman mahdollisuuksia ja töitä.

Re: Sinä, joka OIKEASTI tykkäät työstäsi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 12:51:05

cnc koneistaja, mutta manuaalikoneistus on se mun juttu. kiva pähkäillä ja keksiä ja ne ahaa elämykset parhaita. ei tule tylsää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.7.25 12:55:07

Kääntäjä yrittäjänä.

Päivämäärä:   31.7.25 12:55:22

Toimitilaratkaisuja yrityksille

Päivämäärä:   31.7.25 12:57:12

Olen tohtori opiskelija eli teen työkseni tutkimusta. Pääasiallinen työ on oman tutkimuksen tekeminen, mutta työhöni kuuluu myös kandi ja DI tason opiskelijoiden ohjausta, sekä olen myös kurssiavustajana professorini kursseilla.

Työni on suurimmaksi osaksi hyvin itsenäistä ja olen itse vastuussa siitä, että pysyn aikataulussa ja että tutkimus täyttää sille asetetut kriteerit. Minua ei kukaan tsekkaile välttämättä edes joka viikko, joten jos hommat ei etene niin se on oma vika ja kostautuu myöhemmin. Olen töissä ulkomaalaisessa yliopistossa ja työaikani on 40h / viikko, mutta käytännössä tämä tunnit paukkuu kyllä aina yli koska tutkimusta ei koskaan tehdä 8-16 vaan työt loppuu kun ne on paketissa. Deadlinea vastaan töitä painetaan välillä kellon ympäri jos tarvitsee.

Näitä hommia ei tee kukaan, joka ei suhtaudu omaan topiikkiin ja tieteeseen intohimoisesti. Parasta ja pahinta tässä työssä on muut erittäin älykkäät ihmiset, jotka sinun pitää omalla tutkimuksellasi vakuuttaa. Suurimmalle osalle ihmisistä tämä ura ei sovi, sempä takia niitä tohtorin tutkintoja on kohtuu harvalla.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   31.7.25 12:57:22

Tuotantojärjestäjä kaupunginteatterissa

Lähettäjä: Åpo 
Päivämäärä:   31.7.25 13:01:38

Karjanhoitaja. Menen töihin mielelläni lomallakin.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   31.7.25 13:02:05

Opettaja ammattikoulussa.

Tosin tässäkin kannattaa ottaa huomioon se että kyse ei välttämättä ole siitä ammatista/työstä vaan usein tietystä työpaikasta/toimesta. Minä olen opettanut useammassa koulussa, osa on ollut ihan ok työpaikkoja, muutamat ihan hirveitä ja tämä nykyinen on ihan unelmatyö paljolti koska hyvä esimies ja koulu joka mielellään kokeilee uusia asioita eli itseään saa oikeasti kehittää ja toteuttaa ja koululta saa siihen resursseja.

Itselleni opettaminen on sydämen asia kyllä mutta se mitä ja ketä opetan vaikuttaa todella paljon työn mielekkyyteen kuten myös ympäristö

Päivämäärä:   31.7.25 13:05:39

Voisi lisätä vielä toisen kysymyksen: mitä kautta pääsitte noihin hommiinne?

Lähettäjä: En kerro 
Päivämäärä:   31.7.25 13:06:22

Olin tallimestari, mutta muuton jälkeen vaihdoin alaa kun työpaikka vaihtui joka tapauksessa eikä toisaalta ole ihan pakko tehdä pitkää päivää. Olen nyt hlökohtainen avustaja todella mukavalle ihmiselle, työnantajamallilla. Molemmat työt ovat todella huippuja omalla tavallaan, varsinkin se tallimestarin homma!

Mutta olen ollut hevostenhoitajana joskus myös todella hirveässä paikassa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.25 13:12:23

Olen lasten toimintaterapeutti perusterveydenhuollossa.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   31.7.25 13:14:44

Mä olen rakennusalalla projektipäällikkönä ja mä olen aina kokenut rakentamisen intohimona. Se, että ne suunnitelmat muokkaantuvat ja sitten kun rakentaminen alkaa, siis se tunne kun näet kauhan osuvan maahan tai elementtien nousevan torninosturilla kerros kerrokselta. Sitä tunnetta ei voita mikään.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   31.7.25 13:18:03

Ja tosiaan mä olen lapsesta lähtien ollut kiinnostunut rakentamisesta. Kun kaverit leikki barbeilla niin mä rakensin barbeille taloja.

Miten päädyin? Opiskelin rakennusalaa ja menin töihin rakennusliikkeeseen, ensin työnjohtoharjoittelijaksi ja olen tehnyt vaikka mitä sekä työmaalla että viimeiset 10 vuotta konttorilla, eli työnjohdosta työmaainssiksi, sitten projekti-inssiksi ja nyt projektipäällikkönä.

Päivämäärä:   31.7.25 13:18:56

Me olemme luonteiltamme erilaisia, joten mitä se hyödyttää aloittajaa mistä työstä minun luonteinen ihminen tykkää? Pidän omasta työstäni paljon ja se haastaa minua positiivisesti, mutta esimerkiksi edeltäjäni vaikka hän pitkään tässä työssä olikin koki työn hyvin negatiivisena ja liian stressaavana. Hän ei kokenut oloaan hyväksi ja oli koko ajan lähtövalmiudessa toisiin tehtäviin, ja hänen on ollut jopa vaikea käsittää jonkun nauttivan tästä työstä.

Eli, kehottaisinkin miettimään avoimin mielin niitä omia ominaisuuksia; mitkä asiat kuormittavat ja tuovat stressiä, ja mitkä taas lisäävät työn imua ja tuntuvat itselle luontaisilta ja positiivisilta jutuilta työssä. Sitten vain etsimään ammatteja, joiden työnkuvasta löytyy niitä mieluisia elementtejä.

Lähettäjä: Riisikakku 
Päivämäärä:   31.7.25 13:38:50

Tallityöntekijä. Tämä on oikeasti se työ mistä tykkään ja tekee minut onnelliseksi ja missä koen oloni arvostetuksi ja saa hymyilemään. Kävin välissä korkeakoulut, tein maisterin tutkinnon ja kokeilin muutakin hommaa, mutta palasin silti tallihommiin. En halua elää koko elämääni niin, että ketuttaa mennä töihin, vaikka siitä saisikin isompaa palkkaa. Ja talliin meno ei herätä minussa ketusta, toisin kuin kaikki muut kokeilemani työt.

Lähettäjä: Tööt 
Päivämäärä:   31.7.25 13:51:42

Rakennusmaalari. Stressitöntä, ei suurta vastuuta, virheiden takia kukaan ei voi kuolla, käden jälki näkyy joka päivä. Työllä on alku ja loppu ja sitten vaihtuu uuteen, samaa asiaa ei tarvi toistaa siis vuodesta toiseen. Parhaimpia on huoneistoremontit, joissa vanha alkuperäinen asunto tulee uuteen uskoon.

Lähettäjä: Tööt 
Päivämäärä:   31.7.25 13:51:53

Niin ja työ ei seuraa kotiin!!

Lähettäjä: Ft 
Päivämäärä:   31.7.25 14:00:06

Tehtävästä riippumatta tykkään tehdä työtä, oli se mitä tahansa. Tykkään siis siitä tekemisestä itsessän.Jos työstä tulee selkeä tuloskin, on tietysti kivaa sekin. Innolla jo odottelen loman loppua.

Päivämäärä:   31.7.25 14:03:14

Asiakassihteeri

Päivämäärä:   31.7.25 14:03:37

lähdin alalle x ja sieltä vinkattiin et sun ala ois toi ja nyt paikka vapaana. alkuun tuntui voi kiesus mihin lähin, mutta kun se oppiminen ei lopu ikinä. se on se miksi koneistajana pysyn. 30v jo veivannut ja näpytellyt. toivon että eläkkeeelle tästä pääsis ilman työnvaihtoa. fyysisesti raskasta ja kuluttavaa kuitenkin.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   31.7.25 14:31:07

Arkkitehti, ja aikas samoja huomioita taustastani kuin Kopsilla: olen lapsesta lähtien ollut kiinnostunut rakentamisesta, silmät kiiluen ihmettelin 4-5-vuotiaana porukoitten talon pienoismallia, piirustuksia ja olin joskus iltaisin työmaalla mukana, naapurit laajensivat taloaan ja taas silmät kiiluen kyttäsin pienoismallia ja laajennuksen toteuttamista. Kun kaverit leikki barbeilla ja poneilla, niin mä rakensin barbeille taloja ja poneille talleja. Kirjoittelin "juttuja", ja kaikesta päädyin lopulta piirtämään pohjapiirustukset ja asemapiirrokset, oon ollut silloin jotain +-10 ja tosiaan tavallisimmat piirustusmerkinnät olivat tuttuja jo sieltä porukoitten talon rakentamisajalta.

9.luokan opo tuumasi talvella, että Metriksestä tulee arkkitehti, mulla oli silloin valinnais- ja vaihtoehtokuvikset sekä matikka 10. Olin kyllä kuvataidelukioon hakeutumassa muutenkin, mutta olin lähinnä ajatellut itteeni kuviksen opettajaksi. Lukion opon mielestä ei keskinkertaisilla papereilla olisi mahdollisuuksia arkkitehtikouluun, hänpä ehdotti, että hakisin amikseen rakennuspiirtäjäksi opiskelemaan tai amkkin rakennusmestarilinjalle. Pölyallergikkona ja atoopikkona en mestariksi ajatellut itteeni työmaalle. Hain arkkitehtikouluun ja amkkiin rakennusinsinöörilinjalle ja kolmanena johkin amkkiin mihin ei ollut pääsykokeita. Raksainssipuolelle pääsin heti kättelyssä. Olin ekan vuoden äitiyslomalla, toisen läsnä. Kolmannella arkkitehtikoulun hakukerralla pääsin sisälle pääsykoepisteillä. Sillä tiellä ollaan. Opiskelua 7,5 vuotta, jonkin verran erilaisia alan töitä lähinnä kesinä (perheellinen kun olen), dippatyö palkallisena. Valmisumisesta nyt öööö 17,5 vuotta ja kahdessa eri alan firmassa oon ollut tän ajan. Suunnittelukohteita on kerrostaloista monitoimiareenaan ja päiväkodeista sairaaloihin. Pääsääntöisesti kivaa. Uein tulee sellainen flow-tila, että pitää pistää kello soimaan että huomaa lähteä iltarientoon. On myös sellainen 3 vuoden pätkä, jolloin vihasin työtäni, ja siihen syypää oli yksi tietty tilaajafirma ja niiden viestintätavat.

Nykyiseen vaihdoin läpsystä vaihto -tyyppisesti. Edellisessä paikassa on pyörinyt lomautukset 3,5 vuotta jo, enkä tilaisuuden tultua halunnut jäädä seuraamaan moista.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.7.25 14:38:34

Työskentelen ravintolassa asiakaspalvelussa. Pidän työstäni, koska yksikään päivä ei ole samanlainen, koko ajan oppii uutta (tällä alalla ei oikeastaan koskaan ole täysin valmis!), saa olla ihmisten parissa ja työ on sopivan fyysistäkin. Ihanaa, kun töissä saa liikkua ja tehdä. On myös hienoa olla mukana tuottamassa ihmisille muistoja ja elämyksiä, joista puhutaan pitkään. Työ vaatii vahvaa organisaatiokykyä ja mukautuvuutta alati muuttuviin tilanteisiin, hyvää tunneälyä ja nopeita hoksottimia. Työt eivät myöskään seuraa kotiin.

Päivämäärä:   31.7.25 14:43:58

Ajan rekkaa. Tykkään ajamisesta, tykkään omasta rauhasta yksin hytissä, usein en kuuntele edes radiota ajaessani. Olen ajanut rekkaa jo 15 vuotta. Välillä luin itselleni amk-tutkinnon hieman samaa alaa sivuten (infrarakentaminen), mutta palasin auton rattiin kuitenkin.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   31.7.25 15:06:37

Hammashoitaja!
Teen pelkkää keikkailua ja jononpurkua.

Päivämäärä:   31.7.25 15:13:29

Tämä ei ole päätyöni, mutta vapaa-ajan henkilökohtaisena avustajana kehitysvammaiselle nuorelle toimiminen. Siitä tulee aina hyvä mieli eikä se edes tunnu työltä, todella palkitsevaa ja mukavaa hommaa. Mutta olen tehnyt myös avustamista liikuntavammaiselle henkilölle, ja se työ taas...ei, ei, ei. Rankka työ ja siihen päälle epäkohteliasta puhetta ja kiukuttelua ja loputonta paasausta aikuiselta ihmiseltä, joka oli kaiken lisäksi työnantajani kuten työnantamallissa on.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.7.25 15:19:11

Kuorma-auton kuljettaja. Ajan vaihtolavoja ja kaikkea mitä voi vaihtolavakiskojen päällä kuljettaa. Työni on hyvin monipuolista ja teen laajasti aivan kaikkea.
Toki kaikki jutut töissä ei ole aina sitä suurinta rakkautta, mutta kokonaisuutena pidän työstäni ja menen sinne mielelläni aamulla.

Lähettäjä: Lastenhoitaja 
Päivämäärä:   31.7.25 15:20:28

Olen lastenhoitaja. Vaihdoin alaa aikuisena. Minulla on ihana tiimi ja hyvä yksikkö, jossa koen työntekijöistä välitettävän. Tykkään lapsista ja työn monipuolisuudesta. Ihanaa, kun pääsee joka päivä ulkoilemaan, on lepohetkeä, saa hassutella, liikkua, laulaa yms. En koe työtä kuormittavaksi.

Aikaisemmin ollut eläinalalla ja kaupan alalla esimies tehtävissä ja koen, että nykyisessä työssä on noita samoja piirteitä minulle oikeassa muodossa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   31.7.25 15:31:29

Lakimies eli juristi valtiolla. Aiemmin samassa virastossa eri hommissa, joista tykkäsin myös mutta huonot tulevaisuudennäkymät. Opiskelin sitten toisen tutkinnon työn ohessa.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   31.7.25 15:39:14

Jalkahoitaja. Menemällä kouluun ja harjoitteluun, sekä verkostoitumalla. Tekemällä alkuun aika paljon töitä, ja tinkimään vapaa-ajasta. Tykkään työstäni todella paljon.

Päivämäärä:   31.7.25 15:40:53

Puutarhuri. Olen tehnyt monenlaista hommaa alalla ja aina viihtynyt hyvin. Olen ollut kukkakaupassa sekä viherpuolen kunnossapidossa ja rakennuksessa. Nyt hoidan töissä omaa kasvimaata ja lisäksi ohjaan ja opetan lapsiryhmiä jotka siellä käyvät.

Lähettäjä: Jessi 
Päivämäärä:   31.7.25 15:47:23

Lyhyesti sanottuna vastaan yhtiön henkilöstön kehittämisestä. Tämä on itsenäinen rooli osana talon laajempaa HR-toimintoa, ja mikä parasta, tämä ei kuitenkaan ole esihenkilörooli. Minulle sopii oikein itsenäinen ja vastuullinen toimenkuva ylipäätään ja tässä yrityksessä olen saanut viedä sen ihan uudelle tasolle.

Olen tehnyt HR:ssä muitakin rooleja ja jotkut ovat olleet ihan ok, toiset ihan vääriä valintoja, ja tämä on osoittautunut sellaiseksi, johon ominaisuuteni sopivat kuin nenä päähän. Kun aloitin assistentin tehtävässä yli 25 vuotta sitten, en edes käsittänyt tätä "osaamisen kehittämisen" termiä mutta kun sitä liippaavia juttuja alkoi tulla vastaan vuosien varrella, huomasin olevani siitä todella kiinnostunut ja hakeuduin sitä kohti. Edellisessä työpaikassa sitten lopulta vaihdoin talon sisällä roolia HR Business Partnerista osaamisen kehittämisen tiimiin ja olen nauttinut näistä työvuosista kehittämishommissa niin paljon, että tämän paremmin minulle sopivaa työtä ei varmaan ole olemassa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   31.7.25 16:07:04

Palvelumuotoilija. Itsenäinen asiantuntijarooli eikä esihenkilövastuuta. Olen koko talon resurssi, mukavan poikki organisaation hommaa, työskentelen monien eri ihmisten ja asiantuntijoiden kanssa. Taustana paljon perus asiakaspalvelua josta sitten muotoutunut rooli eri kehittämistehtäviin, olen myös hoitanut asiakassuhteita ja toiminut loppukäyttäjien kanssa. Koulutuksena AMK ja yamk.

Lähettäjä: nougat 
Päivämäärä:   31.7.25 16:42:31

Välinehuoltaja sairaalassa.
Pesen, desinfioin ja steriloin leikkaussaleista sekä hammashoitoloista tulevat instrumentit. Myös muita sairaalan sisäisiä asiakas pisteitä on joista yksi suosikkini on Endoskopia yksikkö.
Viisi vuotta on nyt tätä tehty ja edelleen samalla innolla, kun ensimmäisellä viikolla.

Päivämäärä:   31.7.25 16:47:31

AP täällä. Kiitos oikeasti paljon teidän kirjoituksista.

En vain ole löytänyt vielä omaa juttuani, se harmittaa hirveästi. En vaadi työltä paljon, mutta haluan työn olevan jotain muuta kuin täysin tylsää, mutta ne myöskään halua liikaa vastuuta tai liikaa opeteltavaa, menee mielenkiinto samantien.

Yksi tosi kiva työpaikka mulla oli ennen tätä nykyistä, mutta siellä oli oikeasti huono johtaminen ja se alkoi näkyä joka toisessa työntekijässä. Muista syistä sitten muutin paikkakunnalta pois, joten se työpaikka sai muutenkin jäädä. Nyt olen ollut 2,5 vuotta nykyisessä hommassa, talon sisällä muutamallakin osastolla. En vain löydä paikkaani, kaikki tuntuu pakkopullalta ja olen niin herkkis, etten kestä kauheeta stressiä tai painetta (enää, tai ole koskaan kestänytkään).

Yrittäjäksi minusta ei ole, enkä halua.

Itse asiassa kaikki ne työt, josta tykkäisin, ovat huonohkosti palkattuja. Esim. varastotyöt. Olen hyvä ajamaan trukilla ja tykkään siitä, mutta palkka ei ole kummoinen. Lisäksi monessa paikassa vain kiristetään työntekijöistä ja kiire on kova.

Sitten tallihommat. Mulla on pitkä tauko (yli 10 vuotta) hevostelusta aikuisiällä ja se näkyy. En ainakaan tänhetkisellä tilanteella olisi valmis tallihommiin kylmiltään.

Joo, tää kuulostaa valittamiselta, mutta myös uupuneen ihmisen kirjoitukselta. Sitä ei aina näe omaa tilannettaan pidemmälle, joten tämä topic antoi kyllä uusia näkökulmia silti.

Työelämää ois jäljellä vielä yli 30 vuotta, joten olisi kiva jaksaa sinne asti menettämättä järkeään ja elämäniloaan...

Päivämäärä:   31.7.25 16:55:57

Nykyisessä työssä mättää siis työn pirstaleisuus, paljon hommia myös tietokoneella (en ole hyvä niissä), perehdytys on vähän niin ja näin, pitäisi vain olla vielä itseohjautuvampi, mutta en vain ole, tarvitsen selkeät ohjeet työn tekemiseen ja tässä työssä ehkä odotetaan enemmän sellaista että osaa jo kaiken valmiiksi :D). Olen siis ollut jo sen verran kauan työssä, että minun ''pitäisi'' jo osata se...

Työnjohtaja on toisessa toimipisteessä, joten häneltä ei saa sellaista päivittäisjohtamista varsinaisesti. Ehkä luottaa siihen, että kyllä me pärjätään...

Jotenkin en pysty omaksumaan niin paljoa tietoa, kuin tässä työssä vaadittaisiin. Pelkään virheitä, koska ne virheet näkyy mahdollisesti pitkälle eteenpäin.

Nyt kun kirjoitan tätä, tulee entistäkin selvemmäksi että ehkä tuo ei ole se minun paikkani myöhemminkään. Talossa on kyllä hemmetin hyvät edut ja muuten ns. arvostettu työnantaja. Mutta silti...

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   31.7.25 16:57:22

IT-alalla konsulttina. Kahta samanlaista päivää ei ole, joten mielenkiinto pysyy yllä. Vaatii hyvää resilienssiä; joustavuutta ja kykyä mukautua kulloiseenkin tilanteeseen sekä kykyä sietää jatkuvaa epävarmuutta. Luovuudesta plussaa kun vakioratkaisut eivät aina toimi. Voi tehdä usein etänä ja työn tekoajankohtaa voi vähän säätää.

Päivämäärä:   31.7.25 17:03:51

k, mene tehtaaseen liukuhihnahommiin. Mikäli vuorotyö ei ole ongelma, niin palkkakin on usein aika hyvä. Yksitoikkoinen työ todennäköisesti sopii sinulle paremmin, kuin monelle muulle ja sekin on vahvuus.

Lähettäjä: Emäntä 
Päivämäärä:   31.7.25 17:05:04

Pidän kylällä maalaisputiikkia oman tilan ja lähitilojen tuotteille sekä kahvilaa siinä samalla ja B&B. Tarjoan lisäksi kasvo- jalkahoitoja silloin tällöin. Tämä sopii minulle paremmin kuin toimistotyöt joista vaihdoin muutettuani maalle. Tuntunut aika unelmalta ja olisi ehkä jäänyt toteuttamatra ellei oltaisi tilallisen mieheni kanssa löydetty toisiamme. Ensin myytiin suoraan tilalta mutta sitten tuli niin täydellinen kauppatila omalta kylältä myyntiin etten voinut olla tartumati tilaisuuteen kun saatiin yhteistyöt muidenkin lähitilojen kanssa sovittua.

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   31.7.25 17:06:53

Luokanopettaja, odotan jo innolla uusia ekaluokkalaisia! Ensi viikolla nähdään.

Päivämäärä:   31.7.25 17:16:46

''mene tehtaaseen liukuhihnahommiin. Mikäli vuorotyö ei ole ongelma, niin palkkakin on usein aika hyvä. Yksitoikkoinen työ todennäköisesti sopii sinulle paremmin, kuin monelle muulle ja sekin on vahvuus.''

No kun olen ollut, tällä nykyiselläkin työnantajalla juuri tuollaisissa hommissa. Pointti on siinä, että se on aivan liian tylsää. Tuntuu, että menen hukkaan siinä. Tiedän olevani hyvä ''jossain'', enkä pääse tuollaisessa liian yksinkertaisessa hommassa käyttämään sitä. Työ on mulle joko liian tylsää tai liian vaativaa, en ole helppo, tiedän! :D

Tavallaan tekisi mieli palata sinne vanhalle paikkakunnalle, mutta työmatka kasvaisi aika paljon. En tiedä jaksaisinko sitä esim. talvisin. Työmatkaa tulisi n. 100 km / pv. Tiedän, että varmaan pääisisin sinne takaisin, jos vain pyytäisin. Siellä on porukkakin vaihtunut osittain, työnjohtoa myöten. Jollekin tuo työmatka ei ole paljoa, mutta on se nykyiseen verrattuna noin 20 kertaa pidempi matka - myös ajallisesti.

Lähettäjä: Ärrä 
Päivämäärä:   31.7.25 17:25:22

Puutarhuri kaupungilla. En vaihtais.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.7.25 17:31:19

Emäntä, kuulostaapa sinun elämä ihanalta! Mä varmasti rakastaisin tuollaista työtä. Harmi, kun ei pää kestäisi asua maalla koko ajan.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   31.7.25 17:54:14

Esihenkilö siivousfirmassa.

Päivämäärä:   31.7.25 18:34:25

Technical art director pelialalla. Luovaa ongelmanratkaisua, liki vapaat työajat, saa mentoroida junnuja ja tuntea paljon onnistumisia :) Mutta rankkaa ja vaativaa hommaa, eikä tätä edes pääse tekemään ilman palavaa intohimoa alalle.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   31.7.25 19:55:45

Olen kirjastovirkailija ja ajan myös kirjastoautoa.

Lähettäjä: Amisope 
Päivämäärä:   31.7.25 20:16:22

Pop on varmaan samassa amiksessa opettajana.
Ammatin opettaminen on ihanaa ja monipuolista, koko ajan saa olla alan aallonharjalla+ tosiaan työnantaja tukee ja antaa resursseja kehittämiseen.
Työhön liityy myös muita, kiinnostavia tehtäviä ja projekteja.

Lähettäjä: Copycat 
Päivämäärä:   31.7.25 20:21:37

Sairaanhoitaja teho-osastolla

Päivämäärä:   31.7.25 21:42:14

Kengittäjä

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   31.7.25 22:16:15

Kaupassa myyjänä

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   31.7.25 22:20:00

Sairaanhoitaja akuuttihoitotyössä.

Lähettäjä: Katti 
Päivämäärä:   31.7.25 22:25:02

Puutarhuri hautausmaalla. Kertaakaan en ole katunut, että vaihdoin alaa myyjästä puutarhuriksi.
Ainoa huono puoli hautausmaalla on kausityö.

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   31.7.25 22:39:06

Sairaanhoitaja olen, mutta lähärityyppistä työtä (hoivakodissa). Parasta työssä on silti työkaverit, en minä niistä perseiden ruokkoamisista varsinaisesti nauti, mutta aina menen mielelläni töihin.

Lähettäjä: katti 
Päivämäärä:   31.7.25 22:51:42

Eläintarhaeläinten hoitaja. Työ on rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti eikä palkka ole mitenkään riittävä, mutta silti en voisi kuvitella tekeväni mitään muuta.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   31.7.25 23:05:43

Oon kirjanpitäjä suuryrityksessä, maailman helpoin duuni kun kaikki sontahomma on riisuttu roolista pois. En tee reskontria, en palkkoja, tai muita vastaavia, vain perus pääkirjanpitoa ja tilinpäätökset sun muut. Jutellaan tilintarkastajien kanssa pari kertaa vuodessa mukavia. Kerran kuussa on kiireisempää aikaa, sen jälkeen niin löysää ettei kukaan uskois mua ikinä. Palkka kohdillaan, nousi juuri tonnilla kun vaihdoin duunia :D Seuraavaan paikkaan pyrin samaan korotukseen vähintään. Opiskelen vähän uusia juttuja tämän nykysen työn rinnalla, niin palkan nostaminen helpottuu ja on täysin realistista.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   31.7.25 23:11:28

Ja kivaa mun työstä tekee se, että työ on riittävän mielenkiintoista, se sopii mun luonteelle (lähes täysin itsenäistä duunia) ja siinä on myös mukavia tulevaisuudennäkymiä, aina on jotain missä voi kehittyä (myös maailmalle). Ja vähän kun maalari, kun tekee niin saa "jotain aikaiseksi". Nykyisen paikan työt ei myöskään tule uniin, korkeintaan työkaverit jossain aivan ihme muussa asiayhteydessä :D Mutta ne on lähinnä hauskoja ja se varmaan kertoo paljon. Toki mut on aiemmin keitetty alalla varsinaisessa hornankattilassa, niin paineensietokyky on osaamisen myötä kehittynyt hyväksikin jopa ja osaan nauttiakin nykyisestä duunistani.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   1.8.25 00:08:13

Hevosenhoitaja varsojen ajo-opetukseen keskittyvällä tallilla. Ihan parasta hommaa

Lähettäjä: Lehtori 
Päivämäärä:   1.8.25 08:38:40

Ammattikorkeakoulu lehtori eli opettaja.
Opettaminen on mun sydämen työtä. Rakastan sitä. Homma on ajoittain hyvinkin raskasta stressaavaa, mutta todella itsenäistä ja mielenkiintosta. Tässä hommassa ei tule koskaan valmiiksi. Aina voi tehdä paremmin ja kehittää opetusmenetelmiä, omaa osaamista ja haastaa opiskelijoita.

Tein pitkän uran ensin teollisuudessa, jonka jälkeen kouluttauduin hieman lisää (opettajan pätevyys) ja pääsin alalle. Rakastan työtäni.

Päivämäärä:   1.8.25 09:13:10

Tämä on vähän vaikea.. Mä OIKEASTI tykkään ihan hirveästi työstäni opettajana (yläkoulu), mutta olen todella surullinen siitä, millaiset puitteet työlle annetaan. Resurssien puute ja liika työmäärä kuormitta sekä henkilökuntaa että nuoria. Alanvaihtoa olen miettinyt paljon.

Uskon, että näin on todella monella eri alalla työskentelevällä ihmisellä nykypäivänä -ammatti on sinänsä oikea ja mukava, mutta työnkuva on väärä ja työntekijä on työnantajalle vain resurssi, josta otetaan kaikki irti.

Aloittajalle tsemppiä ja toivottavasti löydät oman juttusi. Mä olen vähän pessimistinen ja ajattelen, että ei se vaihtamalla parane, vaan omat ongelmat kaikilla aloilla.. (Vaikka oma puoliso onkin pääosin tyytyväinen vaihdosta valkokaulushommista metsäkonekuskiksi.)

Päivämäärä:   1.8.25 09:24:17

Projektipäällikkö infra-alalla, kunnallistekniikan tilaajapuolella. Supermielenkiintoista ja hyvä työhteisö. Kuten muutkin rakentamisen ammattilaiset tässä ketjussa: on kiva tehdä jotain konkreettista!

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   1.8.25 09:26:05

Lomittaja.
Mulla on aivan ihanat vakitilat, hyvin harvoin niitä raskaita paikkoja (henkisesti tai fyysisesti). Matkat kohtuullisia.
Tässä työssä tekemällä oppii. Ensin olin töissä jonkun aikaa suoraan tilalla, takana ainoastaan hevoskokemus. Siitä se lähti. Ja palkkakin on parempi kuin tilatyöntekijöillä.

Lähettäjä: Hji 
Päivämäärä:   1.8.25 09:36:04

Toimintaterapeutti erikoissairaanhoidossa.
Itsenäistä ja merkitykselliseltä tuntuvaa työtä, mielenkiintoista ja vaihtelevaa.

Päivämäärä:   1.8.25 15:18:39

Up, nostetaan taas

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   1.8.25 15:30:51

Sairaanhoitaja lähisairaalan vuodeosastolla.

Pidän työstäni, koska yksikään päivä ei ole samanlainen, koko ajan oppii uutta (tällä alalla ei oikeastaan koskaan ole täysin valmis!), saa olla ihmisten parissa ja työ on sopivan fyysistäkin. Ihanaa, kun töissä saa liikkua ja tehdä.
Koen työni merkityksellisenä. Tulee hyvä mieli, kun voi auttaa ihmisiä, ja helpottaa heidän tuskaansa.
Työ vaatii vahvaa organisaatiokykyä ja mukautuvuutta alati muuttuviin tilanteisiin, hyvää tunneälyä ja nopeita hoksottimia, ja jatkuvaa kouluttautumista.
Potilaita on 18-110-v. Ja kaikkia maailman vaivoja kirurgisista sisätautien kautta geriatrisiin ja saattohoitoon.
Vain narkkipotilaat eivät ole niin mukavia.

Ja meillä on maailman paras työporukka ja esihenkilöt.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.8.25 15:37:35

Löytyisipä sellainen työ mihin olisi kiva mennä. Nykyisessä työpaikassa on kyllä kivat työkaverit, mutta siitä itse työstä en pidä. Liian sosiaalista ja se kuormittaa sen verran, etten jaksa tavata ketään työpäivän jälkeen.

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   1.8.25 16:25:28

"Esim. varastotyöt. Olen hyvä ajamaan trukilla ja tykkään siitä, mutta palkka ei ole kummoinen. Lisäksi monessa paikassa vain kiristetään työntekijöistä ja kiire on kova."

Ei välttämättä oo huonot palkat varastolla, jos tes on AKT. Ite olin aiemmin varastolla ja ihan ok tuntipalkan päälle tehtiin paljon viikonloppuja niin joskus palkka saattoi alkaa jopa nelosella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.