Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pimeän ja jään vangit- kirja!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.7.25 05:15:22

Hei sinä, joka tätä suosittelit! Luin kirjan juuri loppuun ja kuten arvelin, niin tämähän oli varsin mainio! Tykkään tämän tyylisestä faktaan pohjaavasta kertomakirjallisuudesta (ihan suorana tietokirjana tätä ei tuskin voi pitää, kun aikalaisten kertomukset ovat osin ristiriitaisia, vaikka kai tämä tietokirjaksi luetaan?).

Ehdottoman kiinnostava teos vaarallisesta ja uhkarohkeasta retkestä, joka olisi voinut päättyä toisinkin. Löysinpä kirjasta henkilön, johon osasin kovasti samaistuakin ja totesin jälleen kerran, että silloin ja nyt tiedonhalu ja innovointi ei ole koskaan väärin.

Ja sinulle suosittelija: Lue Uusman Naparetki - minun rakkaustarinani ja Koiviston Mies ja merilehmä. Jos pidit tästä, pidät myös näistä! Uusman kirjan aihe, Andree- retkikunta mainittiin myös tässä suosittelemassasi kirjassa.

Re: Pimeän ja jään vangit- kirja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.25 05:27:52

Okei.

Päivämäärä:   31.7.25 05:29:25

Ylisviiva, asia tuskin koskee sinua, kun et lue kirjoja, mutta kiitos nostosta. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.25 05:39:21

:)

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   31.7.25 06:21:03

En ole se suosittelija, mutta pistetäänpäs vinkit korvan taakse. :)

Päivämäärä:   31.7.25 06:42:19

Ei tämä ehkä kaikkien kirja ole ja alku käynnistyi hitaasti, mutta kahdensadansivun paikkeilla luki ahmien lopun. Ihan kammottavaa, millaisin eväin nuo ihmiset ovat matkaan lähteneet!

Ja lupasin tosiaan tulla kertomaan mielipiteeni, suosittelijan nimi on unohtunut.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   31.7.25 06:52:28

Jään voima on toinen naparetkeen liittyvä kirja, jonka luin jokin aika sitten ja voin suositella. Kertoo sekä Endurancen matkasta että sen etsinnästä.

Päivämäärä:   31.7.25 06:58:18

Endurance on sama laiva kuin tässä mainitsemassani kirjassa. Nimettiin vain uudelleen myöhemmin.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   31.7.25 07:00:50

Ei ole sama laiva, mutta de Gerlache kyllä myöhemmin myi Shackletonille laivan, josta tuli Endurance.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   31.7.25 07:20:38

Suuri osa tutkimusmatkoista tehtiin näin jälkiviisaan näkökulmasta aika heppoisin eväin. Varmaan samaa mietitään tulevaisuudessa nykyisestä avaruuden valloittamisesta.

Ja kivoja kohtaloita, kun selvisi tuolta, ei kun maailmansotaan kuolemaan...

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   31.7.25 08:58:23

Jee, onpa kiva kun tykkäsit! Kirjastotyöntekijälle on aina jännä paikka suositella jotain, mistä itse on kovasti pitänyt :)

Minä en yleensä tykkää siitä jos tietokirjan tekijä nostaa itsensä jotenkin osaksi tarinaa. Tuon kirjan loppuluku oli minusta kuitenkin todella hyvä.

Olin kyllä myös onnellinen siitä, että tämä ei ollut mikään varsinainen katastrofitarina, joka päättyy siihen että kaikki kuolevat mitä kauheimmilla tavoilla syötyään ensin toisensa.

Lähettäjä: kesähellu 
Päivämäärä:   31.7.25 10:16:02

Suositus kirjalle myös täältä!
Luin kirjan toissa/viime vuonna (?) ja ajattelin lukea nyt uudestaan.
Shackletonin matkasta olen lukenut pari kirjaa, valitettavasti en nyt muista nimiä (en pidä kirjaa lukemistani kirjoista ja kun lukee paljon, niin tarkat nimet häviää).

Päivämäärä:   31.7.25 14:14:31

Malla, kivaa, kun tavoitin sinut tällä viestillä. :) Saa suositella lisääkin! Olen siinä mielessä helppo, kun käytännössä kaikki kiinnostaa ja plussaa on, jos voi oppia jotakin uutta. Mutta toki tykkään lukea kyllä ihan dekkareitakin jne, kunhan tarina on hyvin kirjoitettu. Genreinä scifi ja suurin osa fantasiasta on sellaista, etten niitä lue ja lisäksi kaikki liian hattarahöttöinen hömppä, tyyliä seitsemän sisarta.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   31.7.25 15:39:00

Insinööri Andren retkestä on kelvollinen elokuvakin olemassa! Kaikkea sitä on historiassa touhuttukin…

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.