Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskomaton Telia!!

Lähettäjä: Auermanna 
Päivämäärä:   30.7.25 14:51:42

Tilasin joku aika netin ja puhelinliittymän ja ei ole nyt viikkoa ettei jotain sählinkiä.
Ensin tuli kaksi mokkulaa ja sitten kun yritin palauttaa toisen en saanut millään palautus koodia kun vihdoin sain sulkivat väärän, toiminnassa olevan liittymän laittoivat kaksi laskua ja tänään kaiken huippu:netti lakkasi kokonaan toimimasta koska "joku" oli vahingossa päättänyt sopimuksen!!! Kun soitin asiakaspalveluun hän sanoi ettei hän tiedä mistä on kysymys eikä hälle saa "aukoa päätään" tsiisus.En todellakaan auo päätänä jos haluan tietää mitä tää sotku on???,

Re: Uskomaton Telia!!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.25 14:57:02

Minulle myytiin 5g liittymä 4g puhelimeen ja toimii aika paskasti välillä. Esimerkiksi kaupungin keskustassa ei toimi ollenkaan puhelin. Yritti vaihtaa elisa viihdettä jossa lisäksi netti semmoiseen pelkkään telia viihteeseen ilman nettiä. Väitti kiven kovaa että L netti on taloyhtiön... No kun ei ole. Onneksi pidin pääni olisi muuten netti katkennut kotoa.

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   30.7.25 15:04:53

Apua, meinasin tänään tehdä Teliasta ja puheliittymistä aloituksen! Vaihdoin vuoden vaihteessa kaikki liittymät telialle ja kaduttaa ihan hirveästi. Netti pätkii kotona ja puhelimissa ihan jatkuvasti. Sen lisäksi oli puhelimen verkkokaupan kanssa ongelmia, kun tuplaveloittivat puhelimen ja asiaa jouduin selvittämään yli kuukauden, että sain rahat takaisin.

Tänään meni hermot ja päätin vaihtaa takaisin Elisalle. No eipä ole niin yksinkertaista. Yksi liittymistä määräaikainen niin joudun nyt maksamaan 50 € "sakkoa" sopimuksen purusta. Ei auttanut vaikka kuinka kertoi ettei netti ole toiminut koko sinä aikana kunnolla, kun 5 G liittymään vaihdoin. Elisan kanssa on kerran 15 vuoden aikana netti pätkinyt.

Päivämäärä:   30.7.25 15:11:06

Ja tosiaan vähän kalliiksi tuli tämä liittymien vaihto, kun avausmaksut uusille liittymille 30 € ja sitten vielä tuo 50 €, että pääsee yhdestä puhelinliittymästä eroon. No tiedänpä nyt, että jatkossa pysyn suosiolla Elisan asiakkaana. Onneksi sieltä sai nyt ihan hyvät tarjoukset.

Lähettäjä: Uiii 
Päivämäärä:   30.7.25 15:15:41

Ohh no, huomenna vaihtuu liittymä Elisalta Telialle, saas nähdä meneekö kaikki hyvin. Elisa on toiminut hyvin, mutta hinta on noussut niin paljon että on aika vaihtaa halvempaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   30.7.25 15:17:07

Minulla taas elisa ei enää toimi, siis kuuluvuus puheluissa on huono. Telialta sain halvemman liittymänkin enkä ole eroa ainakaan huonompaan vielä huomannut.

Päivämäärä:   30.7.25 15:24:23

L//Täällä on koko kesän aina illalla netti pätkinyt. Yritä siinä sitten netistä jumpata tai katsoa sarjaa/elokuvaa, kun jää kesken. Töissä taas pätkii aina ruokatauon aikana. Eipä siitä muuta, mutta kun työvuorolistat yms. Netissä niin raivostuttavaa, kun ei voi mitään hoitaa ja katsoa omasta puhelimesta, kun olisi luppoaikaa.

Päivämäärä:   30.7.25 15:37:23

Valitin netin huonoa toimivuutta, joka heikkeni aina juhannuksena jne. Sanoivat että olen mastojen rajalla, oudosti se raja siirtyi aina kun väkeä tuli lomille, mastot kuormittu enemmän. Sitten selitti että puhelin on niin vanhaa tekniikkaa, 4G luuri kaksi vuotta sitten ostettu, no yht äkkiä alkoi netti toimia kun junan vessa, nyt 20-30Mbit/sek 200m liittymällä. kyllästyttää operaattoreiden valehtele ja pakkomyynti.

Päivämäärä:   30.7.25 15:44:07

Aloittajan aloituksesta päätellen olet huutanut suoraa huutoa jonkun asiakaspalvelijan korvaan,jolla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Se, että joku asia ei toimi sinulle ei oikeuta sinua käyttäytymään kuin mikäkin sekopää. Vahinkoja sattuu ja löysäämällä nutturaa ja käyttäytymällä fiksusti yleensä ne asiat selviää. Vaikutat hyvin aggressiiviselta ihmiseltä, jolta menee kuppi nurin kaikesta.

Päivämäärä:   30.7.25 15:45:13

” Aloittajan aloituksesta päätellen olet huutanut suoraa huutoa jonkun asiakaspalvelijan korvaan,jolla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Se, että joku asia ei toimi sinulle ei oikeuta sinua käyttäytymään kuin mikäkin sekopää. Vahinkoja sattuu ja löysäämällä nutturaa ja käyttäytymällä fiksusti yleensä ne asiat selviää”

Tässäpä se tulikin.

Päivämäärä:   30.7.25 15:57:41

Olen ollut telian asiakas "aina" eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Noin yleisestikään minulla ei elämässä ole juurikaan vastaavia ongelmia, koska osaan selvittää mahdolliset virhetilanteet rauhallisesti ja asiallisesti jolloin minua myös autetaan mielellään :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.25 16:01:52

Telialla ja Elisalla on keskenäisiä sopimuksia. Tiedän yhden joka työskentelee molemmilla ja näin voi sumplia tarjouksia. Ja jos olette huomanneet niin aika moni myyjä mainitsee että on työskennellyt myös toisella operaattorilla ja se on lähes aina telia tai elisa...

Päivämäärä:   30.7.25 16:03:41

Otin taannoin Telian taloyhtiölaajakaistan käyttöön. En saanut reititintä toimimaan, joten soitin asiakaspalveluun. Ainoa löytämäni numero oli tietysti maksullinen. Siinä sitten roikuin varmaan vartin linjoilla, kun aspa yritti kyselemällä selvittää ongelmaani. Päätyi siihen, että minun pitää tilata paikalle asentaja, joka maksaa minulle summan x.

Päätin kuitenkin ensin mennä selvittämään asiaa vielä palvelupisteelle. Siellä osattiin heti sanoa ongelman olevan heidän päässään ja asia korjattiin saman tien.

Eli jos olisin uskonut aspaa, olisin maksanut paitsin hlvetin kalliista puhelusta, myös yhtä hyödyttömästä asentajasta.

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   30.7.25 16:04:18

Jep, asiakkaita vaihdellaan ja pahimmillaan se sama myyjä tykittää molemmista operaattoreilta viestejä. Olen kuullut myös seurattavan uskollisuutta eli mitä uskollisempana pysyy toiselle operaattorille niin sen paremmilla tarjouksilla palkitaan...

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   30.7.25 16:09:01

Mulla oli firmaliittymät eli määräaikaiset ja puhelin ei toiminut kodin ja työpaikan lähellä pariin kolmeen kuukauteen. Hirveää tappelua asian hoitaminen ja lopulta sain yhden kk verran alennusta. Vtun paska kokemus.

Nyt on moi ja toimii

Lähettäjä: De 
Päivämäärä:   30.7.25 16:17:15

Se riippuu myös siitä missä asuu ja liikkuu. Sekä puhelimesta. Mulla ei toiminut Moi lähes missään. Eikä mikään liittymä kotikotona koska katvealue. Elisa on toiminut parhaiten noin muuten ja Telia pätkinyt välillä. Monet kaverit taas väittää että Elisa pätkii ja Telia toimii moitteettomasti.

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   30.7.25 16:18:30

Mastojen sijainnit kannattaa selvittää omalta alueelta missä eniten oleilee. Eipä ihme jos Elisan maston lähettyvillä asustelevat nauttivat paremmista yhteyksistä.

Päivämäärä:   30.7.25 16:21:06

Minulta veloitettiin laskussa ylimääräistä ja kyllä oli vaikea saada sitä korjattua. Laitoin 5x viestiä, aina luvattiin asia hoitaa muttei mitään tapahtunut. Vasta viidennellä kerralla summa hyvitettiin.

Eikä sen puoleen Elisallakaan ole nappiin mennyt. Liittymän soppariin kuului 100€ lahjakortti, kun se liittymä on ollut 2kk elisalla. Joskus kesällä sen kortin olisi pitänyt postissa tulla eikä näkynyt. Laitoin viestiä, että missä se kortti on niin väitettiin että on postitettu ja tulee parissa päivässä. Ei tullut ei. Laitoin uudelleen viestiä ja silloin sanottiin, ettei sitä ole vielä postitettu, mutta hoidetaan. Ei hoidettu. Loppujen lopuksi sain sen lahjakortin vähän ennen joulua ja vaati useamman viestin elisalle. Ehkä oli heillä ajatuksena, että unohdan koko kortin kun jatkuvasti venyttää lähetystä.

Lähettäjä: ines 
Päivämäärä:   30.7.25 16:28:45

Telia ja Elisa ovat kytköksissä toisiinsa

Lähettäjä: nekku 
Päivämäärä:   30.7.25 16:30:04

Tuo korttien postitus ongelma ollut molemmilla liittymillä ja etenkin Telialla

Päivämäärä:   30.7.25 16:37:17

"Aloittajan aloituksesta päätellen olet huutanut suoraa huutoa jonkun asiakaspalvelijan korvaan,jolla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Se, että joku asia ei toimi sinulle ei oikeuta sinua käyttäytymään kuin mikäkin sekopää. Vahinkoja sattuu ja löysäämällä nutturaa ja käyttäytymällä fiksusti yleensä ne asiat selviää. Vaikutat hyvin aggressiiviselta ihmiseltä, jolta menee kuppi nurin kaikesta. "

Ei se nyt aina noinkaan ole. Olen työskennellyt esimies asemassa kaupassa joten reklamaatiot yms. On tuttuja ja esimerkiksi tuossa oman puhelimen tuplaveloittamisasiassa osasin kertoa ihan kaikki tarvittavat tiedot kerralla niin siitä huolimatta joka kerta kysyttiin samoja asioita, asia on muka laitettu eteenpäin jne. Valehdeltiin siis ihan päin näköä. Laskutus puolella samat litaniat kunnes sitten lopulta laskutuksen puolella tuli asiakaspalvelija joka sanoin suoraan ettei asiaa ole laitettu eteen päin ja laitatko vielä uudelleen samat tiedot mitkä olin jo alun alkaen laittanut ja lopulta homma lähti eteenpäin ja siitä 2 päivän sisällä oli rahat tilillä.

Samoin nyt kun liittymän purkamisesta olin yhteydessä niin asiakaspalvelija vaan inttää maston toiminnasta, kun se ei minua kiinnostaisi vaan se mitenkä liittymäsopimus puretaan. Mitä se vaatii, mitä kuluja siitä tulee yms. Sain useamman kerran kysyä ihan samat selkeät kysymykset kunnes vastasi esittämiini kysymyksiin ja laittoi asian eteenpäin.

"Olen kuullut myös seurattavan uskollisuutta eli mitä uskollisempana pysyy toiselle operaattorille niin sen paremmilla tarjouksilla palkitaan..."

15 vuotta olin asiakkaana Elisalla enkä mitään kummosia tarjouksia saanut. Sen vuoksi vaihdoinkin liittymää, kun Telialla oli parempi tarjous. No ei kannattanut Telian suhteen, mutta nyt Elisalta sain sellaiset tarjoukset joita en muista, että olisin vuosiin saanut eli sen suhteen kannatti.

Päivämäärä:   30.7.25 16:38:08

Sille joka sanoi että olen huutanut suoraa huutoa asiakaspalveluun voin ilokseni kertoa että onneksi puhelut nauhoitetaan josta selviää etten huuda lainkaan. Olen vain äärettömän väsynyt tähän jumppaan heidän kanssaan.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.7.25 17:09:55

Itselläni ei ole taas Telian kanssa koskaan ollut mitään ongelmia. DNA:n laajakaista sen sijaan pätkii aivan liian usein, hermot männöö.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   30.7.25 17:31:50

Operaattoreita on muitankin kuin täällä eniten mainitut Telia ja Elisa...
Itse vaihdoin muutama vuosi sitten Moihin koska tuli niin huonoja kokemuksia Elisan asiakaspalvelusta. Elisalta ei tullut mitään hyvää tarjousta kun olin irtisanomassa liittymää. Moin tarjous oli silti parempi.

Eipä sillä, todella olisivat saaneet Elisalla tehdä ylivertaisen tarjouksen, että olisin jäänyt asiakkaaksi. Sen verran huonoa asiakaspalvelua ja valehtelua heidän asiakaspalvelijalta, joka itse soitti minulle ja halusi "päivittää" liittymäasioita. Olin Elisan asiakas yli 20 vuotta, mutta eipä heitä paljon kiinnostanut pitää kiinni asiakkaasta. En ikinä enää palaa Elisan asiakkaaksi.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   30.7.25 17:47:33

Me päivitettiin aikoinaan nopeampaan nettiin joka ei sitten alkanut toimimaan.. Päivän soittelin Telialle asiasta ja käynnistin laitteen sen sata kertaa uudestaan.
Viimeisen puhelin aikana aspa sanoi, että modeemi taitaa olla rikki. Siinä vaiheessa tiuskaisin, että oikeastiko se hajosi ihan yks kaks, kun on vielä tunti ennen liittymän päivitystä lähettänyt IP osoitteen (tai mitä ne nyt ikinä tekeekään, en enää muista). Aspa naurahti, että ehkä ne ei tosiaan noin hajoa.
Oli ensimmäinen joka alkoi ilmeisesti tarkemmin tutkimaan asiaa ja selvisi, että vika oli Telian päässä, joku oli ottanut täpän pois väärästä kohdasta eikä modeemilla ollut lupaa yhdistää nettiin.

Telialla on AINA vastaavia ongelmia ja aina syyttävät asiakasta ja asiakkaan laitteita.

Päivämäärä:   30.7.25 17:51:38

q//Totta kai on muitakin operaattoreita, mutta pienemmillä operaattoreille kuuluvuudessa vielä enemmän hajontaa kuin isoilla operaattoreilla ja itse tilaan samalta operaattorilta oman puhelinliittymän lisäksi kodin netin, lasten liittymät, ostan usein puhelimet yms. Sitä kautta jne. Eli keskitän kaikki yhteen paikkaa joten esim. Moi ei täytä kaikkia palveluita mitä operaattorilta haluan.

Päivämäärä:   30.7.25 17:59:01

Kerrotteko montako sellaista oikeasti tunnette joka työskentelee SEKÄ Elisan ETTÄ Telian aspassa/myynnissä? Operaattorialalla yli 10 vuotta ja työsopimus kieltää tekemästä töitä samaan aikaan myös kilpailijalle...täysin yksiselitteisesti.

Lähettäjä: Ei hetkauta 
Päivämäärä:   30.7.25 17:59:39

Mekin olemme olleet Telian asiakkaita aina ja jo Sonerankin
Asiakaspalvelijan mielestä ei haittaa pätkän vertaa vaikka vaihtaisimme liittymät muualle.
Hänellä ei ole valtuuksia neuvotella hinnoista. Kysyin kenellä sitten on niin eipä sanonut mitään....Tervemenoa!

Tällaista tämä on. Vanhat asiakkaat eivät merkitse yhtään mitään. Muillakin firmoilla sama meininki. Oikein neuvovat että senkin vaihdat.

Päivämäärä:   30.7.25 18:01:30

3 vuotta ollu telian asiakas. Ei koskaan ongelmia.

Täällä suomen yläpäässä ei kovin moni liittymä toimi ja kylän alueestakin riippuu, mikä on toimivin. Elisalla ei täällä tehnyt mitään.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   30.7.25 18:05:17

Minulla on ollut Telian liittymä vuodesta 1996 eikä ongelmia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.7.25 19:53:09

Telia on hyvin toiminut täällä missä muut eivät.

Päivämäärä:   30.7.25 19:54:48

Telia on objektiivisesti arvioituna Suomen paras mobiilioperaattori.

Lähettäjä: TT 
Päivämäärä:   30.7.25 21:34:39

Kun muutin niin ilmoitin Telialle koska muutan ja kiinteä netti siirretään. Ja poks! netti heti poikki. Saatiin päälle yhdellä soitolla. Muuton jälkeen uudessa osoitteessa ei toimi, mutta oli kuulemma kytketty. Ajatettiin 60 km hakemaan varalaite testiin. Ei toiminut. Sitten monen yrityksen jälkeen löytyi vikapalvelusta tyyppi joka huomasi HUPS! ei olekkaan kytketty. Ja sitten ajoin sen perhanan masiinan takaisin myymälään se 60 km. Ei minkäänlaista korvausta turhasta vaivasta. Ja lisäksi se kiinteä netti pätki ja ryki kuin keuhkotautinen rotta. Vaihdoin Elisan 5g pönttöön eikä enää pätki.

Päivämäärä:   30.7.25 22:43:37

No mä vaivoin Elisaan muka hyvän tarjouksen perässä, ja eka lasku on kaks kertaa sen mitä piti olla ja enemmän kuin mitä telalla oli ikinä. Lisäksi Elisa toimii surkeasti kaikkialla, ja soittaminen on hankalaa kun kuuluvuus niin surkea. En saanut edes lahjakorttia vaikka lupasivat.

Päivämäärä:   30.7.25 23:05:30

Olen ollut Elisan asiakas pitkään. Kaikki on toiminut moitteetta kyllä. Olin vaihtamassa liittymää niin sain 100e lahjakortin K-kauppoihin, sekä tietenkin halvemman liittymän. Se lahjakortti tulee parin kuukauden kuluttua. Ei tietenkään heti, vaan pitää varmistaa, että henkilö pysyy elisan asiakkaana.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.7.25 23:20:26

. Kuinka pitkäksi aikaa sait liittymän ale hintaan?

Päivämäärä:   31.7.25 00:05:26

Vuosi. Sitten taas saa uuden tarjouksen. Näin se menee. Jos ei muuten niin uhkaa vaihtaa liittymää.

Lähettäjä: Upi 
Päivämäärä:   31.7.25 08:42:04

Mikä operaattori se oli, joka hiljattain ilmoitti, ettei tahattomiin liittymäpaketteihin enää kuulu puhelut lankaliittymiin, vaan niistä veloitetaan erikseen?

Lähettäjä: Upi 
Päivämäärä:   31.7.25 08:42:22

tahattomiin = rajattomiin

Päivämäärä:   31.7.25 09:15:33

"Telia on objektiivisesti arvioituna Suomen paras operaattori". Huutonaurua tähän. Tämä Suomen paras ei ole 3 päivään saanut selvitettyä kuka katkaisi nettiyhteyteni yhtäkkiä .Eikä palautettua Asiakaspalvelu toistaa samaa sontaa koko ajan,:päivityksiä odotellaan. .höpö höpö.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   31.7.25 09:31:59

Aloittajalla on niin huono kirjallinen ulosanti, ettei ihme, jos on ongelmia. Virkkeitä yhteen pötköön ilman välimerkkejä, ja sitten kun välimerkkejä käytetään, ne ovat ihan mitä sattuu ja missä sattuu, välilyönnit ihan mihin vain tekee mieli laittaa jne. Välillä ihmetyttää, eivätkö ihmiset ollenkaan ymmärrä, miten huonosti kirjoittavat.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   31.7.25 10:01:44

Ymmärrän hyvin et puhelinoperaattorin toiminta @!#$, kun oma puhelin ja netti ei toimi tai sinua laskutetaan palvelusta jota hän ei oo tilannut.
Oon huomannut et puhelin ja netti operaattorin vaihdot kannattaa tehdä operaattorin myymälässä. Mie oon saanut siellä hyvää palvelua.

Päivämäärä:   31.7.25 10:48:24

Upi, Elisa ilmoitti.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   31.7.25 11:57:35

Joo, Elisa tosiaankin. Mainostivat tässä innokkaasti kuinka vain heillä sisältyy mobiilivarmenne hintoihin. Saivat varmaan joukon eläkeläisiä + muita huolestuneita pankkitunnusten käyttöä tunnistautumiseen epäileviä, siirtymään asiakkaiksi.

No, nyt tosiaan lankanumeroihin soittaminen maksaa
(kesken sopimusten) ja hinnat nousivat muutenkin, koska "tarjoavat" mobiilivarmennetta, tietoturvasuojaa yms ja näitä ei voi jättää ottamatta.

Mua *** suunnattomasti, jos tämmöiset pakolliset tietoturvajutut lisääntyvät myös muille operaattoreille. Itse DNA:n asiakas ja aina yritetään tuputtaa millon mitäkin suojaa.

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   31.7.25 12:00:53

Hyvinhän se aloittajan netti näyttää tpimivan kun tänne kirjoittelee

Päivämäärä:   31.7.25 12:53:51

Vattu.
Kyse ei ole puhelimesta ja sen netistä.Kyse on kotinetistä.Mobiililaajaistasta.

Päivämäärä:   31.7.25 17:17:20

Miksit et jakaisi puhelimesta netin?

Päivämäärä:   31.7.25 18:39:00

No miksi en vaan käyttäisi tilaamaani nettiä?

Lähettäjä: Onsejuups 
Päivämäärä:   31.7.25 18:46:51

Yllättävän heikko hinta/laatusuhde.

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   31.7.25 19:10:42

Minulle on Telian asiakaspalvelusta valehdeltu ihan päin näköä,että
älä ihmettele siitä firmasta enään mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.