Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syön koko ajan.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.7.25 16:44:47

Pitkin päivää tulee syötyä vähän sitä, vähän tuota... En osaa lopettaa. Vähintään ajattelen mitä syön seuraavaksi. Joo tiedän, ei ole hyvä tapa. Tylsyyttä kai tuolla yrittää tappaa.

Re: Syön koko ajan.

Lähettäjä: Rypäleet 
Päivämäärä:   30.7.25 16:55:12

Mulla oli sama, vaihdoin ylimääräiset syömiset kasviksiin. Ne ei ihan niin hyviä oo että vähän väliä haluaisi niitä syödä, joten tuo koko tapa jäi pikkuhiljaa pois =)

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   30.7.25 17:06:16

Syötkö riittävän usein kunnon annoksen? Itse voin hyvin syödä 4 - 5 kertaa päivässä, mutta pärjään kolmella, jos siinä on täyttävä reilu aamiainen sekä kunnon lounas ja kunnon päivällinen (ei tarvitse olla mitään megamättöä, mutta ei pelkkää kasvissosekeittoakaan). Jos puputat vähän väliä jotain pienempää, esim. voileivän, jogurttia, muroja, hedelmiä ym., niillä nälästä taittuu vain ihan terävin kärki mutta nälkä ei lähde kunnolla, ja kohta on taas uudestaan nälkä ja tekee mieli syödä.

Lähettäjä: Elyana 
Päivämäärä:   30.7.25 18:03:25

Mä syön myös vähän väliä, ei ehkä se paras tapa tosiaan… Vihaan täyden vatsan tunnetta, mutta tykkään pikkusyömisestä pitkin päivää. Oikeastaan en syö lämmintä ruokaa tai kunnon aterioita juuri koskaan, ainoastaan jos olen esim kylässä jossain. Monesti olen miettinyt, että pitäisi ihan oikeasti kokeilla syödä kuin kunnon aikuiset, mutta ei vaan tule skarpattua… Onneksi mun syömiset on silti suht terveellisiä (yleensä napostelen hedelmiä ja porkkanoita tms, proteiinivanukkaita, linssikakkuja, smoothieita, …), vaikka ruokarytmi ei varsinaisesti sitä olekaan. Aina välillä mietin, että onneksi asun yksin eikä kukaan näe mun ruokailuja, äskenkin esim kävin nappaamassa jääkaapista suuhuni palan kylmää tofua ja porkkanan. Ja parin tunnin päästä napsin lisää jotain muuta :D

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   30.7.25 18:09:19

No jos ei ylipainoa ole ja hampaat kestää, niin mikäs ongelma tuo on?

Minä syön 5-7 kertaa päivässä, sopii omalle ruuansulatukselle ja aineenvaihdunnalle. Tarkkana pitää tietysti olla energiamäärien suhteen jos usein syö, harvemmin syövillä ei tee isoa eroa joku 100kcal aterian koossa mutta minulla saattaisi huomaamatta siinä tulla 700kcal päivässä enemmän.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.7.25 19:46:53

Ennen kuin luin viestin loppuun, ajattelin että keksi muuta tekemistä, mutta tiesitkin sen jo:
"Tylsyyttä kai tuolla yrittää tappaa."
Olisko masennuksen poikasta, jos et oikeaa tekemistä keksi/halua?

Lähettäjä: nepu 
Päivämäärä:   31.7.25 08:25:25

Ravintoterapeutti

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.7.25 08:31:17

Ei todellakaan millekään ravintoterapeutille :O

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.7.25 08:40:53

No jos sulla on tylsää etkä halua syödä, niin pitää keksiä jotain muuta tekemistä syömisen lisäksi. Järjestä päiviisi sisältöä, tee kivoja asioita.

Jos kyse on ahmimishäiriöstä tai mistään siihen viittaavasta niin kyllä, oikea osoite on ravitsemusterapeutti.

Päivämäärä:   31.7.25 08:43:03

Joo, ravintoterapeutilta joku voi saada avun.

Päivämäärä:   31.7.25 08:43:47

Ravitsemus-!!! Ei ravinto-. Puhelin oppi uuden sanan.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   31.7.25 10:54:08

Minä vaihdoin tupakin kahvakuulaan, voishan tuo toimia syömiseenki. Jos on tylsää ja tekee mieli syödä niin heilutteleekin kahvakuulaa. Ei ainakaan liho.

Lähettäjä: Napostelija 
Päivämäärä:   31.7.25 13:59:12

Täällä tunnustautuu myös yksi napostelija. Mieluummin syön vähän ja usein, kuin yhtään kunnon ateriaa päivässä. Tämä tapa jäi päälle, kun tuntui ettei päivissä ollut sopivaa väliä syödä kunnolla: työpäivinä ei oikein ehtinyt ja ennen treeniä ei voinut ettei tule turvonnut/”raskas” olo ja illalla ei jaksanut laittaa ruokaa. Sitten energian ylläpitämiseksi aloin nappailemaan aina jotain suuhun vähän väliä ja nyt olen ihan liian tottunut tällaiseen tapaan syödä. Painostani en ole huolissaan, sitä saisi huvin mielin kertyä jopa vähän lisääkin, mutta kyllähän säännöllinen ateriarytmi tällaisen tavan sijaan noin muuten olisi varmasti terveydelle parempi, ihan jo esim hampaista lähtien.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.