Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinä, joka OIKEASTI tykkäät työstäsi

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   31.7.25 12:46:00

Mitä työtä teet? Mua ei kiinnosta palkkasi, mua kiinnostaa että mikä on se työ, jota juuri sinä teet innoissasi, tunnet työhön sitä ''imua'' ja jonne palaat loman jälkeen oikeasti hyvällä mielellä?

Terveisin, omaan työhönsä totaalisen kyllästynyt & työuupumusta läpikäyvä tyyppi, joka on miettinyt päänsä puhki kaiken maailman mahdollisuuksia ja töitä.

Re: Sinä, joka OIKEASTI tykkäät työstäsi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 12:51:05

cnc koneistaja, mutta manuaalikoneistus on se mun juttu. kiva pähkäillä ja keksiä ja ne ahaa elämykset parhaita. ei tule tylsää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.7.25 12:55:07

Kääntäjä yrittäjänä.

Päivämäärä:   31.7.25 12:55:22

Toimitilaratkaisuja yrityksille

Päivämäärä:   31.7.25 12:57:12

Olen tohtori opiskelija eli teen työkseni tutkimusta. Pääasiallinen työ on oman tutkimuksen tekeminen, mutta työhöni kuuluu myös kandi ja DI tason opiskelijoiden ohjausta, sekä olen myös kurssiavustajana professorini kursseilla.

Työni on suurimmaksi osaksi hyvin itsenäistä ja olen itse vastuussa siitä, että pysyn aikataulussa ja että tutkimus täyttää sille asetetut kriteerit. Minua ei kukaan tsekkaile välttämättä edes joka viikko, joten jos hommat ei etene niin se on oma vika ja kostautuu myöhemmin. Olen töissä ulkomaalaisessa yliopistossa ja työaikani on 40h / viikko, mutta käytännössä tämä tunnit paukkuu kyllä aina yli koska tutkimusta ei koskaan tehdä 8-16 vaan työt loppuu kun ne on paketissa. Deadlinea vastaan töitä painetaan välillä kellon ympäri jos tarvitsee.

Näitä hommia ei tee kukaan, joka ei suhtaudu omaan topiikkiin ja tieteeseen intohimoisesti. Parasta ja pahinta tässä työssä on muut erittäin älykkäät ihmiset, jotka sinun pitää omalla tutkimuksellasi vakuuttaa. Suurimmalle osalle ihmisistä tämä ura ei sovi, sempä takia niitä tohtorin tutkintoja on kohtuu harvalla.