Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mummo huvipuistoon

Lähettäjä: Retki 
Päivämäärä:   31.7.25 00:09:28

Kokemuksia viedä mummo nyt 93v huvipuistoon päiväksi? Siis laitteisiin yms. Pituuden puolesta pääsee kyllä, ei tarvitse mitään rollaattoria liikkumisessa mutta varmaan pitää minun hänet viedä niihin laitteisiin asti että varmasti pääsee. Ja mitä ne varoituskyltit piti sisällään ? Mummolla ei mitään ihmeellisiä vaivoja että senkin puolesta voisi mennä hyvin.

Re: Mummo huvipuistoon

Lähettäjä: Jäät ilman 
Päivämäärä:   31.7.25 00:14:17

Kannattanee kysyä ensin siltä mummolta onko kiinnostusta mennä mihinkään laitteisiin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   31.7.25 00:25:29

Mihin huvipuistoon olette menossa? Varoituskyltit riippuvat laitteesta, usein niitä on näkyvillä myös nettisivuilla. Joitain laitteita ei suositella jos on esim. sydänongelmia tai tuki- ja liikuntaelinsairauksia, ja joissain (hurjissa) laitteissa on vaatimuksena että laitteeseen täytyy päästä kyytiin ilman kenenkään apua. Luultavasti kaikista Suomen huvipuistoista löytyy vanhemmallekin väelle soveltuvia laitteita, esim. Linnanmäellä vaikka Maisemajuna, Rinkeli, ja miksei myöskin esim. Pikajuna ja Propelli.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.7.25 04:45:22

Haluaako se mummo mennä?

Lähettäjä: nacomi 
Päivämäärä:   31.7.25 06:16:48

Ihana ajatus! :) Mun mummi puhuu myös usein, että haluaisi vielä kerran oikeasti Linnanmäelle ja hurjaan vuoristorataan. Hän on ollut aika rämäpää leidi koko elämänsä. Harmi vaan, että hänen terveytensä puolesta se ei ole niin vaan järjestettävissä, kunto heikkeni hänellä todella nopeasti ja on nyt ihan petipotilas ollut jo pitkään. Mutta jos vaan mummin kunto vielä kohenee, niin olemme kyllä luvanneet sisarusteni kanssa mummin ehdottomasti sinne vielä viedä, vaikkei hän nyt ehkä siihen ihan kaikista hurjimpina vuoristorataan enää pääsisikään.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.7.25 07:17:58

Toivottavasti tämä tosiaan on mummon oma toive. Ja kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka ihminen olisi ikäisekseen hyväkuntoinen niin tuossa iässä se kroppa nyt vain on hauraampi kuin työikäisellä. Siellä on monia laitteita, jotka tekevät rajuja äkkipysäyksiä ja nykäisyjä ja niistä turvakaarista huolimatta siellä voi niska tai selkä saada sellaisen riuhtaisun, että se on tuon ikäiselle tosi pahasta.

Olen itse terve ja työikäinen, mutta selkäni on ollut töissä kovilla kun olen nostanut ja kääntänyt itseäni painavampaa ihmistä ilman apuvälineitä. Olen aina tykännyt hurjista laitteista, mutta enää en uskaltaisi moniin niistä mennä kun yhdessä sellaisessa huomasin, että juuri tärähtävä äkkipysäys tuntui selässäni tosi ilkeältä. Näin ei ollut nuorena kun selkäni oli vielä priimakunnossa.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   31.7.25 07:34:37

Linnanmäelle voisin viedä, ja olen vienytkin. Sisäänmeno on ilmaista, mummo istui eri pisteissä, nautti tuoksuista ja tunnelmasta, ei mennyt laitteisiin.
Oma äitini oli 85 viime kesänä, oltiin Köpiksessä ja Tivolissakin päivä. Uskaltautui karuselliin. Muuten mutusti churroja ja vahti laukkuja. Syötiin hyvin Tivolin sisällä olleessa ravintolassa.
Mutta turha kuvitella mummon ajavan enää törmäilyautoja tai viillettävän jossain hurjassa kieputtimessa, itsellekin +60 v oli Lisebergin vuoristorata vähän liikaa, näytti puuvuoristoradalta, mutta onkin ihan oikea kiituri…
Tärkeintä on, että mummo saa istua ja syödä hyvin, auton pitää tulla portille viemään ja hakemaan. Eikä näillä ilmoilla mummot liiku oikeastaan mihinkään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.7.25 09:13:47

Linnanmäki ihana paikka käydä vaikkei mene laitteisiin. Kun lapset oli huvipuistoiässä niin minusta oli ihana kulkea ja istuskella ja katsella menoa kun olin heidän kanssaan siellä. Ehkä mummokin vaan haluaa sitä eikä laitteita ? Ja ostaa jätskiä, hattaraa ja käydä vaikka syömässä siellä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.