Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Siivouspalvelu, onko

Lähettäjä: pröystäilyä? 
Päivämäärä:   30.7.25 21:13:37

Käykö kenenkään luona siivooja? Olen kiireinen ja inhoan siivoamista, olen pohtinut että palkkaisi siivoojan, joka perussiivoaisi talon kerran kuukaudessa.
Olisiko kannattava sijoitus? Onko tullut kuittailua tuttavilta, kun ei saa itse edes siivottua?

Re: Siivouspalvelu, onko

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.7.25 21:18:21

Sanoisin, että kotikonnuilla Kainuussa olisi pröystäilyä, mutta täällä pääkaupunkiseudulla ihan tavallista. Ihan sama kuittaileeko joku, jos kuittailee niin hän voi sitten varmaan tulla siivoamaankin. Olen myös itse miettinyt krt/kk siivoojaa, satsaus kotiin ja omaan hyvään oloon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.25 21:18:50

Ottaisin itsekin, jos tekisin kokopäivätyötä. Ja olen kotisiivooja :D. Näillä tunneilla ei raha riitä, mutta tilaa sinä niin saan lisää töitä. Me siivotaan aivan tavallisia koteja, toki on myös selkeästi varakkaiden koteja, ja niitä, joihin sossu on hankkinut siivouksen. Pääasiassa kuitenkin aivan tavallisten ihmisten koteja. Yksi mummo aina sanoi, että hän vihaa siivoamista ja kysyy, saako nostaa jalat pöydälle ja nauttia kun ei tarvitse itse siivota. On kuulemma siivonnut elämässään aivan tarpeeksi. Ja kyllä, kehotan aina ottamaan jonkun hyvän juoman siihen kaveriksi <3.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   30.7.25 21:32:52

Meillä käy juurikin kerran kk siivooja ja se on ihan parasta! Tähän päädyttiin kun mies siirtyi yrittäjäksi ja tekee entistä vähemmän kotitöitä, joten sai luvan "ostaa" vapaalipun varsinaisesta siivouksesta sillä, että maksaa kerran kk siivoojan. Sen lisäksi sitten on robotti-imuri ja pesen vessan muutaman kerran ja tietysti keittiön tasojen pyyhintää jne, mutta sellaista perusteellisempaa siivousta ei nykyään tarvitse itse tehdä yhtään ja se on ihanaa. Esim saunan laseja en pese nykyään itse yhtään, pysyy riittävän puhtaana tuolla kerran kk siivousvälillä. Meillä nyt sellainen siivouspalvelu, jossa kerrallaan kaksi siivoojaa paikalla, jolloin ovat tietysti puolet lyhyemmän aikaa. Tämä osottautunut koirakodissa hyväksi, ei ole kun pari tuntia jotka täytyy järjestää niin, että on koirien kanssa kotona/muualla. Eli suosittelen lämpimästi! Ja on täällä pk-seudulla ihan normi juttu, ei tarvitse mitenkään hävetä sitä.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   30.7.25 21:34:14

Minkäs verran maksaa sellainen perus kuukausittainen siivous? Joo toki tiedän että riippuu siitä mitä kaikkea siivoukseen sisältyy, mutta nyt esimerkkinä ihan perus kodin siivous? Imurointi, lattioiden pyyhintä/pesu, tasojen pyyhintä, pölyt (kuuluuko pölyt normisiivoukseen)? Itse miettinyt olisiko varaa. Meillä omakotitalo kahdessa kerroksessa 110 neliötä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.7.25 21:35:55

Mulla kävi joskus vuosia sitten siivooja yksiössä kerran kuukaudessa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.7.25 21:35:56

No ei ole pröystäilyä.
Meillä on jo 30 vuotta käynyt siivooja joka perjantai.
Itse pidetään ylläpitosiivousta päivittäin ja tavarat paikoillaan. Ja keittiö siivotaan itse.
Siivooja imuroi, moppaa, pyyhkii pölyt, siivoaa vessat ja kylppärit, ja talvella kantaa sisään viikon takkapuut.
Kaksi kertaa vuodessa ikkunat ja saunan siivous.

Helpottaa niin paljon lapsi- ja koiraperheen arkea, hervostelua ja muita harrastuksia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.7.25 21:37:48

Asun pk-seudulla ja on ihan tavallista että kotona käy siivooja ja ruokaa tilataan Ruokaboksista. Ottaisin itsekin jos pääsisin yli siitä ahdistuksesta, että meillä on hankalasti siivottavia tavaroita ja tuntuu väärältä että joku muu joutuisi niitä siivoamaan, vaikka itseänikään ei huvita.

Päivämäärä:   30.7.25 21:43:31

??: kyllä me siivotaan! Se vaan pitää sopia, että siivotaanko kauemmin vai jätetäänkö joku tietty juttu tekemättä. Mutta ei haittaa, siksi me tullaan, ettei sinun tarvitse!

Lähettäjä: Pakki 
Päivämäärä:   30.7.25 22:11:52

Asun kahdestaan kumppanin kanssa ja meillä käy siivoja, enkä tästä enää suostu luopumaan. Pihistetään tarvittaessa mistä tahansa muusta :D

Tiedä sitten, ihmetteleekö ihmiset selän takana, kun ei siivota itse, mutta eipä kyllä paljoa kiinnosta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.7.25 22:21:14

Jos olisi varaa, niin ottaisin ja sillä olisi myös työllistävä vaikutus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.25 22:57:17

Jos on mahdollisuus, niin kannattaa ehdottomasti kyllä. Tosiaan hyvä työllistävä vaikutus ja omaa elämänlaatua parantava palvelu.

Lähettäjä: hww 
Päivämäärä:   31.7.25 01:21:32

Eihän siinä mitään väärää ole, että ostaa siivouspalvelun. Mutta ihan jokainen tekijä ei siivoa hyvin tai oikein, joten kannattaa vähän kysellä miten työnsä tekevät, menetelmät, aineet, jne.

Äitini on vanha ja raihnainen ja hänellä on nyt toinen siivousfirma menossa. Ekasta firmasta kävi tekemässä vaihtelevasti itse yrittäjä tai joku työntekijöistä. Nyt toisesta firmasta käy tekemässä joku työntekijöistä, ei itse yrittäjä.

Äiti on joutunut puuttumaan moniin asioihin ja jopa kieltämään joitain juttuja. Eikä siinä siivoustyylissä ja -tavoissa ole mitään järkeä.

Lattiat olisi tarpeellista joskus pestä, mutta ei siivoojan voi antaa pestä niitä, kun tyyli on se, että lotataan läpimärällä mopilla lattiat, eli vain levitetään vettä lattialle, sohitaan mopilla sinne tänne ja jätetään parketti märäksi. Eihän parketti sitä kestä eikä tuolla tavalla puhdasta tule. Tätä harrastettiin jo aiemmassa siivousfirmassa ja näköjään nykyisessäkin.

Joskus näin kun siivooja "pesi" parketin ja olin ihan järkyttynyt. Käytti vanhaa froteepyyhettä jota huljutti vesiämpärissä ja vain levitti likaa ympäriinsä, ei siis poistanut lattioita roskia ja pölyjä ennen luuttuamista vaan alkoi suoraan pyyhkiä lattioita märällä pyyhkeellä, jota ei paljon puhtaaksi puristanut. Aurinko paistoi ikkunasta ja lattiat olivat ihan likarantuisia ja kun kokeilin kädellä, niin lattiat olivat ihan hiekkaiset. Eli ei olleet puhdistuneet siivoojan käynnillä yhtään!!

Lopputulos tuollaisessa "pesemisessä" on myös ollut se, että lattiat on ihan tahmeat. Väärää pesuainetta ja ihan liian paljon. Ja äiti maksaa tuosta. Ja on joutunut kieltämään, nykyiseltä firmalta lattioiden pesemisen.

Joissain huoneissa lattiamateriaali kestää vettä, ja niissä sama homma. Lattia pyyhitään miten sattuu märällä mopilla niin, että se jää ihan likomäräksi. ja kuivuminen kestää ikuisuuden. Lattiaa ei siis edes kuivata tuon vedellä lottaamisen jälkeen.

Siivooja myös jättää vesiämpärin keskelle parkettia ja käy kastamassa siinä jokaista rättiä vuorotellen. Vaikka kuinka on sanottu, että laita se ämpäri pois parketilta, niin ei tapahdu.

Ja se siivoaminen on muutenkin lian levittämistä. Rätillä vedetään sinne tänne kamalaa vauhtia, eikä liikkeissä ole mitään järjestelmällisyyttä. Aseptiikasta ei tietoakaan. Likaa vain levitellään.

Sanominen ei auta. Palautteen antaminen ei auta. Ei auta sekään, että minä annan palautetta äitini puolesta. Vaikka äitini maksaa tuosta.

Kiinnostaisi tietää ammattitaitoisten siivoojien näkemyksiä. Onko teidät opetettu lottaamaan vedellä ja läträämään miten sattuu likaa levittäen, vai onko opetettu siivoamaan niin, että pinnat ei mene pilalle ja lopputuloksena on puhtaat pinnat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.25 05:02:55

"Kiinnostaisi tietää ammattitaitoisten siivoojien näkemyksiä. Onko teidät opetettu lottaamaan vedellä ja läträämään miten sattuu likaa levittäen, vai onko opetettu siivoamaan niin, että pinnat ei mene pilalle ja lopputuloksena on puhtaat pinnat?"

Ei kyllä missään kohteessa, jossa olen työskennellyt, olla enää käytetty mitään vesiämpäreitä. On kostutuspullot joilla kostutetaan tietty määrä luutuja/moppeja/lattiarättejä, ja niillä pyyhitään. Kun yksi menee likaiseksi, sen voi kääntää toisinpäin jos mahdollista, tai vaihtaa puhtaaseen. Mutta ei tosiaan uiteta mitään vesisankoissa. Ja se on totta, että usein aikatauluun ei mahdu sekä lattian imurointia ja moppausta, eli silloin lattia pelkästään mopataan tai pyyhitään, mutta sekin tehdään nihkeällä, ja kuten sanoin, moppi tai luutu vaihdetaan puhtaaseen kun tarve vaatii. Ja moppaus tai pyyhintä tehdään niin, että likaa ei levitetä, vaan se kuljetetaan mukana. Joissain tapauksissa lattia saatetaan mopata erittäin märällä mopilla, mutta silloin on yleensä kyse jostain julkisen tilan kivilattiasta joka kestää märkää, eikä yksityisasunnosta. Meidänkään firmassa ei joka kohteeseen saa kunnon moppeja vaan joutuu käyttämään noita froteepyyhkeitä, se on vähän inhottavaa koska niillä lattian pyyhkiminen on paljon hankalampaa ja hitaampaa. Mutta ei siis mitenkään outoa tuo pyyhkeiden käyttö.

Lähettäjä: Hupsu 
Päivämäärä:   31.7.25 05:15:22

Ei ole pröystäilyä. Ihan hyvin mielin ostat siivouspalvelun vaan avuksi, jos siltä tuntuu!

Päivämäärä:   31.7.25 08:15:54

Kiinnostaisi tietää ammattitaitoisten siivoojien näkemyksiä. Onko teidät opetettu lottaamaan vedellä ja läträämään miten sattuu likaa levittäen, vai onko opetettu siivoamaan niin, että pinnat ei mene pilalle ja lopputuloksena on puhtaat pinnat?

Minut on opetettu siivoustyöhön sekä eri materiaalien tuntemukseen kotitalousoppilaitoksen laitoshuoltaja- linjalla eikä siihen kuulunut mitään tuollaista.
Ikävä ettei siivoustyötä arvosteta vaan töihin otetaan työllistämistuella joku ammattitaidoton alkkis...

Päivämäärä:   31.7.25 08:31:46

Kun aikoinaan (lähes 20v sitten) tein siivoustyötä, oli kotisiivouksissakin ehtona, että lattiat ja pyyhittävät pöytä ja hyllypinnat on "vapaat", eli asiakkaan tavaroita ei aleta siirrellä edestä. Asiakas siis joutui tekemään "esisiivouksen" että päästiin sitten imuroimaan ja pesemään lattiat (silloin käytettiin kyllä vettä ja ämpäriä ja parketeille oli erikseen jotkut valmisliinat, jotka vaihdettiin ja heitettiin roskiin kun liikaantuivat).

Nyt kun itse elän lapsiperhearkea, niin en kyllä tiedä mitä hyötyisin tuollaisesta siivouspalveluista, kun minusta siivouksessa on kaikista työläintä se lelujen ja vaatteiden jne jne tavaroiden kerääminen ja itse imurointi ja moppaus paljon nopeampi ja helpompi osa siivousta...

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   31.7.25 08:35:23

Meillä kävi vastikään ensimmäistä kertaa kotisiivous, ei ole ikinä ollut näin puhdasta. ”Esiraivaus” toki tehtiin, mutta esim. koriste-esineet takan reunalta oli puhdistettu ja niiden alta pyyhitty pölyt. Eli ainakin tämä firma siirtelee tarvittaessa esineet pois tieltä. Toki se sitten hidastaa siivousta ja ostetussa ajassa ehtii sen mitä ehtii.
Harmittaa vain se, ettei aiemmin kokeiltu tätä. Käyvät jatkossa kerran kuussa.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   31.7.25 08:57:09

Meillä käy siivoaja 2x kuukaudessa enkä usko, että ketään kiinnostaa. Meillä on naapureiden kanssa rinki eli meitä on kuusi kotitaloutta ja työllistetään siis tämä yksi siivoaja useamman päivän viikossa. Hän käy meillä ja toisella naapurilla joka toinen torstai siten, että tulee meille aamusta ja ruokkiksen jälkeen siirtyy naapuriin. Me ollaan tällä tavalla saatu siivoaja vielä hieman edullisemmin koska hänellä ei mene aikaa siirtymiin. Plus kotitalousvähennys ja ei tuo maksa kuin luokkaa "muutaman kympin" per siivouskerta.

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   31.7.25 09:06:32

Kiitos kokemuksista, taidanpa lähteä edistämään tätä hommaa.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   31.7.25 09:07:51

Ei ole pröystäilyä vaan ihana asia jos on sellaiseen mahdollisuus.

Meillä kävi aikanaan, mutta totesin sitten, että se itse siivous (tasojen pyyhintä, imurointi ja moppaus) ovat lopulta aika pieni osa siivousta, työläintä oli se esisiivous jossa laitettiin tavarat paikalleen ja tyhjennettiin tasot, jotta siivooja pystyy tekemään työn kunnolla. Kun sen jaksaa tehdä, ei se siivousosuus ole enää mikään paha :D ehkä me ollaan tavallista sotkuisempia, kun kaikenlaista lojuu siellä täällä.

Tykkäsin kyllä siitä kun edes joskus oli koko koti kaikkialta yhtä aikaa siisti ja just ne paperipinot yms. tuli käytyä läpi useammin.

Lähettäjä: anne 
Päivämäärä:   31.7.25 09:17:18

Nopeiten ja halvimmalla selviää kun itse pitää tavarat oikeilla paikoillaan ja hommaa robotti-imurin.

Päivämäärä:   31.7.25 09:17:37

Ebba - tuo on totta, se raivaus on ehkä se suurin homma mutta meillä on paikat alkaneet pysymään paremmin järjestyksessä kun tiedetään, että siivoaja on tulossa.

Lähettäjä: -?- 
Päivämäärä:   31.7.25 09:24:35

Olisi unelma jos joku kerran kahteen viikkoon imuroisi, veisi matot ulos ja tamppaisi sekä luutuaisi lattiat. Nyt kun olen viimeisilläni raskaana, käytännössä vuodelevossa niin ei kerta kaikkiaan pysty ylläpitämään minkäänlaista siisteystasoa kun on kaksi isoa koiraa ja pari kissaa + ulkona olevat eläimet joiden karvaa ja hilsettä kulkeutuu vaatteiden mukana sisään. Mies on ihan täystyöllistetty kun kaikki eläintenhoito on hänen vastuullaan tällä hetkellä.
Ainoa mikä estää on, etten kehtaa päästää tänne ulkopuolista, koska täällä on imuroitu viimeksi kaksi viikkoa sitten, lattioita ei ole luututtu melkein kahteen kuukauteen ja matotkin ihan karvoissa.

Päivämäärä:   31.7.25 09:29:42

Onko sitä pakko kertoa muille että käy siivooja?

Päivämäärä:   31.7.25 09:30:24

Hei sinä raskaana oleva, älä mieti, että et kehtaa sillä siivoajat tekevät työnsä eivätkä arvostele ihmisten koteja.

Meidän siivoaja on vain yhden kerran todennut eräästä siivoamastaan kodista, että hän ei ymmärrä miksi käy siellä koska siellä on niin siistiä. Ilmeisesti siellä siivotaan ennen siivoajaa ettei vaan siivoaja luule, että heillä ei siivota muina aikoina. Tämä keskustelu lähti siitä kun meillä oli ollut viikonloppuna juhlat ja juhlien jälkien siivoaminen ja raivaaminen vähän jäi ja pahoittelin kun oli niin epäsiistiä ja tavaroita tasoilla... maksoin kyllä extraa kun siivoaja joutui siivoamaan huomattavasti enemmän, hoiti siis sen keittiön raivaamisen ja boolimaljojen pesun yms.

Päivämäärä:   31.7.25 09:37:54

Ehdottomasti siivooja teille, -?-. En usko, että kotinne on läheskään pahin, mitä on nähty! Siksi me tulemme, että saadaan siistiä. Ihan tavallisissakin, suht siisteissä kodeissa on paikkoja, joita ei ole ehkä edes ymmärretty siivota joten ensikäynti on useimmiten sellainen, että siivottavaa on paljon.

Siis käymme sellaisissakin kodeissa, joissa on säilötty käytettyjä aikuisten vaippoja ties miten kauan, puurokattila on kaadttu niin että sitä on valunut hellaan pitkin lattialle asti, ruokien kuoret on vaan jätetty lattioille jne. Se, että on oltu pari viikkoa imuroimatta, eläimet ovat karvastaneet ja kantaneet hiekkaa ja tiskipöytä pursuaa on ihan tavallinen juttu! Se ei kiinnitä edes huomiota. Ja jos koet tarpeelliseksi helpottaa oloasi, niin voit sanoa, ettet saa tehdä yhtään mitään. Joidenkin olo helpottuu tuollaisesta, eikä siinä mitään. Emme me kerro kenellekään terveysasioistanne tai kotinne siisteydestä tai siitä, siivoaako mies teillä vai ei. Emme kerro koko käynnistä!

Päivämäärä:   31.7.25 11:31:38

Olin aikeissa ottaa vakituisen siivouksen, yhden firman omistaja kävi täällä arvioimassa ja kun häntä kuuntelin, niin totesin, että ihan noin fiinejä siivoojia en tarvitse enkä siedä. Siitä on nyt jo joku vuosi, että monta satasta ja varmaan useamman tonninkin olen säästänyt kun en ole arvannut sen kokemuksen jälkeen muihin edes ottaa yhteyttä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.7.25 12:16:03

.: mitä tarkoitat tuolla?

Hyvä siivooja kannattaa aina! Mutta kuten täälläkin todettu niin siivousta on kaikenlaista "ammattilaistenkin" toimesta.

Päivämäärä:   31.7.25 12:47:01

Juuri siihen siivoamiseen suhtautumisessa liian fiinejä. Mutta robotti ei nyrpistele, tuolla se kolisee pitkin nurkkia tai siis ne nurkat ym pitää tietenkin ihan itse käydä läpi.

Päivämäärä:   31.7.25 13:39:04

Tuo mainitsemani tyyli on siis veden levittämistä lattialle mopilla tai froteepyyhkeellä, sillä ei ole mitään tekemistä lattian pesemisen tai puhtaaksi saamisen kanssa. Lattia jää likaiseksi ja roskatkin pyörii lattioilla edelleen. Ei niitä roskia ja pölyjä kuljeteta tuollloin mukana vaan levitellään mihin sattuu. Eikä parketti tuota vesimäärää kestä.

Enkä minä ihmetellyt sitä, että joku pesee lattiat froteepyyhkellä vaan sitä, että uitti sitä yhtä ja samaa pyyhettä vesiämpärissä eikä juurikaan puristanut edes vesiä pois vaan levitti likavettä märällä pyyhkeellä parketille.

Lisäksi viimeisin siivooja oli niin ripeä, että vain nyki imurilla kamalaa tahtia miten sattuu. Ei kai silläkään tavalla saa puhdasta? Imurin pitää antaa imeä roskat ja pölyt.

Olen itse työskennellyt vuosien ajan siivoojana eikä meilläkään pesty lattioita kertomallani tavalla missään. Otettiin puhdas nihkeä lattiapyyhe joka vaihdettiin uuteen, ja siivottiin järjestelmällisesti eikä sutimalla ja nykimällä sinne tänne. Siksi ihmetyttääkin, että jos minä, jolla ei ole edes koulutusta siivousalalle, tiedän miten pitäisi oikeasti siivota, niin alalle koulutetut ihmiset eivät tiedä...

Päivämäärä:   31.7.25 13:52:09

Hww: kaikilla siivoojilla ei ole alan koulutusta. Osalla perehdytyskin on vaillinainen.

Minä ainakin kyselin tutuilta, mitä firmaa kannattaa käyttää ja kerran olen huomauttanut siivouksen tasosta ja korjasivat asian.

Päivämäärä:   31.7.25 14:07:07

Noilla mainitsemillani on se koulutus ollut.

Minua ei kiinnosta, onko heillä koulutusta vai ei, kunhan tekisivät työnsä kuten kuuluu. Mutta ihmettelen sitä, että koulutetut ihmiset tekevät työnsä noin.

Ja missä siivousfirmassa enää saa siivota vedellä lotaten? Jo 15 v sitten mikrokuitujen yleistyttyä tuli ns. vedetön siivous, nihkeällä pyyhkiminen, jne. Ja jossain vaiheessa ohjeistettiin, että "Sen kuivaat minkä kastelet", eli jos jotain pestiin märällä tai jouduttiin huuhtomaan, se myös kuivattiin sen jälkeen rätillä kuivaksi.

Joten miten on mahdollista, että 2020-luvulla lotataan vedellä eikä pintoja kuivata sen jälkeen?

Olen itsekin joskus pessyt lattiaa kosteammalla, vaikka materiaali ei sitä kestä, muttta pestävä alue on pieni n. 50x50 cm ja heti perään kuivaan sen. En jätä märäksi!!

Kuinka moni teistä pesee parkettiaan litimärällä pyyhkeellä likaa levittäen ja jättää vedet siihen ja sitten leuhkii, että "Minä pesin lattiat. Nyt lattiat on todella puhtaat!"?

Moni myös pitää puhtauden merkkinä sitä, että siivottu tila haisee pesuaineelta. Toisten mielestä aineiden pitää ehdottomasti olla hajusteettomia.

Aloittajankin kannattaa kysellä suosituksia ja sitten firman edustajalta ja tulevalta työntekijältä, miten työnsä tekee ja mitä siihen sisällyttää, että on tyytyväinen. Jotkut esim. siirtelevät tavaroita, kuten koriste-esineet, toiset taas eivät siirtele mitään ja siivoavat vain vapaat pinnat. Eli koriste-esineidenkin ympäriltä vain koukitaan.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   31.7.25 14:11:30

” Ainoa mikä estää on, etten kehtaa päästää tänne ulkopuolista, koska täällä on imuroitu viimeksi kaksi viikkoa sitten, lattioita ei ole luututtu melkein kahteen kuukauteen ja matotkin ihan karvoissa.”

Kun siivoojat tuli meille, ei oltu ehditty imuroida kuukauteen, lattioita ei oltu pesty vuoteen ja välitila lasi on putsattu viimeksi varmaan 6kk sitten (samoin kylppärin lasiovi). Kehtaat kyllä päästää siivoojan kotiisi.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   31.7.25 14:25:02

Minä siivoan itse ihan mielellään mutta jos tekisin muille kotisiivouksia niin mielelläni menisin paikkaan jossa siivoojalle on selvä tarve elij7

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   31.7.25 15:28:33

Meillä käy, itse etsin aina jonkun yksityisyrittäjän tai tosi pienen firman jonka kanssa voi sopia tarkkaan että mitä tehdään. Ei minulle ole mitään hyötyä sellaisesta missä pitää itse ensin siivota jotta siivooja pääsee siivoamaan. Nykyinen on melkein kuin taloudenhoitaja, siivoaa lasten lelut pois (joka huonesssa missä lapsen leluja saattaa olla on laatikko minne ne saa viskattua), vaihtaa puhtaat lakanat sänkyyn (minä vain jätän puhtaan setin sängylle aamulla), viikkaa pestyt pyykit (minä jätän puhtaat pyykit korissa ja siivooja ne viikkaa ja jättää koriin, minä sitten pistän kaappiin), täyttää tiskikoneen ja tyhjentää sen jne. On ihana ihminen ja tekee hyvää jälkeä, tämä auttaa meidän perheessä paljon enemmän kuin joku lattian peseminen, sen saan tehtyä itsekin nopeasti.

Lähettäjä: daa daa 
Päivämäärä:   31.7.25 15:28:50

Kanssa olen miettinyt siivoojan ottamista, mutta hinta rajoitta. Yritykset ottaa noin 42-50e/tunti/yksi siivooja. Jos siivoojalle jää alkuraivaus, sit matot ulos ja puistelu, pintojen pyyhintä, lattian imurointi ja pyyhintä, keittiö, vessa, niin ok-taloon saa heposti menemään sen neljäkin tuntia. Onko 200e/kk paljon vai vähän? Mutta jos se tuntuu kohtuulliselta, niin mikäs siinä.

Päivämäärä:   31.7.25 15:32:44

Pop: tuo on niin totta. Isommillakin firmoilla on kyllä ikkunanpesuja ja saunanpesuja ja kaapinsiivouksia, ja nämä varmasti saa sovittua jos ei valmista pakettia ole. Samoin joku kirjahyllyn jne imuroiminen pitää vaan erikseen sopia. Turha ostaa palvelua, jota ei tarvitse, ja sitten valittaa asiasta netissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.